نخست وزیر کانادا در نشست قدرتمند ترین زنان در مونترال

بازدیدکنندگان : 11994 نفر 1397/09/04
نخست وزیر کانادا در نشست قدرتمند ترین زنان در مونترال

نخست وزیر کانادا در نشست قدرتمند ترین زنان در مونترال

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشست بین المللی قدرتمند ترین زنان در مونترال که مدیران زن، رهبران فکری، کارآفرینان و نمایندگان ارشد دولت کانادا در آن حضور داشتند اعلام کرد: برنامه های مهاجرتی این کشور، کانادا را نسبت به آمریکا در ارجحیت قرار داده است و اگر ایالات متحده آمریکا برنامه های مهاجرتی خود را تغییر ندهد شکاف ها گسترده تر میشود.
وی افزود سیاست های مهاجرتی کانادا در زمینه جذب کسب و کارهای موفق، از ایالات متحده پیشی گرفته است.

او گفت درهای کانادا بر روی مهاجران باز است زیرا از این طریق  قادر خواهیم بود به استعدادهای برتر ، افراد تحصیل کرده ، بلندپرواز و متفکر دسترسی پیدا کنیم و این سیاستی است که ایالات متحده از آن پیروی نمیکند. کانادا همواره گرایش مثبت به سمت مهاجرت دارد و تجربه کانادا در طول نسل ها و قرن ها نشان داده است که مهاجران یکی از دلایل موفقیت این کشور بوده اند. 
یک درصد جمعیت سالانه  کانادا از مهاجران است  که تقریبا برابر با 30000 نفر است  و نشان دهنده اعتماد ما به مهاجر پذیری است .

هفته گذشته، دولت لیبرال ترودو، از طرح جدید مهاجرتی خود که پذیرنده برنامه های تخصصی، خانوادگی،سرمایه گذاری و کارآفرینی کانادا پرده برداری کرد و گفت این افراد تا سال2021 به حدود یک درصد از جمعیت کانادا میرسند.
از350000 مهاجری که کانادا در نظر دارد در سال جاری جذب کند تقریبا 60 درصد از آنها از طریق برنامه های مهاجرتی تخصصی و سرمایه گذاری وارد کانادا میشوند.

در پی سخنانرانی تردو ، دیوید بیر، تحلیلگر سیاست های مهاجرتی آزادی و رفاه واشنگتن اینگونه پاسخ داد:
برنامه های جدید مهاجرتی کانادا، حتی بیش از قبل ایالات متحده را در معرض خطر قرار می دهد و نرخ مهاجرت در این کشور ثابت یا به سمت پایین میرود.
در سال 2017، نرخ مهاجرت ایالات متحده 0.3 درصد بوده در حالیکه که نرخ کانادا 0.8 درصد بوده است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

مهاجرت اقتصادی کانادا نیز در سال 2017 ، 11 برابر آمریکا بوده است و این شکاف بزرگی بین این دو کشور ایجاد خواهد کرد.  
او گفت: "اگر نرخ مهاجرت ایالات متحده همینگونه ثابت بماند، آمریکا در رقابت بین المللی در دنیای کار عقب خواهد ماند. همچنین پیشنهادات جمهوریخواهان برای کاهش مهاجرت قانونی به رشد اقتصادی آمریکا آسیب خواهد رسانید.

ماه گذشته، وزیر علوم، نوآوری و توسعه اقتصادی کانادا، نودپ بینز، گفت در شرایط فعلی(با مشکلات جغرافیایی و سیاسی) برنامه های مهاجرتی کانادا به این کشور ارزش بالایی خواهد داد. همچنین افزود در شرایط فعلی که کشور ها ضد مهاجران شده اند باز بودن مرزهای کانادا بر روی مهاجران موقعیت این کشور را بالا میبرد. ماه گذشته نیز ترامپ لغو قانون تولد فرزند از والدین با ویزای توریستی را به دادگاه عالی فرستاد.

از این رو کانادا در نظر دارد در سال های 2019 ، 2020 و 2021 به ترتیب تعداد پذیرش ها را به 330800 ، 341000 و 350000 برساند.
احمد حسن، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا گفت که این طرح ها از حیات اقتصاد کانادا پشتیبانی می کنند و در نهایت افزایش سطح مهاجرت، به ویژه در بخش نیروی متخصص، به ما کمک خواهد کرد که نیروی کارمان را حفظ کنیم، از رشد اقتصادی حمایت کنیم و نوآوری را گسترش دهیم.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن