یک خانم ایرانی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک ‌گیل کانادا شد

بازدیدکنندگان : 18375 نفر 1397/08/03
یک خانم ایرانی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک ‌گیل کانادا شد

اعضاء هیات علمی دانشگاه مک گیل (McGill) در آخرین نشست خود، پس از تحقیقات گسترده بین‌المللی، دو زن را به عنوان رئیس دانشکده دندان‌پزشکی و رئیس مدرسه آموزش مداوم این دانشگاه انتخاب کردند.

دکتر امامی رئیس دانشکده دندان‌پزشکی مک گیل که برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه از بین بانوان دندان‌پزشک انتخاب شده است، یک بانوی ایرانی است که سال ۲۰۰۲ پس از هفده سال کار بالینی دندان‌پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی کشورمان، به کانادا مهاجرت کرده است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی


وی به کار گروهی اعتقاد بسیاری دارد و از مدافعان ارزش‌های فرهنگی و گوناگونی جوامع است.


پروفسور الهام امامی، استاد تمام بخش دندان‌پزشکی ترمیمی دانشگاه مونترال واقع در استان کبک کانادا، اول جولای ۲۰۱۸ برابر با دهم تیر ۹۷، برای دوره‌ای پنج‌ساله، جایگزین دکتر پل آلیسون (Paul Allison) رئیس سابق این دانشکده که ده سال این سمت را بر عهده داشته است شد.

خانم دکتر امامی یک دانشمند شناخته شده بین‌المللی است که تمرکز حرفه‌ای خود را بر بهبود وضعیت سلامت دهان از طریق خدمات، آموزش و تحقیق قرار داده است. او که از سال ۲۰۱۱ استاد راهنما در دانشکده دندانپزشکی مک گیل و همچنین مدیر اجرایی واحد تحقیقات سلامت دهان و توان‌بخشی دانشگاه مونترال است، بیشتر تحقیقات چند رشته‌ای و بالینی خود را در سه حوزه درمان‌های پرستودنتیکس، تأثیر سلامت دهان بر سلامت عمومی و نابرابری‌های اجتماعی در جوامع روستایی انجام می‌دهد.


او مسئوولیت بخش کلینیک بهداشت عمومی در شبکه تحقیقات بهداشت دهان مونترال را نیز عهده دار بوده است. یکی دیگر از مسئوولیت‌های پروفسور امامی، مدیر بخش تحقیقات بهداشت دهان و دندانسازی در دانشگاه مونترال بوده است. در انجمن تحقیقات دندان کانادا و شبکه سلامت دهان کانادا نیز به عنوان مشاور فعالیت کرده است.
قالات وی در سازمان‌هایی نظیر مرکز بررسی و انتشار NIH و دیگر رسانه‌ها منتشر شده است.

وی دستیار سردبیر Trials Journal بوده و در بخش سردبیری تعداد زیادی از نشریات مرتبط با تحقیقات دندانپزشکی فعالیت کرده است.
پروفسور امامی نمونه موفقی از تلاش و تاثیرگذاری مثبت در جامعه‌، آموزش و تحقیق در کانادا است.


از دیگر افتخارات کاری این محقق، می‌توان به دریافت جوایز ملی از سوی دولت و واحدهای صنعتی کانادا و جوایز بین‌المللی مهم اشاره کرد. علاوه بر این، تألیفات او رفرنسی برای پایگاه‌های تحقیقاتی معتبر به شمار می‌روند.

پروفسور الهام امامی همچنین دارای پی‌اچ‌دی در رشته Biomedical Science بایومدیکال و MSc  در رشته Prosthodontic Rehabilitation پروستودنتیکس از دانشگاه مونترال است و فوق دکترای خود را در رشته‌های سلامت دهان در عموم مردم و همه‌گیری سرطان، به ترتیب در دانشگاه‌های مک گیل و مرکز تحقیقات بیمارستانی دانشگاه مونترال (CRCHUM) به اتمام رسانده و در دانشگاه تهران، دندان‌پزشکی عمومی خوانده است.


telegram_Canada_Ganji

برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
علی اکبر 1398/08/06
چطور میشود در دانشکده دندانپزشکی مک گیل ثبت نام کرد؟
لطفا زمان و شرایط ثبت نام را برای اینجانب توضیح بفرمایید.
سپاسگذارم
  • گنجی
  • 1398/08/11
ایلتس اکادمیک و معدل خوب و عدم وقفه تحصیلی نیاز دارید
سپس با تمکن مالی خوب برای لیسانس بیولوژی باید اقدام کنید و بعد برای دکتری

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن