چرا کانادا محبوبیت زیادی دارد

بازدیدکنندگان : 9780 نفر 1398/11/01
چرا کانادا محبوبیت زیادی دارد

چرا کانادا محبوبیت زیادی دارد؟

ارائه خدمات مطلوب به همه سطوح جامعه و برخورداری از سطح رفاه نسبی کانادا را در تراز اول کشورهای مهاجرپذیر قرار داده.
کشورهای غربی همانند آلمان، استرالیا، به مهاجران زیادی برای جبران نرخ زاد و ولد خود دارند. با این حال احساسات ضد مهاجرت در این کشورها رو به افزایش است. این کشورها نگرانی هایی دارند، زیرا افراد مهاجر تازه وارد ممکن است باعث عدم استخدام کارگران محلی شوند یا مهاجران به خدمات اجتماعی زیادتری در ابتدا نیاز دارند و هزینه دولت را بالا می برند. همچنین مهاجران دارای فرهنگ های مختلفی هستند که با رزش های غربی ناسازگارند و در بعضی مواقع مهاجرت نامنظم، تهدید امنیتی در بر دارد.

از سوی دیگر 80 درصد کانادائی ها معتقدند که مهاجرت برای اقتصاد ما خوب است. چنین نگرانی هایی هم در کانادا وجود دارد ولی باور عمومی در بین مردم از مهاجرت حمایت می کند زیرا خود کانادایی ها نیز از چندین فرهنگ مختلف سالها قبل شکل گرفته اند.

در جریان انتخابات گذشته در سال 2019 بزرگترین احزاب کانادا نوید پذیرش مهاجر بیشتر را دادند و از دلایلی که باعث بالاتر بودن تبه محبوبیت کانادا در بین کشورهای مهاجرپذیر است وابسته به 4 عامل زیر می باشد:
- تاریخ
- جغرافیا
- قانون
- سیاست
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 
تاریخ- کانادا سابقه مهاجرت دارد. به غیر از مردم بومی کشور(سرخ پوستها یا بومی‌های کانادا یا آب اوریجینالها یا هندی ها) همه کانادایی ها مهاجر یا زاده یک فرد مهاجرند. به همین ترتیب کانادا توانسته است افراد زیادی را با پیشینه های مختلف در کشور خود جای دهد. این روند بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر شده و اکنون کانادا یکی از چند فرهنگی ترین جوامع در جهان است که خود باعث آرامش مهاجران گردیده.

جغرافیا- جغرافیای کانادا برای سیستم مهاجرتی خود بسیار مطلوب است. برخلاف آمریکا، اروپا و... که همیشه شاهد ورود غیرقانونی مهاجر اند، کانادا از نظر جغرافیایی ایزوله شده و این بدان معنی است که کنترل بسیار دقیقی بر روی اینکه چه کسی وارد کانادا شده را دارد. هرچند طی چند سال گذشته مهاجرت غیرکنترل شده به کانادا بیشتر شده اما تدابیر جدید دولت در تغییر روشها و کنترل بهتر مانند انجام انگشت نگاری و جو عمومی جامعه که موافق مهاجر است، باعث بهبود وضعیت در آینده خواهد شد.

قانون- قانون عمومی خوب دلیل اصلی حمایت کانادایی ها از مهاجرت است. کانادا سرآمد تمام کشورهای مهاجرپذیر به دلیل همین سیاست ها است. کانادا بیش از 80 روش مهاجرت را دارد و این باعث ورود افراد با مهارت ها و دانش و منابع مالی متفاوت می شود. کانادا بر پایه همین سیاست، بیش از هر کشور دیگری در جهان در بخش ارائه خدمات به تازه واردان و مهاجران پیشتاز است این رقم سالانه بیش از 1.5 میلیارد دلار می باشد. خدماتی مانند کاریابی، کمک هزینه برای فرزندان، بیمه و تحصیل رایگان، کمک جهت انطباق با جامعه و ... را می توان بر شمرد که در استان کبک این موارد دوچندان است.
 
سیاست-بیش از 20 درصد از کانادایی ها از مهاجران نسل اول اند و چه مهاجران نسل اول، دوم یا سوم باشند، اما تمایل به زندگی و کار و تحصیل در بزرگترین شهرهای کشور دارند: تورنتو، مونترال و ونکوور. احزاب سیاسی اگر می خواهند فرصتی برای تشکیل دولت داشته باشند، باید نظر مهاجران در این شهرها را جلب کنند. از انجا که کانادا از مهاجران بیشتری در آینده استقبال خواهد کرد، سهم مهاجران در جمعیت کشور و این شهرها بیشتر خواهد شد. این امر باعث افزایش تاثیر منافع مهاجران در کل تصمیمات آینده دولت کانادا خواهد بود.
 
چگونه کانادا میتواند بالاتر از بقیه باقی بماند
داستان مهاجرت کانادا همیشه مثبت بوده، اما نباید از این موضوع غافل شویم که اعتماد عمومی به مهاجرت همیشه یک موضوع مهم است. لذا کشور باید همچنان درصدد ارتقا سطح زندگی کانادایی و مهاجران و به دنبال بهبود سیاست ها مهاجرت خود باشد تا بتواند اقتصاد خوبی را در جهت منافع عمومی داشته باشد.
 
  

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن