تفاوت مهاجرت به کانادا و آمریکا

بازدیدکنندگان : 10954 نفر 1399/02/08
تفاوت مهاجرت به کانادا و آمریکا

تفاوت مهاجرت به کانادا و آمریکا در زمان فعلی:

ممنوعیت موقت مهاجرت آمریکا 
ترامپ روز چهارشنبه یک دستورالعمل اجرایی امضا کرد که از ساعت 11:59 بعد از ظهر EST روز پنجشنبه 23 آوریل اعمال می‌شود. دستورالعمل اجرایی، رسیدگی به درخواست های اقامت دائم را که توسط افراد خارج از ایالات متحده انجام می شود به مدت 60 روز به حالت تعلیق درآورد. این شامل معافیت است؛ به عنوان مثال، این ممنوعیت بر متخصصان مراقبت های بهداشتی یا محققانی که به دنبال مهاجرت برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا هستند وارد ایالات متحده اعمال نمی‌شود.

ممنوعیت مهاجرت ترامپ به دلیل تأثیر کمتر بر متوقف کردن شیوع ویروس کرونا و بیشتر بر برنامه سیاسی خود که منتهی به انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال می‌شود، مورد انتقاد قرار می گیرد.
تحلیلگر ارشد سیاسی در مرکز سیاست دو قطبی ایالات متحده، با توجه به اینکه ایالات متحده آمریکا از قبل به خاطر شیوع ویروس کرونا در حال پردازش کمتر برنامه‌های مهاجرتی بود، این اقدام را "صرفاً سیاسی" خواند. این تعلیق در پردازش مهاجرت ایالات متحده، از نظر تئوری، بدون دخالت ترامپ، به مرور زمان حل می‌شود.

براساس گزارش رادیو کانادا، کانادا هیچ تعلیق مهاجرتی مشابهی را اتخاذ نخواهد کرد.
علیرغم  مشکلاتی که ویروس کرونا وارد اقتصاد جهانی کرده است، کانادا هنوز هم می‌داند که مهاجرت از بازار کار و رشد اقتصادی این کشور حمایت می‌کند.
گرچه کانادا همچنین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا، محدودیت‌های موقت سفرهای خارجی را تصویب کرده است، اما هنوز درخواست های مربوط به اقامت دائم تأیید شده و دولت هنوز هم برای دعوت افراد بیشتر به درخواست اقامت دائم، ویزای اقامت دائم برای مهاجرت را مورد بررسی قرار داده است.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 
سرانه مهاجرت به کانادا سه برابر ایالات متحده است
کانادا سه برابر بیشتر از ایالات متحده از مهاجران استقبال می کند. کانادا حدود 38 میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون پذیرای حدود 340.000 مهاجر در سال (0.9درصد از جمعیت آن) است. ایالات متحده آمریکا حدود 330 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه حدود 1/1 میلیون مهاجر پذیرش می کند (0.3 درصد از جمعیت آن).
نزدیک به 60% از مهاجران کانادا در بخش اقتصادی و 26% آنها در بخش خانواده و 14% در بخش های دیگر هستند.
ایالات متحده حدود 10% از مهاجران خود را در بخش اقتصادی، 70% در بخش خانواده و 20% در بخش های دیگر می پذیرد.
 
استان‌های کانادا قدرت پذیرش مهاجر بیشتری نسبت به ایالات متحده آمریکا دارند
مهاجرت موضوعی مهم در بخش‌های مهم استانی فدرال در قانون اساسی کانادا است. این امر استانها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های مهاجرتی خود را مدیریت کنند تا بتوانند از تازه واردانی که نیازهای اقتصادی آنها را برآورده می‌کنند استقبال کنند.
درست مانند کانادا، ایالات متحده، یک فدراسیون است و اگرچه استان‌های ایالات متحده آمریکا قدرت زیادی بر قانون اساسی کشور دارند، اما آنها اجازه استقبال از مهاجران را ندارند.
این تمایز بسیار مهم است زیرا در حالی که در کانادا، در صورتی که دولت فدرال مهاجرت را محدود کند با فشار استان ها مواجه می‌شود، دولت فدرال ایالات متحده قدرت تمام و کمالی نسبت به سیستم مهاجرت این کشور دارد و نیازی به پاسخگویی به درخواست برخی از استان‌ها برای استقبال از مهاجران بیشتر جهت رفع کمبود نیروی کار ندارد.
 

خط مشی دولت ایالات متحده

یکی دیگر از تفاوت های اساسی مهاجرت به کانادا و ایالات متحده در سیستم های سیاسی آنهاست. کانادا دارای سیستم حکومتی پارلمانی است، به این معنی که یک حزب سیاسی فدرال که بر اکثریت یا یک اقلیت قوی غلبه می‌کند، کنترل قابل توجهی بر سیاست‌های این کشور دارد. این امر به کانادا این امکان را می دهد که سیاست‌های جدید مهاجرتی را تصویب و برنامه‌ریزی کند.
از سوی دیگر، ایالات متحده دارای یک سیستم ریاست جمهوری است که به موجب آن قدرت بین رئیس جمهور، کنگره و سنا به طور مساوی تقسیم می‌شود. این امر باعث شده است تا بر بسیاری از زمینه‌های سیاسی از جمله مهاجرت، سیاست تأثیر بگذارد، زیرا سه شاخه دولت قبل از تصویب سیاست‌ها و برنامه های جدید باید در مورد موضوعات به توافق برسند.
دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مدت‌ها است که به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاحات در امور مهاجرت ایالات متحده امری ضروری است، اما قادر به توافق درمورد ماهیت اصلاحات نیستند.
 
تعهد بی حد و حصر کانادا به مهاجرت در طول بیماری همه گیر کرونا
علی‌رغم اقدامات ویژه مهاجرتی و مسافرتی که کانادا در پاسخ به ویروس کرونا پیاده سازی کرده است، این کشور همچنان تعهد خود را نسبت به برنامه‌های مهاجرت 2020-2022 که در مارس 2020 اعلام کرد، نشان می‌دهد.
کانادا هنوز به مهاجران، دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی موقت اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. این کشور همچنین اقدامات ملایم‌تری برای اسکان مهاجران در نظر گرفته تا به متقاضیانی که قادر به ارائه اسناد کامل خود به دولت به دلیل اختلالات مربوط به ویروس کرونا نیستند، کمک کند.

شاید بزرگترین نشانه تعهد قاطع کانادا برای استقبال از مهاجران، حتی با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، این باشد که هم دولت فدرال و هم استان‌ها جهت دعوت از متقاضیان موفق برای درخواست اقامت دائم کانادا، همچنان برنامه مهاجرت را فعال نگاه می دارند:
• قرعه کشی Express Entry در تاریخ 15  و 16 آوریل انجام شد
• بریتیش کلمبیا در تاریخ 16 آوریل یک قرعه‌کشیز برنامه انتخابی استانی داشت
• دو قرعه کشی ورود سریع در تاریخ 9 آوریل 2020 برگزار شد
• بریتیش کلمبیا سه قرعه کشی PNP در تاریخ 6 و 7 آوریل و 30 مارس اعلام کرد
• آلبرتا در تاریخ 1 و 14 آوریل دو قرعه‌کشی PNP داشت
• ساسکاچوان در تاریخ 26 مارس یک قرعه‌کشی PNP داشت
• مانیتوبا نیز در تاریخ 26 مارس میزبان یک قرعه کشی بود
• قرعه کشی اکسپرس انتری فدرال در تاریخ 23 مارس برگزار شد
• آلبرتا در تاریخ 18 مارس میزبان قرعه کشی PNP بود
• قرعه کشی Express Entry در تاریخ 18 مارس برگزار شد
 
چهار دلیلی که کانادا پذیرش مهاجر را متوقف نکرده است
با وجود شرایط بی سابقه‌ای که این مدت حاکم است، چهار دلیل عمده وجود دارد که کانادا نمی تواند مهاجرت را متوقف کند:

تاریخچه: کانادا کشوری است که توسط مهاجران و مردمان بومی آن ساخته شده است. تاریخچه اسکان افراد در سراسر جهان نشان میدهد که کانادا همچنان به تلاش خود برای اسکان افراد تازه وارد تلاش می‌کند تا آنها به حمایت از اقتصادی و نوسانات اجتماعی کانادا ادامه دهند.

جغرافیا: جغرافیای کانادا هنگام مهاجرت مطلوب است زیرا می‌تواند کنترل بیشتری بر این مسئله داشته باشد که چه کسی را وارد کشور کند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، این به کانادا اجازه می‌دهد تا از بهترین انتخاب ها را از بین مهاجران داشته باشد.

کاردانی: مردم در سراسر کانادا تشخیص داده‌اند که پذیرش مهاجر برای حفظ سطح بالای زندگی بسیار مهم است. کانادا جمعیت مسن و میزان زاد و ولد پایینی دارد، این امر محدود کننده رشد اقتصادی بوده و موجب ایجاد فشارهای مالی است. در نتیجه، عمدتاً از مهاجران بخش نیری متخصص برای بهبود اقتصاد کانادا و حمایت از جایگاه مالی آن استقبال می شوند. دولت کانادا و استانها با هم همکاری می‌کنند تا سیاست‌های مختلفی را برای حمایت از پذیرش از مهاجران و راحتی تازه‌واردان در جامعه کانادا اتخاذ کنند.

سیاست: مهاجران بیش از 20 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل داده و بسیاری از شهروندان کانادایی‌های نسل دوم ، سوم و چهارم هستند. با توجه به اینکه مهاجران بیشتر در بزرگترین شهرهای کانادا سکونت دارند، احزاب سیاسی کانادا معمولاً برای به دست آوردن قدرت نیاز دارند که درخواست پذیرش مهاجر  ادامه دهند.
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
ندا 1399/02/17
سلام لطفا میفرمایید که express entry مثله لاتاری امریکاست؟ اگر بله چطور باید شرکت کنیم؟
باتشکر
  • گنجی
  • 1399/02/24
خیر
باید ایلتس 7.5 و فوق لیسانس و سه سال سابقه کار داشته باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن