رازهای دستیابی به ویزای توریستی کانادا

بازدیدکنندگان : 15617 نفر 1398/07/22
رازهای دستیابی به ویزای توریستی کانادا

رازهای دستیابی به ویزای توریستی کانادا 

تعداد زیادی از متقاضیان ویزای توریستی کشور کانادا همواره نگران قبولی پرونده های خود هستند. اما اخذ ویزای توریستی یا همان ویزای مولتی کانادا که بین 6ماه تا 5 سال اعتبار دارد برای همگان امکانپذیر نیست و متقاضی را دچار اضطراب می کند، زیرا ریجکت شدن باعث سابقه منفی در پرونده فدرال فرد خواهد بود. در ادامه سعی بر این است تا نکات ویزای توریستی کانادا و هزینه ویزا یا تمکن مورد نیاز و اینکه این ویزای میتواند تضمینی باشد یا خیر بعلاوه مدت زمان ویزای توریستی کانادا بررسی می گردد.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

- آنچه در مورد ویزای توریستی کانادا باید بدانید:

وقتی یک افسر اداره مهاجرت کانادا در حال بررسی درخواست ویزای توریستی است معمولاً یکی از بزرگترین مسائلی که مد نظر میگردد این است که آیا این متقاضی پس از اتمام سفر خود در کانادا به کشور خود باز خواهد گشت؟ این مسئله برای آنها بسیار مهم است زیرا می دانند که متقاضیان کشورهای در حال توسعه یا جهان سوم که تعداد آنها بسیار زیاد است معمولا قصد بازگشت به کشور خود را ندارند.
 

- نامه درخواست ویزای توریستی کانادا

این نامه بخش مهمی از پروسه درخواست ویزای توریستی کانادا است. این نامه می بایست شامل اطلاعات مهم زیر باشد:
1. هدف از سفر به مقصد کانادا
2. توضیح در مورد نحوه مدیریت هزینه های سفر و اثبات دارایی ها توسط ارائه نامه بانکی و سند ملک یا مدارک اثبات بیزینس فعال در کشور مبدا
3. توضیح کامل در زمینه منبع درآمد – ارائه مدارک کاری 
4. ارائه مدارک حامی مالی در کانادا در صورت وجود – ارائه مدارکی که رابطه خانوادگی خود را با حامی مالی شرح دهید و ارائه دلیل حمایت وی از شما. ارائه دعوت نامه و ...
5. ارائه زمان دقیق سفر توسط بلیط از پیش رزرو شده و ارائه برنامه سفر و هدف های اصلی که مد نظر دارید 
6. توضیح دقیق این مسئله که چرا کانادا را برای سفر انتخاب کرده اید
7. اگر مدرکی را ارائه نمی دهید ، باید توضیح دهید که چرا این کار را انجام داده اید و در صورت ارائه هرگونه مدرک جایگزین باید توضیحات لازم جهت این کار را ارائه دهید.
8. توضیح دهید که چه مدارکی را می خواهید با درخواست ویزا خود ارائه دهید.
9. دلایل بازگشت به کشور خود را ارائه دهید، شما باید آفیسر را با دلایل منطقی از قبیل پایان دوره مرخصی یا به دلیل حضور خانواده در ایران یا بیزینس فعالتان قانع کنید که به کشور باز خواهید گشت.
10. سابقه خوب از رکورد ثبت شده شما در سفارت خانه های دیگر کشورها
 

- چگونه پرونده ویزای توریستی کانادا خود را بهبود بخشیده و قوی تر کنید.

یکی از بهترین راه ها قانع کردن آفیسر برای بازگشتتان است. با ارائه دلایل مختلف می توانید این کار را انجام دهید که به شرح آن ها می پردازیم. 
اولین عامل ارائه مدارکی دال بر وابستگی شدید به کشور مبدا است که شامل ثبات شغلی شما، هرگونه حضور در مدرسه یا دانشگاه، ارائه تمام دارایی های شما ، وضعیت تأهل ، فرزندان و خانواده و سایر مسئولیت هایی است که نیاز به بازگشت شما به کشور رادارد. هرچه بیشتر اثبات کنید ، شانس بهتری برای متقاعد کردن آفیسر دارید.
 
عامل دوم روشن کردن دلیل بازدید شما خواهد بود. باید مشخص کنید که به چه دلیل قصد سفر به کانادا را دارید. چه برای یک جشن خانوادگی باشد ، یا یک وضعیت اضطراری خانوادگی یا موضوع مربوط به کار یا فقط بازدید از کشور ، باید دلیل خود را روشن کنید. برای افزایش اعتبار خود می توانید برنامه اسکان ، دعوت نامه و یا هرگونه ثبت نام در برنامه خاصی را اگر انجام داده اید ارائه دهید. اساسی ترین نکته در این پروسه این است که هر چه مدرک دارید ارائه دهید.
 
فاکتور سوم ارائه شرایط مالی شما خواهد بود. اگر سندی دال بر داشتن بودجه کافی برای بازدید وجود نداشته باشد ، متأسفانه درخواست شما رد خواهد شد. بنابراین باید بودجه کافی برای سفر خود را نشان دهید. 
حال اگر به کانادا آمده اید و تصمیم به ماندن بیشتر دارید باید قوانین کانادا را رعایت کنید، اما می بایست در ابتدا با یک متخصص مهاجرت مشورت کنید. 
 
در ادامه جنبه های مثبت و منفی ارزیابی یک پرونده را ارائه می دهیم:
عوامل مثبت:
- شهروند دائم محل اقامت بودن 
- ثبات سیاسی کشور محل اقامت متقاضی
- داشتن شغل و حقوق ثابت (اثبات در قالب نامه از کارفرما که حقوق و دستمزد ، موقعیت ، تاریخ شروع کار و تعطیلات در آن مشخص شود)
- همسر و / یا فرزندانی که متقاضی را همراهی نمی کنند.
- صاحب یک تجارت قابل توجه بودن (ارائه مدارک ثبتی بیزینس و در صورت لزوم صورتهای مالی).
- وضعیت مالی خوب (همانطور که در صورت های بانکی اثبات شده است)
- سفرهای قبلی به کانادا
- سفرهای قبلی به کشورهای دیگر از قبیل ایالات متحده آمریکا، فرانسه ، انگلستان  و غیره
- داشتن ملک در کشور محل اقامت
- داشتن میزبان (خصوصاً در موارد مراجعه خانوادگی) با وضعیت حقوقی در کانادا (شهروند ، مقیم دائم ، و غیره)
 
 
عوامل منفی:
- دعوت نامه از سمت فردی باشد که خود با ویزای توریستی یا تحصیلی یا غیر قانونی در کشور باشد زیرا ثابت شده اگر میزبان از سیستم سوءاستفاده کرده باشید مهمان نیز اینکار را خواهد کرد
- فرد مجرد (به ویژه اگر جوان و احتمال موفقیت در کشور محل اقامت ضعیف باشد)
- وضعیت بد اقتصادی
- اشتغال ضعیف یا بیکار
- میزبان دوست یا یکی از اعضای خانواده دورباشد که با متقاضی ارتباط کمی داشته است.
- نداشتن سابقه سفر به کشورهای دیگر
- قبلاً ویزای توریستی تحصیلی یا کاری رد شده داشته باشد
- تقاضای ویزای وی برای کشور دیگری رد شده باشد
- نداشتن دارایی ملکی
- اگر هدف از سفر دیدار با نامزد یا همسر در کانادا باشد - زیرا احمتال می رود که باز نگردد
- اگر اسم وی در FOSS ثبت شده باشد (بانک اطلاعات ملی مهاجرت شامل مدرکهایی برای کلیه متقاضیانی که قانون را نقض کرده اند یا در مورد آنها گزارشی نوشته شده باشد).
 

چگونه بفهمم ویزا توریستی کانادای من پذیرفته شده است؟

بعد از انجام انگشت نگاری و عکس از چهره(بایومتریک) درخواست شما بررسی خواهد شد تا مطمئن شوند که تمام اسناد مورد نیاز را ارائه داده اید. اگر مدارک ناقص باشد ، تقاضای شما بدون بررسی رد می شود.
گاهی هم ممکن است IRCC  (اداره مهاجرت و شهروندی کانادا)  از شما بخواهد:
- به مصاحبه بروید
- اطلاعات بیشتر بفرستید
- آزمایش مدیکال بدهید
- سوء پیشینه ارائه دهید.

بیشتر پرونده های ویزای توریستی کانادا ظرف چند هفته بررسی می شوند البته این مسئله به کشور مبدا نیز ارتباط دارد. برای مثال زمان بررسی برای کشور ما طولانی تر است. اگر به نکات بالا اشاره کنند طبیعتا زمان طولانی تر می شود. در صورت درخواست مدارک اصلی اسناد پس از بررسی به شما بازگردانده می شود. همچنین اگر در نامه های بانکی شما یا هرگونه اسنادی تقلبی پیدا شود، مدارک بازگردانده می شوند.
اگر درخواستتان پذیرفته شود ویزا در گذرنامه شما مهر می شود.
و اگر درخواست شما رد شود، نامه توضیحی دریافت خواهید کرد.
 
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
الهام1400/01/27
با سلام
من دوبار تقاضای ویزای توریستی داشتم و هر دو بار رد شدم و نت آفیسر هر دو مورد رو هم دارم و آیا امکان بررسی ریجکتی و رفع آن توسط تیم شما وجود دارد؟
با سپاس
  • گنجی
  • 1400/01/27
اگر با آژانس مسافرتی اقدام و ریجکت شدید، متاسفانه به دلیل اشتباهات زیاد، امکانپذیر نیست. در غیر اینصورت مدارک توریستی را به واتس اپ بفرستید.
لیلا ک.1398/07/27
با سلام
من میخوام برای ویزا توریستی کانادا اقدام کنم.متاهل هستم 2 تا ملک به نامم هست تو یه شرکت تجهیزات پزشکی حدود 10 سال هست کار میکنم و بیمه دارم .به تازگی از آلمان ویزا شینگن داشتم و حدودا 1 ماه پیش برگشتم .قبلا چند با امارات ترکیه مالزی و صربستان رفتم فقط هیچ فامیلی کانادا ندارم 2-3 تا دوست دارم . امکان داره برای ویزا اقدام کنم و احتمال داره بهم ویزا بدن؟یا چون فامیل ندارم احتمالش کمه؟
ممنون میشم پاسخ بدین
  • گنجی
  • 1398/08/04
حتما باید دعوتنامه داشته باشید که شما را از نظر مالی و موارد مورد نظر دولت کانادا در هنگام حضور ساپورت کند./به داشتن یا نداشتن فامیل ارتباط ندارد.
حمید رضا ص.1398/07/27
سلام.چند روزی از اعتبار ویزای توریستی مولتیپل کانادایم می گذرد.در مدت یکسالی که این ویزا را داشتم دوبار به کانادا سفر کرده ام.اکنون برایم این سوال مطرح است که شانس گرفتن دوباره ویزا چقدر است و اگر درخواست تمدید ویزا را از طریق شما انجام دهم هزینه آن چقدر خواهد بود.لازم به ذکر است ویزای کانادا برای اولین بار و به همراه همسر و فرزندم در پاسم خورده شد ولی به دلیل اعتبار یکساله پاسپورت ویزا هم یکساله صادر شده بود. و ویزای همسر و فرزندم تا دو سال دیگر اعتبار دارد.با سپاس فراوان
  • گنجی
  • 1398/08/04
برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید مجددا مدارک ارائه دهید تا بررسی شود. لیست سفرهای گذشته،دعوتنامه،مدارک مالی و شغلی را نیاز داریم.
کامران1398/07/24
سلام ، پدر۸۵ ساله ام بیمار و بیش از ۱۰ سال است که مقیم کانادا و دارای پاسپورت کانادایی و بازنشسته است
آیا ایشان میتواند من را که تنها پسرش هستم جهت پرستاری دعوت نماید ؟
اگر پاسخ مثبت است برای اقامت یا بصورت توریستی
متشکرم
  • گنجی
  • 1398/07/28
بله درخواست ویزای توریستی با مدارک پزشکی و تنها بودن ایشان در کانادا را بدهید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن