10 راه حل برای مصرف بنزین در کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 17666 نفر 1397/03/09
10 راه حل برای مصرف بنزین در کانادا

10 راه حل برای مصرف بنزین در کانادا !

اگر شما هم با نرخ های جدید بنزین درکانادا بعد از گران شدن قیمت نفت به بالاتر از 70 دلار در هر بشکه روبرو شدید، بهتر است برای مدیریت مصرف بنزین ماشین خود فکری کنید. در حال حاضر تمامی پیش بینی ها به لطف سیاست رئیس جمهور آمریکا (گران شدن نفت واستخراج منابع ماسه نفتی –شیل- و تقویت اقتصاد آمریکا) مبنی بر این قیمت های گران در آینده خواهد بود، لذا درصورتیکه نمی خواهید ماشین خود را به یک مدل کامپکت (کم مصرف) یا برقی (هیبرید) تبدیل کنید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:
1- از اپلیکیشن ها استفاده کنید:
اپلیکیشن Gasbuddy.com با توجه به منابع فراوان داده ای خود،بهترین قیمت بنزین را در نزدیکترین جایگاه پمپ بنزین به شما معرفی می کند. این اپلیکیشن لیست جایگاه های سوخت کانادا را براساس اطلاعات استفاده کنندگان برنامه خود به روز می کند. میزان این صرفه جویی تا 10درصد در هر لیتر برابر 6دلار برای یک باک پر 60 لیتری خواهد بود. از اپلیکیشن ها دیگر میتوان CAA  و   Waze و  Gas Guru را نام برد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
2- کاستکو:
اگر شما کارت عضویت این فروشگاه عمده فروشی را داشته باشید . 10 سنت تخفیف برای هر لیتر خواهید داشت. این تخفیف 6تا10دلاری در هر باک میتواند جبران کارت عضویت 60تا80دلار/سال این فروشگاه باشد. فقط توجه داشته باشید که پمپ های داخل فروشگاه بسیار خلوت تر از بیرون آن است.
3- پمپ های مرزی:
در حال حاضر هر گالن (3.78لیتر) بنزین کانادا برابر 5 دلار است. اگر در مناطق مرزی با آمریکا زندگی می کنید میتوانید از قیمت های فعلی آمریکا که یک دلار در هر گالن ارزانتر است استفاده کنید که تقریبا برای یک باک 100 لیتری برای 25 دلار خواهد بود!
4- سرعت:
سرعت 100کیلومتر در ساعت برای ماشین های مدرن امروز بسیار کم است ولی توجه داشته باشید که این سرعت بهترین نرخ مصرف سوخت برای شما در جاده ها است. البته بهترین سرعت برابر 50 تا 80کیلومتر می باشد. رانندگی در جاده با 110 کیلومتر سرعت در ساعت 10% و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت 20% مصرف سوخت شما را بالا می برد. طبق آمار منابع طبیعی کانادا اگر مسیر 100 کیلومتری را شما با ده دلار به مقصد با سرعت 100کیلومتر طی کنید همین مقدار با سرعت 120 کیلومتر برابر 12 دلار خواهد بود یعنی هر 50 کیلومتر شما یک دلار از شیشه بیرون انداخته اید! همچنین نحوه عملکرد شما با سیستم تمرکز و هندلینگ مهم خواهد بود.
5- تخفیف:
انواع بیشماری از کردیت کارت ها به شما در برابر پرداخت بهای سوخت با کارت انها تخفیف قرار میدهند. مثلا کارت Home Depot`s Pro Extra ده سنت تخفیف برای هر یک لیتر ارائه می دهد. یا بعضی از کارت ها Cash mile  دارند. البته همه این کارت ها در ابتدا مقدار کمی تخفیف دارند ولی بعد از مدت زمانی طولانی به نفع شما خواهد بود.
6- امتیاز:
بعضی از شرکت های سوخت رسانی و جایگاه های بنزین آن در برابر بهای پرداختی شما  برای سوخت Cash Back  و اگر در جایگاه خودشان باشید تخفیف بیشتری اعمال می کنند. Petro Points-Esso Extra-Canadian Tire-Air Miles in Shell-Irving Canada-Bonus Bucks نمونه هایی از این قبلی هستند. شما با امتیازهایی که جمع می کنیدمیتوانید کارت سوخت 25و50و100 دلاری رایگان بگیرید یا تخفیف نرخ بنزین .
7- بنزین معمولی:
بعضی خودروها نیاز به بنزین خاصی (اکتان بالاتر از 90) برای مصرف دارند که هزینه آن 20% بیشتر از بنزین معمولی است. با توجه به دفترچه ماشین خود نسبت به انتخاب بنزین اقدام کنید البته توجه کنید که نوع سوخت را دقیق استفاده کنیدزیرا هزینه تعمیر موتور بسیار بالاتر از این صرفه جویی بنزین خواهد بود. اما در شرایط عادی طبق کاتالوگ ، این بنزین معمولی برای شما بسیار خوب عمل خواهد کرد.
8- زمان:
معمولا در جمعه ها وروزهای قبل از تعطیلات طولانی مدت، بهای بنزین10تا 15% گرانتر خواهد بود. لذا مانع از پایین آمدن درجه باک بنزین از نیمه، در انتهای هفته باشید. بهترین وقت در وسط هفته خواهد بود. کم بخرید ، بیشتر بخرید حتی اگر ¾ باک شما مانده است.
9- مکانیک:
فشار باد تایر ها در مصرف سوخت بسیار مهم است. 4درجه PSI باد کمتر در لاستیک ها باعث 2درصد مصرف سوخت بالاتر خواهد شد همچنین باد اضافه نیز تاثیر بالعکس دارد. جدول باد تایر ها در لبه بیرونی صندلی یا بدنه خودرو در سمت درب راننده است. اجسام سنگین وبلا استفاده را در صندوق خودرو نگه ندارید که وزن خودرو بالا نرود. همچنین تمیزبودن فیلترهای هوا وبنزین نیز در مصرف سوخت موثر است. خواندن کاتالوگ موجب بهترین استفاده از عملکرد موتور خودرو خواهد بود.
10- دوچرخه:
در صورت امکان از دوچرخه یا وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنید. دوچرخه نه تنها به شما و دولت کمک می کند بلکه باعث سبزتر بودن محیط زندگی خواهد شد. سعی کنید به تولیدکنندگان نفت این پیام را برسانید که کانادایی ها کمتر بنزین مصرف می کنند!

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
Ali Afzali1397/03/09
بسیار مطلب خوبی بود‌. ممنون.
فقط میخواستم این نکته رو اضافه کنم که No-Frills هم چند تا پمپ بنزین داره که بعضی وقت ها از کاستکو هم ارزون تره.
  • گنجی
  • 1397/03/11
ممنون از توجه شما.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن