تغییرات مثبت اکسپرس اینتری

بازدیدکنندگان : 30618 نفر 1396/06/28
تغییرات مثبت اکسپرس اینتری

تغییرات مثبت اکسپرس اینتری  

یکی از برنامه های اخذ اقامت کانادا برنامه نیروی متخصص فدرال به نام اکسپرس اینتری است که معمولا هر دو هفته یکبار حدود 3هزار پرونده قبولی دارد که نتیجه آن در کانال تلگرام ما اعلام می شود. بیشتر این قبولی ها برای افراد تا سی سال با فوق لیسانس و آیلتس با سی ال بی 9 می باشد توجه داشته باشید این نمره آیلتس معیار اداره مهاجرت کانادا با نمرات زیر می باشد که برابر : listening8 speaking7 reading7 writing7  می باشد. 
تغییرات سیستم انتخابی مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا در ماه نوامبر 2017 منجر به ثبت درخواست متقاضیان بسیار بیشتری شد, بدون اینکه نیاز به کسب امتیاز بیشتر مانند دعوت نامه کاری (جاب آفر) و یا دعوت نامه استانی باشند.همچنین دریافت 15 تا 30 امتیاز به فامیل درجه یک در کانادا  منجر به دعوت کاندیداهای بیشتری شد.
قبل از مجموعه ای از تغییرات که در تاریخ 19 نوامبر سال 2017 به اجرا در آمد، حدود 62 درصدنامزدهای دعوت شده، مجموع امتیازات کافی را در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای دریافت اقامت دائم, دریافت کرده بودند. اما در حال حاضر، این سهم به 90 درصد افزایش یافت.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
این موضوع تنها یکی از مواردی است که در کنفرانس ارائه شده توسط کارکنان ارشد سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) در بهار گذشته معرفی شده است. اطلاعات نشان داد که بیشتر متقاضیان خارج از کانادا، مخصوصا کسانی که واجد شرایط  اسکیل ورکر فدرال (FSWC) هستند, بعد از تغییرات نوامبر گذشته، دعوتنامه قبولی دریافت کردند.
همچنین مشخص شد که بیشتر متقاضیان در علوم طبیعی و کاربردی (و مشاغل  STEM شامل علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی) دعوت نامه قبولی دریافت کردند, 35 درصد ازاین افراد الان در کانادا مشغول به کار اند، با این حال این ظرفیت تا 28 درصد دیگر افزایش یافت. در همین حال، سهم کاندیداهای مشاغل با مهارت پائین از 11 درصد به 3 درصد کاهش یافت.
متقاضیان مهندسی کامپیوتر و  فناوری اطلاعات (IT) به طور خاص از تغییرات اخیر اکسپرس اینتری بسیار سود بردند، و تعداد قبولی این متقاضیان در طول زمان افزایش یافته است.
2017
ITA
2016
ITA
 
میانگین
CRS
% تعداد % 10 شغل برتر که در سال 2017 برای آن ها دعوت نامه قبولی اکسپرس اینتری فرستاده شده است NOC
524 6 1.192 6 تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی 2171
515 5 1.054 4 طراحان و مهندسین نرم افزار 2173
503 4 896 4 برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی 2174
500 3 568 2 حسابرسان مالی و حسابداران 1111
503 2 478 2 مشاغل تخصصی در زمینه تبلیغات, بازاریابی و روابط عمومی 1123
492 2 469 2 تحلیل گران مالی و سرمایه گذاری 1112
513 2 436 1 دستیار اداری 1241
504 2 425 3 اساتید و هیئت علمی دانشگاهی 4011
483 2 386 1 مشاغل حرفه ای در مشاوره مدیریت کسب و کار 1122
501 2 355 1 بازاریابی تبلیغات و مدیران روابط عمومی 0124
507 31 6.259 26 Top10
510 69 14.037 74 Other
509 100 20.296 100 Total
 
 
علت تغییرات
 در تغییراتی که نوامبرگذشته اعمال شد, IRCC هدف جدید خود را افزایش فاکتورهای انطباق پذیری اعلام کرد . بازخورد اداره مهاجرت نشان داده است که 600 امتیاز اضافی CRS برای پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر، توازن قبولی ها را بر هم زده است. در نتیجه، برای تعدیل بهتر بین پاسخگویی به بازار کار و تقاضای مهاجران، IRCC امتیاز پیشنهاد شغل را به میزان قابل توجهی کاهش داد. امتیاز کنونی پیشنهاد کار 200 امتیازاست(اگر پیشنهاد در مشاغل مدیریت عالی باشد)، و50 امتیاز برای پیشنهاد شغلی در هر موقعیت دیگر شغلی در نظر گرفته می شود که فاصله زیادی با قبل دارد.
ثانیا، برای اطمینان از اینکه بیشتر فارغ التحصیلان تحصیل کرده در کانادا بتوانند اقامت کسب کنند، IRCC تا 30 امتیاز از CRS را به متقاضی که در کانادا تحصیل کرده باشد اختصاص داد. بر اساس گزارش IRCC، این اصلاحات به افزایش 46 درصدی کاندیداها از 31 درصد پیش از اصلاحات منجر شد, که بیشتر آن به دانشجویان سابق بین المللی که در طول دوره ای از نوامبر تا فوریه  در کانادا مشغول به تحصیل بوده اند اختصاص یافته است. در نتیجه اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی سابق آسان تر از پیش خواهد بود.
مشاغل
هنگامی که IRCC تغییراتی را در تعداد امتیازات موجود برای پیشنهاد شغلی انجام داد، تعداد کاندیداهایی را که می توانستند این امتیاز را کسب کنندرا نیز گسترش داد. برخی از پیشنهادات شغلی که توسط اداره کار کانادا (LMIA) مورد قبول واقع نمی شدند، در حال حاضر برای اولین بار به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. این شامل نیرو کار کانادایی که مجوز کار NAFTA (قرارداد تبادل نیرو بین آمریکا،کانادا،مکزیک) ویا  Intra-Company transferee (قرارداد تبادل نیرو بین شرکت های مستقر در کانادا و خارج از کانادا) دارند, می شود. در این موارد غیر LMIA، نیروی کار باید حداقل یک سال در کانادا کار کرده باشد و پیشنهاد شغلی باید توسط همان کارفرما و با همان مجوز کار انجام شود.
علاوه بر این، مدت زمان لازم برای دریافت پیشنهاد شغلی نیز از "نامعین" تا حداقل یک سال تغییرمی کند، به طوری که کارفرمایان در صنایع مبتنی بر قرارداد یکساله به راحتی از طریق اکسپرس اینتری استخدام می کنند.
نتایج اولیه این تغییرات نشان می دهد که 65 درصد از متقاضیان دعوت شده با پیشنهاد شغلی از معافیت LMIA در این سیستم بهبود یافته بهره مند شده اند.
نرخ قبولی
جالب توجه است که IRCC در مورد اینکه چه مقدار ازکسانی که درخواست اقامت دائم داشتند تایید شده نیز اطلاعاتی ارائه داده است. در دو سال اول اکسپرس اینتری، تقریبا 47.000 درخواست برای اقامت دائم دریافت شد. حدود 85 درصد از این دعوتنامه ها دارای پرونده کاملی بودند و 15 درصد، پرونده ناقص فرستاده بودند، که در نهایت میزان تایید 97 درصدی را شاهد بودیم.
همچنین این شانس برای کسانی که اعضای درجه یک خانواده آن ها اقامت کانادا دارد و افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند, افزایش می یابد.
 
 

2017 سال موفقیت مهاجرت کانادا برای نیروی متخصص

تعداد  اقامت دائم هایی که از اواخر سال 2016 صادر می شود، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از 131.394 اقامت دائم که از ابتدای برنامه اکسپرس اینتری که برای اولین بار در ماه ژانویه 2015 آغاز شد، در سال 2017،  به 66.549پذیرش افزایش یافته است. این میزان به طور قابل توجهی بیشتر از تعداد کل سال گذشته است.
چند مثال از آخرین افراد قبول شده که نامه ITA را دریاف کردند:
1- خانم 30 ساله، مجرد که شغل او در بخش آموزش دانشگاه است. دارای لیسانس زبان انگلیسی می باشد. در بخش اموزش دانشگاه به مدت 3 سال سابقه کار با بیمه دارد. توانایی عالی در زبان باعث کسب امتیاز 436 در اکسپرس اینتری و قبولی شده است.
2- خانم 30 ساله، متاهل که شغل او مربوط به مشاغل بیمارستانی است. او و همسرش دارای لیسانس در زمینه علوم پزشکی می باشند، همچنین آیلتس جنرال با نمره 8 را کسب نموده اند و امتیاز آنها به 435 رسیده است و نامه ITA را دریافت نموده اند.
3- آقا 37 ساله، که در بخش تجهیزات صنعتی مشغول به کار است. دارای سه سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس است. بهترین نمره زبان را کسب کرده است در کانادا فوق لیسانس خود را کسب کرده و با امتیاز 437 قبول شده است.
4- آقا 34 ساله که در 2سال است در کانادا مشغول به کار شده. لیسانس خود را در کانادا گرفته و بعد از ان ویزای کار دوساله از کانادا گرفته. او در تمام موارد بجز ریدینگ نمره خوبی گرفته و با بقیه امتیازات توانسته 436 امتیاز کسب کند.
 
کاندیداهای نیروی کار متخصص فدرال سود خواهند برد
تعداد افرادی که از طریق نیروی متخصص قبولی کانادا را کسب می کنند افزایش یافته است.
همچنین در صورتی که متقاضی حداقل یک سال در کانادا کار کرده باشد یا دارای تجربه در حرفه اش باشد، او به عنوان یک متقاضی نیروی کار متخصص طبقه بندی خواهد شد و از مزایای اکسپرس اینتری بهره مند میشود
همانطور که نیروی کار متخصص بیشتری دعوت می شوند , تنوع متقاضیانی که ممکن است در نهایت دعوت آنها برای شروع زندگی و کار در کانادا تایید شود گسترش می یابد.
اگرچه آینده قابل پیش بینی نیست، IRCC کاملا واضح اعلام کرد که به دنبال جذب افراد و خانواده هایی از سراسر جهان است که می خواهند برای زندگی به کانادا بیایند, نه فقط برای سودی که برای اقتصاد کانادا به همراه می آورند بلکه برای داشتن یک زندگی آسان و همراه با پیشرفت ، لذا اگر شما هم دارای توانایی عالی در زبان انگلیسی یا فرانسه و تحصیلات اکادمیک و سابقه کار هستید برای کار در کانادا و زندگی اقدام کنید.
  
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن