کمبود نیروی کار ماهر در کانادا

بازدیدکنندگان : 20833 نفر 1397/08/16
کمبود نیروی کار ماهر در کانادا

کمبود نیروی کار ماهر در کانادا:

در پی تحقیقی ماهیانه که توسط فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا انجام میشود 47 درصد ازکسب و کارهای کوچک کانادایی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند. به گفته سازمان آمار کانادا، نرخ بیکاری در کانادا در اپریل 2018 برابر با 5.8 درصد بوده. این پایین ترین نرخ بیکاری در چهل سال گذشته است. تا قبل از امسال، آخرین باری که نرخ بیکاری زیر 6 درصد بود، در سال 1976 بود. در بخش هایی از کشور حتی شاهد نرخ بیکاری کمتری هستیم.

یافته های این فدراسیون در ماه اکتبر 2018نشان میدهد که نیروی کار از ماه ژانویه تنها 10 درصد و از ژانویه 2016 تا کنون  تنها 20 درصد افزایش یافته است.
فدراسیون کسب و کارهای مستقل اعلام کرد که این کمبود بسیاری از کارفرمایان را مجبور به محدود کردن استخدام ها کرده است زیرا آنان ترجیح میدهد که به  تمام فشار را بر روی پرورش توانایی های نیرو های در دسترس بگذارند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

شایان ذکر است که استان هایی که بیشترین کمبود نیروی کار ماهر را گزارش کرده اند بریتیش کلمبیا، کبک و انتاریو هستند.
صنایعی که بالاترین کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند شامل ساخت و ساز، حمل و نقل، خدمات شخصی و منابع طبیعی میشوند.
این یافته ها بر اساس پاسخ های 655 نفر از اعضای فدراسیون به صورت تصادفی و بر اساس سنجش ماهانه تهیه شده است.

سازمان کسب و کارهای مستقل به طور جدی طرفدار نقش مهاجرت در کمک به حل کمبود کار کانادا است، به خصوص هنگامی که افرادی با مشاغل حرفه ای برتر تقاضای مهاجرت میکنند.
در ماه های اخیر، کبک در تلاش است برای مقابله با کمبود کار در استان، به خصوص در مناطق خارج از منطقه شهری مونترال، اقداماتی صورت دهد که در میان این تغییرات، سیستم جدید برنامه نیروی کار ماهر کبک به تصویب رسید که دولت می گوید این کار انتخاب نیروهای کار ماهر را با توجه به کمبود نیرو ، تسهیل می کند.

استان انتاریو نیز همچنین اخیرا کمترین نمره را برای برنامه اولویت نیروی انسانی در نظر گرفته است .
تمام کاندیداها توسط سیستم جدید، امتیاز بندی میشوند که امتیاز آنها جایگاهشان را در برنامه برایشان مشخص میکند.
استان انتاریو نیز به جای پذیرفتن پرونده هایی حداقل 400 امتیاز داشته باشند انتخاب را به اختیار مدیر مسئول پرونده مهاجرت استانی میسپارد.
مسئولان پرونده معیارهایی از قبیل نیازهای بازار کار را که به اقتصاد استان کمک میکنند مد نظر قرار میدهند. تازه ترین دعوت نامه های که از طریق برنامه اولویت های سرمایه انسانی ارسال شده اند تا امتیاز 350 برای کاندیداهای که پیشنهاد شغل در انتاریو داشته باشند پایین آمده است.

اکثر استانها و قلمروهای کانادایی دارای برنامه استانی خاص خود (PNP) هستند که به آنها اجازه می دهد تا سالانه تعدادی از کاندیدا های مهاجرت اقتصادی را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنند.
در حال حاضر فردی با سن تا 35 سال و فوق لیسانس با آیلتس جنرال7.5 و همسر لیسانس دارای آیلتس جنرال 6 که هر دو سابقه کار مرتبط داشته باشند به راحتی در یکی از برنامه های اکسپرس اینتری با کسب 441 امتیاز قبول می شوند(جزئیات امتیاز بندی در اپلیکیشن اپل استوربا جستجوی "Ganji"). نداشتن مصاحبه، هزینه بررسی کمتر و سرعت بررسی از مزایای این برنامه است. اما نداشتن مدرک زبان و سن بیش از 40 سال مطمئن ترین روش را میتوان سرمایه گذاری 350هزار دلاری استان کبک (بدون مدرک زبان و تحصیلات آکادمیک) و کارآفرینی استانی (با مدرک زبان آیلتس و تحصیلات آکادمیک) عنوان کرد.
در لینک تلگرام زیر یا اینستاگرام شرایط خود را برای کسب اقامت کانادا بسنجید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محسن1397/08/16
سلام سال ۹۶ اول آذر فایل نامبر ما باز شده تابستان مرداد۹۷ برای مولتی اقدام کردیم ولی از هیچ کدام جوابی دریافت نکردیم علت چی میتونه باشه کسایی هستند که دیرتر اقدام کردند ولی جواب دریافت کردن لطفا راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1397/08/24
توجه کنید که هر پرونده با پرونده دیگر متفاوت است، لذا باید مدارک شما را دقیق ببینیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن