صنعت چوب در کانادا

بازدیدکنندگان : 32727 نفر 1393/08/11
صنعت چوب در کانادا

Wooden-cottage-quebc-ganjico

(خانه ویلایی در کبک کانادا از چوب)

صنعت چوب در کانادا

امروزه بسیاری از صنایع مانند مبل، خانه، لوازم اداری نیاز مبرمی به چوب دارند، کانادا با دارا بودن جنگل های فراوان در این زمینه منبع خوبی است. در ادامه سعی داریم بر جنبه های مثبت و منفی این بخش در کانادا توضیحاتی را ارائه دهیم، در خبرهای بعدی نیز تخصصی تر در این مورد توضیح خواهیم داد.

کانادا پس از ایالات متحده، بزرگترین تولید کننده کاغذ جهان است و در زمینه تولید خمیر کاغذ و صادرات کاغذ، رتبه نخست جهان را در اختیار دارد. کانادا 140 کارخانه تولید خمیر کاغذ و کاغذ سازی در اختیار دارد و ده ها کارگاه کوچک و بزرگ دیگر صنایع کاغذ سازی این کشورها را حمایت می کنند.صنایع کاغذ سازی بین سال های 1985 تا 1990 در حدود 14 میلیارد دلار در سال برای کانادایی ها درآمد داشت و 3 درصد تولید ناخالص داخلی آنها را تشکیل می داد. کاغذ در آن سال ها مکمل بزرگی برای صادرات کانادا به شمار می آمد و در حدود 9 درصد صادرات این کشور را به خود اختصاص داده بود.

کانادا در سال 1990 موفق به کسب درآمد 11 میلیارد دلاری از محل فروش کاغذ و خمیر کاغذ گردید که تا آن زمان بی سابقه بوده است. کاغذ و صنایع وابسته به آن بخش بزرگی از صنعت کانادا را در بر می گیرد. در حدود 85 هزار نیروی کار بومی و مهاجر در کارخانه های تولید خمیر کاغذ و کاغذ سازی مشغول به کار میباشند که حقوقی معادل 8/2 میلیارد دلار در سال دریافت می کنند. پس می توان گفت صنایع کاغذ سازی خود به تنهایی بخش بزرگی از نیروی کار کانادا را از بی کاری نجات داده و با حقوقی مناسب به خود مشغول کرده است.

صاحبان صنایع کاغذ سازی کانادا نیزاز اوضاع بازار بسیار راضی هستند، چراکه سالانه در حدود 6 میلیارد دلار سود نصیب آنها می شود. صنایع کاغذ سازی در فعال سازی بخش های مختلف اقتصاد کانادا نیز نقش بزرگی دارد، بطوری که از ابتدا تا انتهای فرایند تولید کاغذ، ارزی معادل 8 میلیارددلار در بخش های مختلف مانند جنگل داری، کارگاه های تولید ماشین آلات صنعتی، بخش خدمات و ... به گردش درمی آید.

اولین کارخانه تولید کاغذ در کانادا در سال 1805 در شهر سینت اندرو توسط دو شرکت انگلیسی افتتاح شد. تولید این کارخانه شامل کاغذ دفتری و بسته بندی بود که در بازار رو به رشد شهرهای نوپای کانادا همچون مونترال و کبک به فروش می رسید. کارخانه ها در ابتدا در کنار رودها بنا می شدند چراکه تولید خمیر کاغذ، آب بسیار زیادی نیاز داشت و نیروی آب جاری برای به حرکت درآوردن ماشین ها ضروری بود. همچنین راه های آبی در آن روزگار نقش کلیدی در حمل مواد اولیه ( تنه درختان ) و انتقال محصول نهایی به بازارها داشتند.طی قرن نوزدهم کارگاه ها و کارخانه های کاغذ سازی متعددی در کانادا بنا شد که محصولات آنها جهت تامین نیاز رو به رشد داخلی در بازارهای بومی به فروش می رسید. در اواخر قرن نوزدهم و با ورود جهان به دنیای مدرن و آغاز عصر جدیدی در تجارت و صادرات، صنایع بسته بندی اهمیت و ضرورت خود را بیش از پیش نشان داد. در پی افزایش ناگهانی تقاضای بازار جهانی برای کاغذ بسته بندی، ده ها کارگاه و کارخانه جدید در کانادا افتتاح شد و بیشتر این آنها به مرحله سودآوری رسیدند

صنایع کاغذ سازی از دیرباز مورد توجه دول و ملل متمدن جهان قرار داشته است. اما این صنعت در اواخر هزاره دوم از دوران طفولیت خارج شده و به جهان مدرن پیوست. هدف این صنعت تبدیل سلولز طبیعی گیاهان به خمیر کاغذ و تولید محصولات کاغذی از آن است.مواد اولیه کارخانه های تولید کاغذ، چوب درختان جنگلی است. در ایالات متحده که بزرگترین تولید کننده کاغذ در جهان است، روزانه هزاران درخت قطور، قربانی جاه طلبی بشر برای مکتوب کردن دانسته هایش می شود. در حدود 95 درصد فیبر چوبی مورد نیاز کارخانه های کاغذ سازی ایالات متحده از جنگل های کانادا تامین می شود. مابقی نیاز کارخانه ها نیز از محل کاغذهای بازیافت شده و جنگل های بومی تهیه می گردد. ابتدا چوب در دستگاه های خردکن مکانیکی و یا در دیگهای بزرگ تحت واکنش های شیمیایی به فیبر های سلولز تبدیل می شود. سپس فیبرهای سلولزی با آب تحت فشار و حرارت زیاد مخلوط می شود. این روش تولید کاغذ که شالوده اصلی صنعت کاغذ سازی است در حدود 2 هزار سال پیش در چین رایج بوده و در قرن 12 میلادی توسط مسلمانان وارد اسپانیا شد. امروز ماشین های صنعتی با سرعتی حیرت آور چوب جنگل ها را می بلعند

و ازسوی دیگر میلیون ها تن کاغذ تولید می کنند. کاغذ تولید شده در بخش های آموزشی، اداری، ارتباطات، صنایع بسته بندی و فروشگاه ها آنچنان مصرفی دارد که همواره تقاضا از تولید و عرضه یک قدم پیش است. 

در بسیاری از کشورهای جهان، پنبه و کتان منابع اصلی تامین فیبر سلولزی مورد نیاز صنعت کاغذ سازی است. اما پس از کشف روشی صنعتی برای تولید کاغذ از ساقه قطور درختان برای تولید خمیر کاغذ که در دهه 1840 به وقوع پیوست، صنایع کاغذ سازی کانادا به لطف جنگل های وسیع این کشور به یکباره اوج گرفت ودر زمره چند کشور برتر جهان قرار گرفت. الکساندر بانتین کسی که اولین کارخانه تولید خمیر کاغذ از چوب درختان جنگلی در کانادا را افتتاح کرد همواره مورد ستایش و احترام کانادایی ها قرار دارد. چوب درختان جنگلی در کارخانه وی برای اولین بار جهت تولید کاغذ مورد استفاده قرار گرفتند.

زمان دقیق تاسیس کارخانه بانتین برای ما نامعلوم است. اما آنچه از تاریخ این کارخانه مسلم است، خریداری دو ماشین خردکن بزرگ توسط بانتین از یک شرکت آلمانی در سال 1869 می باشد.اولین کارخانه تولید خمیر کاغذ از طریق واکنش های شیمیایی در آمریکای شمالی در سال 1864 در شهر کبک کانادا افتتاح شد. مجری اصلی این طرح شخصی اسکاتلندی به نام جان تامسون بود. وی که در کارخانه های سینت جان و نیو برانزویک تجربه های گران بهایی در اختیار داشت، در سال 1864 برای اولین بار اقدامبه آزمایش واکنش های شیمیایی در فرایند تولید خمیر کاغذ کرد و به نتایج فوق العاده ای دست یافت. وی ابتدا چوب را در دمای بسیار بالا و تحت فشار جوشاند و در سپس تحت همان شرائط سودا ( کربنات سدیم ) به آن افزود. آنچه از این واکنش شیمیایی حاصل گشت، خمیری همچون خمیر کاغذ اما چرکتر و تیره تر بود. وی سپس آن را وارد ظرف های مخصوص شست و شو کرد و ناخالصی های آن را زدود. سرانجام خمیر حاصل را به لایه های نازک فیبر سلولزی تبدیل کرد.

پس از موفقیت جان تامسون، افق های جدیدی بر صنایع کاغذ سازی جهان گسترده شد و منابع محدود پنبه و کتان جای خود را به چوب میلیون ها درخت جنگلیدادند. با ورود چوب های جنگلی به صنعت کاغذ سازی، ظرفیت تولید کارخانه ها به شدت افزایش یافت و صنعت کاغذ سازی وارد عصر جدیدی گردید.

wood_industry_canada_ganjico (2)

دو رویداد مهم در صنعت کاغذ کانادا

دو رویداد مهم که به فاصله بسیار کمی از یکدیگر به وقوع پیوستند، صنعت کاغذ سازی کانادا را در ردیف برترین کاغذ سازان جهان قرار داد. اعلام قانون منع خروج خمیر کاغذ از مرزهای جنوبی توسط دولت های محلی و استانی و مبارزه جدی با قاچاق آن در اواخر دهه 1890 و در اوایل دهه 1900 اولین رویداد تاریخی صنعت کاغذ سازی کانادا است. پس از این اقدام دولت، کارگاه ها و کارخانه های بومی کانادا رونق یافته و با حمایت دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی مجهز به ماشین آلات صنعتی به روز جهان شدند.

دومین رویداد مهم در صنعت کاغذ سازی کانادا زمانی حادث شد که ایالات متحده قانون تعرفه گمرکی کاغذ تولید شده توسط کانادا را لغو کرد. در پی این اقدام ایالات متحده، محصولات کاغذی کانادا برای اولینبار بطور مستقل وارد بازارهای جهانی شد. حال دیگر کانادایی ها بدون واسطه می توانستند محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند. پس از آن بخش خصوصی به سود آوری صنعت کاغذ سازی در کانادا واقف شد و با تمام قوا در بخش های مختلف صنایع کاغذ سازی کانادا سرمایه گذاری کرد. صنایع کاغذ سازی کانادا پس از رهایی از تعرفه گمرکی ایالات متحده به پیشرفت های بسیار بزرگی دست یافت بطوری که در پایان جنگ جهانی اول، کانادا بزرگترین تولید کننده خمیر کاغذ و کاغذ در جهان لغب گرفت.صنعت کاغذ سازی کانادا در طول تاریخ فعالیت خود هرگز دچار بحران های جدی نشده و در هر دهه شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه بوده است. بیشترین نرخ پیشرفت قبل از دهه 1950 در دهه 1920 اتفاق افتاده است. در آن سال ها صنایع کاغذ سازی کانادا دوران بلوغ خود را آغاز کرده و محصولات کاغذی کانادا به بیشتر بازارهای بزرگ جهان راه یافته بود.


رشد درآمدزایی صنعت کاغذ در کانادا

منطقه شمال غربی و بخصوص اونتاریو، سینت مائوریس، اوتاوا و لاک سینت جین از بیشترین نرخ رشد در آن سال ها برخوردار بوده اند. با کشف الکتریسیته در ایالات متحده و ورود سریع آن به کانادا، دیگر نیازی به احداث کارخانه ها در مجاورت رودهای طغیان گر نبود. نیروی الکتریکی که موتور ماشین آلات سنگین کاغذ سازی را به آسانی به راه می انداخت، همچون معجزه ای بزرگ امکان افتتاح کارخانه در مناطق جنگلی شمال کانادا را فراهم کرد. احداث کارخانه های کاغذ سازی در شمال کانادا، موجب شکل گیری شهرهای بزرگ در این منطقه شد. کنورا از جمله شهرهای شمالی کانادا است که در پی افتتاح کارخانه های کاغذ سازی در منطقه آنتاریو بنا گردید. پیشرفت صنایع کاغذ سازی کانادا حتی در زمان بحران عظیم اقتصادی که در دهه 1930 گریبان گیر اقتصاد جهان و بخصوص اقتصاد ایالات متحده شده بود، همچنان ادامه داشت و با اینکه بسیاری از کارخانه های آمریکایی در سکوت مطلق به سر می بردند، کارگاه ها و کارخانه های کاغذ سازی کانادا پر سر و صدا تر از همیشه به کار خود ادامه می دادند.جنگ جهانی دوم با تمام مصیبت ها و ناکامی هایش برای اروپا و آفریقا، برای صنعت کاغذ سازی کانادا فرصت بسیار مناسبی بود تا فاصله خود با رقبای جهانیش را بیش از پیش کند. و البته کانادایی ها هم قدر این فرصت را دانستند و با فروش میلیون ها تن کاغذ به کشورهای در حال جنگ، به اوج شکوفایی رسیدند. تا قبل از جنگ جهانی دوم، آمریکا تنها مصرف کننده عمده محصولات کاغذی کانادا بود. اما هنگامی که ده ها کارخانه کاغذ سازی اروپا طعمه حریق جنگ شدند، محصولات کاغذی کانادا به بازار بزرگ اروپا راه یافت و به سرعت بازار اروپا را بدست آورد. پیشرفت صنعت کاغذ سازی از اواخر دهه 1940 تا اواخر دهه 1950 با سرعتیسرسام آور ادامه داشت و در این سال ها کانادایی ها از فروش کاغذ به کشورهای در حال جنگ به میلیون ها دلار سود دست یافتند.وقتی کشورهای بزرگ جهان و بخصوص اروپایی ها دست از درگیری و جنگ افروزی بر داشتند، نیاز خود را تنها در یک چیز می دیدند و آن ترویج تحصیل و علم بود. وقتی ایالات متحده با چند بمب کوچک پیروز بزرگترین جنگ تاریخ شد، علم قدرت خود را به جهانیان معرفی کرد. حال آنکه تحصیل علم بدون کاغذ امکان پذیر نیست.

پس بازار کاغذ یکبار دیگر دوچار تحول و پیشرفت شد. این بار تقاضا و نرخ رشد آن حتی از دهه 1920 هم فراتر رفت. دهه 1960 برای بسیاری از کشورهای جهان روزگار سخت و مصیبت باری را رقم زد، حال آنکه کانادایی ها خود را در برابر میلیون ها دلار سود می دیدند و از شمردن خرمن پول هایشان به سطوح آمده بودندبه گزارش موج ، بین سال های 1965 و 1970 میلادی 16 کارخانه جدید کاغذ سازی در کانادا افتتاح گردید. بسیاری ازجنگل ها و مراتع اروپا در آتش جنگ جهانی دوم نابود شده بودند و اگر کسی در اروپا به فکر تولید کاغذ هم می افتاد باز با مشکل روبرو بود. صدور خمیر کاغذ به عنوان مواد خام اولین کارخانه های کاغذ سازی اروپا که پس از جنگ به راه افتاده بودند، از دیگر منابع بزرگ درآمد کانادایی ها در دهه 1960 می باشد.دهه 1970 بر خلاف سال های گذشته چیزی برای نعت کاغذ سازی کانادا به ارمغان نیاورد. بسیاری از کشورهای آسیب دیده از جنگ جهانی دوم، خود را به مرحله تولید رسانده بودند. صنایع اروپایی و شرقی یکبار دیگر در برابر صنعت کاغذ سازی کانادا قدرت یافته بودند و بازار کاغذ جهان نیز اشباع گردیده بود. اما با این حال هیچ خطری صنایع کاغذ سازی کانادا را تحدید نمی کرد و کارخانه های کاغذ سازی کانادا همچون گذشته به کار خود ادامه می دانند.این توقف چند ساله دیری نیانجامید و در اواخر دهه 1970 با کاهش ارزش دلار کانادا در برابر ارزهای اروپایی، صنایع کاغذ سازی کانادا یکبار دیگر اوج گرفت.دهه 1980 سخت ترین روزهای صنایع کاغذ سازی کانادا را به همراه داشت. در اوایل این دهه تقاضای جهانی بطور ناگهانی دچار کاهش شدید شد. رقبا خود را به کانادایی ها رسانده بودند و مصرف کاغذ در بازارهای جهانی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود. بحران های اقتصادی که در این دهه گریبان گیر کانادا شده بودند


از دیگر مشکلات صنایع کاغذ سازی کانادا در دهه 1980 بود. گمان پیروزی رقبا بر صنایع کاغذ سازی کانادا میل و علاقه سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی برای شرکت در طرح های تولید وصدور کاغذ در کانادا را بسیار کاهش داده بود و صنعت کاغذ سازی این کشور دوچار بحران گردیده بود.کانادا 50 سال برترین تولید کننده کاغذ در جهان بود و 40 درصد کاغذ مورد نیاز روزنامه های جهان را تولید می کرد. تولید 37 درصد خمیر کاغذ جهان در انحصار کانادا بود و 23 درصد تولید کاغذ بسته بندی جهان در اختیار کانادا قرار داشت. اما دهه 1990 پایانی بود بر حکومت مطلق کانادا بر صنعت کاغذ سازی جهان.پس از دهه 1980 کانادا دیگر تنها قدرت صنایع کاغذ سازی جهان نبود و رقبا خود را به کانادا نزدیک کرده بودند. در حال حاضر 79 درصد تولید کانادا به بازارهای جهانی صادر می شود و 21 درصد مابقی در بازار داخلی به مصرف می رسد. بزرگترین مصرف کننده کاغذ کانادا طی سال های متمادی ایالات متحده بوده است. هم اکنون نیز 52 درصد تولید کانادا به ایالات متحده صادر می شود. اروپای غربی و ژاپن به ترتیب با دریافت 12 و 5 درصد تولید کانادا از دیگر مصرف کنندگان بزرگ کاغذ کانادا به شمار می آیند.

سهم سایر کشورهای جهان از کاغذ کانادا 10 درصد می باشد. کاغذ روزنامه و خمیر کاغذ در حدود 87 درصد کاغذ صادراتی کانادا را تشکیل می دهند و سال ها است که کانادا در زمینه تولید و صدور خمیر کاغذ رتبه نخست جهان را در اختیار دارد.در حالی که بسیاری از کاغذهای متداول در بازار جهانی مشمول تعرفه های گمرکی سنگین می باشند، کاغذ روزنامه و خمیر کاغذ همچنان معاف از تعرفه های گمرکی سنگین هستند و به همین دلیل هر ساله سود کلانی را نصیب کانادا می کنند. البته کانادا در بخش تولید سایر انواع کاغذ نیز بسیار فعال است و بخش بزرگی از بازار کاغذهای گلاسه جهان را در اختیار دارد.هر سال در حدود 90 میلیون درخت بالغ قربانی صنایع کاغذ سازی جهان می شود که اسپروس، صنوبر و کاج 90 درصد آنها را تشکیل می دهند. در 20 سال گذشته بسیاری از جنگل های جهان به دست صنعت کاغذ سازی نابود شده است. نابودی جنگل ها و مراتع در سال های اخیر توجه بسیاری از سازمان های زیست محیطی و دولت کانادا را به خود جلب کرده است و دولت برای جلوگیری از نابودی جنگل ها برنامه های متنوعی را به اجرا گذارده است.35 درصد چوب مورد نیاز تولید کاغذ در کانادا از جنگل های کبک تامین می شود.

جنگل های آنتاریو نیز 25 درصد چوب مورد نیاز کارخانه ها را تامین می کنند. 40 درصد دیگر نیز از سایر مناطق کانادا تامین می گردد. بیشتر کارخانه ها نیز در دل جنگل های انبوه یعنی جایی که دست رسی آسان به چوب وجود دارد بنا شده اند. در حدود 70 درصد کارخانه هایی که در کانادا به تولید کاغذ و محصولات وابسته به آن مشغول هستند، تحت نظارت دولت و بخش خصوصی بومی می باشد. 23 درصد کارخانه های کاغذ سازی فعال در کانادا مطعلق به دولت و یا سرمایه گذاران امریکایی است و مالکیت تنها 7 درصد از کارخانه های کاغذ سازی کانادا در اختیار دیگر ملل جهان است.آبیتیبی کانسولیدیتد، صنایع بریتیش کولومبیا فارست، صنایع کانادین فارست، گروه سی آی پی، گروه کانسولیدیتد باثورست، گروه تولید کاغذ و خمیر کاغذ دومتار، صنایع جنگلی گریت لیکس، گروه کروگر، گروه مکمیلان بلودل و گروه ریپاپ اینترپرایسس از بزرگترین کارخانه های کاغذ سازی کانادا هستند.کشور های صاحب سبک در صنعت کاغذ سازی جهان همچون آمریکا، کانادا، ژاپن و اروپایی ها در زمینه همکاری های دوجانبه و تبادل اطلاعات بسیار فعالند. هم اکنون در بسیاری از کارخانه های کاغذ سازی این کشورها تکنولوژی واحدی وجود دارد که حاصل

مبادله اطلاعات و تجربه سال ها فعالیت است.کانادا در میان کشورهای صاحب سبک در صنعت کاغذ سازی بسیار فعال بوده و همواره یافته های خود را در اختیار دیگر رقبا قرار داده است. کارخانه های کانادایی نیز نسبت به دیگر کارخانه های جهان از روابط عمومی بهتری برخوردار هستند. در سال های اخیر برنامه های تحقیقاتی متعددی از سوی دانشمندان کانادایی در زمینه تولید کاغذ به عمل آمده که نتایج این تحقیقات در اختیار رقبای غیر کانادایی نیز قرار گرفته است.

مسائل زیست محیطی و آسیب شناسی جنگلها از مهم ترین بخش های این تحقیقات می باشند. صنعت کاغذ سازی به شدت موجب آلودگی هوا و آب می شود. هم اکنون صنایع کاغذ سازی آلودگی های جبران ناپذیری در جهان به وجود آورده است که برای جبران ان باید سالانه 100 الی 150 مییون دلار هزینه شود.

بخارهای سمی ناشی از کارخانه های کاغذ سازی در سال های اخیر بسیار کمتر شده و ضایعات و تفاله جامد کارخانه ها نیز 90 درصد نسبت به سال های دور کاهش یافته است.

همچنین اکسیژن مورد نیاز برای تهیه خمیر کاغذ و تولید کاغذ در پی یافته های گروه های پژوهشی کانادایی به میزان قابل توجه 72 درصد کاهش یافته است.


حال در مورد وضعیت حفاظت از چوب در کانادا برای مصارف تولید صنعتی و خانگی می پردازیم:»

وﺿﻌﯿﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب در ﮐﺎﻧﺎدا از ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.اﻣﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ آن از ﺳﺎل 1999 ﺗﺎ ﺳﺎل 2006 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.دوره رﺷﺪ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب در ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﯿﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎي 1970 ﺗﺎ 1980 ﺑﻮده اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد  ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺠﺎرت و ﺑﺎزارﻫﺎي ﭘﺮ روﻧﻖ در اﯾﻦ ﮐﺸﻮر ﺷﺪ.

در ﻃﯽ ﺳﺎﻟﻬﺎي 1990 ﺑﺎ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاري در ﺑﺨﺶ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ و ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي ﺑﺎﻋﺚ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و ﺗﺮﻗﯽ در اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﺷﺪ.اﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺗﺎ ﺣﺪودي ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﮐﺮدن ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺑﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ در ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮﺑﯽ ﮐﺮد.

 bigstock-Boards-stacked-in-yard-of-ganjico

ﻣﺴﺌﻠﻪ ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ:

ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺮان ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ در ﮐﺸﻮر ﮐﺎﻧﺎدا ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻗﺎرﭼﻬﺎي ﺑﺎزﯾﺪﯾﻮﻣﺎﯾﮑﻮﺗﺎ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻫﻮازدﮔﯽ اﺳﺖ.

ﺧﺴﺎرت  ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﺸﺮات ﻫﻢ در ﺑﻌﻀﯽ از ﻣﻨﺎﻃﻖ وﺟﻮد دارد ،ﺣﺸﺮات  درﯾﺎﯾﯽ ﻣﺜﻞ ﺗﺮدو و ﻟﯿﻤﻨﻮرﯾﺎ در ﻫﻤﻪ ﺳﻮاﺣﻞ ﮐﺎﻧﺎدا وﺟﻮد دارﻧﺪ

در ﮐﺎﻧﺎدا ﻗﺎرﭼﻬﺎي ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ ﻗﻬﻮه اي ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺳﻮزﻧﯽ ﺑﺮﮔﺎن ﺣﻤﻠﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و از ﻧﻈﺮ اﻗﺘﺼﺎدي ﺧﺴﺎرت ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ را وارد ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻗﺎرﭼﻬﺎي ﻋﺎﻣﻞ ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ ﻧﺮم ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺤﺪود ﺷﺪن اﺳﺘﻔﺎده از ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪ در ﺗﻤﺎس ﺑﺎ زﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.اﻣﺎ ﺧﻄﺮات ﻧﺎﺷﯽ از آﻧﻬﺎ  ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻮزﻧﯽ ﺑﺮﮔﺎن در ﮐﺎﻧﺎدا ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺪي ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

اﻣﺎ ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﭘﻬﻦ ﺑﺮﮔﺎن ﮐﻪ در ﮐﺸﻮرﻫﺎي دﯾﮕﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، اﻣﮑﺎن ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺗﻮﺳﻂ اﯾﻦ ﻗﺎرﭼﻬﺎ وﺟﻮد را دارﻧﺪ.

 

اﻗﻠﯿﻢ:

ﮐﺎﻧﺎدا داراي اﻗﻠﯿﻢ و آب و ﻫﻮاي ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ اﺳﺖ . ﺑﻄﻮري ﮐﻪ زﻣﺴﺘﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺮدي دارد و ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎرﻧﺪﮔﯽ را در ﺑﻬﺎر و ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن داراﺳﺖ 

اﻣﮑﺎن ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻗﺎرﭼﯽ در زﻣﺴﺘﺎن در اﯾﻦ ﮐﺸﻮر ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ اﺳﺖ و اﯾﻦ ﻗﺎرﭼﻬﺎ در ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ رﻃﻮﺑﺖ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺎﺷﺪ رﺷﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ 

اﯾﺎﻟﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺷﺮق ﮐﺎﻧﺎدا و داراي ﺳﻮاﺣﻞ درﯾﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ داراي آب و ﻫﻮاي ﻣﺮﻃﻮب ﺑﻮده و درﺟﻪ ﺣﺮارت ﮐﻤﯽ را دارﻧﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻧﻮع ﺷﺮاﯾﻂ آب و ﻫﻮاﯾﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺤﺪود ﺷﺪن ﻣﯿﺰان ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﺳﻮاﺣﻞ ﻏﺮﺑﯽ ﺑﺮﯾﺘﺶ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ داراي آب و ﻫﻮاي ﻣﻌﺘﺪل و ﺟﻨﮕﻞ ﻫﺎي ﺑﺎراﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ اﻗﻠﯿﻢ آب و ﻫﻮاﯾﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﺷﺪن ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻗﺎرﭼﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﭘﻮﺳﯿﺪﮔﯽ را در ﺳﺎل اﯾﻦ ﻧﻮاﺣﯽ دارﻧﺪ.

 

ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺨﺮب:

ﻫﻮازدﮔﯽ:

ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻧﻮر ﻣﺎءوراي ﺑﻨﻔﺶ و ﺑﺎرﻧﺪﮔﯽ و ﺳﭙﺲ ﺗﯿﺮه رﻧﮓ ﺷﺪن ﺗﻮﺳﻂ ﻗﺎرﭼﻬﺎ، ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ در آب ﻮاي ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺑﻮﺟﻮد ﻣﯽ آﯾﺪ.

ﺣﺸﺮات:

در ﺑﺨﺶ ﻫﺎﯾﯽ از ﮐﺎﻧﺎدا ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺴﺎرت ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ .ﻣﻮرﭼﻪ ﻧﺠﺎر و ﻣﻮرﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪاﻣﺎ آﻧﻬﺎ را ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ آﺳﺎﻧﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﺟﻤﻊ آوري و ﺣﺬف ﭼﻮﺑﻬﺎي ﭘﻮﺳﯿﺪ ﻓﺎﺳﺪ از اﻃﺮاف ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﮐﻨﺘﺮل و از ﺑﯿﻦ ﺑﺮد.

ﻣﻮرﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎ:

ﻣﻮرﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎي زﯾﺮ زﻣﯿﻨﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﺤﺪوده ﺷﻤﺎل و ﺟﺰﯾﺮه اﯾﺴﻠﻨﺪ و ﺗﻨﮕﻪ ﺟﻮرﺟﯿﺎ، ﺑﺮﯾﺘﯿﺶ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎوﺟﻮد دارﻧﺪ. در ﺑﺮﯾﺘﯿﺶ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ ﻣﻮرﯾﺎﻧﻪ Reticulitermes hesperus ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻧﯿﺴﺖ اﻣﺎ در ﺑﺮﺧﯽ از ﻧﻮاﺣﯽ ﺟﻨﻮب Ontario ﻣﻮرﯾﺎﻧﻪ  Reticulitermes flavipes Kolla ﻗﺎدر اﺳﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺧﺴﺎرت را ﺑﺰﻧﺪ.

ﺳﻮﺳﮑﻬﺎ:

ﺧﺴﺎرت ﺳﻮﺳﮑﻬﺎ در ﺟﻨﮕﻠﻬﺎي ﮐﺎﻧﺎدا ﯾﮏ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﮐﺎج ﻫﺎي ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ در ﺑﺮﯾﺘﯿﺶ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ ﺧﺴﺎرت وارد ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ اﻗﺘﺼﺎدي ﻣﻬﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺗﺎرﯾﺨﭽــﻪ ﺻــﻨﻌﺖ  ﺣﻔﺎﻇــﺖ ﭼــﻮب:

ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب در ﮐﺎﻧﺎدا در اﺑﺘﺪا از ﮐﺮﺋﻮزت ﺟﻬﺖ ﺗﯿﻤﺎر ﺗﺮاورس راه اﻫﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﺮد و ﺑﻌﺪ از آن ﺑﺮاي ﺑﺮاي ﺗﯿﻤﺎر ﺗﯿﺮﻫﺎي ﭼﺮاغ ﺑﺮق ﻫﻢ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. و از ﺗﻮﻟﯿﺪات اﺻﻠﯽ ﺗﯿﻤﺎر ﭼﻮب در ﺳﺎل 1960 ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﻣﺪ.

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ از ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻣﺤﻠﻮل در ﺣﻼل آﺑﯽ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺳﻄﺢ ﺗﻤﯿﺰ و ﻏﯿﺮ روﻏﻨﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﺪ.

از   CCA ﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮدن در ﺑﺮاﺑﺮ ﻫﻮازدﮔﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ، ﻣﺲ ﻣﻮﺟﻮد در اﯾﻦ ﻣﺎده ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻗﺎرچ ﮐﺶ و آرﺳﻨﯿﮏ ﺣﺸﺮه ﮐﺶ وﮐﺮوم ﻣﻮﺟﻮد ﻫﻢ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺜﺒﯿﺖ اﯾﻦ ﻣﻮاد در داﺧﻞ ﭼﻮب ﻣﯽ ﺷﺪ.

اﻣﺎ اﯾﻦ ﻣﺎده در ﺑﺮاﺑﺮ ﺷﮑﺎﻓﺘﻪ ﺷﺪن و ﺧﺸﮏ و ﺗﺮ ﺷﺪن ﻣﺘﻮاﻟﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮي ﻧﺪارد.

 

ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده و راﯾﺞ:

ﺑﻄﻮر ﮐﻠﯽ در ﺣﺪود 17% ﻣﺠﻤﻮع ﮐﻞ ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺑﺎ ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻣﺤﻠﻮل در ﺣﻼل آﻟﯽ ﺑﻮد و 83% ﺗﻮﻟﯿﺪات ﺑﺎ ﻣﺤﻠﻮل در آب ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺑﻮدﻧﺪ.

ﺣﺪاﮐﺜﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﮐﺮﺋﻮزت در ﮐﺎﻧﺎدا در ﺑﯿﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎي 1940 ﺗﺎ 1950 ﺑﻮده اﺳﺖ در ﺳﺎل 1999 ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب ﮐﺎﻧﺎدا در ﺣﺪود 206593 ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ ﭼﻮب ﺑﺎ ﮐﺮﺋﻮزوت ﺗﯿﻤﺎر ﮐﺮده اﺳﺖ.

ازﭘﻨﺘﺎﮐﻠﺮوﻓﻨﻞ ﻧﻮع  P9 type A oil ﻫﻢ ﺑﺠﺎي ﮐﺮوﺋﻮزت در ﺗﯿﻤﺎر ﺗﯿﺮﻫﺎي ﭼﺮاغ ﺑﺮق اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ . در ﺳﺎل 1999 143520 ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ ﭼﻮب ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﻨﺘﺎﮐﻠﺮوﻓﻨﻞ در ﮐﺎﻧﺎدا ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه اﺳﺖ.و ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﮔﺎرﮔﺎه ﮐﻮﭼﮏ از ACZA در ﮐﺎﻧﺎدا اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﺮد ﮐﻪ اﻃﻼﻋﺎت زﯾﺎدي ﻫﻢ از آن در دﺳﺘﺮس ﻧﯿﺴﺖ.

ACZA اﺻﻮﻻ در ﺣﺠﻢ ﮐﻤﺘﺮي ﺑﺮاي ﺗﯿﻤﺎر ﺗﻮﻟﯿﺪات ﭼﻮب اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد، ﻫﻤﭽﻮن ﺷﻤﻊ ﮐﻮﺑﯽ ،ﺗﯿﺮﻫﺎي ﺟﻬﺖ ﺳﺎﺧﺖ ﭘﻞ و... اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﺪ ، اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮاي ﭼﻮب دوﮔﻼس ﮐﻪ ﺗﯿﻤﺎر اﯾﻦ ﭼﻮﺑﻬﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، آﻣﻮﻧﯿﻮم ﻣﻮﺟﻮد در اﯾﻦ ﻣﺎده ﺑﺎﻋﺚ ﻧﻔﻮذ ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ در ﭼﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد.

ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺘﻔﺎده از  CCA ﻫﺎ در ﮐﺎﻧﺎدا در ﻃﯽ دﻫﻪ 1970 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.ﺑﺮ ﻋﮑﺲ اﺳﺘﻔﺎده از ان در اﻣﺮﯾﮑﺎ در دﻫﻪ 1980 ﺑﻮده اﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ان در ﺳﺎل 1990 ﺑﻮده اﺳﺖ.

در ﺳﺎل 1999 311755 ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ ﭼﻮب ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ  CCA ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه اﺳﺖ.ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﻮﻻﺳﯿﻮن  type C ﮐﻪ داراي اﮐﺴﯿﺪ اﺳﺖ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد و ﺟﻬﺖ ﺗﯿﻤﺎر روﮐﺸﻬﺎ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد.

در ﺳﺎل 2003 در ﮐﺎﻧﺎدا ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﺗﺎﺑﻊ اﻧﺠﻤﻦ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب USﺷﺪﻧﺪ

اﯾﻦ اﻧﺠﻤﻦ اﺳﺘﻔﺎد از CCA در در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺳﺎزي را در ﺳﺎل2004   ﻣﻤﻨﻮع ﮐﺮده اﺳﺖ.

ﻃﺒﻖ اﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺎﯾﺪ ازCCA در ﻣﻮارد زﯾﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد: ﺗﯿﺮ ﭼﺮاغ ﺑﺮق ، ﭼﻮﺑﻬﺎي ﻓﻮﻧﺪاﺳﯿﻮن، ﭘﺮﭼﯿﻦ ﻣﺰارع ، ﺗﻮﻓﺎل ﯾﺎ ﺗﺨﺘﻪ ﮐﻮﺑﯽ وﺗﺨﺘﻪ ﭼﻨﺪﻻ ﭘﺲ از ﺳﺎل 2003 ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ 80%ﭼﻮﺑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ CCA  ﺗﯿﻤﺎر ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ .ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺑﺎ ﻣﻮاد ACQ و CAﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺷﺪﻧﺪ. در ﮐﺎﻧﺎدا از ACQ ﻧﻮع CA type B ... ,....type C اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .

 wood_industry_canada_ganjico

ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎي ﭼﻮﺑﯽ:

› ﺟﻨﮕﻞ ﻫﺎي ﮐﺎﻧﺎدا از ﺟﻨﺴﻬﺎي ﮐﺎج ،ﻧﻮﺋﻞ و دوﮔﻼس ﻓﯿﺮ و ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺷﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.

› در ﺳﺎل 1999ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎي ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺎرﺧﺎﻧﺠﺎت ﺗﯿﻤﺎر ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ.

درﺻﺪ 39 : Sprus pin fir درﺻﺪ 15 : Pinos Bansiana  درﺻﺪ 23 :Pinos Contrata

درﺻﺪ و11ﺑﺎ ﻣﯿﺰان  Red pine (Pinus resinosa)  ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ دو ﮔﻮﻧﻪ  ﺑﺎ hem-fir (Tsuga heterophylla and Abies amabilis)

ﻣﯿﺰان 8 درﺻﺪ ﻣﯿﺰان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ از ﺗﯿﻤﺎر ﻫﺎ را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﻧﺪ.

 

ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب

› اﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت در ﮐﺎﻧﺎدا ار ﺗﺮﺗﯿﺐ زﯾﺮ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد:

ﺧﺸﮏ ﮐﺮدن← ﺧﺮاش دﻫﯽ  رﻧﮓ آﻣﯿﺰي اوﻟﯿﻪ  ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺗﯿﻤﺎر ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر ﺗﺜﺒﯿﺖ )ﺑﺮاي CCA( ← ﺧﺸﮏ ﮐﺮدن ﻣﺠﺪد ﮐﻨﺘﺮل ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﻧﻬﺎﯾﯽ اﯾﻦ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ و ﻫﻤﻪ ﺟﺎي ﮐﺎﻧﺎدا اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد.  

 

ﺧﺸﮏ ﮐﺮدن:

ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭼﻮﺑﯽ ﻫﻢ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﭼﻮب ﺧﺸﮏ ﮐﻨﯽ در ﻫﻮاي آزاد و ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﮐﻮره ﺧﺸﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎرﺧﺎﻧﺠﺎت ﺗﯿﻤﺎر ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺧﺮاش دﻫﯽ و ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﯾﮑﯽ را دارﻧﺪ.ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آن ﯾﮏ ﺷﮑﺎف در ﺳﻄﺢ ﭼﻮب اﯾﺠﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و اﯾﻦ ﮐﺎر ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮد ﻧﻔﻮذ در ﺳﻄﺢ ﭼﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

رﻧﮓ ﮐﺮدن:

رﻧﮓ ﮐﺮدن اوﻟﯿﻪ ﻗﺒﻞ از ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺗﯿﻤﺎر ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺖ اﯾﻦ اﺟﺎزه را ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﭼﻮب ﻫﺎي اﺷﺒﺎع ﺷﺪه ﺑﺎ  CCA ﯾﮏ رﻧﮓ ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ اي ﻣﺸﺨﺺ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﻪ اﯾﻦ اﻣﺮ در ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺨﺼﻮص  ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎي ﻏﺮب ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

اﮐﺜﺮا رﻧﮓ اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﭼﻮب ﻫﺎ ﻗﻬﻮه اي رﻧﮓ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ رﻧﮓ ﭼﻮب ﺳﺪار ﺳﺮخ ﻏﺮﺑﯽ اﺳﺖ و اﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻫﻢ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮي ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮ روﺷﻦ ﺟﺎﻟﺒﯽ ﺑﻪ ﭼﻮب ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ.

ﭼﻮب ﻫﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺑﺎ CCA ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ رﻧﮓ زده ﺷﻮﻧﺪ ، اﻟﺒﺘﻪ اﯾﻦ زﻣﺎﻧﯽ ﻣﯿﺴﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ اﺟﺰاي ﮐﺮوم در ﺣﺎل ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺷﺪن ﺑﺎﺷﻨﺪ ، اﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮد ﮐﺎراﯾﯽ ﺳﻄﺢ در ﻣﻘﺎﺑﻞ اﺷﻌﻪ UV ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

 

ﺗﯿﻤﺎر ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر:

اﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺗﻮﺳﻂ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺳﻠﻮل ﭘﺮ و ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻫﺎﯾﺶ ﺑﺮاي CCA اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد.در ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺳﻠﻮل ﺧﺎﻟﯽ ﺑﺮاي ﭘﻨﺘﺎ ﮐﻠﺮوﻓﻨﻮل و ﮐﺮوزوت اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد.

در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺳﻠﻮل ﭘﺮ ﺧﻼ اوﻟﯿﻪ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ،ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺗﯿﻤﺎر ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر و 15 دﻗﯿﻖ ﺧﻼ ﻧﻬﺎﯾﯽ دارﯾﻢ 

ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺎﻧﯿﺘﻮرﯾﻨﮓ ﺑﺮاي ﭘﺮدازش داده ﻫﺎي در ﺟﺮﯾﺎن ﺟﺬب ﻣﺎده ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﺑﻄﻮر ﭼﺸﻤﮕﯿﺮي اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ ، ﮐﻪ اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﺑﻪ اﭘﺮاﺗﻮر ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ درﻣﺎن را ﺑﺴﯿﺎر دﻗﯿﻖ ﺗﺮ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﺪ.  

 

ﺗﺜﺒﯿﺖ:

در ﺣﺪود 10 درﺻﺪ از ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮاي اﻓﺰااﯾﺶ ﻣﯿﺰان ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺑﺮاي CCA را دارﻧﺪ.اﻣﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ اﯾﻦ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺎده ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ از CCA ﺑﻪ  ACQ و CA ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻣﺎﻧﺪه اﻧﺪ.

ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻫﺎي ﺗﺜﺒﯿﺖ ﯾﮏ ﺑﺨﺎري را ﺑﺮاي ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻧﻔﻮذ دﻫﯽ ﺳﯿﻠﻨﺪر ﻫﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪ اﺳﺖ 

ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻄﯽ اﺳﺖ ﺑﮕﻮﻧﻪ اي ﮐﻪ در زﻣﺴﺘﺎن در ﮐﺎﻧﺎدا ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﺎﻫﻬﺎ ﻃﻮل ﺑﮑﺸﺪ.

 

ﺧﺸﮏ ﮐﺮدن ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ:

ﺧﺸﮏ ﮐﺮدن در ﮐﻮره ﺑﻌﺪ از ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺗﯿﻤﺎر ﺑﺮاي ﺛﺒﺎت اﺑﻌﺎدي ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز اﺳﺖ.

ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه در رﻃﻮﺑﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ اﻟﺒﺘﻪ داراي ﺷﺮاﯾﻂ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺷﺪه اﻧﺪ.

 

ﻣﺤﺼﻮل:

ﮐﺎﻧﺎدا از ﻧﻈﺮ اﺷﺒﺎع ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭼﻮﺑﯽ در ﻗﺎره آﻣﺮﯾﮑﺎ رﺗﺒﻪ دوم را ﭘﺲ از اﯾﺎﻻت ﻣﺘﺤﺪه دارد.و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ ﺳﻄﺤﯽ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎي ﮐﺒﯿﺮ دارد.

ﺑﯿﺶ ار ﻧﯿﻤﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت اﺷﺒﺎع ﺷﺪه ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ از ﻗﺒﯿﻞ اﻟﻮار ، ﺗﯿﺮ ،ﺗﺨﺘﻪ ﭼﻨﺪ ﻻ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﺣﺪود ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن و   900ﻫﺰار ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ اﺳﺖ .ﺑﻌﻼوه ﻣﻘﺎدﯾﺮي ﻧﯿﺰ

ﺟﻮد دارﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﺳﺮوﯾﺲ ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ از ﻣﻘﺪار ﺑﺎﻻ ﺟﺪاﺳﺖ.

دوﻣﯿﻦ رده ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺳﺘﻮن ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯿﺰان آﻧﻬﺎ ﺣﺪودا 350 ﻫﺰار ﻣﺘﺮ ﻣﮑﻌﺐ ﺑﻮده اﺳﺖ

 

ﺻﺎدرات:

ﮐﺎﻧﺎدا ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻤﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭼﻮﺑﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ اش را ﺗﯿﻤﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.اﻣﺎ اﯾﻦ  ﻣﻘﺪار ﻓﻘﻂ 4 درﺻﺪ از ﮐﻞ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭼﻮب ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه اﯾﻦ ﮐﺸﻮر اﺳﺖ ، ﭼﺮاﮐﻪ درﺻﺪ ﺑﺎﻻﯾﯽ ازﺗﻮﻟﯿﺪات ﭼﻮب ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﻪ ﮐﺸﻮر ﻫﺎي دﯾﮕﺮ ﻓﺮﺳﺘﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺑﺎ اﺳﺘﺜﻨﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﻫﺎي ﺿﺪ ﺑﺎﺧﺘﮕﯽ و ﮐﭙﮏ

10 درﺻﺪ از ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭼﻮﺑﯽ ﮐﺎﻧﺎدا ﺻﺎدراﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ.و ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻓﺮﺳﺘﺎده ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

 

واردات:

ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﻔﺎﻇﺖ ﭼﻮب ﮐﺎﻧﺎدا)WPC( ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ روش ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در واردات رااﯾﺠﺎد ﮐﺮده اﺳﺖ . ﮐﻪ ﭘﺎﺳﺨﯽ اﺳﺖ ﺑﺮاي ﻧﯿﺎزﻫﺎي رو ﺑﻪ رﺷﺪ ﮐﺎرﺑﺮان ﭼﻮﺑﻬﺎي ﭘﺮورش ﯾﺎﻓﺘﻪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ   :

اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮدن از اﯾﻨﮑﻪ ﭼﻮب وارده ﻋﺎري از ﻣﻮادي ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﭘﻮﺳﯿﺪه ﺷﺪن ﭼﻮب ﺷﻮد ﺑﺮاي اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﯽ ﺗﻮان از ﺣﻤﺎم ﻫﺎي ﺑﺨﺎر اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﻮد.

 

رﺧﺪادﻫﺎي اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ درآﯾﻨﺪه

ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻣﺼﺮف ﺑﺮات ﻫﺎ در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭼﻮﺑﻬﺎي ﭼﻬﺎرﺗﺮاش و ﻣﻘﺎوم در ﺑﺮاﺑﺮ ﺣﺮارت در آﯾﻨﺪه اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﺑﺪ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص در ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ اﺳﺘﻔﺎده از ﭼﻮب ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﮔﺮﻣﺎي ﻣﺤﯿﻂ ﻣﺤﺪود ﺷﺪه اﺳﺖ 

 

اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻫﺎ:

از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎي اوﻟﯿﻪ اﻟﻮارﻫﺎي ﺗﯿﻤﺎر ﺷﺪه ﺻﻨﻌﺘﯽ اﯾﻨﺴﺖ ﮐﻪ 80% ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در ﺣﺪود 10 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ از ﺳﻄﺢ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻃﺮف ﻣﻐﺰ ﭼﻮب ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺎده ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ اﺷﺒﺎع ﺷﻮد 

ﭼﻮﺑﻬﺎي ﺗﯿﻤﺎرﺷﺪه ﻣﻘﺎوم  ﺑﻪ رﻃﻮﺑﺖ در ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﺳﻄﺢ زﻣﯿﻦ از اﺳﺘﺎﻧﺪارد CSA080 ﭘﯿﺮوي ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ اﻟﺒﺘﻪ ﮔﺎﻫﯽ اوﻗﺎت اﯾﻦ ﻣﻘﺪار ﻧﻔﻮذ ﻣﺎده ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﺪ و ﺣﺪود 5 ﺗﺎ 8 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ در ﺟﻬﺖ ﻋﺮﺿﯽ ﭼﻮب ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ 

› در ﻣﺼﺎرف ﮐﻮﭼﮏ از اﺳﺘﺎﻧﺪارد31   /   CSA080اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد   از اﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺪاﺳﺎزي ﺑﺮاي اﺑﻌﺎد ﮐﻮﭼﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪات ﭼﻮﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪي ﺷﺪن ﻧﺪارﻧﺪ ﻧﯿﺰ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯿﺸﻮد

 

ﺗﻐﯿﯿﺮات در اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ

در اﺳﺘﺎﻧﺪارﻫﺎي ﻗﺪﯾﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﺪ ﺳﺎل 1992ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ اﯾﺠﺎد ﺷﺪ و از آن ﺑﻪ ﺑﻌﺪ از ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﭼﻮب ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷﺪ  ﮐﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪات ﺧﻮد را رواﻧﻪ ﺑﺎزار ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺑﺮ روي ﻣﻮاد ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﭼﻮب اﻧﺠﺎم دادﻧﺪ و در آﻧﻬﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮدﻧﺪ  

 

 نتیجه گیری:

صنعت چوب کانادا به لطف آب و هوای خوب دارای پتانسیل های فراوانی برای رشد و درآمد زایی است. دولت کانادا نیز در این بخش سرمایه گذاری نموده است و از تمام نقاط جهان مهاجر در زمینه نیروی متخصص ماهر (در صنعت چوب) و یا کارآفرین و سرمایه گذار (در صنعت چوب، کاغذ، مبلمان) می پذیرد.

 

اگر شما نیز قصد مهاجرت در زمینه های نیروی متخصص یا کارآفرینی دارید فرم ارزیابی را تکمیل کنید یا با موسسه مهاجرتی گنجی تماس بگیرید.

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 14
رضا1402/09/05
سلام میخواستم در مورد صنعت چوب کانادا از جمله سرمایه گذاری در مورد تولید mdf اطلاعات کسب کنم ممنونم
  • گنجی
  • 1402/09/06
سوابق شغلی و تحصیلی خود را در این زمینه برای ما ارسال فرمایید سپس با دفتر تهران تماس بگیرید.
جلیل1402/05/01
سلام من رنگ کار چوب هستم و میخام برم کانادا برای کار کردن کارت پایان خدمت هم دارم باید چیکار کنم
  • گنجی
  • 1402/05/01
باید تحصیلات و نمره زبان مرتبط داشته باشید.
میترا1401/12/08
سلام دکتری صنایع چوب وکاغذ،گرایش کاغذ سازی دارم هیئت علمی دانشگاه سراسری هستم،کارشناسی دانشگاه تهران ،ارشد ودکتری دانشگاه سراسری، ،مایلم بدونم در رشته من کدام دانشگاه رو برای پذیرش پیشنهاد میکنید .
  • گنجی
  • 1401/12/08
دانشگاه های استان کبک که بعضی ها هم دارای بورس هستند
در تلگرام درج کردیم
محمد1400/05/30
سلام خسته نباشید
من 29 سالمه مجردم و زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم
ارشد صنایع چوب دارم و 7 ساله دبیر این رشته هستم و تمام مدارک فنی حرفه ای رو هم دارم.
برای مهاجرت و اقامت شانسی دارم ؟ اگر اره در کدام کشور شرایط کاری بهتری هست ؟
  • گنجی
  • 1400/06/08
اب اخذ ایلتس جنرال 7 برای نیروی متخصص اقدام باید کنید
امین1399/05/18
سلام
من ۳۱سال سن دارم
متاهل دارای فرزند۲ساله
تحصیلات خودم دیپلم
رشته کاریم فعال در صنعت مبلمان حرفی در قسمت رویه کوبی مبل و نیمه وارد در رنگ و نجاری
میخواستم بدونم برای مهاجرت به کبک چه کمک و راهنمایی از شما میتونم بگیرم
  • گنجی
  • 1399/05/30
دانشجویی برای ونکوور با ایلتس اکادمیک6 و تمکن مالی 25هزار دلار باید اقدام کنید
ب1398/07/09
سلام
من 27سالمه ,
فوق لیسانس مشاوره از دانشگاه ازاد را دارم
با معدل خوب
یک مقاله دارم که به یکی از ژورنال های امریکا ارسال کردم و اکسپت شده.
4سال سابقه معلمی دارم
2سال سابقه بیمه
همسرم 11سال سابقه کار کابینت و دکوراسیون
Mdfبا بیمه رادارد.
بایک فرزند6ساله

برای مهاجرت به کجا و چگونه می توانیم اقدام کنیم.
تشکر
  • گنجی
  • 1398/07/28
بهتر است برای اقامت اقدام کنید، لذا حتما شما باید ایلتس 7.5 و همسرتان 6 کسب کنید
اگر برای ویزای دانشجویی می خواهید باید اکادمیک 6 و تمکن مالی 15 هزار دلاری داشته باشید
امید1397/09/30
سلام .اینجانب ۲۵سال سابقه کاری ساخت دکوراسیون داخلی وکابینت چوب وmdfمباشم با بیمه تامین اجتماعی ومجوزکار.شرایط کارواقامت درکانادا رو به همراه خانواده دارم یاخیر ؟؟؟؟..باتشکروسپاس
  • گنجی
  • 1397/10/10
سن و مجوز کار و دارایی و فامیل در کانادا را بفرمایید.
شهریار 1397/08/16
با سلام، من فوق لیسانس حفاظت چوب و کاغذ و دانشجوی سال سوم دکترای علوم صنایع چوب و کاغذ هستم، همسرم نیز مهندس IT هستن و هر دو ویزای توریستی کانادا رو هم داریم،. می خواستم بدونم امکان تحصیل و کار در کبک و ساسکاچوآن برای ما وجود دارد؟
  • گنجی
  • 1397/08/24
خیر با ویزای توریستی امکان کار و تحصیل در کانادا نیست.
اگر برنامه اقامت دارید توریستی کار شما را سخت تر کرده بهتر است برای ویزای دانشجویی در مقطع فوق لیسانس اقدام کرده و سپس برای پی آر واجد شرایط خواهید شد.
رضا1397/08/07
با عرض سلام وهسته نباشید خدمت شما
من حدود ۲۰ سال نجارم کارم باچوب و mdf میخام بدونم میتونم به واسته کارم به همراه خانواده اقامت کانادا روبگیرم اونجا مشقول به کار بشم؟اگه میشه راهنماییم کنید
ممنون
  • گنجی
  • 1397/08/15
برای مبلمان سازی و کابینت سازی در سطح حرفه ای و صنعتی کار در کانادا هست. برای اقامت فرم پرکنید یا در اینستاگرام(سن و شغل و تحصیلات) را دقیق بفرمایید.
فرزام رمضانی1397/03/31
سلام بنده فوق لیسانس چوب و کاغذ هستم با 22 سال سابقه کاری
در شرکت چوب بری وتولید نئوپان.شرکت ام دی اف دارای سابقه سرپرستی هستم
الان در شرکت کاغذ سازی از بازیافت در زمینه تولید کاغذ تست لاینر سرپرست تولیدم
لطفا راهنمایم کنید جهت مهاجرت واقامت در کانادا
  • گنجی
  • 1397/04/07
اگر تا سن زیر 33 هستید با ایلتس 7.5 و اگر بالای 34 سال هستید از روش کارآفرینی 350 هزار دلاری استانی باید اقدام کنید.
فاطمه1397/03/11
سلام وقتتون بخیر
من لیسانس مهندسی صنایع چوب گرایش کاغذسازی و فوق لیسانس صنایع چوب از دانشگاه تهران دارم و الان ۳۱ ساله و متأهل هستم. دارم برای گرفتن مدرک آیلتس هم اقدام میکنم. آیا شرایطی برای استخدام من در کارخانجات و شرکت های کانادایی در این زمینه وجود دارد؟ میتوانم پذیرش بگیرم؟
قبلا از پاسخگویی شما متشکرم
  • گنجی
  • 1397/03/14
خیر شرطی بجز داشتن ویزای کار یا اقامت دائم ندارد
البته بهتر است در بخش کاریابی سایت ما(در منوهای بالا) شغل تان را جستجوکنید.
مجیدهستم1397/01/24
سلام من اپراتور دستگاه های بروز cnc وطراح در همین زمینه هستم جهت استخدام نیروی متخصص میتونم دراین کشورفعایت کنم
  • گنجی
  • 1397/01/31
اگرسن تا 30 سال هستید فرم پر کنید.
جواد نصیرپور1396/11/04
تخصص بنده طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و اداری میباشد ولی بعلت نوسانهای بازار ایران متضرر گشته و ورشکست شدم آیا امکان مهاجرت به کانادا برای کسی با شرایط من وجود دارد یا خیر ممنون از راهنمایی های شما
  • گنجی
  • 1396/11/11
باید فرم ارزیابی پر کنید. حتما به سن و تحصیلات و مدارک پروانه کسب پاسخ دهید.
محب1395/10/21
ما شرکت و تخصص در این زمینه چوب داریم برای توسعه کار و اخذ اقامت چه روشی مناسب است. سن 50سال.
  • گنجی
  • 1395/10/23

برنامه سرمایه گذاری کبک 2017 برای شما مناسب است. باید در ایران ملک به ارزش 1.6 میلیون دلار کانادا داشته باشید. لینک زیر را بخوانید:
سرمایه گذاری کبک 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن