توافق وزیران فدرال استانی برای افزایش سطح مهاجرت کانادا

بازدیدکنندگان : 26435 نفر 1396/07/24
توافق وزیران فدرال استانی برای افزایش سطح مهاجرت کانادا

توافق وزیران فدرال استانی برای افزایش سطح مهاجرت کانادا

رهبران سیاسی مسئول مسائل مهاجرت کانادا توافق کرده اند که افزایش سطح مهاجرت و ایجاد اهداف چند ساله به رفع نیازهای بازار کار در سراسر کشور کمک خواهد کرد.
نشست انجمن وزرای مهاجرت (FMRI) هفته گذشته در تورنتو صورت گرفت. وزارت FMRI شامل اعضای دولت فدرال، اعضای استانی و محلی می باشد.
در حال حاضر، سطح مهاجرت سالانه کانادا در سال 2017 با هدف 300.000 ساکن مقیم جدید برنامه ریزی شده است. احمد حسین، وزیر مهاجرت فدرال، پیشتر در تابستان امسال تأیید کرد که این رقم، جدیدترین پایه برای اهداف مهاجرت در دولت فعلی فدرال خواهد بود. وی اشاره کرد که به جای مدل سالانه کنونی که متعلق به دولت پیشین است، به یک برنامه چند ساله، به منظور ارائه اطمینان و کمک به اطلاع رسانی در برنامه ریزی طولانی مدت, نیاز است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
طبق برنامه فعلی، حدود 57 درصد از ساکنان دائم جدید، مهاجران نیروی متخصص را تشکیل می دهند. این سهم شامل تازه واردانی است که از طریق یکی از برنامه های اقتصادی تحت سیستم اکسپرس اینتری, و یا برنامه نیروی کار متخصص استان کبک و متقاضیان یکی از برنامه های متقاضی استانی (PNP) وارد کانادا شده اند, می شود. این طرح همچنین به شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی اجازه می دهد تا خانواده های خود، از جمله همسران خود را تحت حمایت قرار دهند، در حالیکه تعهدات بین المللی و سنت های بشردوستانه کانادا در مورد اسکان مجدد آوارگان را نیز حفظ می کند.
طرح مهاجرت سالانه دولت معمولا در پاییز همان سال به مجلس ارائه می شود.آقای احمد حسین گفت: "کانادا از نسل تازه واردان استقبال کرده است که به رفاه، اقتصاد، رقابت و موفقیت در کانادا به عنوان یک ملیت کمک کرده اند. ما متعهد هستیم تازه واردین، از جمله آوارگان را به طور کامل در جامعه ادغام کرده تا به اقتصاد و جامعه کانادا کمک کنند. ما همچنان به کمک تازه واردین برای پیدا کردن شغل و برقراری ارتباط پایدار در جوامع خود ادامه می دهیم."
یکی دیگر از توافقات مهم این جلسه، توسعه یک برنامه استراتژیک فدرال استانی است تا مشخص شود که چگونه اولویت های حل و فصل تعیین می شود و چگونه اطلاعات در میان تمام دستورات دولت به اشتراک گذاشته می شود. در بیانیه ای که پس از نشست مهاجرت ارائه شد، وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اظهار داشت به همکاری بیشتر دولت, برای حمایت از تحویل خدمات با کیفیت مسکونی و نتایج موفقیت آمیز برای همه تازه واردین, نیاز است.
ایان وییشارت، وزیر آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش استان منیتوبا FMRI، از تعهد مشترک " حفظ همکاری و گفتگوی آزاد برای دستیابی به اهداف مشترک مهاجرت در ایجاد یک کانادایی قوی تر، مرفه تر و متحد" صحبت کرد.
سرانجام، وزیران درباره ارتقاء مهاجرت فرانسوی زبان ها به استان هایی خارج از کبک، با هدف افزایش مهاجرت فرانسوی زبان ها صحبت کردند. در حال حاضر، برخی از ابتکارات دولت فدرال پشتیبان این هدف است. در ژوئن گذشته، IRCC سیستم رتبه بندی اکسپرس اینتری (CRS) را تغییر داد تا متقاضیان فرانسوی زبان بتوانند امتیاز بیشتری کسب کنند. دولت فدرال به تازگی برنامه کار موقتی را در برنامه ای بین المللی به نام Mobilité Francophone راه اندازی کرده است، از این پس استخدام نیروی کار متخصص فرانسوی زبان برای کارفرمایان خارج از کبک ساده تر خواهد بود.
علاوه بر این، استان پرجمعیت کانادا، انتاریو، برنامه  نیروی کارمتخصص فرانسوی زبان را برای متقاضیانی که به زبان فرانسه و انگلیسی تسلط دارند,ارائه داده است. این برنامه با سیستم اکسپرس اینتری هم راستا است.
وزارت FMRI همچنین در مورد رویکردی برای رسیدگی به ورود پناهجویان به کانادا با استفاده از روش های غیرعادی مانند عبور از مرزهای رسمی, بحث کرد. این رویکرد شامل افزایش همکاری بین دولتی برای حمایت از مهاجرت منظم, برنامه ریزی سناریوها و حفاظت از مرزهای کانادا و ایمنی و امنیت کانادایی ها می شود.

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
Masoud 1396/08/19
37ساله هستم لیسانس عمران، متاهل بدون مدرک زبان،از چه طریق میدونم اقامت،یا تابعیت بگیرم؟
  • گنجی
  • 1396/08/25
روش های سرمایه گذاری مگر اینکه نمره زبان عالی کسب کنید چون امتیاز از سن کم می گیرید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن