نشریه کانادایی Montreal Gazette: قطع مناسبات با ایران یک اشتباه بود

بازدیدکنندگان : 30682 نفر 1393/07/13
نشریه کانادایی Montreal Gazette: قطع مناسبات با ایران یک اشتباه بود

iran_canada

نشریه کانادایی Montreal Gazette: قطع مناسبات با ایران یک اشتباه بود

روزنامه مونترال گزت چاپ کانادا رفتار خصمانه دولت این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران و تعطیلی سفارت کانادا در تهران را رویکردی اشتباه دانست و افزود که اوتاوا باید آماده ازسرگیری ارتباط با ایران باشد.

به گزارش ايرنا، این روزنامه در ابتدای گزارش خود به قلم سرجیو مارچی و کن لویس نوشت: دولت کانادا باید رویکرد خود را مورد بررسی مجدد قرار بدهد. لحن تند دولت کانادا و بستن سفارت در تهران رویکردی اشتباه تلقی می شود. گرچه تفاوت های توجیه پذیری بین دو کشور وجود دارد، اما بدون مذاکره نمی توان فاصله ها را کم کرد.

 

مونترال گزت افزود: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، اخیرا از تصمیم به بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد و ما نیز باید به تاسی از لندن، برای بازگشایی سفارت خود تلاش کنیم.

 

بخش بازرگانی کانادا نیز باید برای تعامل مجدد با ایرانیان آماده شود.

 

امروز ایران به ترکیبی از سرمایه و فناوری پیشرفته نیاز دارد. آمریکا و اتحادیه اروپا با وجود نظام تحریم ها، در حال آماده کردن شرکت هایشان برای بهره مندی از فرصت های احتمالی هستند. کانادا نیز نباید از این قافله عقب بماند.

 

این نشریه ادامه داد: پتانسیل زیادی در ایران وجود دارد. مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس بخش گردشگری ایران گفت که قصد دارد نرخ گردشگران را تا 10 سال آینده چهار برابر کرده و به 20 میلیون نفر برساند.

 

برای رسیدن به این هدف، ایران باید تعداد هتل های خود را سه برابر کند و شبکه حمل و نقل خود را به روز رسانی کند.

 

بخش های نفت و گاز، معدن، هوا فضا، قطعات خودرو و محصولات کشاورزی، نیاز به توجه دارند و رفع نیازهای این بخش ها در توان کانادا است.

 

علاوه بر این، ایرانیان هم مایل به بازسازی مراودات تجاری با کشورهای خارجی هستند.

 

از سوی دیگر، حسن روحانی، رییس جمهوری جدید ایران از حمایت عمومی گسترده ای برخوردار است. مردم به وی اعتماد دارند و سیاست های آشتی وی امیدهای جدید به آنان می دهد. دولت روحانی همچنین روابط نزدیکی با جامعه تجاری دارد و معتقد است که خاتمه دادن به انزوا، کلید توسعه کشور است.

 

شرایط اقتصادی ایران در نتیجه تحریم ها وخیم است، مردم در مضیقه هستند اما شکست خورده نیستند و با تکیه بر تاریخ طولانی، فرهنگ غنی و سیستم آموزشی معتبر، خود را سر پا نگه داشته اند.

 

مردم ایران به توافق هسته ای در گفت و گو با 5+1 امید دارند و توافق را احتمالا سرآغاز دوره ای از گشایش امور و اصلاحات می دانند.

 

این نشریه کانادایی در پایان نوشتار ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای هسته ای در پاییز به پیشرفت و برون رفت در زمستان بیانجامد

 


Opinion: Iran wants to re-engage, Canada should start preparing

Montreal Gazette ;September 15,2014

Fresh from a week in Tehran, where we met with senior political and business leaders, the overwhelming message was that Iranians want back in; they eagerly wish to re-engage with the West.

 

Thirty-five years of isolation from the U.S., and three years of tough sanctions cutting off oil revenues and the European Union market, have taken their toll. Tehran has a fatigued look. Infrastructure requires a massive overhaul, life is stressful and technologies are dated.

 

Moreover, Iran’s economy is ailing. People are squeezed, and yet Iranians are not defeated. They are sustained by a long history, a rich culture and a reputable education system.

 

Outwardly friendly, they spoke frankly about their country.

 

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن