برنامه مهاجرتی کانادا در سالی که گذشت 2017

بازدیدکنندگان : 25227 نفر 1396/10/10
برنامه مهاجرتی کانادا در سالی که گذشت 2017

برنامه مهاجرتی کانادا در سالی که گذشت (2017)

سال 2017 میلادی سالی شلوغ برای برنامه های مهاجرتی کانادا بود. پذیرش ده ها هزار فرد از سوریه از یک سو ، پذیرش 86هزار نیروی متخصص اکسپرس اینتری و 1900 پرونده سرمایه گذاری کبک از سوی دیگر مثال هایی از این سال بود.
کانادا در این سال خیلی بهتر از همسایه خود –آمریکا- در اجرای تعهدات مهاجرتی اقدام کرد ، همانطور که شاهد بودید ده ها بار رئییس جمهور این کشور مانع از ورود مهاجران به دلیل مسایل امنیتی آمریکا و با شعار ایجاد کار برای امریکاییها شد. اما آقای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با شعار دنیای بهتر برای مهاجران درهای جدیدی را گشود که در این بین مهندسان کامپیوتر در کبک و مهندسان عمران در ساسکاچوان و بسیاری از مهاجران دیگر توانستند شغل خوبی را کسب کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

اکسپرس اینتری

یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی که برخلاف ایران ، از تمام کشورها توانست متقاضی خوبی را جذب کانادا کند، برنامه نیروی متخصص فدرال (Express Entry) بود. در سال 2017 بیش از دوبرابر سال 2016 دعوتنامه ITA – Invitation to Aplly برابر 86023 عدد صادر شد.
این برنامه با تکیه بر دانش زبان انگلیسی و سابقه کار و حداقل تحصیلات اکادمیک توانست رتبه خوبی را در جهت ارائه اقامت کانادا کسب کند. داشتن آیلتس جنرال نمره 7.5 (همه اسکیل ها هفت و لیسنینگ هشت) با مدرک لیسانس و سن زیر 33 سال و 2سال سابقه کار با بیمه برای کسب نمره قبولی در سیستم CRS – Comprehensive Ranking System این برنامه الزامی است.
در این سال امتیاز قبولی در سال 2017 با نوسان بین 413 تا 468 امتیاز بود، همچنین برخلاف سال گذشته افراد با داشتن فامیل درجه یک توانستند امتیاز اضافی کسب کنند و تا حدودی امتیاز نمره آیلتس خود را جبران کنند. همچنین با توجه به عدم کارایی جاب آفر در برنامه های کانادا، وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا امتیاز job offer را از 200 به 50 کاهش داد. از سوی دیگر افراد تحصیل کرده در کانادا که با ویزای دانشجویی تحصیل می کردند امتیاز بیشتری را در این سیستم مهاجرتی کسب می کنند. با توجه به دو زبانه بودن کانادا متقاضیان دارای دانش زبان فرانسه نیز امتیاز کسب می کنند. اینها همه مزایایی است که دولت کانادا به این برنامه اعطا کرد تا افراد بیشتری بتوانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند.
 

برنامه های استانی مهاجرت کانادا

یکی از برنامه های مهاجرتی سال 2017 کانادا، برنامه های خاص استانی بود که دولت کانادا برای جذب 51000 متقاضی برنامه تهیه دیده بود. برنامه هایی مانند زیرشاخه های اکسپرس اینتری استانی، کارآفرینی منیتوبا، نیروی متخصص ساسکاچوان، دانشجویان بریتیش کلمبیا و انتاریو و ...
برنامه های استانی کانادا Provinvial Nominee Program – PNP به استانها اجازه می دهند که علاوه بر روش فدرال بتوانند با توجه به نیاز بازار کار خود متقاضی جذب نمایند.
مثلا در برنامه انتاریو Human Capital Priorities stream ، دولت انتاریو با جستجو در بانک متقاضیان اکسپرس اینتری، افراد دارای 400 امتیاز با مدارک تحصیلی ، سابقه کار و اثبات حضور در انتاریو را انتخاب نمود.در ماه جولای این استان افراد دارای تخصص مرتبط با علوم کامپیوتر و در ماه می افراد دارای تخصص در عمران و کشاورزی را با شرایط مناسبی پذیرفت. (که خبر آن در کانال تلگرام گنجی و وب سایت و اینستاگرام موسسه گنجی درج شد)
دیگر برنامه مهاجرتی کانادا در سال 2017 مربوط به نوااسکوشیا و ساسکاچوان است. دولت Saskatchewan طی 5 مرحله 3200 متقاضی را انتخاب نمود. دولت Nova Scotia در زیرشاخه اکسپرس اینتری طی 3مرحله متقاضی خود را انتخاب کرد.
دو استان منیتوبا و آلبرتا در سال جدید متقاضی خواهند پذیرفت.

برنامه مهاجرتی اتلانتیک

چهار استانی شرقی کانادا شامل: نوااسکوشیا-نیوبرانزویک-پرنس ادوارد-نیوفانلند با تایید دولت فدرال برنامه مهاجرتی خود را برای جذب 200 متقاضی اغاز کردند.

برنامه اسپانسرشیپ همسر

دولت فدرال کانادا برای جذب 84000 متقاضی که دارای همسر مقیم یا سیتی زن کانادا هستند، برنامه ریزی کرد که 25 درصد بیش از برنامه اولیه و 5 درصد بیشتر از سال 2016 بود. که در این میان از 84000 متقاضی نزدیک به 64000 فرد از طریق اسپانسرشیپ و 20000 متقاضی از طریق برنامه والدین بودند.
دولت با ایجاد تمهیداتی قول بر کاهش زمان بررسی پرونده از 24 ماه به 12 ماه را داد. همچنین همسرانی که در حال حاضر در کانادا هستند و منتظر دریافت جواب اقامت اسپانسرشیپی خود هستند می توانند ویزای کار دریافت نمایند. همچنین دولت شرط اسپانسرشیپ دوساله را حذف کرد.
همچنین دولت با توجه به حجم تقاضا برای برنامه اسپانسرشیپ والدین ، ظرفیت این برنامه را به 10000 پرونده افزایش داد که ابتدا به صورت تصادفی انتخاب می شوند.
یکی از مهمترین تغییرات دولت کانادا، افزایش سن فرزند وابسته به والدین از 19 به 22 سال بود که بسیاری از خانواده ها را خشنود نمود.

سیتی زن شیپ کانادا

در اکتبر 2017 دولت زمان اخذ تابعیت کانادا را از 4سال حضور در بازه 6 ساله به 3 سال حضور در بازه 5 ساله تقلیل داد. همچنین افرادی که با ویزای کار یا ویزای دانشجویی کانادا هستند میتوانند نیمی از مدت حضور خود را به عنوان این سالها و حداکثر365 روز درنظر گیرند.

برنامه های سه سال آینده کانادا

وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین نوید جذب یک میلیون مهاجر را در بین سال های 2018-2020 را داد. که بیشترین افزایش (20%) مربوط به نیروی متخصص از 71000 پرونده در 2017 به 85800 پرونده در 2020 خواهد بود. همچنین برنامه های استانی افزایش 32 درصدی و برنامه اسپانسرشیپ افزایش 8 درصدی را خواهند داشت.
با توجه به تغییرات پیش رو و انچه در بالا اشاره شد، آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا- به علاقمندان کانادا پیشنهاد تمرکز روی مدرک زبان آیلتس برای برنامه های نیروی متخصص را داد. همچنین برنامه های سرمایه گذاری کانادا مانند کبک نیز با تغییرات جدیدتر برای سال 2018 بازگشایی خواهد شد. از سوی دیگر برنامه های کارآفرینی کانادا نیز با تغییرات عمده (حذف اقامت از ابتدا) و تمرکز روی ایجاد کار و تامین سرمایه اولیه بیشتر بازگشایی خواهند شد.
 

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن