برج سی ان تورنتو کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 14750 نفر 1397/09/19
برج سی ان تورنتو کانادا

برج سی ان تورنتو کانادا

برج سی ان تورنتو CN TOWER CANADA
آیا بلندترین برج مخابراتی جهان را می شناسید؟ آیا دوست دارید تا ۱۲۰ کیلومتری شهر تورنتو را تماشا کنید؟ اگر نماد پاریس فرانسه برج ایفل هست یا نماد نیویورک آمریکا مجسمه آزادی و یا نماد تهران میدان آزادی است، برج سی ان تاور تورنتو نماد کانادا است.
تاریخچه ساخت
ایده اولیه ساخت این برج به اواخر دهه 1960 باز می‌گردد که امواج رادیو تلویزیونی در تورنتو دچار مشکل شدند، به گونه‌ای که در صفحه تلویزیون تصویر دو کانال در آن واحد مشاهده می‌شد.
بالاخره پس از رایزنی های فراوان راه آهن ملی کانادا مسئول ساخت برجی شد که از همه ساختمان‌های تورنتو بلندتر باشد.
 
رستوران گردان در راس برج تورنتو با ظرفیت 400 مهمان ایجاد شده که هر 72 دقیقه یکبار به دور محور خود می چرخد. بخشی از راس برج با دیوار شیشه ای برای دیدن شهر تورنتو و دریاچه آن است و امکان پیاده روی و تعلیق در فضا با کمک حفاظ ایمنی و قلاب مهیا است.
برج سی ان تورنتوCN TOWER بلندترین برج مخابراتی جهان است که در شهر تورنتو یکی ازمهمترین شهرهای کانادا واقع شده است.این برج ،راهنمای قایق هایی است که بر روی دریاچه آنتاریو تردد می کنند.ساخت این برج از سال ۱۹۷۳ آغاز گردید ودر مجموع ۴۰ ماه به طول انجامید. هزینه ان 260 میلیون دلار به ارزش سال 2005 است. حدود 62 هزار تن خاک از محل جابجا شد.
 
به جهت جابجایی افراد از آسانسورهایی با جداره های شیشه ای استفاده شده تا کاربران از این سفر کوتاه لذت ببرند.طبق آماری که تهیه شده این برج هر ساله ۵/۱ میلیون نفر بازدید کننده داشته اند.در این برج ۴ عدد آسانسور سریع السیر با توانایی جابجایی ۱۲۰۰ مسافر در ساعت و با سرعت متوسط پیش بینی شده است. این ۴ آسانسوراز طبقه همکف تا تأسیســــــات رأس برج امتداد یافته و آسانسور دیگری ازتأسیسات رأس برج تا عرشه فضایی امتداد می یابد.این آسانسوردر فضای یک داکت تردد کرده و همانند ۴ آسانسور دیگر مشهود نیست.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
 

معماری برج سی ان تورنتو

رهبری تیم طراحی این برج را ادوارد آر بالدوین عهده دار بود. او دارای کارنامه درخشانی در طی دوره کاری خود می باشد و عضو انجمن و تشکل های متعــــدد فنی ازجمله عضویت در موسسه معماری سلطنتی کانادا است. برج سی ان تورنتو خصوصی بوده و توسط یک شرکت خصوصی اداره می شود. این برج طی زمان بهره برداری خود توانسته مورد توجه توریست ها و صنــایع ارتباطی قرار گیرد.
 
شفت برج دارای ضخامت ۶۰ سانتیمتر بوده که به وسیله قالب لغزنده اجرا شده است بتن ریزی شبانه روزی بوده ودر هر روز حدوداً ۶متر ارتفاع بتن ریزی انجام شده است.با این سرعت ساخت وارتفاع زیاد احتمال انحراف سازه ای زیاد می باشد که برای ضمانت قائم بودن آن، متخصصین از وسایل اپتیـــکی دقیق استفاده نموده اند و برای دسترسی به یک امتداد شـــاقولی از یک استوانه فولادی یکصد کیلو گرمی که به یک کابل مقاوم آویزان است ودر مرکز شـــافت برروی ســـکو متصل شده استفاده می گردید.
سالانه 75 صاعقه به این برج برخورد می کند. سسیم های مسی بلندی از برج به درون زمین متصل شده تا برق صاعقه را به زمین منتقل کند. نوک برج به گونه ای طراحی شده که در مقابل طوفان تا 418 کیلومتر در ساعت مقاوم باشد. همچنین کل سازه تا زلزله 8.5 ریشتر مقاوم است
در داخل شافت علاوه بر آسانسور ،راه پله های فلزی که مجموعاً دارای ۲۵۷۰ پله هستند دسترسی از پایین به بالا را تأمین می نماید. سازه شافت دارای سه یال در قســـمت پایه می باشد که طول یال ۹۰فـــوت وعرض آن۲۳فـــوت می باشــد. ضخامت دیوار انتهایی یال ها ۶فوت در پایین و۵/۱ فوت در بالا می باشد .
 
محتوای داخل برج سی ان تورنتو
در رأس این برج فضاهای مختلف تفریحی و تجاری جانمایی شده. همچنین کلوپ ها،سالن های ورزشی ،گالری های متعدد وبا توجه به ارتفاع این برج که مشرفیت کامل بر مناظراطراف ایجاد می کند تلسکوپ و دوربین هایی جهت مشاهده چشم اندازهای اطراف در قسمتی از ســـازه قرار داده شده است.
 
در چهارمین طبقه برج سی ان تورنتو،رستوران گردان واقع شده که در زمان صرف غذا امکان لذت بردن از چشم انداز شهر تورنتو را فراهم می کند ومی توان گفت در یک روز روشن امکان رویت مناظر تا فواصل ۱۲۰ کیلومتری وجود دارد. در هوای صاف میتوانید آبشار نیاگارا را ببینید، فرودگاه بیلی شاپ تورنتو و هواپیما ها را مشاهده کنید. در خبرهای قبلی موسسه گنجی راجع به آبشار نیاگارا توضح داده ایم
 
بخش های مخطلف برج سی ان تورنتو
تــــراز محل احداث برج در ارتفاع ۷۲ متری ازسطح دریا واقع شده است،تأسیســات رأس برج در ارتفاع۳۳۸ متری از زمین قرار گرفته است و شامل۷ طبقه می باشد .هر طبقه وظیفه خاصی دارد.برج سی ان تورنتو 7
 
طبقه اول:جهت انتقال امواج کوتاه
طبقه دوم:عرشه مشاهده فضای باز ( در ارتفاع ۳۴۲ متری)
طبقه سوم:عرشه مشاهده فضای بسته
طبقه چهارم :رستوران گردان که با سرعت، یک دور در عرض ۷۰ الی ۹۰ دقیقه گردش می کند.
طبقه پنجم :اتاق تلویزیون
طبقه ششم:اتاق رادیو FM
طبقه هفتم: اتاق های الکتریکی ومکانیکی
 
برج سی ان سه گزینه عالی برای صرف غذا به شما پیشنهاد می‌کند.
 
رستوران ۳۶۰: این رستوران با نمای ۳۶۰ درجه بی‌نظیرش از بالای شهر و همچنین منوی خلاق کانادایی مناسب فصل خود، یک تجربه غذایی فوق‌العاده را در محیطی بی‌مثال برای شما رقم می‌زند. رستوران ۳۶۰ گستره وسیعی از نوشیدنی‌های عالی را از کانادا و سرتاسر جهان برای مشتریان خود آماده می‌کند. این رستوران که تا به حال جایزه‌های متعددی را برده است، آماده پذیرایی از گروه‌ها، مهمانی‌ها و انجمن‌های گوناگون بوده و جایی بسیار مناسب برای برگزاری مراسم‌ها به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید.
 
هورایزِنز: رستوران «هورایزنز» (Horizons) واقع در طبقه «چشم انداز»، مناسب برای سلیقه‌های خانوادگی محله‌های تورنتو بوده و غذاهایی با کیفیت عالی را در کنار مناظر خارق‌العاده به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مکانی برای برگزاری رویدادهای خاطره انگیز و یا یک غذا خوردن معمولی هستید، در هر دو صورت اینجا برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.
 
لو کافه: اینجا در همکف برج سی ان قرار داشته و طیف وسیعی از غذاهای عالی و خوشمزه را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود ارائه می‌کند. این غذاخوری جایی ایده‌آل برای بازدیدکنندگان و افرادی با زمان اندک خواهد بود. منوی روبه‌روی شما متشکل از انواع پیتزا، سالاد، ساندویچ، قهوه تازه دم کرده، چای‌های گوناگون و برخی موارد پخته شده مختلف است که بسیار وسوسه انگیز به نظر می‌رسند
 
قیمت بلیط از این برج بسته به استفاده از سرویس ها از 22 تا 33 دلار برای بزرگسالان و 15 تا 25 دلار برای کودکان متغیر است . برج ملی کانادا در خیابان فرونت و نزدیک ایستگاه مترو یونیون قرار دارد .
تا سال 1997 ، این برج با بیش 1300 سوپر چراغ LED نورانی می شد که به دلیل ایجاد جاذبه برای پرندگان به ویژه در فصل مهاجرت و همچنین به دلیل هزینه های فراوان ، از استفاده از این کار صرف نظر شد .
در سال 1995 این برج جزء 7 برج مدرن از عجایب جهان توسط  جامعه مهندسین عمران آمریکا شناخته شد .
 
 
مقاومت برج سی ان تورنتو
سازه در برابر باد با سرعت mph 120 و تند بادهای با سرعت mph 200 طراحی شده است،تغییر مکان ایجاد شده در برابر چنین بادهایی در آنتن ،عرشه فضایی و طبقه میکروویــــو در ساختمـــان رأس برج به ترتیـب برابر m 07/1،m 46/0 وm 23/0 می باشد .پنجره های ساختمان های فوقانی برای فشار باد طراحی شده است ضخامت لایه بیرونی شیشه این پنجره ها cm 96/0 و لایه داخلی cm64/0 میباشد .برای فونداسیون برج ،۲/۱۵ متر حفاری در زیر زمین ایجاد شده ،ونهایتاً فونداسیون روی بستری از جنس شیل قرار گرفته است. ضخامت فونداسیون ۷۱/۶ متر وجنس آن از بتن مسلح می باشد . فونداسیون به شکل Y که دارای ۷۰۴۶ متر مکعب بتن و۵۰۰ تن میلگرد و۴۰ تن کابل پس تنیده بوده اجراء شده است.
 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن