راهنمای صادرات از ایران به کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 28319 نفر 1396/07/28
راهنمای صادرات از ایران به کانادا

 راهنمای صادرات از ایران به کانادا

شرایط رو به رشد اقتصاد ایران برای همگان پوشیده نیست به طوریکه موسسه رتبه بندی ین المللی Capital Intelligence  چشم انداز اقتصاد ایران را باثبات اعلام کرد. طبق گزارش مورخ 28 مهر ماه 1396 این موسسه چشم انداز اقتصاد ایران برای کوتاه تا میان مدت نسبتا مطلوب است و انتظار می رود تولید ناخالص داخلی به طور متوسط از 4درصد رشد در سال مالی منتهی به 2019- 2020 برخوردار باشد. هرچند کرونا تاثیراتی را در روند کسب و کارها گذاشته ولی امکان صادرات برای ایرانیان هنوز پابرجاست.
این امارها نشان می دهد که پتانسیل زیادی برای صادرکنندگان (با نیم نگاهی به برابری خوب ارز به ریال) ایرانی وجود دارد که بازار کانادا با حجم زیادی از ایرانی های فعال در کسب و کارهای کانادایی را مثبت نشان می دهد.
کانادا با تولید ناخالص داخلی اسمی در حدود 1.79 تریلیون دلار در رده یازدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. کانادا یکی از کشورهای عضو گروه هشت و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی (از جمله گندم، دانه‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون) است.
 فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
این کشور از نظر صنعت و فناوری، کشوری پیشرفته است که سیستم اقتصادی آن به شدت به خصوص در بخش بازرگانی و داد و ستد به ایالات متّحده وابسته است، به نحوی که باعث شده این کشور رابطهٔ اقتصادی پیچیده و بلندمدتی را با این کشور داشته باشد. وابستگی این کشور به بخش منابع طبیعی گران‌بهایش نیز بسیار زیاد است.
 
 کشوری با واردات 8.4 میلیارد دلاری، فرصتی برای ایران
کانادا ساختاری غیرمعمول در اقتصاد خود دارد. واردات این کشور 8.4 میلیارد دلار است و نفت یکی از مهم‌ترین کالاهایی است که کانادا اقدام به واردات آن می‌کند. بعد از آن ماشین‌آلات، مواد شیمیایی و برق مهم‌ترین کالاهای وارداتی این کشور است که در واقع همین کالاها پایه‌گذار صادرات این کشور است. صادرات پتروشیمی، مواد پلاستیکی و فراورده‌های نفتی کانادا در کنار صدور حجم عظیمی از مواد اولیه در واقع پایه ایجاد الگوهایی جدید در توسعه تجارت بین‌الملل بر پایه اقتصاد منابع طبیعی شده است.
 
نکته حایز اهمیت فرصتی است که ارتباط مجدد میان ایران و کانادا برای گسترش تجارت ایران ایجاد می‌کند و با برداشته شدن تحریم‌ها، ایران باید به دنبال بازارهای جدید صادراتی نفت خود بگردد چرا که بسیاری از این بازارها توسط دیگر کشورهای عضو اوپک خصوصا عراق پر شده و در این میان کانادا می‌تواند نقشی اساسی ایفا نماید.
 
اقلام‌ عمده‌ صادراتی‌ به‌ کانادا
کانادا کشوری وسیع، با تنوع جمعیتی زیاد است که به طور طبیعی نیازهای متنوعی نیز در این کشور وجود دارد. این کشور همانند هر کشور دیگری بخشی از نیازهای خود را از خارج وارد می‌کند. بنابراین، شناخت بازارهای این کشور و اقلام عمده مورد نیاز آن فرصت مناسبی را پیش روی تجار قرار می‌دهد. از این‌رو، در این قسمت به شناخت بازار اقلام عمده صادراتی کشور کانادا و موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

جهت خواندن متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید:

راهنمای صادرات کالا از ایران به کانادا و قوانین گمرک کانادا

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن