کبک در جذب مهاجران در سال 2019 کم کار تر بود

بازدیدکنندگان : 7740 نفر 1398/12/04
کبک در جذب مهاجران در سال 2019 کم کار تر بود

کبک در جذب مهاجران در سال 2019 کم کارتر بود!

با وجود نرخ بیکاری و کمبود نیروی کار در کبک، این استان در سال 2019 جذب مهاجر را 21 درصد کاهش داد. که این می‌تواند به پیشرفت اقتصاد کبک صدمه بزند.
کبک در جذب مهاجران حتی بیشتر از سایر استان‌های کانادا سقوط کرده است، زیرا دولت این استان وعده خود را برای کاهش 21 درصدی مهاجرت در سال 2019 حفظ کرده است.
براساس داده‌های اداره‌ی مهاجرت، کبک در سال 2019 حدود 40600 مهاجر را پذیرفته است. لازم به ذکر است که تعداد مهاجران در سال گذشته51100 بود.
پذیرش گروه نیروی متخصص و اسپانسرشیپ هر یک 20 درصد کاهش یافته؛ در حالی که پذیرش دیگر گروه ها کاهش 17 درصدی داشته است.
به طور کلی، این ارقام نشان‌دهنده کمترین پذیرش استان کبک از سال 2015 است. نخست وزیر کبک، François Legault، با کسب قدرت در اکتبر 2018، وعده داد که مهاجرت را کاهش دهد. دولت گفته که این کاهش برای اطمینان از این است که مهاجران جدید با جامعه فرانسوی زبان کبک و بازار کار آن متحد باشند، ضروری است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

کبک روندی بر خلاف روند کلی دیگر استان‌های کانادا در پیش گرفته است!

تصمیم کبک برای کاهش مهاجرت برخلاف سایر نقاط کانادا است. در سطح ملی، کانادا میزان مهاجران خود را در سال 2019 با 6 درصد افزایش به 341000 نفر رساند.
هر چهار استان آتلانتیک کانادا - نیوفاندلند و لابرادور ، جزیره پرنس ادوارد، نیو برانزویک و نوا اسکوشیا - در مقایسه با سال 2018 از رشد حداقل 15 درصد برخوردار بودند.
انتاریو (12 درصد) ، مانیتوبا (24 درصد) ، ساسکاچوان (2 درصد) ، آلبرتا (4 درصد) ، بریتیش کلمبیا (12 درصد) و یوکان (31 درصد) نیز شاهد افزایش مهاجران خود بودند.
مهاجرت در سراسر کانادا باید به رشد خود ادامه دهد زیرا دولت فدرال هدف های بالاتری برای پذیرش در برنامه‌های مهاجرتی 2019-2021 خود دارد.

کاهش 21 درصدی مهاجرت در زمان بدی اتفاق می‌افتد
کبک یکی از مسن‌ترین جمعیت‌ها را در کانادا دارد و نرخ تولد آن به اندازه میانگین جهانی پایین است. از این رو، این استان برای حمایت از اقتصاد خود به میزان بالاتری از مهاجرت نیاز دارد.
اگر کبک این میزان پایین مهاجرت را در پیش رو قرار دهد، بی شک کبک پتانسیل رشد اقتصادی خود را محدود می‌کند.
علاوه بر این، ممکن است استقبال از این استان به عنوان مقصدی برای سرمایه‌گذاری کمتر شود. بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بیزینس‌های دارای صلاحیت به نیروی کار و مصرف کنندگان کافی نیاز دارد. اما اگر کبک سطح مهاجرت خود را کم نگه دارد، در حالیکه استان‌های دیگر مانند انتاریو به دلیل مهاجرت بیشتر از رشد اقتصادی بالاتری برخوردار هستند، ممکن است بخش خصوصی تصمیم به سرمایه گذاری در جای دیگری بگیرد.
کبک برای اینکه بتواند با سرانه جذب نیروی تازه وارد کانادا همگام شود، باید مهاجرت سالانه خود را دو برابر کرده و به بیش از 80.000 تازه وارد برساند.
پس از کاهش قابل توجه در سال 2019، کبک اکنون در بین ده استان کانادا رتبه دوم کمترین جذب نیروی سرانه را به خود اختصاص داده است، زیرا با استقبال 0.5 درصد از جمعیت خود به عنوان تازه وارد، تنها در رده‌های بعد از نیوفاندلند و لابرادور قرار دارد.

کبک در نظر دارد آستانه مهاجرت را در سال 2020 بالا ببرد
در اکتبر سال 2019، دولت کبک در برنامه مهاجرت خود اعلام کرد که 44500 نفر را به عنوان تازه وارد در سال 2020 برمی گزیند. دلیل اصلی این هدف کمک به کاهش کمبود نیروی کار در این استان است.
برای مقابله با کمبود نیروی کار، گروه‌های تجاری مانند اتاق بازرگانی متروپولیتن مونترال و شورای کارفرمایان کبک از دولت خواستار افزایش مهاجرت به 60.000 نفر در سال شدند.
در حالی که 60000 نفر هدف بسیار دوری در سطح مهاجرت است که در واقع کبک نیاز به حفظ سطح سلامت رشد اقتصادی دارد، اما این مسئله باز هم نشان دهنده پیشرفت چشمگیر از هدف فعلی است.
در حال حاضر کبک رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری در بین کل استان‌های کانادا را دارد و نرخ بیکاری آن در طول تاریخ این استان پایین است. این میزان برای کبک در حال حاضر 5.1 درصد بوده و در رتبه بندی بعد از بریتیش کلمبیا با 4.5 درصد قرار دارد. این یک نشان مهم است که کبک می‌تواند از نیروی کار بیشتری بهره‌مند شود – مثلاً استعدادهایی که در کبک کمتر به کار گرفته می‌شوند مانند افراد معلول را نیز می‌توان در کنار جذب کانادایی‌ها و مهاجران بیشتر به استان به کار گرفت.
در حال حاضر ، کبک برای مهاجرانی که مایل به عزیمت به آنجا هستند باز است اما اداره مهاجرت ظرفیت پذیرش کمی دارد.
در سال 2020، تقریباً 60 درصد از 44500 مهاجر احتمالی جدیدی که می‌توانند در استان پذیرفته شوند، از طریق برنامه‌های تخصصی، مانند برنامه نیروی متخصص کبک و برنامه‌ی سابقه کبکی، وارد می‌شوند.
برای اطلاع از امتیازبندی نیروی متخصص کبک و سرمایه گذاری کبک کلیک در سال 2020 کنید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
حمید م.1398/12/06
کارشناس علوم آزمایشگاهی، چهل ودوساله، دارای دوفرزند کوچک، بیش از ده سال سابقه کاری،درحال خواندن برای مدرک ایلتس هستم،متقاضی زندگی در کانادا میباشم
  • گنجی
  • 1398/12/22
امتیاز سن را کم دارید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن