آزمون IELTS در ایران برگزار می شود

بازدیدکنندگان : 8458 نفر 1399/03/26
آزمون IELTS در ایران برگزار می شود

آزمون IELTS در ایران برگزار می شود؟ 

آیلتس و سلپیپ در هفته‌های اخیر عملکرد خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند زیرا کشورهای جهان محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا را برداشته‌اند.

افرادی که به دنبال گرفتن مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا هستند، هم اکنون می‌توانند به تعداد بیشتری از تاریخ های آزمون آیلتس IELTS و سلپیپ CELPIP دسترسی پیدا کنند.
دولت کانادا مدرک زبان آیلتس جنرال IELTS یا سلپیپ CELPIP را برای افرادی که مایل به ایجاد یک پروفایل در استخر مجازی برنامه ورود سریع هستند یا می‌خواهند اقامت دائم را از طریق سایر برنامه‌های فدرال یا استانی، مانند برنامه انتخابی استانی PNP دریافت کنند، قبول می‌کند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

از ماه مارس، گذراندن این مرحله مهم برای متقاضیان مهاجرت دشوار بود زیرا برگزارکنندگان آزمون‌های آیلتس و سلپیپ از مقررات دولتی سراسر جهان در مورد ویروس کرونا پیروی کرده، و به عنوان بخشی از تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا، دولت کانادا و سایر کشورها موظف شده‌اند که خدمات غیر ضروری خود را متوقف کنند.
در هفته های اخیر، همه‌ی دولت‌ها در سراسر جهان این محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند که این به نفع برگزارکنندگان آزمون‌های IELTS و CELPIP است.
 

کشورهایی که در آن‌ها آزمون IELTS برگزار می‌شود

از 15ژوئن 2020، برگزاری آزمون آیلتس به صورت آزمایشی در 72 کشور دنیا آزاد شده است.
برخی از کشورهای برگزار کننده عبارتند از:
  • استرالیا
  • بنگلادش
  • برزیل
  • کلمبیا
  • مصر
  • فرانسه
  • هنگ کنگ
  • هند
  • کره جنوبی
  • لبنان
  • مکزیک
  • نیجریه
  • پاکستان
  • روسیه
  • عربستان سعودی
  • امارات متحده عربی
  • ویتنام
 

آیلتس در بسیاری از کشورها از جمله در کانادا در حال برگزاری است.

دانشجویان بین المللی، نیروهای کار موقت خارجی و سایر ویزاهای موقت و توریست‌ها در حال حاضر در کانادا می‌توانند آیلتس خود را در استان‌های این کشور از جمله کبک، انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا ثبت نام کنند.
تاکنون کشور مبدا بیشتر مهاجران کانادا، کشور هند بوده است و آزمون آیلتس اکنون در بیشتر قسمت‌های این کشور در حال برگزاری است.
 

آزمون سلپیپ نیز برگزار می‌شود

از 15ژوئن 2020، این آزمون در 6کشور شروع به برگزاری شده است.
اکنون می توانید CELPIP را در کشورهای زیر انجام دهید:
  • کانادا (بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، مانیتوبا ، نیوبرانزویک ، نیوفاندلند و لابرادور و یوکان)
  • ایالات متحده (تگزاس، کالیفرنیا، ویرجینیا)
  • چین (هنگ کنگ)
  • فیلیپین (مانیل)
  • امارات متحده عربی (دبی)
  • هند (چاندیگار)
تاریخ بازگشایی آزمایشی مراکز برگزاری این آزمون در استان‌هایی همچون انتاریو، کبک، نیویورک و دهلی نو هفته‌های آینده تعیین شده است.
 

مزایای ارسال درخواست مهاجرت در حال حاضر

داشتن مدرک آیلتس یا سلپیپ آخرین مانع اصلی برای بسیاری از افرادی است که در ماه های اخیر مایل به ایجاد یک پروفایل در استخر مجازی اکسپرس اینتری و یا درخواست مهاجرت هستند.
پس از دریافت یکی از این مدارک زبان انگلیسی، به نفع شماست که مراحل ارسال درخواست را در اسرع وقت انجام دهید.
اگر خارج از کانادا باشید، می‌توانید در برنامه‌های انتخابی استانی که تضمین می‌کنند در نهایت اقامت دائم را کسب خواهید کرد درخواست دهید. از اواسط ماه مارس، استان‌های مختلف کانادا قرعه‌کشی منظم PNP برگزار کرده و نامه‌ی انتخابی استانی را برای متقاضیان خارج از کانادا صادر کرده‌اند.
بعلاوه، اداره مهاجرت کانادا IRCC برای متقاضیان برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال و کارآفرینان فدرال قرعه‌کشی برگزار می‌کند و به نفع متقاضیان است که در استخر مجازی ورود سریع پروفایل داشته باشند.
اگر در داخل کانادا هستید، این فرصت را دارید چند روز پس از ارسال مشخصات و ایجاد پروفایل در استخر مجازی اکسپرس انتری، دعوتنامه درخواست اقامت دائم دریافت کنید. قرعه‌کشی ورود سریع Express Entry در ماه‌های اخیر بر روی متقاضیان دارای تجربه‌ی کار کانادایی و متقاضیان PNP تمرکز کرده است و در حال حاضر نمره‌ی قبولی در این قرعه کشی از سال 2017در پایین‌ترین سطح و برابر 437 است.
 

آزمون آیلتس در ایران

 طبق اظهارات سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران: آزمون آیلتس اولین آزمون بین المللی است که بعد از کرونا در کشور برگزار می شود و با همکاری موسسه برگزار کننده پروتکل بهداشتی برای آن اجرا می شود.
 
سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری موسسه برگزار کننده آیلتس، آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس را خردادماه در موسسه مذکور برگزار می کند. اولین آزمون در ایران از 1 خرداد 1399برابر May 21, 2020 . برگزار شده است.
بر اساس پروتکل ویژه بهداشتی که برای این آزمون در نظر گرفته شده است موسسه حتما باید ماسک و دستکش در اختیار داوطلبان قرار دهد. همچنین تمامی سطوح از جمله نیمکت، دستگیره، مداد و پاک کن، کیبوردها را باید به طور مرتب ضدعفونی کنند.
 
فاصله صندلی ها از یکدیگر 1.6 متر است و کارکنارن موسسه محل برگزاری آزمون نیز موظف هستند که دستکش بپوشند و ماسک بزنند. کلیه عوامل اجرایی و داوطلبان باید در بدو ورود با تب سنج دیجیتال، تب سنجی شوند و در صورتی که حال مساعدی نداشته باشند از ورود به آنها جلوگیری می شود.
 
اسکنرهای ثبت اثر انگشت قبل و بعد از ثبت اثر انگشت ضدعفونی می شود و تمامی داوطلبان موظف هستند فرم تنظیم شده سلامت خود و خانواده خود را در محل موسسه تایید و امضا کنند.
 
موسسات موظف هستند سالن انتظار مناسبی را برای ساعت 7تا9 صبح جهت حضور داوطلبان تهیه کنند. همچنین اتاق مخصوص «لاکر» برای قرار دادن وسایل اضافی داوطلب در نظر گرفته شود تا همگی باهم در اتاق حضور پیدا نکنند.
 
دو روز قبل از آزمون موسسه باید از تاریخچه سلامت داوطلب اطلاع پیدا کند و داوطلب موظف است به ایمیل موسسه پاسخ دهد و اگر داوطلبی به موسسه با ایمیل اطلاع ندهد موسسه موظف است به صورت تلفنی از سلامت داوطلب و یا حضورش در آزمون اطمینان حاصل کند.
 

آیلتس آنلاین

آیلتس کامپیوتری به مرزهای ایران رسیده است. ( ترکیه، پاکستان…) به گزارش سایت رسمی آیلتس در حال حاضر شانزده کشور آیلتس کامپیوتری را برگزار می‌کنند.
 
شایان ذکر است که این امتحان هیچ گونه تفاوتی با امتحان کاغذی ندارد و فقط در سنتر های رسمی آیلتس و بر روی پلت‌فرم از پیش طراحی شده روی رایانه اجرا می‌شود.
 
مصاحبه اسپیکینگ تغییری نکرده است و کماکان به صورت رو در رو با یک ممتحن انجام می‌گیرد.
 
شما همیشه حق انتخاب میان آزمون کاغذی و کامپیوتری را خواهید داشت و محدود به یک گزینه نخواهید بود!
 
امتحان آیلتس کامپیوتری و کاغذی کاملا یکسان هستند و شما نیازی به تمرین یا کتاب متفاوت ندارید!
 
آفرینش فعلا آزمون آیلتس کامپیوتری را فقط برای کسانی که با رایانه سریعتر کار می‌کنند و برای دیدن و گزارش نتایج خود عجله دارند، توصیه می‌کند. (پلتفرم مربوطه در کامپیوتر spell checker ندارد و دیکته مانند امتحان کاغذی بسیار مهم است.)
 

پی نوشت:

هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری در استانبول و آنکارا حدود دویست و چهل لیر ترکیه از آزمون کاغذی بیشتر است.(کاغذی ۶۶۰ لیر و کامپیوتری ۹۰۰ لیر ترکیه)
 
نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری پس از 5 تا 7 روز اعلام می‌شود. (نتایج آزمون کاغذی پس از 13روز کاری)
 
فعلا هیچ سنتری در ایران آزمون کامپیوتری آیلتس را برگزار نمی‌کند. اما ظاهرا IDP در حال ایجاد زیر ساخت در سنترهای ایرانی برای انجام این کار است.
 

هزینه آزمون آیلتس

تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون های آیلتس در ایران ، سازمان سنجش می باشد ، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ 27.950.000 ریال به مبلغ 30.500.000 ریال معادل سه میلیون و پنجاه هزار تومان افزایش و تعیین شده است. مبلغ مذکور از تاریخ 15/04/1398 توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است.
 
بخش اصلی هزینه پرداختی توسط داوطلبین برای IDP استرالیا ارسال میشود که تهیه سوالات و همچنین تصحیح و کارنامه را بر عهده دارد
 
بخش دیگر از قیمت آیلتس نصیب سنترهای برگزاری آزمون میشود که هزینه های مکان آزمون ، مراقبین آزمون و ممتحن آزمون Speaking را شامل میشود
 
بخشی دیگر از هزینه پرداختی آیلتس سازمان سنجش به عنوان نماینده برگزار کننده در کشور اخذ میکند
 
قیمت آیلتس به طور متوسط از 210 دلار تا 250 دلار و یا در برخی موارد بیشتر هم می‌شود و در همه جای جهان یکسان نیست.
 
در کشور ترکیه سنتر British Council Turkey قیمت آن معادل 900 لیر است و جالب اینجا که آیلتس کامپیوتری در همین سنتر 1100لیر می‌باشد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

هزینه آزمون آیلتس در اروپا

انگلیس– پوند200
آلمان– یورو240
ایتالیا– یورو240
فرانسه– یورو240
هزینه آزمون آیلتس در آمریکای مرکزی و جنوبی
آمریکا– دلار210
برزیل– رئال 862
هزینه آزمون آیلتس در آسیا
چین– یوآن 1960
کره– وون330880
هند– روپیه11300
عربستان – ریال1145
پاکستان– 25520 در اسلام آباد.
ژاپن– ین25380
مالزی– رینگت 1105
اندونزی– روپیه 3456400
تایلند– بات 9860

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن