فرمت جدید برنامه نیروی متخصص کبک تحت عنوان Arrima آریما

بازدیدکنندگان : 27841 نفر 1397/05/30
فرمت جدید برنامه نیروی متخصص کبک تحت عنوان Arrima آریما

فرمت جدید برنامه نیروی متخصص کبک تحت عنوان Arrima آریما:

دولت کبک در روز 17 آگوست اعلام کرد که برنامه نیروی متخصص این استان تحت پورتال جدیدی به نام Arrima، از سپتامبر 2018 آغاز به کار خواهد کرد. از این طریق  وزارت مهاجرت کبک (MIDI) قصد دارد فرایند مهاجرت نیروی متخصص این برنامه را تسهیل کند. ویژگی اصلی این برنامه تغییر سیستم اتخاب متقاضیان است که همانند برنامه اکسپرس اینتری فدرال شده است.
سیستم جدید Arrima  در وهله اول زمان پردازش درخواست های اقامت دائم را کاهش می دهد و همچنین پذیرش نیروی متخصص کبک را تسریع می بخشد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
Arrima=Votre accès d'immigration en ligne
کسانی که علاقه مند به برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker هستند می بایست با ساختن یک پروفایل به بانک متتقاضیان وارد شوند و به محض اینکه وارد بانک شدند، به نسبت امتیازات شان رتبه بندی می شوند. سپس افراد دارای بالاترین امتیاز انتخاب می شوند و دیگر افراد باید امتیاز خود را بهبود ببخشند تا قبول شوند.
شایان ذکر است که پرونده های پیشین که زیر شاخه برنامه Mon projet  "پروژه من" بودند تحت همان برنامه باقی می مانند و زمان بررسی آنها تغییر نمیکند و برنامه جدید آریما برای متقاضیان جدید نیروی متخصص استان کبک است.

جدول زیر مدل سابق و مدل پیش روی این برنامه را مقایسه میکند:
برنامه پیش رو در ماه سپتامبر Arrima برنامه سابق Mon Projet
انتخاب متقاضی بر حسب سیستم امتیاز بندی انتخاب متقاضی بر حسب سیستم ثبت نام اولیه
ورود به بانک متقاضیان کبک با ثبت پرونده آن لاین اقدام از طریق برنامه پروژه کبک من
متقاضیان بر حسب فاکتور های مختلف امتیاز بندی می شوند متقاضی مجرد حداقل دارای 50 امتیاز
متقاضی متاهل حداقل 59 امتیاز
به محض انتخاب از بانک متقاضیان  وارسال مدارک برای فرد CSQ ارسال می شود متقاضیان برای مدت نامعلوم در انتظار می ماندند
هیچ محدودیتی برای تعداد پذیرش پرونده ها وجود ندارد محدودیت ظرفیت و انتخاب پرونده وجود داشت
 
 
به نظر آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت کانادا- برنامه نیروی متخصص کبک 2018 که با وقفه طولانی قرار است باز شود، تمام تمرکز را روی نمره زبان فرانسه و در بعضی موارد انگلیسی دارد. لذا شرط موفقیت در این برنامه داشتن مدرک زبان در ابتدای شروع کار است. پیش بینی ما بر این است که این برنامه همانند اکسپرس اینتری فدرال دارای بالاترین شانس قبولی برای افراد دارای مدرک زبان فرانسه TEFمی باشد و آماری که در سایت مان از سال 2015 درج کردیم مؤید بر آن است.  

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
تارا نظری1401/05/19
با سلام در سیستم آریما پروفایل ساختم و پاسپورت رو آپلود کردم هفته گذشته. الان که میخوام نامه ادمیشن رو اضافه کنم جایی رو برای آپدیت نمی بینم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • گنجی
  • 1401/05/19
در سیستم آریما کبک باید به زبان فرانسه مسلط باشید اداره مهاجرت استان برای امتیازبندی کبک و راهنمای آریما کبک مطلب خوبی را درج کرده.
سارا1398/11/02
سلام
من لیسانس ادبیات انگلیسی ٣٤ساله هستم سه سال سابقه کار با بیمه دارم به عنوان مترجم بقیه سال ها هم بدون بیمه مترجم بودم و چندتا کتاب به نام خودم ترجمه کردم در کنار کارهای ترجمه دیگر، ایلتس اکادمیک ٦/٥دارم و تا شش ماه اینده B2 فرانسه میگیرم ، همسرم فوق دیپلم گرافیک هست و مدرک زبان ندارن. یه بچه ٣ساله داریم میخواستم بدونم برای اریما میتونم اقدام کنم؟شانسی برای پذیرش داریم؟
  • گنجی
  • 1398/11/06
برای برنامه دوزبانه انتاریو اقدام کنید.
http://www.ganjico.com/news/438
امین1398/05/07
سلام
فوق لیسانس مهندسی صنایع هستم با 36 سال سن و سابقه کار بالا و متاهل زبان انگلیسیم خوبه و درحال اماده شدن برای مدرک b2 فرانسه هستم و برادر همسرم هم در مونترال زندگی میکنه ایا شانسی برای قبولی کبک دارم لطفا راهنمایی فرمائید.
  • گنجی
  • 1398/05/12
با این نمره شانستون بالا خواهد بود علی الخصوص که فامیل هم دارید

نوع وابستگی به استان کبک

همسر
3
فرزند، پدر و مادر، برادر و خواهر
3
پدر بزرگ یا مادر بزرگ
3
عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آنها مانند برادر یا خواهرزاده
0
حداکثر امتیاز قابل کسب
3

پروفایل آریما را بعد از اخذ نمره بسازید.
این لینک امتیازبندی کبک:
http://www.ganjico.com/نیروی-متخصص-کبک
احمدرضا1397/12/21
سلام
عذر میخام تو سیستم اریما
با امتیاز 59امتیاز و مجردprشدن صددرصد هست یا با وجود اینکه سیستم به صورت poolشده مثل اکسپرس اینتری ممکنه امتیازها خیلی بیشتر از این چیزها باشه و نشه با امتیاز 59امتیاز و مجرد prگرفت؟؟؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید منو
  • گنجی
  • 1397/12/26
خیر اصلا صد در صد نیست.
بله ممکنه کف قبولی امتیازها بالاتر رود. لذا اگر فرانسه بی2 دارید اقدام نمایید.
مسعود 1397/10/04
سلام مدت زمان از وقتی که پرونده ثبت میشه تا زمانی که به نتیجه میرسه چقدر هست ؟ من ۲۹ سال فوق دیپلم مهندسی پزشکی دارای مدرک فنی حرفه ای تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی ۱۲۰۰ ساعت زبان انگلیسی در حد ۶ برای آزمون آیلتس آماده میشم و درحال خوندن فرانسه برای بی ۲ . همسرم لیسانس مهندسی پزشکی ایشونم زبان هم سطح من هستند . یک فرزند ۶ ماهه داریم . شرایط چطور هست برای اقدام آریمای کبک ؟
  • گنجی
  • 1397/10/17
با فرانسه بی 2 توسط هر دو شرایط خوبی برای آریما خواهید داشت.
پریسا 1397/09/16
سلام . در صورت نداشتن نمره آیلتس و فرانسه امکان درخواست از طریق این سیستم هستم ؟ امتحان فرانسه و اینگلیسی هر کدام چه نکره ای مد نظر است ؟ امتیاز رشته حقوق چند می باشد .با سپاس
  • گنجی
  • 1397/09/20
بدون مدرک زبان خیر
ایلتس 6.5 یا فرانسه بی2
حقوق صفر
یاسی1397/08/16
سلام وقت بخیر...ببخشید چند روز بیش یک ایمیل برای من ارسال شده با عنوان canada express entry 2018/19 you are nominated. داخل این ایمیل نوشته بود :
You have been selected by Canada Express Entry 2018/19
Every year certain numbers of people are selected via e-mail through our electronic ballot system by Canadian Government as part of support to some Countries.
یک nomination code برای من ارسال شد و خواسته شده بود در صورت دریافت ایمیل و گرفتن nomination code تاییدیه مبنی بر دریافت code ارسال کنم تا اونها بقیه مدارک لازم را برای من ارسال کنند. من تاییدیه مبنی بر دریافت ایمیل را ارسال کردم و در خواست اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتم.و بلافاصله ایمیلی برای من ارسال شد که ضمیمه آن یک فرم دوصفحه ای است جهت تکمیل مشخصات اولیه خودم و همراهانم و همینطور اسکن صفحه اول گذرنامه خودم و همراهنم و عکس و شماره تماس ُ سابقه کار-مدرک تحصیلی و.. درخواست کرده اند که ظرف مدت ۵ تا ده روز کاری برایشان ارسال گردد.با توجه به اینکه من تا به حال درخواست رسمی برای دولت کانادا ارسال نکرده ام تنها سال گذشته در بخش فرصت های شغلی ونکوور بروفایل باز کردم و هرهفته ایمیلی مبنی بر فرصت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی ام دریافت می کنم می خواستم ببینم که آیا این کد ارسالی صحیح بوده یا خیر؟ وآیا درروش اکسبرس اینتری قرعه کشی با ایمیل وجود دارد؟
  • گنجی
  • 1397/08/24
خیر صحیح نیست و دروغ است
حسین1397/08/13
سلام .اقایی ۳۰ ساله هستم پرستارهستم زبان ایلز ۸ دارم درحال حاضر هم دارم rnپرستاری میخونم ۶ سال هم در بخش icu سابقه کار دارم و....امکانش هس واسه مهاجرت به کانادا یا کشور دیگیری اقدام کنم البته متاهل ودارای یه فرزند ۱.۵ساله میباشم
  • گنجی
  • 1397/08/23
برای کانادا اگر تمام اسکیل های آیلتستون هفت و لیسنینگ هشت باشد می توانید امیدوار باشید.
مهرناز1397/08/02
سلام وقت بخیر
سیستم جدید اریما وقتی پروفایل بسازیم باید همه مدارک رو تکمیل داشته باشیم؟ یا میشه پروفایل ساخت و به مرور مدارک زبان و تحصیل رو اضافه کرد؟
بنده هنوز دانشجو هستم اما ترم اخرم هست و همچنین حداقل مدارک هر دو زبان فرانسه و انگلیسی را تا شش ماه اینده میتونم بگیرم.
میتونم الان پروفایل بسازم بعد هر زمانی میخوام ویرایش کنم؟
  • گنجی
  • 1397/08/05
میتوانید پروفایل بسازی و بعدا آپدیت کنید
شبی1397/07/29
سلام وقت بخیرمن 42سالمه فوق لیسانس جامعه شناسی 23سال سابقه کاری در دانشگاه آزاد دارم دارای 2فرزند پسر همسرم 45ساله با مدرک حسابداری اما مدرک زبان نداریم خواهرم در تورنتو زندگی میکنه آیا راهی برای امدن من هست
سپاس از راهنماییتون
  • گنجی
  • 1397/08/02
فقط از روش کارآفرینی یا سرمایهگذاری
فریبا1397/07/27
باسلام وخسته نباشید.کارشناس پرستاری با 15سال سابقه ام و40سالمه 2 فرزند زیر18 سال دارم.درحال یاد گیری فرانسه هستم. شوهرم کارشناس عمران 13سال سابقه داره و فرانسه یادمیگیره.لطفا راهنمایی کنید.تشکر
  • گنجی
  • 1397/08/02
امتیاز سن را از دست داده اید مگر ایلتس عالی بگیرید
رهاورد1397/07/11
حداقل امتیاز برای این سیستم چه امتیازیه؟؟
با برآورد چه امتیازی میتونیم پروفایل رو ایجاد کنیم؟
  • گنجی
  • 1397/07/13
جزئیات هنوز توسط دولت کبک اعلام نشده است
الهام 1397/07/09
سلام
یک خانواده ۴ نفره هستیم
خودم ۳۷ ساله و کارمند مالی ورشته تحصیلی مهندسی مدیریت پروژه و زبان معمولی
همسرم ۴۲ ساله مهندسی عمران و فوق ام بی ای و زبان انگلیسی خوب با سابقه بیمه ای ۱۷ ساله هر دومون و یک شرکت مهندسی داریم که ۱۵ سال سابقه کار داره و دختر و پسرم هم زبانشون خوب هست و خواهر همسرم هم در کانادا زندگی میکنند ده سال هست ما از چه طریقی میتونیم برای اقامت کانادا اقدام کنیم به نظرتون
  • گنجی
  • 1397/07/13
اگر دارایی ملکی بیش از 2میلیون دلار کانادا دارید برای روش سرمیاه گذاری 350 هزار دلاری کبک
محمد1397/06/30
سلام
کارشناسی ارشد سازه
۸ سال سابقه با بیمه
۳۱ سال
دارای دوفرزند
و زیان در سطح ایلتس ۶ تا ۶.۵
امتیازم بدون زبان ۶۲ شده بدون مدرک فرانسه شانسی خواهم داشتم برای پذیرفته شدن؟
  • گنجی
  • 1397/06/30
ما بدون داشتن مدرک زبان فرانسه امکان شروع کار نداریم.
اشرف1397/06/29
من کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات هستم ، مدرک کارشناسیم نرم افزار کامپیوتر هست و کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستم ، 33 ساله ، متاهل و دارای دو فرزند هستم .رشته همسرم ساخت و تولید گرایش ماشین ابزار هست و سابقه بالایی داره.خودم حدود 2 سال بیمه دارم .مدرک زبان ندارم .برای مهاجرت به کانادا شرایطم مناسب هست؟ برای ثبت نام در برنامه اریما ، از نظر امتیاز مشاغل و تحصیلات من جز ای تی میشوم یا کامپیوتر ؟؟ در لیست مشاغل مورد نیاز من جز کدام رشته یا ناک محسوب میشم

  • گنجی
  • 1397/06/30
پاسخ در اینستا که قبلا سوال فرمودید درج شد، ولی ابتدا روی مدرک زبان اقدام کنیدو الان هم میتوانید پروفایل بسازید
گلنوش1397/06/29
سلام
من کارشناسی معماری دارم و حدودا ۳ سال سابقه کار ۲۵ سالمه و مدرک زبان نگرفتم اما میتونم b2 رو تا ۴ ماه دیگه بگیرم مدرک زبان رو هم همینطور شانسی در هیچکدوم از راه ها دارم؟و اینکه در ابتدا ثبت نام تحویل مدارک الزامیه؟ مممنونم از راهنمایی هاتون
  • گنجی
  • 1397/06/30
میتوانید برای کبک اقدام کنید.
زهرا1397/06/26
سلام وقت بخیر،من و همسرم ارشد معماری داریم با ۳۴ سال سن و یک دختر ۲ساله،همسرم ۸ سال سابقه کار داره ولی بدون بیمه چون شرکت ساختمانی خودش کار میکنه و
مجری و ناظر ساختمان هست و من هم ۴ سال سابقه از نظام مهندسی پروانه طراحی و نظارت دارم .ایلتس نداریم ولی در حال خواندن زبان هستیم و فرانسه نمی دانیم.شرایطمون برای مهاجرت چگونه هست؟ممنون میشم راهنمایی فرمائید
  • گنجی
  • 1397/06/26
باید بیمه باشد. مدرک زبان الزامی است.
اشوان1397/06/17
سلام آقای گنجی خسته نباشید من در دانشکده فنی(روزانه) درس خواندم معدل کاردانیم 14.22و معدل کارشناسی 16و گارشناسی ارشدم در دانشگاه علامه طباطبایی(شبانه) با معدل 17تموم کردم و مدرک آیلتس هم دارم با یک سال سابقه کاری تو موسسه حسابرسی تهران به نظرتون بااین شرایط میتونم نسبت به مهاجرت به کانادا اقدام کنم و اشتغال داشته باشم؟؟ واینکه رشته حسابداری تو کانادا آینده خوبی داره؟؟
  • گنجی
  • 1397/06/18
رشته حسابداری خوب است اگر سن زیر 33 و ایلتس عالی داشته باشید میتوانید اقدام کنید.
مهدی1397/06/16
سلام. من 30 ساله لیسلنس مهندسی کامپیوتر (سخت افزار) دارم. بیش از 30 ماه سابقه کار technical sales engineer که رده NOCآن B است دارم. آیلتس : W6.5 L8 S7 R7 دارم. متاهل هستم. خانمم 25 ساله لیسانس روانشناسی بالینی دارد. 21 روز در سال 2017 در مونترال بودم (ویزای مالتی دارم). عموی تنی خانمم بیش از 30 سال است که سیتیزن مونترال و دارای شغل دولتی می باشد. مبلغ تمکن مالی را هم دارم. ملک و ماشین شخصی هم دارم. می دانم با توجه به تغییر نمره رشته های تحصیلی (نمی توانم نمره 59 سیستم قدیم را بدست بیارم)
آیا امتیاز حداقل برای سیستم جدید Arrima را دارم؟ آیا نمره بندی سیستم جدید تغییر می کند یا خیر ؟
  • گنجی
  • 1397/06/18
سیستم این برنامه تغییر کرده و برای قبولی باید نمره فرانسه بی2 کسب کنید
محمدرضا1397/06/16
سلام وقت بخیر۳۵ ساله هستم و مهندسی مکانیک دارم و دوره های بازرسی جوش و لوله کشی صنعتی رو بصورت جداگانه گذراندم و الان هم پالایشگاه بعنوان ناظر جوش وفیتاپ مشغولمضمنا همسرم فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی داره و ۷ سال سابقه بیمه داره و خواهر خانمم مونترال ساکن هستند و ۵ سالی هستش که مشغول هستندخواستم راهنمایی کنیداقدام کنیم امیدی هست با این روزمه ?باتشکر
  • گنجی
  • 1397/06/18
بهترین روش برای شما نیروی متخصص با ایلتس است. امتیاز فامیل را هم کسب می کنید
صحرا1397/06/16
سلام من لیسانس ادبیات انگلیسی هستم و 30سال دارم آیلتس 6دارم و در حال گرفتن مدرک فرانسه B2. دو فرزند 6ساله و 3ساله دارم . همسرم 34ساله ست و فوق دیپلم ادبیات انگلیسی دارد. هنوز آیلتس امتحان نداده ولی فکر میکنم حدوده 7بتونه بگیره همچنین در حال خواندن زبان فرانسه ست . با توجه به تمام موارد به نظر شما ما شرایط درخواست اقامت کیک رو داریم؟
ممنون
  • گنجی
  • 1397/06/18
با تف بی2 شانس دارید
اکرم1397/06/14
با سلام ٤٠ ساله و مجرد هستم . ارشد محیط زیست گرایش آب و فاضلاب دارم و ده سال سابقه کار در دانشگاه علوم پزشکی رو با مقطع کارشناسی بهداشت محیط دارم مدرک زبان ندارم اما کلاس زبان میرم آیا با توجه به سن و رشته شانسی دارم که زبان را بصورت هدفمند دنبال کنم ؟
  • گنجی
  • 1397/06/20
فقط روش کارآفرینی استانی با دارایی ششصد هزار دلارکانادا/
مرتضی1397/05/31
با سلام من دارای مدرک صنایع چوب هستم پ در زمینه چوب و ام دی اف تخصص کامل را دارم و تقرییا 12 سال سابقه کاری دارم .مدرک زبان ندارم ،لطف میکنید کمکم کنید
  • گنجی
  • 1397/05/31
واجد شرایط نمی باشید
بهین1397/05/31
با سلام ،من فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش هستم و دبیر رسمی تربیت بدنی میباشم با سابقه 10 سال سابقه .دارای کارت داوری درجه 2 بسکتبال و فعال در زمینه داوری میباشم ،زبان انگلیسی بلدم ولی مدرک ندارم ،متاهل میباشم ،لطف میکنید راهنماییم کنید ک چطور میتونم با توجه ب شرایطم بیام کانادا،ممنونم
  • گنجی
  • 1397/05/31
اگر تا 35 سال هستید با مدرک زبان آیلتس 7 واجد شرایط خواهید بود.
مهدی1397/05/30
لطفا زمان دقیق اعلام جزئیات امتیازبندی را اعلام بفرمائید. ممنون
  • گنجی
  • 1397/05/31
در منوهای بالا بخش نیروی متخصص کبک میتوانید امتیاز بندی را مشاهده کنید.
علی 1397/05/30
با سلام و خسته نباشید
مدرک کارشناسی آی تی دارم ۳۰ ساله متاهل نمره آیلتس ۵ شانسی برا اقامت خودم و همسرم در کبک یا ساسکاچوان دارم؟ ممنونم از شما بابت راهنماییتون
  • گنجی
  • 1397/05/31
مشاغل زیردر شهریور97 از ساسکاچوان حذف شد:
مدیر مهندسی، عمران، کامپیوتر، طراح وب، اقتصاد،صنایع،مکانیک، الکترونیک
برای کبک هم فرانسه بی2نیاز دارید.
زهرا1397/05/30
سلام،،وقت بخیر،من کارشناس رادیولوژی هستم،زبان فرانسه هم دارم میخونم،ایا شرایط اقدام دارم؟5سال سابقه کار دارم،
  • گنجی
  • 1397/05/31
بعد از اخذ مدرک زبان میتوانید
نیما1397/05/30
سلام من 35 ساله
کارشناس ارشد میکروبیولژی
متاهل یک فرزند
همسر لیسانس
همسرم آیلتس 6
خودم CLB 9
سابقه کارم کامل
در EE امتیازم حدود 435 هستش
و فدرال ها همه بالای 400 بوده
چه کاری میتونم انجام بدم ؟
  • 1397/05/31
برای اکسپرس حتما اقدام کنید و قبول خواهید شد.
امیر1397/05/30
با سلام خدمت آقای دکتر گنجی،
من سابمیت ۲۰۱۶ هستم و اسم دانشگاهم را از لیست انتخاب کردم، بعد از مدتی دانشگاه تغییر نام داد و در سال ۲۰۱۷ اسم دانشگاه در پروفایل مون پروژه به صورت اتوماتیک و توسط سیستم تغییر کرد و مطابق با اسم جدید شد. بنابراین حالا اسم دانشگاه مندرج روی مدرک با آنچه در پروفایل است مغایرت دارد. آیا در زمان ارسال مدارک نیاز به ارذئه توضیح هست؟ یا با توجه به اینکه سیستم مون پروژه خودش اسم جدید را اعمال کرده بنابراین در جریان موضوع هست؟ با تشکر
  • گنجی
  • 1397/05/31
مشکلی نخواهد بود.
لیلی1397/05/30
سلام ودرود من فوق دیپلم کامپیوترنرم افزار دارم با۱۵ سال سابقه سوپروایزری و مدیریتی و نرس و پذیرش دندانپزشکی ۳۵سالمه ودارم اماده میشم برای ازمون ایلتس میخواستم بزرگواری کنید بفرمایید از طریق اسکیل ورکر کدوم قسمت کانادا میتونم اقدام کنم و نمره ایلتس ام چند باید باشه چون بعداز ازمون میخام دوره اسپکینگ و لیسنیگ تاb2 فرانسه را بخونم. ممنونم میشم راهنمابیم کنید و بگید امتیازم الان چنده و چقدر کم دارم من مجرد هستم. سپاس از لطف شما
  • گنجی
  • 1397/05/30
اگر دارای مدرک فرانسه بی2 و ایلتس 5 باشید برای برنامه انتاریو می توانید/ اما با شرایط فعلی که مدرک فوق دیپلم دارید از طریق فدرال امتیاز کم دارید لذا برنامه های استانی را انتخاب کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن