گفت گوی تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 9640 نفر 1398/10/21
گفت گوی تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر کانادا

گفت گوی تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر کانادا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در تماس تلفنی «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا با وی، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن مسافران این پرواز در این سانحه، گفت: تحقیقات مفیدی برای دستیابی به دلایل این حادثه انجام شده و بررسی های تکمیلی هم تا رسیدن به نتیجه نهایی با سرعت و دقت در حال انجام است.
رییس جمهور محترم افزود: این سانحه برای مردم ایران و کانادا و ملت‌های دیگری که اتباع آنها در این هواپیما بودند دردناک و غم بزرگی بود.
روحانی اظهار داشت: از لحظات اول همه تلاش های خود را برای دستیابی به علل این سانحه به کار گرفتیم و قدم به قدم به هر نتیجه دیگر برسیم، در اختیار افکار عمومی جهان قرار خواهیم داد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

رییس جمهوری با بیان اینکه دستورات لازم برای ادامه رسیدگی‌های لازم فنی و حقوقی را صادر کردم، گفت: ایران از هرگونه همکاری بین المللی در چارچوب قوانین بین الملل برای روشن شدن دقیق این حادثه استقبال کرده و همه تسهیلات کنسولی را برای این منظور فراهم خواهد کرد و آماده ایم تا وزرای خارجه ایران و کانادا گفتگوهای خود را ادامه دهند.

روحانی افزود: علاقه مندم روابط دو کشور در آینده در راستای کمک به رفاه ایرانیان مقیم کانادا و به نفع دو ملت و نیز در موضوعات گوناگون مورد علاقه دو کشور از جمله توسعه صلح و امنیت منطقه ادامه یابد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز در این تماس تلفنی با تسلیت کشته شدن جمعی از مردم ایران در سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: باید با همکاری هم تلاش کنیم تا دلایل این حادثه به روشنی مشخص شود.
نخست وزیر کانادا با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با ایران در راستای انجام تحقیقات لازم درباره این سانحه هستیم، تصریح کرد:  امیدوارم در آینده بتوانیم برای مسائلی که بتواند در امنیت منطقه تاثیر داشته باشد با هم گفتگوهای بیشتری داشته باشیم.
وی با تقدیر از همکاری های کنسولی با اتباع کانادایی، از گسترش تعاملات و همکاری وزرای خارجه دو کشور در زمینه های گوناگون استقبال کرد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
جواد1398/10/21
امکان مهاجرت و کار در کانادا هست ژنتیک ارشد دارم
  • گنجی
  • 1398/10/22
اگر تا 35 سال و ایلتس 7 داشته باشید می توانید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن