پاسخ سوالات کاربران سایت

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 52168 نفر 1396/06/17
پاسخ سوالات کاربران سایت

پاسخ سوالات کاربران سایت

یکی از امکاناتی که در موسسه گنجی فراهم شده، پاسخ به سوالات درمورد قوانین کانادا و ویزا توسط آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت می باشد، کاربران سایت در انتهای اخبار سایت، ایمیل، ایسنتاگرام، فیس بوک و ... سوالاتی فراوانی را همه روزه مطرح می کنند که در کمترین زمان در همان جا پاسخ خود را دریافت می کنند، اما بعضی پرسش و پاسخ ها جنبه عمومی داشته و شامل بحث هایی از قبیل برنامه های مهاجرتی، شرایط مهاجرت، نیازمندی های دانش زبانی، سرمایه گذاری، اقدامات پس از ورود، پذیرش تحصیلی و کار در کانادا میباشد که در ادامه جهت اطلاع عموم به سوالات این ماه میپردازیم:
 

-1 من به زبان انگلیسی وفرانسه مسلط هستم،اگر من امتحانات تی سی اف و آیلتس را شرکت کنم آیا در سیستم ورود سریع امتیازی برای دانش زبان فرانسه کسب میکنم؟

 
-متقاضیان حاضر در استخر مجازی این برنامه میتوانند طبق دستور العمل امتیازات اضافی که در تاریخ ششم جون 2017 اجرایی شد برای داشتن دانش فرانسه نیز امتیاز کسب کنند که البته بمنظور تحقق این مهم شما نیازمند دریافت مدرک تف میباشند. Test d’Évaluation de Français (TEF) متقاضیانی که مدرک دانش زبان فرانسه را کسب می کنند طبق جدول زیر مشمول دریافت امتیازات بیشتر میشوند:
15 امتیاز فرانسه CLB 7 کسب می کنید اگر یا بالاتر+ انگلیسی CLB 4 یا کمتر
30امتیاز  فرانسه کسب می کنید اگر با CLB 7 یا بالاتر + انگلیسی CLB 5 یا بالاتر
 
 فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

-2 من اقامت کانادا را ندارم و قصد سفر به کانادا و دیدار اقوامم رو دارم. برای ورود به کانادا نیازمند ویزا می باشم. در صورت ورود به خاک کانادا و ترک آن، آیا قادر به بازگشت مجدد خواهم بود؟ یا دوباره باید درخواست ویزا بدهم؟

. طبق قوانین کانادا، صدور ویزای توریستی ، لازمه تحقق بسیاری از موارد است تا افیسر اطمینان پیدا کند که فرد می تواند ویزای چندبارورود(ویزای مولتی پل کانادا) را دریافت کند و ارائه مدارک نادرست منجر به درج نام فرد در بلک لیست خواهد بود.
در صورتیکه گذرنامه شما دارای روادید چندبار ورود به خاک کانادا میباشد شما میتوانید با رعایت کامل قوانین وارد، خارج و دوباره وارد کانادا شوید. در هربار ورود، دلایل ورود شما به کانادا توسط مقامات اداره مهاجرت در فرودگاه مورد سوال قرار میگیرند تا مطمئن شوند قصد سفر شما قانونی است و بین 2هفته تا 6 ماه اجازه حضور به شما می دهند که قابل تمدید نمی باشد و باید در آن تاریخ از کشور خارج شوید. همچنین امکان تبدیل به ویزاهای دیگر وجود ندارد.
 

-3 آیا برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدر و مادر بزرگها در سال 2017 بازگشایی خواهد شد؟

این برنامه مجددا از 15 شهریور بازگشایی خواهد شد.
در فروردین 1396 اداره مهاجرت اعلام کرد که 10000 درخواست از استخر مجازی 95000 تایی مورد انتخاب قرار گرفته و از آنها درخواست شده تا پرونده نهایی خود را تحت برنامه پی جی پی ارسال نمایند. 
افراد منتخب از تاریخ دریافت دعوتنامه 90 روز فرصت دارند تا پرونده خود را ارسال نمایند. این درحالیست که تنها 700 پرونده تا اواسط خرداد دریافت شد. 
در خلال یک کنفرانس که توسط کانون وکلای کانادایی در خردادماه ترتیب داده شده بود، یکی از نمایندگان اداره مهاجرت به این نکته اشاره داشت که احتمالا دعوتنامه های بیشتری برای متقاضیان این برنامه ارسال خواهد شد. این اتفاق ممکن است در ماههای آتی رخ دهد.
سخنگوی اداره مهاجرت همچنین بر این نکته تاکید داشت که چنانچه این اداره در مدت زمان مقرر 10000 پرونده دریافت ننماید، افراد بیشتری بصورت رندوم  دعوت به ارسال پرونده خواهند شد. 
 

-4آیا شهروندان کشورهای انگلیسی زبان که قصد مهاجرت اقتصادی به کانادا دارند از قانون ارائه مدرک دانش زبانی معاف خواهند بود؟

. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص ملزم به ارائه مدرک دانش زبان هستند. متقاضیان برنامه ورود سریع فدرال، از طریق شرکت در امتحانات مورد تایید اداره مهاجرت باید مدرک زبان ارائه دهند حتی اگر در کشور انگلیسی زبان به دنیا آمده یا درس خوانده باشند.. درکل 3 امتحان مورد تایید این اداره میباشد:
. آیلتس
. سلپیپ 
. تف 
 
برای متقاضیان انگلیسی زبان خارج از کانادا و امارات، شرکت در آزمون آیلتس یک گام مهم در امر مهاجرت ایشان به کانادا از طریق برنامه ورود سریع خواهد بود.
افراد متخصص و افراد منتخب برنامه های استانی نیز نیازمند ارائه مدرک دانش زبان میباشند.
در برنامه پی ای کیو ( برنامه ای برای کارگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان در استان کبک) متقاضیان میتوانند یک دوره فرانسه (با کسب نمره عالی بی2) بجای ارائه مدارک زبانی بگذرانند، البته این امر یک استثناست و به متقاضیان دیگر مرتبط نمیباشد.
بطور خلاصه، ملیت یک متقاضی تاثیری در ارائه مدارک دانش زبانی برای مهاجرت به کانادا نخواهد داشت.
 

-5 آیا بمنظور کسب امتیازات تحصیلات همسر نیاز به ارزیابی مدارک داریم؟

متقاضیان متاهل حاضر در استخر مجازی برنامه ورود سریع میتوانند بوسیله تحصیلات همسر نیز امتیاز کسب کنند. 
حداکثر امتیاز ممکن قابل کسب برای متقاضی اصلی در این مورد 140 میباشد و تا سقف 10 امتیاز نیز میتوانند بابت تحصیلات همسر به پرونده خود اختصاص دهند. این در حالیست که متقاضیان مجرد میتوانند تا سقف 150 امتیاز در قسمت امتیاز تحصیلات به خود اختصاص دهند. 
برای کسب این امتیازها، متقاضی میبایست دارای تحصیلات کانادایی یا تاییدیه رسمی تحصیلات از یک مرکز ارزیابی مورد تایید باشد.
این نیازمندیها و پیشنیازها میبایست برای همسر متقاضی اصلی نیز رعایت شوند.
 

-6 من و همسرم دارای اقامت دائم و کارت پی آر هستیم وبیش از یک سال است که در استان انتاریو ساکن هستیم. ما بتازگی صاحب یک پسر شده ایم که در همین استان بدنیا آمده. از آنجاییکه ما هنوز شهروند کانادایی نیستیم، آیا فرزند ما شهروند کانادایی بحساب خواهد آمد؟

شهروندی کانادا اصولا از طریق تولد در خاک کانادا(حق خاک) بدست می آید. کانادا از معدود کشورهاییست که این قانون در آن اجرایی میشود. بنابراین پسر شما نیزمشمول این قانون و شهروند کانادایی محسوب میشود. ازین رو شما نیازی به درخواست اخذ اقامت برای فرزند خود ندارید.
در جریان باشید که اخیرا شرایط اخذ شهروندی کانادا تسهیل شده و شما زودتر از قبل میتوانید برای اخذ شهروندی اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر قسمت اخذ شهروندی کانادا را در وبسایت ما بدقت مطالعه فرمایید.
 

-7من پاسپورت سنت کیس دارم و البته مقیم کانادا هم هستم (با کارت پی آر) و قصد سفر 2 هفته ای به امارات دارم. آیا در زمان بازگشت به کانادا نیاز به ویزا دارم؟

افراد مقیم کانادا میبایست تنها اصل کارت اقامت دائم خود (پی آر) را در زمان سفر به کانادا همراه داشته باشند. بدون این کارت امکان بازگشت به کانادا برای ایشان میسر نخواهد بود.
تمدید کارت پی آر بعهده دارنده آن است و همراه داشتن یک کارت معتبر در هنگام بازگشت به کانادا الزامیست.
 

-8 آیا برنامه ورود سریع تنها راه اقدام برای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان غیر کانادایی در حال تحصیل در کاناداست؟

این برنامه برای اخذ اقامت کانادا میان فارغ التحصیلان غیر کانادایی دانشگاههای کانادا رایج است زیرا آنها میتوانند امتیاز تحصیلات کانادایی را نیز بخود اختصاص دهند.
از آنجاییکه بخش امتیازات تکمیلی در ماه نوامبر به سیستم امتیازبندی اضافه شد، تعداد افراد واجد شرایط  دارای تحصیلات کانادایی در ان برنامه بیشتر شد.
در واقع برنامه ورود سریع تنها راه موجود برای این افراد نیست. برنامه های استانی نیز میتوانند پذیرنده این افراد باشند. مخصوصا استانهایی که متقاضیان تحصیلات خود را در آنها انجام داده اند.
بعلاوه این افراد میتوانند از طریق برنامه "تجربه کبکی"، یا همان پی ای کیو نیز برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این مهم به بخشهای مرتبط وبسایت ما سر بزنید.
 

-9 من برای اخذ اقامت دائم اقدام نموده ام و قصد سفر به خارج کانادا دارم، چنانچه درخواست انجام آزمایشات پزشکی را در زمان سفر دریافت نمایم، آیا امکان انجام این آزمایشات خارج از کانادا و نزد یک پزشک معتمد برای من خواهد بود؟ یا من مجبور به بازگشت به کانادا میباشم؟

پزشکان مورد تائید اداره مهاجرت در اکثر کشورها حضور دارند و شما با یافتن این افراد از طریق وبسایت ما میتوانید با ایشان ارتباط برقرار کنید.
 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 41
حسین1402/02/30
سلام
من با کد C22 وارد کانادا شدم. آیا باید بعد از دوسال حتما خاک کانادا را ترک کنم؟ راهی برای ماندن بیشتر نیست؟
ممنون
  • گنجی
  • 1402/02/31
شما که ویزای کار اساتید دانشگاه C22 را دریافت کردید، نمی توانید بیش از 2 سال با این ویزا حضور داشته باشید. 
اقدام برای برنامه های دیگر مهاجرتی نیازمند داشتن رزومه شما در واتس اپ است.
مهدی1400/04/10
با دروود خدمت شما و تشکر بابت پاسخ سوالهای قبلی. در مورد ارائه تمکن مالی، آیا نوع بانک مهم است؟ آیا میبایست از بانک خاصی گواهی تمکن مالی گرفت؟ مثلا گواهی تمکن مالی از بانک مسکن معتبر است یا خیر؟
  • گنجی
  • 1400/04/10
بله معتبر است.
نازیلا 1400/01/02
باسلام من با ویزای ورزشکاری وخود اشتعالی اقدام کردم وسه ساله که تازه فایل نامبر اومده ومیگن فایل نامبر موقته ولی موسسه کل پول اخرین مرحله رو از من میخواد که ۳۶۰۰ دلاره خواستم ببینم فایل نامبر موقته ایا من باید این هزینه رو پرداخت کنم ؟
  • گنجی
  • 1400/01/02
هنوز پرونده شما به نتیجه نرسیده ، گرفتن فایل نامبر دلیل بر قبولی نیست.
علیرضا1397/08/03
سلام جناب گنجی،
من 2 ماه هست که با همسرم مقیم کانادا ازدواج کردم و پرونده اسپانسری مون در جریان هست، به گفته همسرم Child benefit رو دیگه واریز نکردن برایپسرش که زیر 17 سال هست.
میخواستم بدونم چیلد بنفیت با ازدواج قطع میشه؟ و آیا میشود درخواست داد برای وصل مجدد حداقل تا زمان ورود من به کانادا؟
  • گنجی
  • 1397/08/05
بستگی به درامد اعلامی شما در اداره مالیات کانادا دارد و به اسپسانسرشبپ مربوط نیست، ولی بایک حسابدار در کانادا مشورت کنید.
امیر1397/04/27
سلام. مهندس شبکه با 37 سال سن - کارشناسی ارشد - ایلتس 7 آیا شرایط مهاجرتی دارم.
  • گنجی
  • 1397/04/28
برای روشهای استانی می توانید.
منا شجاتی1397/03/26
سلام ما برای خوداشتغالی کانادا اقدام کردیم 21/12/96اما الان 98روز گذشته وما فایل نمبر اولمون نگرفتیم به نظرتون این طبیعیه
  • گنجی
  • 1397/03/28
خیر دیر شده
سارا1396/10/01
با سلام و احترام
من 38 ساله , متاهل و دارای 2 فرزند هستم . و در رشته کتابداری تحصیل و کار می کنم. خواهرم ساکن کانادا و دارای یک رستوران هستند. آیا من می توانم از طریق یکی از روش های خوداشتغالی, پرستار خانگی یا پیشنهاد شغل از طرف خواهرم اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1396/10/05
خیر. بهترین روش دریافت پیشنهاد شغلی از طرف خواهرتان است
محمد علی میرصانع1396/09/25
با سلام
قصد سرمایه گذاری کبک دارم ایا با توجه به زمان کوتاه باقی مانده جهت دریافت پرونده ها در سال 2017 میتوانم اقدام کنم
ممنون
  • گنجی
  • 1396/10/05
با دفتر تماس بگیرید.
مری1396/09/11
با سلام . سوال اول برای اخد اپلای دکتری از کانادا آیا دانشگاهاشون محدودیت سنی در نظر میگیرن ؟ مثلا من که در 36 سالگی ارشد تموم میکنم (نمراتم خیلی خوبن- تو ایران) بخام دکتری برم کانادا نمیگن که سنتون بالاس ؟ سوال دوم آیا بعد از دکتری اقامت فوری میدن ( و همسر و بچه همراه ) یا شرایطی داره و شاید ندهند ؟ سوال سوم شنیدم که آفیسر شاید ریجکت کنه تو سفارت موقع مصاحبه حتی اگر دانشگاه اپلای بدهد چه مواردی را باید مراقب باشیم موقع مصاحبه با آفیسر و چه سوالهایی برای آفیسر مهمه که مدارک ببریم تا ریجکت نشیم ؟
متشکرم
  • گنجی
  • 1396/09/12
خیر سن مهم نیست ، فاصله بین مقاطع تحصیلی که چه کار می کردید مهم است./ بعد از دو سال اقامت در مقطع دکتری می توان برای اقامت درخواست داد./امکان مصاحبه و قبولی یا عدم قبولی هست/در اینستاگرام ما مشاوره دانشجویی هست/
محبوبه 1396/09/09
با سلام واحترام
جناب آقای گنجی
من فوق لیسانس شیمی آلی میباشم و ده سال از فارق التحصیلی ام گذشته و دارای پنج سال سابقه بیمه می باشم. سنم سی وشش .دارای آیلتس 6.5 می باشم . دو تا مقاله هم دارم.همسرم 37 سال دارد و لیسانس مهندسی پزشکی می باشد. دارای آیلتس 7.5 و یازده سال سابقه کار. هردو ما ویزا شنگن داریم. دارای یک فرزند شش ماه هستیم. امکان ویزای تحصیلی برای من وجود دارد .به صورتی که همه خانواده بتوانیم برویم. در مورد اقامت چه طور آیا از طریق همسرم می توانیم برای ویزا اکسپرس انتری اقدام کنیم . یا ویزا کار
با سپاس
  • گنجی
  • 1396/09/12
با سن 36 میتوانید اقدام برای اکسپرس انجام دهید بهتر است نمره تان را کمی بالا ببرید تا بتوانید ویزای اقامتی بگیرید.
مژگان1396/08/24

با تشکر از راهنماییهای جنابعالی
ما در حال حاضر pr داریم و به روش pnp برای اونتاریو اقدام کرده ایم. دو تا سوال داشتم
1_ اگر ما آخرین سال از 5 سال اول pr مون به کانادا بیاییم و از آن زمان به مدت 3 سال در کانادا بمانیم (یعنی یک سال در 5 سال اول و دو سال در 5 سال دوم) ، این زمان برای ما سه سال برای درخواست شهروندی حساب می شود؟
2- آیا ما باید این مدت را فقط در اونتاریو باشیم یا به علت مخارج بالا در اونتاریو مثلا می توانیم در آلبرتا اقامت کنیم؟
  • گنجی
  • 1396/08/25
پیشنهاد می کنم ورود به کانادا را برای برای حداقل سال آخر پی آر نگذراید.ماه آخر که خیلی ریسک دارد
بستگی به نوع بیزینس که در این برنامه شروع کرده اید دارد.
محبوبه1396/07/12
سلام.من ٣٢ ساله و کارشناس ارشد کاردرمانی هستم و ٧ سال سابقه کار در این زمینه را دارم.در حال خواندن زبان انگلیسی برای اخذ مدرک ایلتس هستم و یک پسر ١ ساله دارم و شغل همسرم آزاد است و سرمایه ای حدود ٥٠٠ میلیون تومان داریم.با توجه به شغلم امکان اخذ اقامت از طریق کار برای من چقدر است
  • گنجی
  • 1396/08/09
فقط روش نیروی متخصص را دنبال کنید.مدرک زبان شما و همسر دارید؟
فرهاد1396/07/11
با عرض درود و احترام
من 24 سالمه و مجرد هستم . کارشناسی مکانیک دارم و میخوام ارشد زبان بخونم . مدرک آیلتس هم میتونم بگیرم. خواستم بدونم معدل های دوره کارشناسی و ارشد مهم هست یا نه فقط داشتن مدرک کافی است؟
البته بطور حرفه ای طراح انیمیشن هستم و از این راه فعلا تو ایران کسب درآمد دارم ولی مدرک فنی حرفه ای ندارم.
میخواستم بدونم چقدر برای نیروی فدرال شانس دارم ؟
ممنون میشم راهنمائیم کنید . مرسی
  • گنجی
  • 1396/08/04
برای نیروی متخصص فدرال و کسب اقامت معدل مهم نیست ولی برای دانشجویی بسیار مهم است.
صدف1396/07/09
با سلام وخسته نباشید
من پی ار کانادا دارم و پایان سال 2020 منقضی میشود . تا کنون 6 ماه در خاک کانادا بوده ام . برای تمدید کارت پی ار مدت زمان حضورم چند روز باید باشه ؟ پیوسته یا نا پیوسته ؟
الان 3 ماه هست ازدواج کرده ام . بعد از ورود من به خاک کانادا برای اسپانسر شیپ همسر چقدر زمان میبرد تا کار ایشون انجام بشه ؟؟ آیا همزمان با پروسه اسپانسر شیپی ایشون میشه توریستی م اقدام کرد ؟؟ چه راهی وجود داره به غیر از توریستی که اینهمه از هم جدا نباشیم ؟؟

ممنونم از مشاوره شما
  • گنجی
  • 1396/08/04
دوسال از 5 سال باید در خاک کانادا باشید./ پیوسته یا ناپیوسته مهم نیست./حدود یکسال/خیر/.
معینی1396/07/08
سلام.من دکتری شیمی هستم و شوهرم هییت علمی دانشگاه و درارای مدرک دامپزشکی تخصص پاتولوژی هست .تصمیم به مهاجرت به کانادا داریم .از کدام طریق اقدام کنیم که ازنظر شغلی بتوانیم کاری در سطح تحصیلاتمان و مرتبط باآن در کانادا داشته باشیم. سپاس فراوان
  • گنجی
  • 1396/08/03
اگر تا سی سال هستید اکسپرس اینتری گزینه خوبی است. باید مدرک ایلتس داشته باشید
لاله 1396/07/06
با سلام با داشتن مبلغی معادل صد هزار دلار از چه طریقی برای مهاجرت میشود اقدام کرد، و آیا باید حتما مدرک زبان فرانسه هم داشت بغیر از آیلتس
  • گنجی
  • 1396/07/26
روش منیتوبا-فرانسه نیاز ندارد، فقط شغل شما مهم است که باید صاحب شرکت یا پروانه کسب باشید.
علیرضا1396/07/01
با عرض سلام و درود . بنده تکنسین مکانیک خودرو با مدرک فوق دیپلم و با مدرک فنی و حرفه 18 ماهه با دو سال سابقه کار بدون رد شدن بیمه هستم 27 ساله و در حال گذراندن ایلتس . میخواستم بدونم میتونم ویزای کار 5 ساله بگیرم ؟ آیا ویزای کار امتیاز بندی دارد ؟ متشکرم.
  • گنجی
  • 1396/07/04
ویزای کار 5 ساله نداریم. برای نیروی متخصص هم شانس زیادی ندارید
محمدرضا1396/07/01
با سلام و احترام
من بعد از گرفتن ITA مدارک فرستادم و بعد از گذشت دو ماه بهم اعلام شد که باید RCMP Criminal Record Check بفرستم. این در حالیه که من قبلا به کانادا یا آمریکا هیچ سفری نداشتم ولی سال گذشته دوبار درخواستم برای ویزای دانشجویی رد شده. درصورت امکان راهنمایی بفرمایید که من باید چه کار کنم؟
با سپاس
  • گنجی
  • 1396/07/04
باید حتما بررسی شود ، لذا صبر کنید/
بهار1396/07/01
سلام مجدد وخسته نباشید, من از طریق ازدواج اقدام کردم شوهرم اقامت کاناداروداره, پارسال مصاحبه دادم که ریجکت شدم ,همسرم شش ماه پیش درخواست (اپیل ) کرد اما هنوز جوابی نگرفتیم و وقت دادگاه برای دفاع ازخودمون تا به امروز به ما ندادن, بنظر شما چه مدت زمان میبره و ورسیدگی میکنند ؟سپاس اززحمات ولطف شما بزرگوار
  • گنجی
  • 1396/07/04
یکسال تقریبا ولی بستگی به پرونده دارد.
علی فرخ نیا1396/06/28
سلام من مهندس کشاورزی در مقطع لیسانس و mba در مدرک فوق هستم ٣٦ سال سن دارم و متاهل و دارای دو فرزند ١٠ و ٦ ساله هستم از نظر شما من از چه راهی می تونم اقدام کنم ایا می تونم یا خیر ؟
  • گنجی
  • 1396/07/04
اگر دانش زبان عالی خودتان و همسرتان داشته باشید از روش نیروی متخصص فدرال.
هنگامه1396/06/26
من و همسرم هر دو فوق لیسانس هستیم . من محیط زیست و همسرم توریسم . البته همسرم راهنمای تور آلمانی زبان هستند . یک دختر ۳ ساله داریم خودم ۸ سال سابقه کار دارم ولی مرتبط با رشته ام نیست درحال حاضر مشغول خواندن زبان هستم میشه بفرمایید از چه طریق سریعتر میشه برای اقامت کانادا اقدام کرد ؟
  • گنجی
  • 1396/06/31
روش نیروی متخصص فدرال با داشتن ایلتس نمره خوب مناسب است.
کمال1396/06/25
سلام . آیا میشود با ویزای مولتی پل وارد کانادا شد و در کانادا صاحب فرزندی شد و بواسطه داشتن فرزند متولد شده اقدام به اقامت کرد ؟
  • گنجی
  • 1396/06/31
خیر امکانپذیر نیست.
سمانه1396/06/25
با سلام
خانمی ۳۷ ساله و مجردهستم ۰ اگر از طریق ویزای تحصیلی به کبک بروم میتوانم بعد از ورودم به کانادا با نامزدم که در آنجا زندگی می کند و دارای پی آر میباشد در کانادا ازدواج کنم ?
  • گنجی
  • 1396/06/31
بله.
مژده 1396/06/25
با سلام و عرض ادب؛
من اقامت دائم کانادا را داشتم بنا به دلایل و مشکلات خانوادگی فقط 4.5 ماه در کانادا بودم و مجبور به بازگشت به ایران شدم، 1.5سال پیش(فروردین 95) اقامت دائم من منقضی شد آیا راهی برای ورود مجدد(با ارائه مدارک و مشکلات) وجود دارد تا دوباره بتوانم به کانادا برگردم؟
آیا می توان در خواست Appeal داد و یا One Arrival داشت .اگر راهی وجود دارد چگونه می توانم با شما اقدام کنم.
با سپاس
  • گنجی
  • 1396/06/31
معمولا نمی شود / امکان اپیل دارید.
سهیل مولایی1396/06/23
سلام
من حدود یکسال است که با همسر خود در کانادا
ازدواج کرده ام و ما فایل باز کردیم در اداره مهاجرت. اما بعد از گذشت ۵ ماه از گرفتن فایل نامبر هر زمان به چک انلاین مهاجرت کانادا رجوع می کنم فقط اعلام می کند application received_medical received و از اینکه فایل ما در جریان است یا خیر خودداری می کند لطفا من را راهنمایی بفرمایید. ممنون از شما
  • گنجی
  • 1396/06/31
زمانبر است، باید صبر کنید
بهار1396/06/22
سلام
من اقامت کانادا را داشتم اما به علت اینکه نتونستم دو سال را پر کنم اقامتم را از دست دادم. بعد اپیل کردم و بعد از اپیل در ایران بودم چون دانشجو بودم. هفته پیش اپیلم را کنسل کردم و تا ٣٠ روز وقت دارم که تایید ترک کانادا را بگیرم در غیر این صورت دیپرت محسوب میشم. و من چون اقامتم را از دست دادم و از اخرین باری که کانادا بودم بیشتر از یک سال گذشته نمیتوانم تراول داکیومنت بگیرم و برای اعلام خروجم از کانادا به انجا بیایم. از شما استدعا دارم که راهنماییم کنید که از ایران چطور میتوانم تاییدیه ترک کانادا را بگیرم.
ممنون
  • گنجی
  • 1396/06/23
چون خارج از کانادا هستید دو ماه وقت دارید. باید شرایط خود را به IAD توضیح دهید انها تصمیم می گیرند
محمد1396/06/21
سلام.می خواستم بدانم در صورت اقدام برای سرمایه گذاری در مانیتوبا و پرداخت 100 هزار دلاری ودیعه و حضور در مانیتوبا، در صورت عدم تمایل به سرمایه گذاری 150 هزار دلاری و ایجاد کسب و کار چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اقامت لغو می شود ؟ می توان قید 100 هزار دلار را زد اما اقامت را داشته باشیم؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
100 هزار دلار عودت داده نمی شود./شما در هنگام اقدام فرم تعهد اقامت در استان را امضا می کنید.
سحر1396/06/19
با سلام
من برای أستان ساسکاچوان کانادا میخام اقدام بکنم، برای گرفتن مدرک زبان استعفا دادم و طبق برنامه ام ١سال دیگه ایلتس رو میگیرم
میخواستم بدونم اگر در طول این یک سال از بیمه بیکاری استفاده کنم، بعدا وقتی میخام ثابت کنم تو ٥سال گذشته چقدر سابقه کار دارم این مدت که بیمه بیکاری گرفتم تو سابقه کارم نمیاد
(توضیح: بیمه بیکاری بیمه ای هست که من هم حقوق دریافت میکنم هم بیمه رد میشه )
میخواستم بدونم اگر این یک سال استفاده از بیمه بیکاری تو سالهای تجربه کاری محسوب نمیشه از نظر کانادا، از بیمه بیکاری استفاده نکنم و در عوض از ی شرکت بخوام برام بیمه رد کنن
با تشکر فراوان
  • گنجی
  • 1396/06/23
خیر بیمه بیکاری محاسبه نمی شود./ خلاف واقع خواهد بود. بهتر است تازمانیکه ویزای کانادا در پاس شما درج نشده از کار خود استعفا ندهید.
محسن1396/06/19
سلام یه سوال وقفه بین تایید مدیکال تا دریافت ویزا چند روزه؟
ممنون
  • گنجی
  • 1396/06/23
مشخص نیست بستگی به زمان بررسی در پاریس و سکوریتی چک دارد .
لیلا فرهادپور1396/06/19
با سلام و احترام
اینجانب لیلا فرهادپور متولد 1350 ،متاهل و دارای دو فرزند دختر 18 و 9 ساله هستم دارای کارت مهارت قالی بافی،دیپلم فنی حرفه ای رشته خیاطی و همچنین کارت مهارت خیاطی هستم .می خواستم در زمینه ی مهاجرت به کانادا من را راهنمایی بفرمایید.آیا با استفاده از مدارک مذکور می توانم اقامت کانادا را داشته باشم ؟
با سپاس از شما
  • گنجی
  • 1396/06/23
خیر شانسی ندارید
نوید1396/06/19
سلام
سابمیت واسه کبک چه تاریخی هست
  • گنجی
  • 1396/06/23
هنوز مشخص نیست ولی تا اخر سال ممکن است آنلاین 5هزار پذیرش داشته باشند. البته اگر قوانین را تعییر ندهند.
منیژه1396/06/17
سلام درمورد اسپانسر شی پی والدین سوالی داشتم داماد من سیتیزن است ولی بتازگی کار فول تایم با درآمد بالا بدست آورده آیا می‌تواند اسپانسر من و همسرم شود یا باید سه سال دیگر اقدام کند
  • گنجی
  • 1396/06/23
هنوز مشخص نیست ولی تا اخر سال ممکن است آنلاین 5هزار پذیرش داشته باشند. البته اگر قوانین را تعییر ندهند.
شاهرخ1396/06/17
سلام
من 14 ژولای 2017 در ارمنستان بایومتریک رو انجام دادم جهت ویزای دانشجویی کانادا.
پذیرشم از کالجی در مونترال هست.
اما هنوز پاسخی بعد از گذشت دو ماه نگرفتم.
7 روز بعد شروع کلاسها هست.
به نظر شما این طبیعی هست؟
من باید چه کار کنم؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
در حال حاضر خیلی زمانبر شده ممکن است تا چندین ماه طول بکشد. در خواست پذیرش جدید بگیرید
Reza omidvar1396/06/17
سلام آیا دانشجویان کالج بعد از فارغ التحصیل شدن از کالج مانند دانشجویان دانشگاه میتوانند تقاضای اقامت دایم نمایند؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
بعد از دو سال تحصیل در مقطع دکتری یا کسب فوق لیسانس در کانادا می توانید برای اقامت درخواست دهید.
محمد پوراقدام1396/06/17
شرایط تحصیل در کالج های کانادا برای افراد خارجی چطور است؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
باید هزینه ها را خودشان بدهند البته اگر رزومه قوی و ایلتس دارید در اینستاگرام(لینک پایین صفحه) بورس هم درج کرده ایم.
مریم1396/06/17
سلام، خیلی ممنون میشم به بنده پاسخ سریع بدید.
من دانشجوی دانشگاه کلگری هستم. از فوریه امثال مشغول به تحصیل میشم در دانشگاه مقطع دکترا.
سوال من اینه که به دلیل شرایط ویژه بدنم حتما باید برای بارداری اقدام کنم.
دراین صورت دقیقا در برج mayصاحب فرزند خواهم شد. من الان ویزای کانادا دارم چهارساله.
فقط سوال من اینه که حالا که دقیقا چهارماه بعداز ورودم بچه دارمیشم، ایا بیمه دانشجویی یا بیمه ایالت البرتا وکامل هزینه های زایمان و مراقب های دورانبارداری را پوشش میدهد؟ایا من پس از ورود به کانادا مقیم محسوب میشوم؟ یا اینکه باید یکسال حتما بگذره تا بتونم برای اینکه تحت بیمه کامل باشم حتما اونزمان برای بارداری اقدام کنم.
من دقیقا متوجه نمیشم در شرایط دانشجویی چقدر باید بگذره از لحظه ورودم به کانادا تا تحت پوشش باشم.
سپاسگذار میشم بنده رو راهنما یی بفرمایید.
  • گنجی
  • 1396/06/23
مقیم که نمی شوید. برای بیمه حتما باید از اداره بیمه آن استان بپرسید شرایط سختی را اعمال می کنند مخصوصا که شما پزشک هم ندارید.
بهنام 1396/06/17
با سلام من ٢٦ سالمه و مجرد هستم یک دعوت نامه از پسر داییم دارم که در ونکوور صاحب شرکت هست و معتبر. یک جواز کسب طلا و جواهر دارم می خواستم ببینم برای ویزای مولتی شانس دارم یا نه ممنون میشم پاسخ بدید
  • گنجی
  • 1396/06/23
خیر. شرایط را سخت کرده اند
غلا مرضا عشورى 1396/06/17
با سلام: من و خانم و پسرم موفق به اخذ موافت از استان کبک و فدرال جهت سرمایگذارى با مبلغ 220/000 دلار شده ایم و در حال حاضر منتظر رسیدن نامه هاى مدیکال هستیم و الان سه ماه از قبولى فدرال میگذره و من میخواستم بدونم که نامه مدیکال چقدر ممکنه طول بکشه تا بدستمون برسه واز اون مهمتر دخترم الان 24 سال سن دارد و موقع تشکیل پرونده ایشان 19 سال داشتن و با ممنوعیت فرزند تحت تکفل به لحاظ سنى مواجه شدند ایا الان که قانون فرزند تحت تکفل از سن 19 به 22 برگشته شامل دختر من میشه یا خیر ? با تشکر از اینکه وقت میگذارید و پذیراى ما هستید
  • گنجی
  • 1396/06/23
زمان دقیق را از وکیل خودتان بپرسید/خیر شامل فرزند شما نمی شود فقط پرونده ها ی بعد از 2 ابان ماه 96 به بعد.
مریم1396/06/17
سلام خسته نباشید من پرستار متاهل با پنج سال سابقه کار و سی پنج ساله هستم.آیا بهترین راه برای من و همسرم اقدام تحصیلی هست؟ آیا امکان اقدام تحصیلی ارشد پرستاری رو کانادا می دهد؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
اگر ایلتس یا فرانسه داشته باشید از طریق نیروی متخصص بهتر است.
سپیده1396/06/17
سلام اگر بدون سابقه کار امتیاز به 52 رسیده باشد برای شخص مجرد میتواند برای کبک اقدام کند یا حتما نیاز به سابقه کار هست ؟
  • گنجی
  • 1396/06/23
حتما سابقه کار نیاز است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن