نظرسنجی های جدید از تمایل کانادایی ها به جذب مهاجران دارد

بازدیدکنندگان : 20397 نفر 1397/01/06
نظرسنجی های جدید از تمایل کانادایی ها به جذب مهاجران دارد

نظرسنجی های جدید از تمایل کانادایی ها به جذب مهاجران دارد

طبق آمار رسمی نظرسنجی ها در کانادا، حدود هشتاد درصد کانادایی ها، دید مثبتی نسبت به افراد تازه وارد دارند و ورود مهاجران را برای پیشرفت اقتصاد شان مفید می دانند.
این نظرسنجی توسط Environics Institute and the Canadian Race Relations Foundation طی مصاحبه با 2هزار فرد بالای 18 سال انجام شده است.
با توجه به مخالفت های زیاد با مهاجران در آمریکا(بعد از ورود ترامپ) و اروپا(بعد از مشکلات اقتصادی کشورهایی مثل یونان و ایتالیا و وام گرفتن از آلمان و فرانسه)، اما کانادایی ها دید خوبی به افراد تحصیل کرده یا سرمایه گذار جدید دارند.
طبق این نظرسنجی 60% از افراد دارای نگاه مثبت به مهاجران بودند و بین 60تا80 درصد نیز تاثیر این افراد را برای اقتصاد مثبت ارزیابی می کنند. کمتر از 20 درصد مخالف ورود مهاجران هستند.
طبق آمار دولتی کانادا در 4ماه اخر سال 2017 و ابتدای 2018 رشد ورود مهاجران به کانادا بسیار شتاب گرفته و بیشتر آنها به منیتوبا، ساساکاچوان، انتاریو، کبک و یوکون رفته اند.
البته آمار سالهای گذشته نشان میدهد که بین سالهای 1977 تا 2000 مردم تمایل زیادی به مهاجران نداشتند اما به مرور بعد از سال 2000 میلادی تا الان این تمایل بسیار بیشتر شده است. تا انجاییکه پذیرش پناهجویان سوریه ای با علاقه ای زیاد توسط کانادایی علی الخصوص کبکی ها انجام شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
 
نگرانی ها
بیش از 51 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند که مهاجران ارزش ها و فرهنگ کانادایی را درک و طبق ان رفتار نمی کنند. و این درصد نگرانی بالاترین امار از سال 1993 بوده است.
اما این آمار در همه استان های کانادا برابر نیست. در سرتاسر کانادا، بیش از همه میتوان در استان بریتیش کلمبیا (که بیشترین تعداد مهاجرین سرمایه گذار را دارد) شاهد عقاید مثبت پیرامون مهاجرت بود، جاییکه ٦٦ درصد افراد با این عقیده که "مقوله مهاجرت در کانادا بیش از اندازه شده است" مخالف هستند. همین درصد از کانادایی ها که بین ١٨ تا ٢٩ سال سن دارند و همچنین کاناداییهای نسل دوم و ٦٩ درصد کاناداییهای که مدرک دانشکاهی دارند نیز چنین نظری دارند.در بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ساسکاچوان بیشتر مردم (54%) معتقدند که مهاجران فرهنگ کانادایی را خوب رفتار می کنند.
 
90% کانادایی ها شهر خود را مناسب مهاجران می دانند
از هر 10 کانادایی ، 9نفر معتقد است که شهر خود مناسب ورود مهاجر تازه وارد است(چیزی در حدود 92%) که این نشاندهنده رشد 4 درصدی از سال 2016 است.
طبق آمار موسسه Gallup در میان تمام کشورهای موافق مهاجرت کانادا رتبه 3 را بعد از نیوزلند و ایسلند کسب کرد که بسیار رتبه خوبی است. همچنین طبق آمار موسسه World Happiness Report مهاجران کانادا را به عنوان 7امین کشور مناسب برای مهاجرت می دانند.
رفتارهای نژاد پرستانه در کانادا بسیار کم دیده شده است . طبق آمار 34% افراد معتقدند که این رفتار بسیار کمتر از گذشته شده است.

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن