برنامه مهاجرت کانادا برای استعدادهای برتر

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 14299 نفر 1398/04/10
برنامه مهاجرت کانادا برای استعدادهای برتر

برنامه مهاجرت کانادا برای استعدادهای برتر

 از طریق برنامه استعداد های برتر در کانادا، نزدیک به 24000 ویزا در دو سال صادر شده است.
مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسان نرم افزار و طراحان از افرادی هستند که دسترسی آسان تری برای کار در کانادا دارند.
دولت کانادا هفته گذشته دومین سال برنامه مهارت های بین المللی را که از طریق آن 24 هزار نیروی کار خارجی با استعداد وارد کانادا شده اند را پاس داشت. 
برنامه استعدادهای بین المللی، به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد تا دسترسی آسان تری به نیروی کار موقت با تجربه خارجی در 13 دسته شغلی در زمینه های فناوری اطلاعات و علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی داشته باشند.
 
مشاغل تحت پوشش برنامه استعدادهای بین المللی عبارتند از مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسان نرم افزار و طراحان و طراحان وب و توسعه دهندگان.
بخش فناوری کانادا در طی سالهای گذشته، تلاش زیادی برای جذب استعدادهای مورد نیاز خود کرده است. به گفته احمد حسین وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا : این دقیقا همان نوع استعدادی است که دولت ما در هنگام راه اندازی این برنامه در نظر گرفته بوده است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کانادا (ICTC) ایجاد 216000 شغل در بخش ICT را تا سال 2021 در کشور پیش بینی کرده است.
دولت کانادا در ماه مارس اعلام کرد قصد دارد برنامه استعداد بین المللی (جهانی) را دائمی کند. حرکتی که توسط شورای نوآوران کانادایی مورد تایید قرار گرفت.
این برنامه به کارفرمایان کمک می کند تاییدیه پیشنهاد کار و جاب آفر را به فرد متقاضی ویزای کانادا ارائه دهند به طور کلی این برنامه برای پذیرفتن نیروی کاری در نظر گرفته شده است که در کانادا وجود نداشته باشد.
 
در حالیکه نیروهای کار کانادایی از تحصیل کرده ترین و حرفه ای ترین های دنیا هستند، شرکت های کانادایی همچنان برای حفظ رقابت در سطح جهانی، باید بتوانند بهترین ذهن ها و استعدادها را از کشورهای دیگر جذب کنند و بیش از 1100 کارفرمای کانادایی از زمان ایجاد این برنامه در سال 2017 نیرو گرفته اند که حدود 25 درصد آنان از ایالات متحده و اکثر آنان شهروند هندوستان هستند.
اعضای خانواده این افراد نیز از طریق آنها برای کار یا تحصیل وارد کانادا شده اند.
 
- افزایش تقاضاها برای نیروی کار در حوزه فناوری
کارفرمایانی که از این برنامه استفاده می کنند باید یک طرح توجیهی بازار کار ایجاد کرده که مزایای حضور این افراد را در بازار کار کانادا مانند ایجاد شغل، مهارت ها و سرمایه گذاری های آموزشی را مشخص کند.
بر اساس این بیانیه، کارفرمایانی که از استعدادهای درخشان جهانی استفاده می کنند، متعهد به ایجاد  48000 شغل و اختصاص بیش از 113 میلیون دلار به توسعه و آموزش مهارت ها هستند.
کانادا نیاز زیادی به نیروی کار حوزه فناوری دارد و این گزینه مناسبی برای دریافت اقامت دائم این کشور است.
 
یک نمونه کلیدی برنامه آزمایشی فناوری استان بریتیش کلمبیا است که راهی برای اقامت دائم برای افرادیست که دارای پیشنهاد کار در 29 شغل مورد نظر آنها هستند.
استان انتاریو نیز اعلام کرده است که قصد دارد یک برنامه مهاجرتی مشابه ایجاد کند، اما هیچ جزئیاتی هنوز منتشر نشده است.
 
متقاضیان نیروی کار حوزه فناوری از طریق برنامه اکسپرس اینتری نیز می توانند اقدام کرده و به اقامت دائم برسند.
در سال 2017، کاندیداهایی که دارای تجربه کاری در زمینه تحلیلگری و مشاوره سیستم های اطلاعاتی، مهندسان نرم افزار و برنامه نویسان کامپیوتر و گسترش دهندگان رسانه های تعاملی بیشترین دعوتنامه را برای درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری دریافت کردند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن