اهمیت پذیرش مهاجرین برای کانادا در دوران پساکرونا

بازدیدکنندگان : 8587 نفر 1399/02/30
اهمیت پذیرش مهاجرین برای کانادا در دوران پساکرونا

وزیر امور مهاجرت فدرال، مارکو مندیچینو: پنجشنبه 19 مارس 2020، در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ویروس کرونا در اتاوا سخنرانی کرد. او گفت پذیرش مهاجرین به کانادا در دوره پس از همه‌گیری ویروس کرونا امری ضروری برای این کشور است.


مارکو مندیچینو، وزیر امور مهاجرت فدرال، گفت : تأثیر نیروی کار خارجی بر کانادا در زمان ویروس کرونا اهمیت پذیرش مهاجر را به خوبی نشان می‌دهد. او معتقد است که مسئولان ابتدا باید از سلامت و امنیت کانادایی‌ها اطمنیان حاصل کنند تا بعد از آن بتوانند روال پذیرش را به گذشته برگردانند.
درست زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا باعث ممنوعیت سفرها و بسته شدن مرزها کرد، مندیچینو برنامه سه ساله بعدی لیبرال‌ها برای مهاجرت را منتشر کرده بود. آنها خواستار پذیرش بیش از 340000 مهاجر در سال 2020، 350000 در سال 2021 و 360000 در سال 2022 هستند. سیاستمداران کانادایی به راهکارهایی برای رفع کمبود نیروی کار برای برخی شغل‌ها بوده و در نتیجه آنها روند افزایش سالانه مهاجر را دنبال می‌کنند.
اما با وجود افزایش نرخ بیکاری در میان بومیان کانادا در دوره‌ی جدید، سوالی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که آیا این افزایش پایدار است یا خیر؟
پیتر کنت، منتقد محافظه کار در امور مهاجرت، از مندیچینو سؤال کرد که با توجه به اینکه مدت‌ها پس از پایان ویروس کرونا بحران‌های اقتصادی حاصل از آن باقی خواهد ماند، آیا پیش بینی می‌شود که در آینده کانادا بتواند درصد بیشتری از مهاجران و پناهندگان را بپذیرد؟
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
مندچینو گفت به روزرسانی در مورد برنامه‌ها در پاییز ارائه خواهد شد. او هم چنین گفت با توجه به محدودیت های مرزی و مسافرت در سراسر جهان، نمی‌خواهد بگوید که رسیدن به این اهداف امکان پذیر هستند یا نه. اما وی گفت که همه‌گیرى ویروس کرونا تأثیر اساسی مهاجران را نشان داده است.
مندیچینو گفت: "ما بدون پذیرش مهاجران نمی‌توانستیم مواد غذایی را با قیمت مناسب به کانادایی‌ها ارائه دهیم یا حتی نمی‌توانستیم از کارگرانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند پشتیبانی کنیم."
"بنابراین بسیار مهم است که ما امروزه پذیرش مهاجر را به روشی ایمن و منظم ادامه داده و همچنین به سمت  آینده‌ای که همه ما معتقدیم مانند گذشته تحت تأثیر مهاجرت قرار خواهد گرفت حرکت کنیم."
مندچینو گفت دولت در تلاش است راه‌های بهتری را برای نیروی کار موقت خارجی ایجاد کند تا این افراد بتوانند اقامت دائم دریافت کنند.
روز جمعه برنامه جدیدی برای کسانی که در زمینه فرآوری گوشت، تولید قارچ و گلخانه و همچنین صنایع دامداری فعالیت می‌کنند افتتاح شد. این امر به آنها این امکان را می‌دهد که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این برنامه از یک سال پیش اعلام شده بود و پیش بینی می‌شد در اوایل سال 2020 باز شود‌، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاد.
در مورد دانشجویان خارجی، با توجه به تأثیر  6/21 میلیارد دلاری آنها بر اقتصاد کانادا، عدم حضور آنها در اثر بسته شدن مرزها می‌تواند ضربه بزرگی برای این کشور باشد.
دولت در تلاش است ارتباط دانشجویان را با کانادا حفظ کند. یکی از تغییراتی که در این هفته اعلام شده این است که دانشجویانی که اکنون در حال تحصیل آنلاین هستند، می‌توانند ویزای کار دانشجویی را که قبلاً به گذراندن زمان مشخصی در کانادا نیاز داشت، دریافت کنند.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز گفت: "ما همیشه در تلاش هستیم که تعادل را به خوبی حفظ کنیم. اما اولین و مهمترین برنامه ما این است که به دنبال رفاه و امنیت کانادایی‌ ها باشیم."

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن