آیا درخواست سیتی زن شیپی کانادا بعد از انتخابات رایگان خواهد شد

بازدیدکنندگان : 10961 نفر 1398/07/10
آیا درخواست سیتی زن شیپی کانادا بعد از انتخابات رایگان خواهد شد

آیا درخواست سیتی زن شیپی کانادا بعد از انتخابات رایگان خواهد شد؟

لیبرال ها که نماینده آنان اقای جاستین ترودو الان نخست وزیر کانادا است قول داده اند که در صورت پیروزی روز 21 اکتبر در انتخابات کانادا 4 مورد زیر را برای مسیر مهاجرتی طی 4سال آینده در کانادا برقرار نمایند:
  • افزایش تعداد پذیرش مهاجران
  • ایجاد برنامه پذیرش شهری توسط شهرداری ها
  • دائمی نمودن برنامه مهاجرت آتلانتیک
  • رایگان نمودن اخذ شهروندی کانادا برای دارندگان کارت پی آر
 
* این افزایش یعنی پذیرش 400 هزار مهاجر در سال به کانادا، آیا این شعار محقق می شود؟
طبق آمار از سال 2015 که حزب لیبرال برسر کار آمد وضعیت پذیرش مهاجر به کانادا رو به افزایش بوده است، در سال 2015 حدود 260.000 و در سال 2019 حدود 330.000 نفر وارد کانادا خواهند شد. پیش بینی برای پذیرش 350هزار مهاجر جدید تا سال 2021 است.
اما رسیدن به عدد 400 هزار مهاجر کمی دست نیافتنی است مگر اینکه روشهای فعلی و نحوه پذیرش به صورت محدود برای یک یا دو سال تسهیل گردد تا بتوان قبل از سال 2023 به عدد فوق رسید، لذا خبر خوبی برای افرادی خواهد بود که در صف مدیکال و سکوریتی چک اند.
 فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
برنامه پذیرش شهری توسط شهرداری ها چیست؟
از سال 1999 که برنامه پذیرش استانی معروف به PNP ها شروع به کار نمود ، استانها تعداد زیادی مهاجر جذب کردند، که میتوان از منیتوبا، ساسکاچوان و نیوبرانزویک نام برد، اما هنوز هم تعداد زیادی از این مهاجرها به شهرهای بزرگ رفتند و آنجا ساکن شدند. لذا همیشه به تمام افرادی که قصد انتخاب یک برنامه مهاجرتی را دارند پیشنهاد می کنیم که برای همان استانی که قصد حضور دائمی دارند اقدام نمایند سوالی که بارها این چند روزه در مورد پذیرش نیروی متخصص ساسکاچوان متقاضیان از ما پرسیدند. توجه کنید که بسیاری از استانها از شما نامه تاییدیه حضور در استان مورد نظر را هنگام ارسال پرونده، امضا شده می گیرند.

آمارها اعلام می کند که نزدیک به 80درصد مهاجرهای یک استان به شهرهای بزرگتر آن استان میروند البته استثناهایی هم وجود دارد ولی این باعث کاهش تعداد نیروی کار در شهرهای کوچکتر میشود.
برنامه پیشنهاد شده لیبرال ها همانند برنامه های قبلی که در سایت موسسه گنجی به نام برنامه مهاجرت آتلانتیک و برنامه مهاجرت مناطق روستایی است ، خواهد بود. این برنامه ها بیشتر روی تمرکز و کار و زندگی مهاجر جدید در مناطق دورتر از شهرهای بزرگ با هدف توسعه مناطق کمتر رشد یافته کانادا است.
در حال حاضر این برنامه میتواند 5000 مهاجر(2750پرونده بعلاوه خانواده آنان) را پذیرا باشد که در صورت موفقیت میتواند پذیرش بیشتری داشته باشد. طبق این برنامه اگر مناطق شهری برای فردی جاب آفر ارسال کنند دولت فدرال مدارک امنیتی و مدیکال آنها را چک و به آنها اقامت اعطا می کند.
 
چرا دولت پیشنهاد رایگان نمودن اعطا سیتی زن شیپی را داده است؟
طبق قانون هر فردی با داشتن کارت اقامت پی آر میتواند در صورت حضور فیزیکی در خاک کانادا(البته استثنا وجود دارد) به مدت سه سال(1095روز) طی 5سال قبل از ارسال پرونده برای درخواست شهروندی کانادا و اخذ پاسپورت کانادا اپلیکیشن ارسال کند.

مبلغ بررسی این پرونده ها در سال 2014 برابر 300 دلار کانادا، در سال 2015 برابر 530 دلار کانادا بعلاوه 100 دلار هزینه سیتی زن شیپی بود.
دولت معتقد است این مبلغ برای افراد با درآمد پایین میتواند زیاد باشد و آنها توانایی پرداخت را نداشته باشند.
طبق تحقیقاتی که انجام شده، هزینه زیاد پرونده سیتی زن شیپی و مدارک زبان و مدارک زیاد اثبات حضور در کانادا باعث شده از سال 2017 تعداد کسانیکه برای درخواست شهروندی و پاسپورت کانادا پرونده ارسال می کنند کاهش یابد در صورتیکه تعداد مهاجران مقیم کانادا افزایش یافته بود!
البته دولت با رایگان نمودن این مبلغ حق شهروندی، میبایست از درآمد 75میلیون دلار در سال 2020 و 110میلیون دلار در سال 2024 چشم پوشی کند.

خبرهای قبلی ما را در مورد تاثیر انتخابات کانادا بر مهاجرت آینده ایرانیان بخوانید.
 
 telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن