برنامه آریما نیروی متخصص کبک متوقف شد

بازدیدکنندگان : 18159 نفر 1397/11/06
برنامه آریما نیروی متخصص کبک متوقف شد

برنامه آریما نیروی متخصص کبک متوقف شد!

اداره مهاجرت کبک روز 24 ژانویه 2019 اعلام کرد: پذیرش پرونده های اسکیل ورکر که از طریق سیستم آریما انجام می شود را متوقف کرده است و در حال حاضر پرونده جدیدی نمی پذیرد.
این توقف پذیرش پرونده در سیستم اسکیل ورکر کبک (Quebec Skilled Worker-QSW) تا اعلام بعدی اداره مهاجرت کبک ادامه خواهد داشت. هدف اصلی دولت کبک از این تعلیق حذف تعداد 18،139 پرونده اسکیل ورکر انباشته شده در این اداره از سال 2015 تا کنون  و ایجاد ساز و کار جدید برای جذب مهاجر دارای مدرک زبان فرانسه می باشد.
این تعلیق بدان معناست که پروفایل های متقاضیانی که از طریق سیستم آریما ایجاد می شوند توسط سیستم جهت اقدام انتخاب نخواهند شد تا اینکه سرنوشت پرونده های انباشته شده قبلی به پایان برسد. با این حال، پورتال Arrima هنوز برای ایجاد پروفایل متقاضیان (EOIs) باز است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
کلیه افرادی که از سال 2015 تاکنون پرونده داشته اند حذف و پول پرداختی آنان بابت برنامه اسکیل ورکر کبک بدون سود عودت داده خواهد شد.
در مورد زمان بازگشایی این برنامه نمی توان تخمین دقیقی زد و این بستگی به سرعت عمل اداره مهاجرت در مورد پرونده های بسیار زیاد پیش روی آنان دارد ولی متاسفانه تغییر امیدوارکننده ای از سوی اداره مهاجرت کبک و چشم انداز روشنی در این مورد لااقل ظرف یک سال آینده نمی توان متصور بود و متقاضیان باید بسیار صبور باشند و یا درصورت داشتن شرایط به فکر اقدام از راه های جایگزین دیگری باشند که البته در مورد استان کبک تنها برنامه ای که در تمام کانادا درحال حاضر مستقیما به اقامت کانادا ختم می شود فقط برنامه سرمایه گذاری کبک است.
در صورتیکه علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید  و برنامه اسکیل ورکر کبک را مدنظرداشتید ممکن است از طریق برنامه های دیگر مهاجرتی
نظیر:
-    اکسپرس انتری
-    برنامه های مهاجرت استانی
-    برنامه سرمایه گذاری کبک
واجد شرایط شوید.


طبق نظر آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت کانادا- در جلسه و مصاحبه ای که آقای سیمون ژولن بارت Simon Jolin Barrette – وزیر مهاجرت استان کبک- با رادیو کانادا داشتند این طور برداشت می شود که تمام 18139 پرونده ای که قبل از 2 آگوست 2018 به اداره مهاجرت واصل شده ، باطل و پول متقاضیان اسکیل ورکر بدون سود بازپرداخت می شود. این مطلب جزئی از لایحه جدید مهاجرتی استان کبک بعد از روی کار آمدن دولت جدید کبک است. این دولت تمایل زیادی به جذب مهاجر کمتر اما با دانش زبان فرانسه بالاتر دارد مطلبی که بسیاری از ایرانیان (بجز متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک) را با مشکل مواجه می کند.

آقای سیمون بارت وزیر مهاجرت کبک اشاره به پرونده های بسیار قبلی کبک از سال 2005 نمود که هنوز بررسی نشده است و تقصیر را بر دولت قبلی این استان نهاد. او گفت ما ناچار هستیم این مشکل بررسی نشدن پرونده های قبلی را سریع برطرف کنیم یا به ناچار همه را باطل اعلام نماییم. طبق آماری که ایشان اعلام کردند در حال حاضر اداره مهاجرت کبک(بخش نیروی متخصص) توانایی بررسی 600 پرونده در ماه (سالانه 7200پرونده) را دارند و برای بررسی پرونده های انباشته شده به 2.5 سال زمان نیاز داریم.

طبق قانون کبک ، تمام پرونده های قبلی باید برمبنای تاریخ ورود به اداره مهاجرت بررسی شود و طبق قانون جدید آریما براساس اولویت و شایسته و بالاتر بودن امتیاز پرونده می بایست بررسی شود ، تضاد بین این دو عامل برای وزیر مهاجرت سنگین و نیازمند نگاه به 18000 پرونده قبلی است!

در حال حاضر امکان رسیدگی به پرونده ها و دستیابی به اطلاعات سن-شغل-تحصیلات –رشته کار و مدرک زبان متقاضیان نیست تا متوجه شوند که آیا این مهاجرین جدید که پرونده شان بررسی نشده آیا برای بازار کار کبک و اقتصاد ما سودمند هستند یا فقط بر پایه کسب امتیازات دانش زبان انگلیسی در حد ایلتس 5 و داشتن دو فرزند به بالا و ... توانسته حد نصاب امتیاز را کسب و پرونده ارسال نمایند.
به گفته آقای گنجی طی 6 ماه آینده این مشکل پرونده های قدیمی حل خواهد شدو وزیر مهاجرت روشی مدون را پیش رو خواهد گرفت.


telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 8
مجید 1398/06/11
سلام.
بنده یه پرونده مهاجرتی برای کبک داشتم که از سال 2013 در جریان بود و طبق تغییرات اخیر باطل شد. در حال حاضر فرمی جهت بازگرداندن پول برای بنده از کانادا ارسال شده . ولی هر چی تلاش می کنم فرم اطلاعات بانکی سابمیت نمی شه . می خواستم بدونم آیا راهکاری برای حل این مشکل وجود داره.
ممنون
  • گنجی
  • 1398/06/18
پول به حساب ایران نمیتواند دولت کبک بازگرداند با وکیل تان تماس بگیرید.
سحر ر.1397/11/28
با سلام . من در سال 2016 برای ایالت کبک اسکیل ورکر اقدام کردم و number و دریافت کردم . از اردیبهشت 95 پرونده ما در جریان هست . آیا تمامی پرونده هایی که در سال 2016 سابمیت شدن باطل میشن؟ چه راه های جایگزینی برای کانادا وجود داره ؟ آیا باید مدرک آیلتس مجددا اخذ بشه ؟ ممنون از راهنماییتون
  • گنجی
  • 1397/12/05
برنامه آریما دوباره طی 6ماه آینده باز خواهد شد، البته مدرک زبان فرانسه بی2 باید داشته باشید.
یا
برای اسکیل ورکر فدرال(اکسپرس اینتری 2019)
یا
با مدرک فرانسه بی2 و ایلتس 5 برای انتاریو
یا
با ایلتس 6 برای ویزای دانشجویی در مقطع فوق و دکتری اقدام کنید. البته شرایط هر برنامه متفاوت است. فرم ارزیابی تکمیل کنید یا در اینستاگرام پیام دهید تا دقیق امتیاز بندی جهت مهاجرت کانادا گردید.
مریم1397/11/21
سلام.مرسی از پاسختون. من لیسانس مهندسی شیمی-صنایع غذایی هستم میخواستم بپرسم به غیر از ایلتس٧.٥ برای ساسکاچوان سابقه کار باید چند سال باشه برای شانس بیشتر؟ واینکه احتمالش هست این رشته اعلام بشه؟
برای برنامه های دیگه نمیشه اقدام کنم با توجه به اینکه لیسانسم؟
ممنونم🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • گنجی
  • 1397/11/23
دو تا سه سال/ فرم ارزیابی پر کنید تا دقیق بررسی کنیم
الهه1397/11/20
سلام. در پیامی که من در پروفایل آنلاینم دریافت کردم فقط خبر به تعلیق داده شده و چیزی در مورد حذف پرونده من و برگرداندن پول نشده. من جون 2016 سری اول آنلاین بودم.
بنظر شما پرونده های فعلی را کلا حذف میکنند یا انهایی که با قانون جدید مهاجرتی مطابقت دارد را نگه میدارند؟
ممنون
  • گنجی
  • 1397/11/21
پول شما عودت داده خواهد شد. پیگیر اخبار تکمیلی در تلگرام و اینستاگرام باشید.
عباسی 1397/11/12
سلام وقت بخیر. من خانمی 35ساله لیسانس حسابداری همسرم 36دیپلم وسابقه کاری بیست سال منبت کار وتولید وپخش مبلمان زبان فرانسه من میتونم بخونم ومدرک ارایه بدم آیا شانسی در مهاجرت از طریق کبک داریم ضمنا خانه ای به ارزش 1 ملیارد ویک فرزند چهار سال پسر داریم. ممنون.
  • گنجی
  • 1397/11/21
برنامه کبک فعلا بسته وتمام پرونده های قدیمی بررسی نمیشود. برای برنامه فدرال یا انتاریو باید اقدام کنید در اینستاگرام پیام دهید
بهروز 1397/11/09
سلام و وقت بخیر. من در حال حاضر کاسب سوپر مارکت هستم و۵ سال هست جواز کسب دارم ولی بیمه نیستم، آیا داشتن جواز کسب برای سابقه کار کفایت میکند؟
وسوال دوم این که برای اکسپرس اینتری چند سال سابقه کار لازمه و ایا حتما باید سابقه بیمه هم داشته باشم به مقدار سابقه کار؟
  • گنجی
  • 1397/11/12
بله ولی مالیات هم مهم است.
حداقل 1سال سابقه کار
مریم1397/11/07
سلام خسته نباشید.ببخشید به برنامه ساسکاچوان میشه امید داشت که رشته های حذف شده برگرده؟و شرایط باید چی باشه که شانس قبولی بیشتری داشته باشیم؟
  • گنجی
  • 1397/11/12
فعلا رشته جدید اعلام نکردند
شانس قبولی در اکسپرس اینتری با ایلتس 7.5 بالا است.
راهله ه.1397/11/06
سلام
با داشتن 48 ماه سابقه بیمه اگه از بیمه بیکاری استفاده کنم در اپدیت های بعدی مدارک مشخص شه بیمه بیکاری داشتم . اثر منفی رو برنامه مهاجرتم داره ؟
  • گنجی
  • 1397/11/07
بیمه بیکاری جزو سابقه کاری تان محاسبه نمیشود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن