آنچه در سال 2019 در سیستم مهاجرت کانادا گذشت

بازدیدکنندگان : 12009 نفر 1398/10/10
آنچه در سال 2019 در سیستم مهاجرت کانادا گذشت

آنچه در سال 2019 در سیستم مهاجرت کانادا گذشت 

سال 2019 هرچه در سیستم فدرال آرامش و ثبات برقرار بود در سیستم کبک با تغییر برنامه ها شرایط متفاوتی ایجاد شد

بر طبق آمار سیستم فدرال ، سال 2019  با اندک تغییرات اساسی توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا یکی از آرام ترین سالها از لحاظ بی دردسر بودن برنامه های مهاجرتی در سال های اخیر بود. بحث و جدال بیشتر پیرامون روند درخواست برنامه اسپانسرشیپ والدین و مادربزرگ پدربزرگ ها بوده است که سوژه داغ سال 2019 بود و در سال 2020 هم متوقف شد. در این میان، کبک نکات زیادی برای بحث و گفتگو ایجاد کرد.
دولت ائتلافی آینده کبک ابتدا فشارهایی بر 16000 پرونده نیروی متخصص کبک در ابتدای ایجاد برنامه آریما با خلق سیستم امتیاز بندی وارد کرد و سپس  اصلاحاتی بر برنامه PEQ تجربه کبکی ایجاد کرد که دو هفته بعد آن را لغو کرد. در بخش سرمایه گذاری کبک اما اوضع خیلی بهتر بود و پرونده ها سابمیت و فایل نامبر ها دریافت گردید، همچنین مصاحبه های باقیمانده از سال قبل انجام پذیرفت.

تمام این اتفاقات کمبود ورود نیروی کار به استان کبک بود که کارفرمایان آن نیاز مبرمی به نیروی کار دارند.
از طرفی، استانهای دیگر کانادا برنامه های جدیدی برای خود ایجاد کردند، از جمله برنامه آزمایشی جدید در انتاریو و کارآفرینی منطقه ای در بریتیش کلمبیا. 

سازمان مهاجرتی گنجی نیز در بخش نیروی متخصص فدرال و ساسکاچوان و ویزای های دانشجوی و توریستی توانست برای موکلین خود خدمات خوبی را ارائه دهد، در بخش سرمایه گذاری کبک و کارافرینی منیتوبا، نیوبرانزویک، انتاریو، بریتیش کلمبیا(هر دوبرنامه) و استارت آپ موسسه مهاجرتی گنجی موفق عمل کرد. ممنون از همراهی شما عزیزان در سال 2019 و با امید خبرهای خوش در سال 2020 میلادی.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

دراین قسمت به تفضیل برنامه های سال 2019 را شرح می دهیم:
1.  اکسپرس اینتری فدرال
امسال برنامه اکسپرس اینتری فدرال یکی از با ثبات ترین سالهای خود را داشت .امتیاز بندی های از مینیمم 438 تا ماکسیمم 475 بالا رفت. اما از سال 2015 که این برنامه به را ه افتاد رکورد بالاترین میزان دعوت نامه ارسالی به سال 2019 اختصاص نیافت تعداد دعوت نامه ها در سال 2019، 85000 عدد ، در سال 2018 89900 ، در سال 2017، 86023 ، در سال 2016 ، 33782 و در اولین سال تاسیس آن 31018 بوده است. 
برنامه اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی است که در تاریخ 1 ژانویه 2015 توسط مدیران مهاجرت کانادا راه اندازی شد و به نوعی امروز روز تولد 5سالگی آن است. این برنامه متقاضیان نیروی متخصص تحت برنامه تخصصی فدرال دسته بندی می کند.  شاخه های این برنامه، برنامه نیروی ماهر فدرال، برنامه نیروی ماهر تجاری فدرال، برنامه تجربه کاری و تحصیلی کانادایی و بعضی از برنامه های استانی هستند. تمامی نشانه ها حاکی از این است که سیستم رو به رشد است و اداره مهاجرت با آگاهی از اینکه دعوت نامه ها منجر به اقامت دائم این کشور می شود آنها را ارسال می کنند.
در سال های گذشته اداره مهاجرت نمره پیشنهاد کار را کم کرده و امتیازات بالاتری برای تحصیلات کانادایی و معیارهای دیگر قائل شده است. در سال 2019 برنامه تغییرات چندانی نداشت که این نشان دهنده کارکرد صحیح برنامه بر طبق دستور اداره مهاجرت است.

2. مهاجرت استان کبک
برنامه کبک در سال 2019 تغییرات قابل توجهی داشت. این بحث ها با هدف کاهش مهاجرت در اواخر سال 2018 به وجود آمد. هدف گذاری های آنها 40000 نفر در سال 2019 بود که در سال 2018 این هدف گذاری بر روی 52000 مهاجر بوده است. این تصمیمات علیرغم نیاز شدید کمپانی های کبکی به نیروی کار گرفته شد که از کمبود نبروی کار رنج می برند. از این رو برنامه نیروی متخصص کبک در آگوست 2018 تبدیل به برنامه جدیدی به نام آریما شد که دارای سیستم امتیازبندی بود اما 18000 پرونده در سیستم قبلی کاملا بسته شدند. 
تغییر بعدی آزمون ارزش های کبکی بود که از تاریخ یک ژانویه 2020 آغاز می شود. از این به بعد (ابتدای 2020 بجز موکلین سرمایه گذاری فعلی) تمام کاندیداها و خانواده آنها باید قبل از دریافت گواهی انتخاب کبکی CSQ آزمون دهند و مدرک ارزش های دموکراتیک کبک و ارزش های کبکی که در منشور حقوق بشر و آزادی آمده است را داشته باشند.

برنامه تجربه کبکی که تمایل داشتند آن را متوقف کنند اجرا نشد. در نیمه دوم سال 2019 ، تلاش جدی برای به روزرسانی برنامه تجربه کبکی (PEQ) مشاهده شد. وزیر مهاجرت استان ، سیمون جولین - بارت ، تغییراتی را در مقاطع تحصیلی و مدرک های واجد شرایط برای زیر گروهان فارغ التحصیل برنامه و تعداد واجد شرایطین NOC نیروی ماهر ارائه داد. این تغییرات از اول نوامبر 2019 به اجرا درآمد که باعث ایجاد نارضایتی بین هزاران متقاضی فعلی کبک شد که قصد داشتند از این طریق برای همیشه در کبک بمانند اما  نهایتا صلاحیت آن را کسب نکردند و برنامه به حالت اول برگشت. 
برای ادغام بیشتر مهاجرین اجرای کلاس های زبان فرانسه رایگان با بودجه 70 میلیونی پیشنهاد شد. 

برنامه سرمایه گذاری کبک نیز تا اواخر نیمه دوم 2019 باز بود و متقاضی پذیرفت،دور بعد پذیرش از30  ژوئن 2020 آغاز خواهد شد. این وقفه تا دور بعد برای بررسی پرونده متقاضیان قبلی و ایجاد راهکار های جدید در برنامه انجام شد. 
متقاضیان این برنامه می بایست:
قانونا 2 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند
در 5 سال گذشته حداقل 2 سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشند
در مدت 5 سال 1.2 میلیون دلار وثیقه قرار دهند. 

3. برنامه های استانی

برنامه استانی بریتیش کلمبیا
برنامه استانی بریتیش کلمبیا به عنوان ثابت ترین برنامه استانی ادامه به کار داد و هر هفته در طی 2019 انتخاب استانی داشتند. برنامه های کارآفرینی آزمایشی منطقه ای نیز در 30 منطقه رخ داد. دعوت نامه هایی نیز از طریق کارآفرینی بریتیش کلمبیا ارسال شد. ان استان اعلام کرده که برنامه را در سال 2020 نیز ادامه خواهد داد.

برنامه استانی انتاریو
استان انتاریو نیز طی سال 2019 تغییرات بسیاری در برنامه استانی خود ایجاد کرد.
پس از یک دوره مشاوره ، پرجمعیت ترین استان کانادا تغییراتی را در برنامه نیروهای درخواستی و کارآفرینی خود ایجاد کرد : راه اندازی برنامه آزمایشی جدید از طریق برنامه اولویت های سرمایه انسانی و برنامه جدید مهاجرتی منطقه ای .
سه شغل در زمینه  مرتبط با پرستاری و حمل و نقل در لیست مشاغل مورد نیاز اضافه شدند.
در همین حال استان سابقه کار ، دارایی خالص و الزامات سرمایه گذاری را برای برنامه کارآفرینی کاهش داد.

4. مهاجرت خانوادگی و اسپانسرشیپ
پیشرفت در حوزه برنامه مهاجرت خانوادگی در سال 2019 در زمینه اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدربزرگ-مادربزرگ ها بود. این تغییرات برای عادلانه شدن برنامه در پی مشاجرات بر سر برنامه آنلاین که تنها چند دقیقه باز بود در 28 ژانویه 2019 صورت گرفت و سیستم آنلاین ناعادلانه نامیده شد. 
همچنین برای افرادی از خانواده که قبلا در پرونده اعلام نشده اند می توان درخواست اسپانسرشیپ یا ویزای توریستی داد. دولت کانادا اعلام کرده که در سال 2020 تحت برنامه خانوادگی 91000 فرد را می پذیرد که این عدد 2500 نفر بیش از سال 2019 است.

5. نیروی کار موقت
تحولات در زمینه نیروی کار موقت  در سال 2019 دوباره در استان کبک رخ داد. در حالی که این استان فرانسوی زبان پذیرش مهاجر را در سال 2019 کاهش داد ، راه ها را برای نیروی کار موقت افزایش داد که کارفرماها معتقدند که این مسئله یک جوابگویی سطحی به کمبود فعلی نیروی بازار کار بوده است.
اتاوا همچنین به کارگران خارجی که با سوءاستفاده از کارفرمایان خود روبرو هستند ، اجازه داد تا ویزای خود را به مجوز کار تغییر دهند.

6. دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی
دانشجویان بین المللی همچنان آرزو دارند تا با ویزای تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی به اقامت کانادا دست پیدا کنند. 
کانادا در اواخر سال 2018 میزبان بیش از 570000 دارنده ویزای تحصیلی بود.  افراد بعد از گرفتن فوق لیسانس می توانند برای اقامت کانادا از برنامه های زیرمجموع اکسپرس اینتری اقدام نمایند.

7. مهاجرت کانادا در سال 2020
انتظار می رود که با وزیر مهاجرت جدید فدرال، تحولات زیادی در سیستم مهاجرت کانادا در سال 2020 رخ دهد. 
حزب لیبرال وعده های زیادی در زمینه مهاجرت در انتخابات ماه اکتبر داد. وزیر جدید همچنین باید اولین برنامه مهاجرتی خود را برای ارسال به پارلمان آماده کند.
وعده های دولت لیبرال در مورد مهاجرت
1) ادامه و افزایش مهاجرت مدیریت شده  
2) ایجاد یک برنامه جدید استانی
3) دائمی ساختن برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک
4) نوسازی توافق نامه امن کشور با ایالات متحده.
5) لغو هزینه درخواست تابعیت

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن