در سال 2020 مهاجران کانادا بیشتر از کدام کشورها آمده‌اند

بازدیدکنندگان : 8146 نفر 1399/03/26
در سال 2020 مهاجران کانادا بیشتر از کدام کشورها آمده‌اند

در سال 2020 مهاجران کانادا بیشتر از کدام کشورها آمده‌اند؟

بین ژانویه و آوریل 2020، کانادا به 74000 مهاجر جدید کارت پی آر داد. اما سوال اصلی اینجاست که این مهاجران از کجا به کانادا مهاجرت کرده اند؟ 
در اواسط ماه مارس، پیش از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در کانادا و در سراسر جهان، کانادا در حال پذیرش تعداد زیادی مهاجر بود.
در حقیقت، درست چند روز قبل از این بیماری، وزیر مهاجرت این کشور طرح بلند پروازانه‌ی جدیدی برای استقبال از 1 میلیون مهاجر بین سال‌‌‌‌های 2020 تا 2022 اعلام کرد.
در حالی که سیستم مهاجرت کانادا از آن زمان تاکنون به تعلیق در آمده است، این کشور درخواست‌های مهاجرت را به بهترین شکل ممکن بررسی می‌کند.
داده‌های جدید منتشر شده توسط اداره مهاجرت کانادا IRCC نشان می‌دهد مهاجران جدیدی که در ماه‌های ابتدایی سال 2020 کارت اقامت را گرفته اند، از کدام کشورها به کانادا مهاجرت کرده‌اند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

هند همچنان از همه‌ی کشورها جلوتر است

همانند چند سال گذشته، هند همچنان کشور مبدأ بیشتر مهاجران جدید دریافت کننده اقامت دائم PR است. آنها 24 درصد از کل دریافت کننده‌های اقامت دائم را در چهار ماه اول سال 2020 به خود اختصاص دادند.

هند منبع اصلی مهاجرین کانادا است زیرا بسیاری از شهروندان آن مسلط به زبان انگلیسی بالا بوده و دارای خصوصیات مهم دیگری مانند داشتن مدارک دانشگاهی بالا و یا تجربه کاری حرفه‌ای به خصوص مهندسی کامپیوتر هستند که به آنها کمک می‌کند واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند.
بسیاری از مهاجران هندی نیز از ایالات متحده به کانادا می آیند ، زیرا اخذ اقامت دائم در ایالات متحده برای افرادی که ویزای کار موقت دارند دشوار است.
 
نگاهی به 10 کشوری که بیشترین تعداد مهاجران از آن‌ها به کانادا آمده‌اند

در لیست زیر نام 10 کشور مبدأ 74000 نفری که در چهار ماه اول سال 2020 به کانادا مهاجرت کرده‌اند آمده است:

• هند

• چین
• فیلیپین
• ایالات متحده آمریکا
• نیجریه
• پاکستان
• سوریه
• فرانسه
• ایران
• برزیل
 
در سال 2020 تعداد مهاجران کشور چین نسبت به سال‌های قبل اندکی بیشتر شده است. مهاجران چینی نزدیک به 10 درصد از افراد تازه وارد (1 درصد بیشتر از سال 2019) را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد مهاجران فیلیپینی نسبتاً ثابت مانده است.
مهاجران آمریکایی و نیجریه‌ای هماننند سال 2019 در رده پنجم قرار دارند. مهاجران این کشورها به دلیل تسلط به زبان انگلیسی، نسبت به سایر مهاجران برتری دارند و این مسئله باعث می‌شود این افراد تعداد زیادی از متقاضیان برنامه فدرال ورود سریع، برنامه انتخابی استانی PNP و سایر برنامه‌ها را تشکیل دهند.
 

ویروس کرونا چه تأثیراتی بر کشور مبدا مهاجران خواهد گذاشت؟

هنوز مشخص نیست که ویروس همه‌گیر کرونا چه تأثیری بر کشور مبدا مهاجران کانادا در بقیه سال 2020 خواهد گذاشت.
از یک طرف، در حال حاضر مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانایی مهاجرین جدید برای ورود به کانادا را محدود می‌کند و این ممکن است در نیمه دوم سال 2020 بر روی بخش مهاجرتی کشورها تأثیر بگذارد.
از طرف دیگر، ممکن است اثبات شود این ویروس تأثیری کم روی کشورهای مبدأ مهاجرت کانادا داشته باشد. این امر می‌تواند به این دلیل باشد که مهاجرانی که بعد از شیوع ویروس کرونا اقامت دائم را دریافت کرده‌اند نسبت به مبدا ورودشان بررسی گردند. 

با وجود محدودیت‌های سفر در طول همه گیری ویروس کرونا، هنوز هم متقاضیان واجد شرایط در استخر مجازی ورود سریع پروفایل ساخته و درخواست مهاجرت می‌دهند. ساخت پروفایل یا درخواست مهاجرت به شما این امکان را می‌دهد که به محض پایان یافتن محدودیت‌ها دعوت به درخواست یا تأیید اقامت دائم دریافت کرده و امکان سفر به کانادا را داشته باشید.
حتی اگر با مشکلی مواجه شدید نگران نباشید زیرا اداره مهاجرت کانادا IRCC در این مدت درخواست‌ها را با ملایمت بیشتری بررسی می‌کند تا به مردم در رسیدن به اهداف مهاجرتی‌شان کمک کند. اما بررسی هر پرونده جزئیات خود را دارد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن