ویزای استارت آپ کانادا چیست

بازدیدکنندگان : 31516 نفر 1398/11/23
ویزای استارت آپ کانادا چیست

ویزای استارت آپ کانادا برنامه ای برای کارآفرینانی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را در کانادا دارند.

چه بیزینس هایی مورد قبول برنامه استارت اپ کانادا Start-up Visa Program می باشند؟

این برنامه مهاجرتی برای کارآفرینان بین المللی است که قصد اجرای یک بیزینس با مشخصات زیر را در کانادا دارند:


- جدید و نوآورانه باشد
- بتواند برای کانادایی ها شغل ایجاد کند
- در سطح بین المللی قابل رقابت باشد
- هر متقاضی حداقل 10% حق رای در بیزینس جدید را داشته باشد(حداکثر5نفر میتوانند مالک باشند)
- متقاضی و انکوباتور بیش از 50% حق رای را در شرکت داشته باشند
- درهنگام دریافت کارت اقامت پی آر، متقاضی به صورت فعال در مدیریت بیزینس سهیم باشد
- بخش اعظم و مهم بیزینس در کانادا راه اندازی شود
- بیزینس در کانادا ثبت شده باشد
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

شش بخش مهم قبل از شروع برنامه استارت آپ کانادا باید در نظر گرفته شود

1) نامه حمایتی از یک سازمان دریافت شده باشد
این سازمان های حمایتی شامل ونچرها، انجل و انکوباتور هایی هستند که قوانین و مراحل مشخص به خود را برای ارائه نامه حمایتی دارند. لذا باید تحقیقات کاملی از هر سازمان نسبت به بهترین ایده تجاری انجام شود. بعد از تایید این سازمان ها شما واجد شرایط دریافت نامه ساپورت استارت اپ می شوید.
2) حداکثر 5 نفر می توانند برای یک بیزینس مشخص اقدام کنند که دارای 10% سهم الشرکه و جمعا بیش از 50% حق رای در شرکت باشند.
3) هر متقاضی از این 5 نفر باید به تنهایی مدرک زبان برای clb 5 را هر چهار مهارت ارائه دهد.
4) تمکن مالی مشخصی نسبت به تعداد اعضا خانواده برای هرنفرباید باشد. مثلا چهارنفر برابر 24 هزار دلار کانادا.
5)متقاضی باید حداقل تحصیلات دانشگاهی بعد از فوق دیپلم را داشته باشد
6) متقاضی و تمام اعضا خانواده وی باید مدارک سوپیشینه و تست های پزشکی را همراه داشته باشند.(همینطور بقیه اعضاگروه 5نفره)
7) سرمایه کافی برای شروع یک بیزینس را داشته باشد.
8) در ایران دارای سابقه مرتبط با کار و بیزینس باشد
 
برنامه استارت اپ یک برنامه آزمایشی 5ساله است که با توجه به بررسی های آینده دولت کانادا امکان تمدید یا فسخ آن وجود دارد. این برنامه هرساله 2750 پرونده قبول خواهد کرد.
 

حداقل میزان سرمایه برای برنامه استارت آپ

اگر سرمایه مورد نیاز توسط ونچرها تامین گردد باید 200هزار دلار کانادا را تضمین نمایید
اگر سرمایه مورد نیاز توسط انجل ها تامین گردد باید 75 هزار دلار کانادا را تضمین نمایید
دلیل اختلاف در میزان سرمایه که بین 75 یا 130 یا 200 هزار دلار است برای این می باشد که اصولا انجل ها سرمایه شخصی خود را در استارت آپ هزینه می کنند و ونچرها سرمایه محدودی دارند و در بسیاری از شرکت ها سرمایه گذاری می کنند.
 

نحوه بررسی پرونده های استارت آپ کانادا

کلیه پرونده های برنامه استارت آپ کانادا ابتدا توسط تیم مشخص شده وکیل بررسی و آماده می گردد سپس یکی از سازمان های مشخص شده مانند انجل ها ، انکیوباتورها، ونچر ها پرونده و بیزینس پلن شما را بررسی می نمایند.
در مرحله بعد اداره مهاجرت کانادا کلیه موارد منعکس شده در پرونده شما برای برنامه استارت آپ را مطالعه می کند. در صورت قبولی میتوانید پی آر کانادا را دریافت کنید. اما در بسیاری از موارد پرونده ها مجدد توسط بخش های دیگری از دولت کانادا بررسی می شود peer review تا از هر گونه تغلب جلوگیری شود و تایید گردد که کاری که متقاضی و دیگر همراهان او به عنوان استارت آپ در کانادا راه اندازی خواهند نمود همسو با استاندارهای بازار کارکانادا می باشند یا خیر!

 

آیا امکان ریجکت شدن پرونده استارت آپ هست؟

اگر آفیسر به این نتیجه برسد که فردی در پرونده واجد شرایط نمی باشد نامه ریجکتی refusal letter را با ذکر دلیل کافی ارسال می نماید.همچنین آفیسر تمام افرادی که به این بیزینس مرتبط و لینک هستند را نیز رد خواهد کرد. اگر همسر یا نامزد یک متقاضی نیز واجد شرایط نباشد کل پرونده تحت تاثیر ریجکتی قرار خواهد گرفت. موارد زیر مثال هایی از ریجکتی است:
- افیسر بعد از بررسی پرونده به این نتیجه می رسد که متقاضی اصلی کاملا به بیزینس جدیدی که در کانادا قرار است ایجاد شود مرتبط و فرد کلیدی بیزینس می باشد و نمرات لازم را کسب کرده اما سه فرد دیگر که در نامه حمایتی لتر او ساپورت نام برده شده اند ، هیچ وابستگی فنی و علمی به بیزینس ندارند. لذا متقاضی اصلی و سه نفر نامبرده را ریجکت می کند. این ریجکتی بدان دلیل است که سه فرد نامبرده به پرونده اصلی لینک بوده اند.
- در نامه حمایتی مشخص شده که متقاضی اصلی فرد مهمی در بیزنس جدید است. همچنین یکی دیگر از افراد گروه واجد شرایط برنامه تشخیص داده شده لذا آفیسر آماده صدور کارت پی آر برای این دو فرد است، اما یک نفر از پرونده مشکلی داردو به دلیل کار خود نمی تواند تا 2سال آینده به کانادا ورود کند و کارت اقامت خود را دریافت کند! لذا کل پرونده ریجکت می شود. توجه داشته باشید که سازمان های حمایت کننده متقاضی اصلی را انتخاب و بقیه افراد را به عنوان همراه معین می نمایند.
 

آیا اپلیکیشن فرم خاصی برای گرفتن نامه ساپورت از سازمان های حمایت کننده استارت آپ وجود دارد؟

خیر. فرم خاصی وجود نداردو متقاضی باید یکی از سازمان های مشخص شده را قانع نماید که بیزینس مورد نظرش واجد شرایط است. هر موسسه ای شرایط مشخص شده خود را دارد، ممکن است نیاز باشد حضورا بیزینس پلن خود را به هر موسسه ای ارائه دهید تا بتوانید Commitment certificate و letter of support را دریافت نمایید.
 

اگر از دو موسسه یا سازمان حمایت کننده نامه دریافت کنم واجد شرایط هستم؟

بله ولی فقط از یکی از انها نامه الکترونیکی تاییدیه را دریافت خواهید کرد. اصولا دریافت نامه ساپورت به بیزینس های در زمینه کامپیوتر و های تکنولوژی تعلق می گیرد. در برخی موارد شرکت در کلاس های مشخص شده از طرف سازمان های حمایت کننده با هزینه متقاضی به مدت چند هفته الزامی است.
سازمان مهاجرتی گنجی با تیم مجرب برای بررسی پرونده متقاضیان جهت واجد الشرایط بودن در برنامه استارت اپ کانادا به شما کمک خواهد نمود. 
 

برای بررسی شرایط خود در برنامه استارت اپ رزومه CV خود را در واتس اپ (روی لوگو واتس اپ بالای سایت کلیک کنید) ارسال کنید یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید

 

چگونه با استارت آپ کانادا میتوان کسب درآمد داشت

واژه استارت آپ کانادا یعنی کسب و کاری نوپا که قصد ارزش آفرینی و سوددهی دارد. با این تعریف دولت کانادا امکان کسب اقامت را به واسطه استارت آپ ویزا کانادا فراهم نموده است.
آینده اقتصاد کانادا بر مبنای تکنولوژی است، اگر می خواهید در کانادا موفق باشید، اگر می خواهید برای آینده آماده باشید، راه های قدیمی یادگیری را دنبال نکنید، سعی نکنید بیشتر حفظ کنید، چون کامپیوتر از شما بهتر و بیشتر حفظ می کند، سعی نکنید سریعتر حساب کنید، زیرا کامپیوتر از شما سریعتر محاسبه می کند.  در نتیجه سعی کنید خلاق تر باشید سعی کنید نوآور تر باشید سعی کنید سازنده تر باشید.


استارت آپ کانادا چیست

برنامه مهاجرت فدرالی دولت کانادا که طی 5 سال گذشته شروع شده به نام استارت آپ کانادا می شناسند. متقاضیان مهاجرت به کانادا با داشتن ایده یا مشارکت در طرح استارت آپ فعال برای خود و خانواده اقامت کسب کنند. در ویکی پدیا استارت آپ ا اینگونه بیان کرده: به یک شرکت یا کسب و کار گفته می‌شود که به تازگی و در بواسطه کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار برای منافع اقتصادی شکل گرفته‌. 

آیا استارت آپ کانادا سود ده می شود؟ همه استارت آپ ها به اقامت می رسند ؟

پاسخ خیر است. اما چگونه باید در یک استارت آپ به موفقیت رسید و اقامت کسب کرد و مهمتر از آن بعد از ورود به کانادا کسب درامد کرد، با ما تا انتهای مطلب باشید؛


ابتدا سه واژه انکوباتور، اکسلریتور، منتور را در ویزای استارت آپ کانادا توضیح می دهیم. 

Incubator  انکوباتور یا همان مراکز رشد یا پارک های فناوری همگی سازمان های دولتی هستند که به یک ایده اولیه و نوپا امکان رشد را می دهند، فضای کار یا همان آفیس مهیا کرده و بستر رشد این بذر (ایده) تا جوانه را فراهم می کنند.

Accelerator  اکسلریتور مراکز رشد خصوصی هستند که با بررسی تمام استارت آپ های مورد تایید انکوباتور ها، نسبت به انتخاب بعضی موارد می کنند. این سازمان ها از سال 2008 و بعد از فروپاشی اقتصادی آمریکا رشد چشمگیری داشتند. هدف آنها حمایت از استارت اپ های تکنولوژی محور (مانند استارت اپ حوزه سلامت دیجیتال) در زمان بسیار کوتاه می باشد که توانسته اند نمونه اولیه MVP یا پروتوتایپ داشته و رشد سریع در کسب سهمی از بازار داشته باشند.

Mentor منتور ها افراد کارکشته و با سابقه خوب در حوزه کارآفرینی و متخصص هستند که به تیم های استارت آپ به صورت هفتگی یا ماهانه مشورت می دهند. در سازمان گنجی از خدمات این گروه ها بهره مند خواهید شد.

برای موفقیت در یک استارت آپ کانادا ابتدا باید یک تاییدیه از انکوباتور ، انجل یا ونچر دریافت کرد هرچند مراکز جدید به نام هیبرید Hybrid شکل گرفته اند که ویژگی های انکوباتور و اکسلریتور را دارند. نحوه کار با این مراکز قبلا در سایت گنجی توضیح داده شد و ما با توجه به رزومه و سابقه کار متقاضی بهترین گزینه را انتخاب می کنیم.

 

کسب درآمد از استارت آپ در کانادا

این بخش شامل مواردمهمی است که برای کسب درآمد از استارت آپ در کانادا باید چند نکته مهم را توجه داشت: 

1- برنامه ریزی روی استارت آپ کانادا Planning

- تمرکز روی حوزه خاص: شما باید محصول نهایی خود را مشخص کنید. آیا یک قطعه صنعتی تولید می کنید یا یک خدمت مبتنی بر وب و آنلاین ارائه می دهید. اگر قطعه شما در یک خودروی برقی استفاده می شود پس باید با کارکرد آن در خودروی تسلا به عنوان رقیب قوی در کانادا آشنا باشید. اگر سایت شما محصولات آنلاین به مردم را رایگان ارائه می دهد پس باید با kijiji در کانادا به عنوان رقیب آشنا باشید.
– تمرکز روی جغرافیای خاص: شما باید کشور محل ارائه محصول خود را مشخص کنید. اگر در زمینه حوزه سلامت و درمان محصول مبتنی بر تکنولوژی دارید باید با قوانین بهداشت کانادا اشنا باشید طبیعی است که این قوانین با کشور همسایه مانند آمریکا متفاوت است پس استفاده از یک منتور حرفه ای و داشتن بیزینس پلن مبتنی بر تعریف یک عضو متخصص در این بخش الزامی است.

2- هزینه استارت آپ کانادا Funding 

تامین مالی استارت آپ کانادا در دو بخش قابل انجام است:
-    تامین مالی توسط اعضا گروه استارت آپ: معمولا گروه های سه یا چهار نفری در استارت آپ با آوردن سرمایه خود و ثبت شرکت با درصد مشخص برای هر عضو سعی در راه اندازی بیزینس استارت آپی خود می کنند. بدیهی است بعد از ورود به کانادا، سود شرکت بین این 3 یا 4 عضو به نسبت سهم الشرکه تقسیم می شود.
-    تامین مالی توسط سرمایه گذاران: معمولا در ابتدای کار سرمایه کارآفرینان بسیار کم بوده و سهامداران به سراغ دیگر افراد برای استفاده از سرمایه آنها در تیم می کنند. بدیهی است که باید رزومه و سوابق کاری سرمایه گذار در راستای تیم باشد.

در کانادا انکوباتور ها سرمایه ای وارد تیم نمی کنند اما ونچر و انجل ها بین 75 تا 200 هزار دلار سرمایه در تیم استارت اپی قرار می دهند کاملا مشخص است که هزینه تیم استارت اپی با حضور یک انجل یا ونچر بیشتر از یک انکوباتور است. اصلا به این فکر نکنید که چون با ونچر و انجل کار می کنید پس حتما موفق هستید!

Angel و Venture ها سازمان های مورد تایید دولت کانادا هستند که درامدزایی آنها عموما از طریق رشد ارزش سهام استارت آپ و خروج از انها است. این سازمان های با آوردن یک سرمایه مشخص ، بخشی از سهام استارت آپ را به نام خود کرده و بعد از رشد استارت آپ با فروش ان سود می برند. کار با این نوع گروه ها تابع قوانین خاصی است. داشتن نمونه اولیه، آیلتس جنرال 5 به بالا، سرمایه شخصی و رزومه قوی از موارد مهم در ابتدای کار با این گروه ها است.

نکته:
یکی از معیار های انتخاب تیم های استارتاپی همسویی اهداف آنها با اهداف انکوباتور، انجل و ونچر ها است. به عنوان مثال ممکن است تیمی از افراد متخصص و آکادمیک محصول جدید را اختراع کرده باشند که بازاری برای ان وجود نداشته باشد، در مقابل ممکن است تیمی از افراد با تجربه در بازار ایده ای داشته باشند که با پر کردن آن بتوان خلا بازار را پر و سود کسب کرد. اگر قرار به انتخاب یک تیم باشد قطعا مورد دوم را ما انتخاب می کنیم ولی سازمان های دولتی معمولا تیم اول را انتخاب می کنند به همین علت بخش دولتی سود ده نیست. در اقتصاد کانادا بعد از کرونا و هم اکنون اومیکرون، مساله اشتغال زایی تیم نیز بسیار مهم است و روی انتخاب تیم ها تاثیر دارد.

 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 8
اشرف1401/03/07
برای استارتاپ ویزا همکارم با یک طرح پزشکی قبول شده
ما هم قصد اقدام داریم ولی یکی از ما متخصص پزشکی و دیگری پزشک عمومی است شانس ما چقدره؟ شما طرح مناسب ما با دو نفر را دارید؟
  • گنجی
  • 1401/03/15
بله طرح برای دونفر هست
پزشک عمومی هم ما نمونه قبولی داشته ایم.
شادی1401/02/15
با آژانس مسافرتی برای ویزای توریستی ریجکت شدمایا در پرونده مهاجرتی تاثیر دارد؟
برای استارتاپ شما پیشنهاد دادید ایا الان ایلتس می خواهید؟
  • گنجی
  • 1401/02/27
 بله ویزای های توریستی چون در بخش فدرال کانادا ثبت می شوند در همه برنامه های مهاجرتی و موقت بعدی شما تاثیر دارند
برای استارتاپ هم طرح مناسب داریم. به شرط داشتن رزومه خوب.
 4ماه فرصت برای کسب ایلتس دارید.
 
مکار1399/05/30
مشاوره در مورد استارت آپ ویزا میخواستم
  • گنجی
  • 1399/06/05
سن و شغل و تحصیلات را بفرمایید.
داشتن مدرک ایلتس جنرال 5 اجباری است.
وحید1399/05/21
سلام
خدمات موسسه گنجی در خصوص استارتاپ ویزا چه جنبه هایی داره و هزینه چقدره؟
  • گنجی
  • 1399/05/30
خدمات تا پایان اخذ کارت اقامت دائم کانادا می باشد.
عزیزی1399/05/14
سلام و خسته نباشید
در متن بالا ذکر شده اگر همسر فرد دارای شرایط نباشد پرونده ریجکت می شود منظور از شرایط ایا باید همسر فرد هم ربطی به برنامه پیشنهادی استارت اپ داشته باشد از نظر سابقه کار و تحصیلات؟؟؟
منظور از دارا نبودن شرایط همسر چیست؟
ممنون میشم پاسخ بدید
  • گنجی
  • 1399/05/27
منظور شرایط مدیکال و سکوریتی چک در مرحله فدرال است.
ساره1399/04/24
سلام از کجا استارت آپ های ثبت شده و موفق را میشه دید
  • گنجی
  • 1399/04/28
این لینک را بخوانید:
https://www.ganjico.com/مهاجرت-کانادا/برنامه-استارت-آپ/نمونه-های-استارت-آپ
رضا 1399/01/26
سلام
در برنامه استارت آپ برای نامه support letter هر نفر باید ۷۵۰۰۰۰ دلار کانادا پرداخت کند و هزینه وکالت اینکار چقدر میباشد
با تشکر
  • گنجی
  • 1399/01/28
خیر هفتصد و پنجاه هزار دلار نیست
امین 1398/12/24
متقاضی گفتگو در مورد استارت اپ ویزا در حوزه
Startup insurtech
هستم لطفا شرایطی جهت برسی مهیا بفرمایید.
با تشکر
  • گنجی
  • 1398/12/24
جزئیات را تلفنی با دفتر تهران صحبت کنید
رزومه هم بفرستید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن