معلولان در کانادا و آمریکا

بازدیدکنندگان : 71800 نفر 1393/10/26
معلولان در کانادا و آمریکا

disabled-people

بررسی وضعیت دانشجویان معلول در دو دانشگاه کشور کانادا و آمریکا

یکی از سایهای ثبت آمارهای جهانی با نام WD تعداد احتمالی و تقریبی معلولان در کشور ایران را 607 هزار و 528 از میان جمعیت 67 میلیونی اعلام کرده است که در میان اقشار و حرفه های مختلف در حال زندگی هستند.

 

با وجود اینکه جستجو در اینترنت برای یافتن آمار دقیق دانشجویان معلول در کشورمان چه به زبان فارسی و چه به انگلیسی نتیجه ای در بر نداشت اما وجود افراد معلول در میان تمامی اقشار به خصوص قشر دانشجو در ایران که مد نظر این گزارش است حقیقتی نیست که بتوان به راحتی آن را انکار کرد.

 

برای پی بردن به این حقیقت آزار دهنده که در دانشگاههای ایران توجه چندانی به شرایط دانشجویان معلول نشده و این افراد باید به تنهایی گلیم خود را از آب بیرون بکشند نیاز به تحقیق و بررسی فراوان نیست. هرچه توانایی مالی این افراد کمتر باشد عمق مشکلات برای آنها بیشتر خواهد شد.

 

کشورهای دیگر جهان نیز دارای افراد معلول هستند که در بسیاری موارد این تعداد از تعداد معلولان در ایران بسیار بیشتر است. برای مثال ایالات متحده به صورت تقریبی 2 میلیون و 642 هزار و 898، آلمان 741 هزار و 821 و روسیه یک میلیون و 295 هزار و 766 نفر معلول در کشورهای خود دارند.

 

با این حال تحقیق و گردش در میان سایت دانشگاههای مختلف دنیا میزان ارزش و احترام و تسهیلاتی که چنین کشورهایی برای این افراد در میان دانشجویان در نظر می گیرند را آشکار می کند. در اکثر دانشگاهها از قبیل دانشگاه کوئینز در کانادا و دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده بخشی مجزا به دانشجویان معلول اختصاص داده شده است تا این دانشجویان متناسب با نوع معلولیت خود بتوانند از خدمات آموزشی، بهداشتی و خوابگاهی استفاده کنند.

 

تمامی حقوق دانشجویان معلول، وظایف آنها و وظایف مسئولان و اساتید دانشگاه در برابر این دانشجویان به صورت کتاب قانونی در دانشگاه کوئینز کانادا موجود بوده و تمامی افراد موظف به رعایت این قوانین هستند

 

در دانشگاه کوئینز دانشجویان معلول حق دارند به دوره های تحصیلات پیشرفته دسترسی داشته و متناسب با نوع معلولیت تحت آموزش قرار گرفته و در مکان متناسب ساکن شوند. در این دانشگاه مسئولان موظفند تمام تلاش خود را در رعایت حقوق این دانشجویان صرف کرده و از عقب ماندگی و یا عدم درک مفاهیم به دلیل معلولیت آنها جلوگیری کنند. تمامی حقوق دانشجویان معلول، وظایف آنها و وظایف مسئولان و اساتید دانشگاه در برابر این دانشجویان به صورت کتاب قانونی در دانشگاه موجود بوده و تمامی افراد موظف به رعایت این قوانین هستند.

 

فرماندار کالیفرنیا که در سالهای 1983 تا 1991 در این سمت مشغول به کار بوده است معتقد بود تمامی دانشجویان شایسته داشتن فرصت تحصیل هستند و به همین دلیل دانشگاه کالیفرنیا با تاسیس موسسه ای به کمک دانشجویانی که از نیازهای خاصی برخوردار بودند شتافته و امکان تحصیل آسان و لذت بخش را برای دانشجویان معلول فراهم آورد.

 

این دانشگاه ماموریت و هدف نهایی خود را حمایت از دانشجویان معلول در تحصیل و کسب نمرات مناسب و شایسته اعلام کرده است. بالغ بر هزار و 300 دانشجو تحت این شرایط در هر ترم در این دانشگاه تحصیل کرده و تا کنون بالغ بر 3 هزار دانشجوی معلول از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

 

خدمات این دانشگاه در گروههای خدمات برای ناشنوایان و کم شنوایان، خدمات برای افراد ناتوان حرکتی و مرکز فوق پیشرفته تقسیم می شود. در عین حال دانشجویان از خدمات معاینات پزشکی دوره ای برخوردارند تا در صورت نیاز نوع خدمات آموزشی آنها متناسب با نیازهای آنها تغییر و انطباق داده شود.

 

پرستاری، مشاوره های مخصوص آموزشی، پارکینگهای مخصوص، خوابگاههای مخصوص و کمک هزینه های تحصیلی از دیگر خدمات این دانشگاه برای دانشجویان معلول است. مرکز فوق پیشرفته این دانشگاه نیز یکی از مراکز قابل توجه است. در این مرکز تمامی تجهیزات الکتریکی مورد نیاز برای تحقیقات و آزمایشها متناسب با نوع معلولیت افراد تهیه شده است.

 

کارگاهها و میزهای قابل انطباق، رایانه های قابل انطباق و دسترس اپل، تجهیزات و نرم افزارهای ارتباطی قابل انطباق، تجهیزات و صفحه کلیدهای مخصوص خط بریل، نرم افزارهای ترجمه خط بریل، تجهیزات تشخیص کاراکترهای نوری برای خواندن و نوشتن، نرم افزارهای تشخیص صوت و صدا و نرم افزارهای پیش بینی لغات از جمله تجهیزاتی هستند که فرایند تحصیل و تحقیق را برای دانشجویان با ناتوانی های مختلف تسهیل می کند.

 

دانشگاه ویندزور نیز برنامه های مفصلی برای دانشجویان معلول ارائه کرده است. افراد با ناتوانی هایی در بینایی یا شنوایی، درک و حرکت و همچنین مبتلایان به بیماری های مضمن تحت حمایت این برنامه های آموزشی دانشگاه خواهند بود. به گفته مقامات این دانشگاه برنامه حمایت از افراد معلول با هدف به حداقل رساندن تاثیر ناتوانی های موجود بر روند تحصیل و یادگیری آنها ارائه شده است.

 

در این دانشگاه نیز مشاوره های تحصیلی متناسب با نوع معلولیت، شیوه های آموزشی مناسب و استفاده از تکنولوژی ها و تجهیزات منطبق با شرایط فرد در دسته بندیهای برنامه حمایتی از افراد معلول قرار دارد.

 

به گزارش مهر، شاید مقایسه ایران با چنین کشورهایی که از نظر سطح تکنولوژی و علمی در سطوح بالاتر جهانی قرار گرفته اند زیاد منصفانه نباشد، اما چنین سطح علمی و تجهیزاتی یک شبه به کشورهای قدرتمند جهان وارد نشده استو با توجه به اشاره مکرر مسئولان کشور مبنی بر توانایی های نامحدود علمی و تکنولوژیکی کشور می توان به خود اجازه داد که پا را از مرزهای ایران فراتر گذاشته و نگاهی کوتاه و حسرت بار به توجه مقامات دیگر کشورها به قشر معلول جامعه کرد.

 

تسهیلات اقتصادی ویژه ی معلولین

اینجا همه ی کانادایی ها ٬ همه ی افراد مقیم و همه ی کسانی که به هر نوعی اجازه ی اقامت دارند ٬ از یک بیمه ی قوق العاده بهره مند هستند به نام بیمه ی  OHIP  .  البته این نام بیمه مال ایالت اونتاریو است یعنی اون O  اولش اشاره به اونتاریو داره اما تک تک ایالت ها بصورت جداگانه بیمه ای مشابه کارکرد اوهیپ را دارند .

این بیمه ٬ تقریبا تمام هزینه های آزمایشگاهی٬ ارزیابی ٬ درمانی ٬ تجهیزات درمانی و ... را برای مراجع بطور صد در صد پوشش می دهد .

در کنار این مورد ، برای معلولین بیمه ی دیگری نیز صادر می شود به نام ODSP  که این بیمه دیگر آنچنان جامع و کامل است که باورش سخت است . از حمایت مالی تا کاریابی تا کمک به فرد در جا افتادن در کاری که انتخاب کرده تا تقبل تمامی هزینه های درمانی و توانبخشی و خرید تجیهزات ٬ ویلچر و عصا و عینک و سمعک و رعایت مسائل ارگونومیک در محیط منزل ومحیط کار و ...

 

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 49
مری1402/12/08
سلام من خواهرم کم شنوا هستش یعنی ۲۰ درصد شنوایی داره هر دو گوشش از سمعک استفاده میکنه الان آخرای کارشناسیش هست مهندسی شهرسازی میخونه خودمم ارشد مهندسی باغبانی دارم میخواستم بپرسم چون از بچگی روی گفتار درمانیش کار کردیم زبان انگلیسیش خیلی خیلی ضعیف بدون مدرک زبان میتونه ویزای کار و اقدام کنه ؟ سابقه کار داره البته من خودم آیلتس ۶ و نیم دارم و ده سال سابقه کار دارم از چه طریقی میتونیم برای ویزای کاری کانادا اقدام کنیم خودم ۳۰ خواهرم ۲۰ سالشه و اگر بشه خانواده هم میخوان بیان از طریق آوردن سرمایه ممنون میشم راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1402/12/08
بدون دانش زبان انگلیسی شانس اقامت ندارند مگر اینکه سن زیر22 سال باشند که بواسطه والدین اقامت کسب کنند.
نیما1402/10/28
سلام. من یک گوشم ناشنواست، پای راستم از زانو به پایین فلج هست و کوتاهی پنج سانتی داره، اما به راحتی کارهای خودم رو انجام میدهم. کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم. متاهل هستم، 44 سال سن دارم، سابقه مدیریتی بیشتر از دو سال در یک شرکت تاکسی اینترنتی دارم، مسلط به برنامه‌های گرافیکی و طراحی سایت، چاپ و تبلیغات هم آشنایی زیادی دارم و عاشق دیجیتال مارکتینگ هستم و در حال حاضر مدیر ارشد توسعه کسب و کار هستم.بهترین گزینه برای اقامت کانادا برای من و خانواده ام چی هستش؟
سپاس
  • گنجی
  • 1402/11/03
برنامه استارتاپ ویزا کانادا با آیلتس 5 باید اقدام کنید.
رزومه واتس اپ کنیدو وسطح زبان و تمکن مالی را توضیح دهید.
مصطفی1402/09/25
سلام آیا امکان مهاجرت پرستار 32ساله با معلولیت شنوایی یک گوش با حدود شش سال سابقه کار وجود داره؟
  • گنجی
  • 1402/09/28
اگر بتوانید نمره آیلتس 6 به بالا یا فرانسه بی2 بگیرید بله.
با موسسات برگزار کننده ایلتس در ارتباط باشید.
نگار1402/06/26
سلام
من معلولیت با درجه خیلی شدید دارم با مدرک دیپلم خواستم بدونم از چه راهی و با چقدر هزینه میشه برای اقامت کاندا اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1402/06/28
به دلیل معلولیت کانادا شرایط اقامت ندارد
اگر سن زیر سی سال و مدرک ارشد و ایلتس 7 دارید برای اکسپرس اینتری باید اقدام کنید
کیارش1402/03/25
سلام خسته نباشید
من یک برادر دارم ۱۸ سالشه و معلولین ذهنی دارد
سوال من اینه ک کدوم کشور میتونم مهاجرت کنم ک بعد بتونم بردارم را هم با خودم ببرم و کنار خودم باشه
چه کشوری بهتر هست و حمایت بهتری میشه و بهتره برای مهاجرت و حمایت از برادرم
  • گنجی
  • 1402/03/31
کانادا و آلمان خوب است
فربد1402/02/19
با سلام و خسته نباشید
بنده ناشنوا هستم و مدرک لیسانس مهندسی تکنولوژی نرم افزار از دانشگاه آزاد قزوین و 30 سالمه.
شرایط برای مهاجرت به کانادا یا آمریکا چجوریه؟ ویزای کاری یا تحصیلی... کدومش شانس پذیرش بالاتره؟
میتونید تو این زمینه راهنمایی بفرمایید..
تشکر فراوان
  • گنجی
  • 1402/02/20
اگر بتوانید مدرک زبان ایلتس جنرال 7 و سه سال سابقه کار بگیرید شانس اخذ اقامت کانادا را خواهید داشت.
(برای ناشنوا ها نیز تمهیداتی را مراکز آیلتس دارند.)
ایا می توانید کمکم کنید ؟؟؟1401/12/18
من عضو موئسسه vdmfk در سوئیس هستم ۲۹ سال هست که با من قرار داد دارن من با پای چپم تابلوی رنگ روغن می کشم برای ادامه هنر نقاشی نیاز ویزا دارم من یک اپارتمان برای فروش دارم و پول در بانک و مدارک نقاشی و گرافیک دارم لطفا کمکم کنید تا بتوانم ویزا بگیرم
  • گنجی
  • 1401/12/22
نیاز به تحصیلات و ایلتس یا دعوتنامه از کانادا دارید.
سهیلا1401/10/07
سلام وقت بخیر ،دختر من ناشنوا ودانشجوی رشته نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد هستش.با توجه به مشکلی که داره امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری رو داره؟
آیا فاند تعلق میگیره؟
  • گنجی
  • 1401/10/11
فاند خیلی سخت شده
ایشان ابتدا آیلتس بگیرند (امکان اخذ امتحان برای افراد معلول هم هست) سپس برای ویزای دانشجویی اگر زیر30سال هستند اقدام کنید
مهدی1401/07/12
سلام ، بنده دارای معلولیت ضایع نخاعی هستم و روی ویلچر میشینم و دارای سابقه کار ۱۳ حسابداری هستم ، با ویلچر به کار مشغول هستم ،، آیا برای مهاجرت کانادا .. اگه تایید شد ، می‌توانم آنجا مشغول به کار شوم حداقل بعنوان صندوقدار یا غیره ...
  • گنجی
  • 1401/07/12
بله معلولیت مانع شاغل شدن شما در کانادا نخواهد بود.
کبیریان1401/04/07
با سلام
من یه دختر ۱۲ ساله معلول دارم که بخاطر داروهای دخترم و امکانات محدود طی این چند سال هیچ پیشرفتی نداشته ونه راه میره نه صحبت میکنه سوالم اینه آیا میتونم به کانادا مهاجرت کنم موقت یا دائم چون شنیدم اونجا تسهیلات زیادی برای درمان معلولان وجود داره خواهش میکنم جواب بدید ممنونم
  • گنجی
  • 1401/04/12
بواسطه معلولیت کاناداروش مهاجرتی ندارد اما اگر از روشهای دیگر اقدام کنید بعد از کسب اقامت دائم شانس استفاده از تسهیلات را دارید
علیرضا ح1401/03/02
با سلام بنده یک فرد کم بینا هستم و متاهل و دارای 2 فرزند هستم و متاسفانه فرزند دوم بنده نابینا است و سیزده سال دارد کنه میتوانم برای فرزند نابینای خودم از مدارس مخصوص نابینایان. در کانادا با شهریه کم پذیرش بگیرم
  • گنجی
  • 1401/03/07
کانادا شرایط تحصیل برای شما را دارد ولی مانند افراد عادی باید مدارک زبان، تمکن مالی، معدل خوب را داشته باشید
خدیجه1401/01/07
سلام خسته نباشید من دارای معلولیت از پای راست از ناحیه زانو به پایین و با تشخیص پزشک معلول متوسط هستم.37 سال سن دارم دارای مدرک کاردانی بهداشت مدارس از دانشگاه ازاد و کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی از موسسه غیر انتفاعی و ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بین الملل از موسسه غیر انتفاعی.پایان نامه دفاع کردم هنوز با دانشگاه تسویه نکردم.سابقه ی 13 سال ورزش حرفه ای والیبال نشسته بانوان هم دارم.مدرک فنی حرفه ای نون پزی هم دارم.متاهل هستم و همسرم معلولیت دارن و شغلشون هم خدمات کامپیوتر هستش و در این کار خبره و خیلی وارد هستش.قصد مهاجرت به کانادا یا امریکا داریم و میخوایم هم ادامه تحصیل و هم کار کنیم.ایا امکانش هست؟لطفا راهنمایی کنید.با تشکر
  • گنجی
  • 1401/01/14
معلولیت امتیاز خاصی در برنامه مهاجرت ندارد
شما با داشتن مدرک زبان و ایلتس 7 جنرال وسابقه کار برای ویزای کار استانی کانادا مانند پرنس ادوارد و نیوبرانزویک و ایلتس 6اکادمیک برای ویزای دانشجویی
همسرتان اگر پروانه کسب  ایلتس 5 به بالا و تمکن خوب داشته باشند برای ویزای کار استانی
می توانید اقدام کنید.
رضا1400/06/21
باسلام و خدا قوت .
بنده ام کم شنوا هستم . و قصد مهاجرت به کانادا دارم . یک سوال: باید مدرک آیتلس داشته باشم؟
چون من هر کلاس زبانی میرم متوجه حرفهای استاد نمیشم و برام سخته از شنیداری ولی زبان اشاره بین المللی ASL بلدم از طریق اشاره بین المللی میشه وارد دانشگاه بشم ؟
آیا برای ناشنوا مترجم داری؟ ممنون میشم جوابم بدین
  • گنجی
  • 1400/06/21
آزمون ایلتس برای افرادی مثل شما هم با تجهیزات اضافی برگزار می شود. شما می توانید درخواست این خدمات را همراه ثبت نام به مرکز آزمون ایلتس بدهید. به نظرما بخش ایلتس برای کم شنوا با حضور فرد لب خوانی درخواست بدید.
فاطمه ر1400/05/30
سلام وقت عالیتون بخیر.
من کم شنوا هستم لیسانس طراحی و دوخت لباس دارم ولی در حال حاضر توی کار کیک پزی و شیرینی پزی کار میکنم و سه ساله کار میکنم سابقه کاری دارم و همسرم ناشنوا لیسانس تربیت بدنی ولی شغل آزاد سوپر دارن. میشه لطف کنید هزینه رو بگین چقدره؟ و چه مدارکی میخوان؟
  • گنجی
  • 1400/05/30
باید ابتدا ایلتس جنرال 6 بگیرید. 
فریبا1400/05/02
سلام خسته نباشید من کم شنوام سنم ۳۲میخوام بدونم میشه مهاجرت به کانادا من چندتا مدرک مختلف دارم قالی بافی و ارایشگری ونرم افزار دارم بعدفوق دیپلم نرم افزار دارم ولی اینا یادم رفت میشه مهاجرت کنم یانه
  • گنجی
  • 1400/05/02
فوق دیپلم کامیپوتر شانس خوبی دارد. ایلتس 7 بگیرید
مریم1400/05/02
من یک معلول جسمی حرکتی هستم ۳۰ تجربه نقاشی دارم
  • گنجی
  • 1400/05/02
به دلیل معلولیت کانادا به کسی اقامت نمی دهد اما اگر از روشهای دیگر مثلا نیروی متخصص(باید حداقل لیسانس+ایلتس 7 باشد) مقیم کانادا شوید انوقت دولت مزایایی را در نظر می گیرد. 
عسل ش.1399/08/07
با عرض سلام و وقت بخیر
بنده دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی هستم از دانشگاه آزاداسلامی تبریز دارای مدرک آیلتس آکادمیک باband score6 هستم .معلولمادرزادی ضایعه نخاعی هستم و خودم کارگاه کارآفرینی داشتم برای زنان دارای معلولیت در تبریز سوای اینکه چنذ تا مدرک کارگاهی و یک مقاله ثبت شده در مجله علمی پژوهشی سیایت علم نیز دارم و همچنین لوح ترجمه شده از جامعه معلولین مبنی بر انجام فعالیت بشر دوستانه در این NGO .لذا خواهشمند است راهنماسیهای لازم را در جهت مهاجرت کاری یا تحصیلی و اگر تسهیلاتی برا زنان دارای معلولیت هست لطف کنین بفرمایید.با تشکر
  • گنجی
  • 1399/08/24
برای دانشجویی می توانید ولی اطلاعات سن و معدل شما را نمی دانیم
این لینک را بخوانید جزئیات دانشجویی درج شده:
https://www.ganjico.com/news/13710
محمد رضا 1399/06/16
سلام من معلول هستم وبرنامه نویس و بخاطر معلولیت نمی تونم دانش گاه برم و مدرک دیپلم هم ندارم ولی برنامه نویسی خوبی هستم می خواستم ببینم که من میتونم به کانادا محاجرت کنم
  • گنجی
  • 1399/06/25
ایلتس بگیرید و دانشجویی اقدام کنید
https://www.ganjico.com/news/13691
امیر1399/06/04
با سلام
من مهندسی کامپیوتر از پردیس خودگران امیر کبیر دارم با معدل 16.5 ایتلس 7 و چند مقاله می خواهم برای ارشد اپلای کنم به اروپا یا کانادا به نظرتون چقدر شانس دارم ؟ فقط یه معلولیت خفیف دارم ، این برام مشکل ساز نمیشه ؟
  • گنجی
  • 1399/06/11
برای کاناداشانس ویزا دارید.
در ونکوور امکان اخذ اقامت بعد از فوق لیسانس هست. نیاز به ایلتس اکادمیک 6.5 و تمکن مالی برای هزینه دانشگاه(سالانه20هزاردلار) دارید.
بهنام1399/04/06
سلام وقت بخیر من لکنت زبان دارم ایا میتونم برای اقامت کانادا اقدام کنم؟ ایا لکنت زبان ممکنه باعث رد شدن از پروسه اقامت شه؟
  • گنجی
  • 1399/04/09
برای ایلتس باید از مراکز امتحان این آزمون سوال فرمایید.
علی1398/11/01
با درود فراوان
من متأهل هستم و از دو چشم کم بینا هستم. فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارم و دورۀ دکترا را هم گذراندم و چون در آزمون بورسیه ضعف بینایی را ملاک قرار دادند شخص دوم جذب دانشگاه شد و توان پرداخت بدهی را نداشتم و به امید بورسیه دوره را آغاز کرده بودم. من می خواهم در دانشگاه تورنتو دوره دکتری را به پایان برسانم و در آن دانشگاه یا دانشگاه دیگر در کانادا ادبیات فارسی تدریسکنم. امکان همزمان فاند تحصیلی و اشتغال بنده در آن کشور فراهم هست؟ امکان بردن فرزندان هست یا بهتره مجرد برم؟ اصلاً توصیه شما چیست؟ اگر تحصیل در رشته ادبیات فارسی را در آن دانشگاه شروع کنیم امکانش هست در حین تحصیل در سال اول مدرک آیلتس را ارائه بدیم؟ بنده دارای چندین مقالۀ علمی پژوهشی هستم که در رشته ما از مقالۀ isi برتر است. چندین مقالۀ علمی در همایش های ملی و بین المللی دارم و دو رتبۀ کشوری در محور پژوهش دارم به نظر شما چه باید بکنم؟
  • گنجی
  • 1398/11/06
بله میتوانید برای ویزای تحصیلی یا اقامتی اقدام کنید
برای اقامت اگر تا سن 35سال باشید نیاز به ایلتس هفت و برای ویزای تحصیلی اگر وقفه تحصیلی کمتر از سه سال و ایلتس اکادمیک6 داشته باشید می توانید
بسیاری از دانشگاه های تورنتو و مونترال بورس ارائه می دهند ولی ابتدا باید رزومه تان را برای همه اساتید بفرستید و پیگیر باشید .
چند نمونه بورس در تلگرام و اینستاگرام هست
Omid 1398/08/15
با سلام و احترام
من 26 سال سن دارم. دارای معلولیت شنوایی هستم. مدرک لیسانس (کارشناسی پیوسته)مهندسی برق گرایش الکترونیک دارم مدرک تافل یا آیلتس در حال حاضر دریافت نکردم به تازگی فارغالتحصیلی شدم من به زبان انگلیسی 50 درصد مسلط ام در حال حاضر خوندن زبان هستم برای آمادگی شرکت در زبان بین المللی هست.قصد دارم برای ادامه تحصیل در مقطع مستقیم به دکترا و همزمان اشتغال در کانادا اقدام کنم و سرمایه زیادی هم ندارم. راهنمایی بفرمائید بدون امکان داشتن سرمایه بالا امکان اینکه بتونم فول فائد یا فائد تحصیلی دریافت کنم وجود دارد یا خیر؟
لیست دانشگاه های کانادا برای من کدام مناسب تر است؟ و چه رشته های برای من مناسب است؟
مثلا کامپیوتر الکترونیک رباتیک و آی تی.
بعد از چه مدتیمیتوان اقامت دائم کانادا(شهروندی شدن) را دریافت نمود؟
با تشکر فراوان
  • گنجی
  • 1398/09/07
با ایلتس اکادمیک 6 و استادی پلن و رزومه قوی و معدل خوب امکان فاند هم هست ما در تلگرام و اینستاگرام چند نمونه قرارداده ایم.
این مراکز را ببینید:
Ontario Tech University.
Centennial College of Applied Arts and Technology.
Conestoga College of Applied Arts And Technology.
British Columbia Institute of Technology (BCIT)
Sault College.
در ضمن اینها بهترین دانشگاه های کانادا است:
University of Toronto
McGill University
University of British Columbia
حسن1398/08/06
با سلام اینجانب دارای مدرک لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ، مدرک ایلتس 7.5 و دو مقاله خارجی متوسط هستم . به نظر شما با وجود معلولیت از ناحیه دست چپ امکان گرفتن فاند برای ارشد از کانادا یا یک کشور خوب دیگر رو دارم ؟؟؟
و اینکه کلا برای زندگی جامعه معلولین کدام کشور بهتر است ؟؟
  • گنجی
  • 1398/08/11
معلولیت تاثیر مثبت یا منفی در مهاجرت یا پذیرش ندارد.
آرزو1398/06/14
با سلام من 29 سال سن دارم دارای معلولیت شنوایی هستم . مدرک ارشد از دانشگاه معتبر دولتی دارم و معدلم بالای 15 است .مدرک ایلتس در حال حاضر دریافت نکردم. شاغل هستم ... قصد دارم برای تحصیل در دکترا و همزمان اشتغال در کانادا اقدام کنم سرمایه زیادی هم ندارم ... راهنمایی بفرمایید که بدون داشتن سرمایه بالا امکان اینکه بتونم فاند تحصیلی را دریافت کنم وجود دارد یا خیر؟
ایا سن روی دریافت فاند اثر دارد؟
بعد از چه مدتی میتوان اقامت دائم کادانا را دریافت نمود؟
  • گنجی
  • 1398/06/18
برای گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری شانس بیشتری تا فوق لیسانس هست، ابتدا دانشگاه های تراز اول (اگر رزومه قوی دارید) را انتخاب کنید مثل UofT، McGill، UBC بعد در سایت دانشگاه رشته واساتیدی که به کار شما شبیه ترند را بیابید و برای آنها با ایمیل رزومه و درخواست خود را بفرستید. معمولا در هنگام پر کردن اپلیکیشن دانشگاه یک بخش برای درخواست فاند هست که باید آن را تیک بزنید. دانشگاه تورنتو که رشته کامپیوتر در مقطع ارشد را با فاند از ترم دوم ارائه می کند که این فاند شامل شهریه و هزینه زندگی تان خواهد بود.
حتما باید مقاله و مدرک زبان داشته باشید، معمولا دانشگاه های کانادا هر دو ازمون IELTS – TOEFL را قبول دارند.
برای فاند Scholarship باید پیگیری زیادی جهت جلب نظر استاد انجام شود داشتن یک استاد که شما را قبول کند از همه چیز بهتر است ایمیل کاملی برای استاد مربوطه بزنید و دلایل خود را برای درخواست فاند توضیح دهید و آن ایمیل را پیگیری کنید همچنین مستقیم هم برای خود دانشگاه اپلای کنید.
انواع فاند در کانادا:
1- common wealth school
2-CONACYT
3-Foord Foundation international felo......
4- Foreign Government or University Award
5-Full bright Scholar
6- Government of Canada award
7-rotary scholar
معصومه1398/03/29
سلام معصومه هستم ۲۰ سال دارم . من معلول حرکتی هستم و پدر و مادرم فرهنگی هستن
میخوام اقامت کانادا بگیرم چیکار باید کنم شرایطشو میفرمایید.اگه بدون هیچ کار و شغلی بخوام برم دولت چگونه حمایت میکنه
  • گنجی
  • 1398/03/31
معلولیت تاثیری در مهاجرت آسان ندارد.
باید مدارک دانشگاهی و ایلتس 7 داشته باشید.
ممد1397/10/29
سلام و عرض ادب
من ۲۲ سالمه و مشکل شنوایی دارم.
دانشجوی کارشناسی عمران غیر اتفاقی صدرا هستم.
و قصد دارم برای ادامه تحصیل ، کارشناسی ارشد به کشور کانادا برم.
ایتلس ۷ دارم...
و اینکه دوتا سوال دارم
۱.مدرک لیسانس دانشگام معتبره یا نه؟
۲.اینکه کارشناسی ارشد رو سراسری روزانه قبول شم
میتونم از بورسیه ی کانادا بهره مند شم؟
۳. بنظرتون بهترین کشور، برای معلومان در رشته عمران چیه؟
  • گنجی
  • 1397/11/12
اگر مورد تایید وزارت علوم باشه
بورسیه نیاز به رزومه قوی و ایلتس دارد
علی1397/10/08
سلام خسته نباشید می خواستم در زمینه اقامت معلولین در کشور کانادا راهنمایی بفرمایید من کارشناس ارشد حقوق نفت و گاز هستم چهل درصد طبق نظر پزشکی از ناحیه پای راست معلولیت دارم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید من باید برای گرفتن اقامت کانادا چکار باید بکنم از لطف شما بسیار سپاسگزارم و متشکرم منتظر پاسخ شما عزیزان هستم
  • گنجی
  • 1397/10/10
اقامت با معلولیت شما مشکلی ندارد. ایلتس و سن را بفرمایید.
حمید1397/09/20
با سلام,بنده ارشد ژنتیک هستم از دانشگاه ازاد اهر با معدل 17.77 و دارای سه مقاله آی اس آی که دوتاش با ایمپکت فاکتور 2.5 و بالا چاپ شده و یکیش هم 1.5تعلق میگیره بهش,مسلط به زبان های انگلیسی و تورکی استانبولی هستم و هشت سال تو موسسات درس دادم انگلیسی رو,معلولیت خاص جسمی حرکتی دارم با درصد شدید ولی کاملا مستقل و توانایی انجام هرکار فیزیکی رو دارم.میخاستم برای دکترای ژنتیک انسانی یا پزشکی با فاند کامل تو دانشگاه های کانادا یا امریکا اقدام کنم,لطفا شانس بنده و فرایند اقدام رو برای من تشریح میفرمایید؟ و اینکه معلولیت من تا چه اندازه در پذیرش من تاثیر مثبت خواهد داشت.سپاسگزار محبتتان هستم
  • گنجی
  • 1397/09/30
معلولیت تاثیری بر ویزا ندارد.
برای فاند میتوانید اقدام کنید ولی زمان بر و نیاز به پیگیری و ارسال ایمیل رزومه برای پیدا کردن یک استاد در دانشگاه دارد.
Omid 1397/08/30
سلام خسته نباشی.
ببخشید من کم شنوا هستم سمعک داخلی استفاده میکنم.راستی من تو دبیرستان دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ریاضی فیزیک خوندم و الان دانشجویی ترم7 رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک هستم میخواستم بپرسم دانشگاه های امریکا پذیرش کنم فقط تو امریکا باشه.همه ی ایالت های امریکا باشه برا من فرقی نمیکنه چه پورتلند باشه یا آیداهو یا نبراسکا یا تگزاس یا اریزونا یا کالیفرنیا یا ماساچوست و... من عاشق همه ی ایالت ها هستم برای من فرقی نمیکنه کجا قبول بشم.من تو تهران زندگی میکنم تو رو خدا لطفا ادرس رو بما بگید با مادرم بیام با مشاوره حضوری باشم. راستی من حرف میزنم و زبانم خوبه.
  • گنجی
  • 1397/09/01
برای پذیرش تحصیلی فقط کانادا را مطلع هستیم ولی باید تافل 100 به بالا و رزومه قوی و مقاله داشته باشید سپس برای دانشگاه های امریکا می توانید درخواست دهید.
شیمی1396/03/03
باسلام من یه ددخترسی ساله هستم معلول کم بینا کم شنواهستمکارشناسی اارشددارمدارای ددومقالهای اس ای هستم میخام به امریکایاکانادامهاجرت کنم که دذمشگاهی متناسب بامعلولیتم پیداکنم.شرایط گرفتن بورس واقامت چیه؟باسپاس



باسلام من سی ساله هستم معلول کم بیناکم شنواهستم کارشناسی ارشددارم
  • گنجی
  • 1396/03/12
باید مدرک زبان ایلتس سا تافل و معدل بالای 15 و رزومه خوب مرتبط با رشته مورد پذیرش تان داشته باشید. در بخش دانشجویی ما لیست دانشگاه ها هست به بخش ادمیشن انها رزومه خود را بفرستید
keyvan1395/11/17
سلام خسته نباشید من پسری دارم که ۹ سالشه و به خاطر اشتباه پزشکان دچار معلولیت ذهنی شده.هیچ یک از دکترایی که داخل ایران هستند نتونستن مریضی پسرم رو تشخیص بدن و فقط میگن که توجه و تمرکز فرزندتون پایین هستش و کارت معلولیت داره و مدرسه ی استثنایی میره.به نظر شما برای اقامت و ارائه خدمات به افرادی که مثل پسر من هستند کودوم کشور بهتره؟و برای مهاجرت به این کشور ها چه چیزهایی لازم است؟
  • گنجی
  • 1395/11/19

کانادا خوب است ولی باید ایشان همراه شما مقیم شوند که ابتدا برای اطمینان باید با پزشکان معتمد سفارت صحبت کنید.(لیست اسامی در منوهای بالا)

كوروش باورصاد1395/11/16
سن همسرم٤٠ سالشه اما اگر از طريق خودم بخواهم اقدام كنم چطور؟البته معلوليت بنده طورى نيست كه نتونم راه برم كاملا معمولى راه ميرم.
  • گنجی
  • 1395/11/17

اگر سن شما کمتر از 40 هست می توانید اقدام کنید.

كوروش باورصاد شانكيان1395/08/06
با سلام كوروش هستم از ناحيه پاى راست(زير زانو) معلول مى باشم عضو هيأت بدمينتون و مربى ، ليسانس حسابدارى همسرم هيأت علمى دانشگاه ، رشته زبان فرانسه ( ادبيات زبان فرانسه) به مدت ١٠ سال و يك فرزند ٥ ساله لطفأ جهت اقامت به ايالت كبك راهنمايم كنيد (در ضمن همسرم مدرك زبانB2را دارد)
  • گنجی
  • 1395/08/08

اگر تا 35 سال همسرتون هستند بعد از بازگشایی مجدد کبک که در کانال تگرام اطلاع رسانی خواهیم کرد می توانید اقدام کنید

الهام1395/04/25
باعرض سلام و احترام خدمت شما. از اینکه به سوالهایم پاسخ می دهید بی نهایت متشکر و سپاسگزارم. عذرخواهی می کنم شما فرمودید تا 30 سال سن اقدام فرمایید یعنی بیشتر از 30 سال باشد؟ الان من 36 سال سن دارم. آیا اقدام کنم؟متشکرم
  • گنجی
  • 1395/04/26

بعد از سی سال امتیاز کافی ندارید. لینک زیر را بخوانید:

اکسپرس اینتری 2016

الهام1395/04/23
سلام خسته نباشید با توجه به اینکه در بالا فرمودید دکتری ادامه بدم نفرمودید آیا مهاجرت به کانادا شامل من میشه؟ کی برای مهاجرت اقدام کنم؟ آیا با توجه به معلم بودنم نیروی مربی کودک شامل من میشه؟بسیار متشکرم
  • گنجی
  • 1395/04/24

اگر بتوانید آیلتس 7.5 خودتان و همسر تان 6 بگیرید و سن شما تا 30 سال باشد می توانید الان اقدام برای ویزا کنید.

الهام1395/04/21
باعرض سلام و احترامخسته نباشید من ناشنوا و آموزگار استثنایی ودارای مدرک فوق لیسانس الهیات وهنرهای فرش دستبافت و کامپیوتر هستم دوست دارم با همسرم و فرزندانم به کانادا بروم و مجوز اقامت اونجا را بگیرم. خواهشمندم مرا راهنمایی فرمایید که از کجا شروع کنم؟ چه چیزهایی باید داشته باشم؟ می خواستم مدرک آیتلس بگیرم گفتند بخاطر شنواییت نمی تونی مدرک بگیری. در ضمن دکتری قبول شدم و فعلا آزمون مصاحبه دارم. از راهنماییتون بسیار سپاسگزارم
  • گنجی
  • 1395/04/22

برای آیلتس با مراکز زیر هم صحبت کنید، دکتری خود را هم ادامه دهید.
ایلتس 

ارش1395/03/22
سلام اقا گنجي ممنون كه جواب داديد گفتي الان نياز به ايلتس دارمپس براي ايلتس چه راه ها بايد انجام بدم؟ از راهنمايتون بسيار ممنون ميشوم
  • گنجی
  • 1395/03/23

در بخش ایلتس سایت ما لیست مراکز اموزش و امتحان ایلتس درج شده است.

حجت الله1395/01/07
باسلام شغل من فوق تخصصی سخت افزار تعمیرات کامپیوتر و لپتاپ درکانادا اقامت دائم و مغازه بگیرم اگه حقوق دستبرد تعمیرات مغازه یا شرکت کانادا چقدر است؟ کرایه مغازه چقدر است؟اداره مالیات چقدر از ما پول میگیرد؟من 7 سال تمام مطالعه کانادا تحقیق کردم خواستم بدانم اولین کسی بخواهد درکانادا اقامت دائم بگیرد گفتند سرمایه گذاری کنید بعد اقامت میدهد ؟ سایت کانادا یک نفر ورود به کانادا 12 هزار $ با خود بیاورید و 2 یا 5 سال کارت اقامت میدهد؟عموی من 13 سال درکانادا می باشد ...اداره مالیات کسی معلولیت پول نمیگیرد؟دوست من برق کار ساختمان و صنعتی درکانادا میخواهد اقامت و شغل بگیرد حقوق چقدر است ؟در ضمن ما ناشنوا می باشیم و براحتی با مردم حرف میزنم .....اگه حقوق ایمیل برام بفرستید
  • گنجی
  • 1395/01/11

برای مهاجرت : شما نیاز به لیسانس+آیلتس جنرال 7.5 دارید یا از روش سرمایه گذاری باید 100 هزار دلار نزد دولت سپرده بگذارید و در ایران دارایی 350 هزار دلاری داشته باشید.

برای کار در کانادا: تعمیرات کامپیوتر حدود 2 تا6 هزار دلار می تواند درآمد داشته باشید بستگی به تخصص شما و زبان انگلیسی و شناخته شدن در بازار دارد.مالیات تا 24 هزار دلار در آمد در سال معاف است و بعد از آن از 15 تا 45 درصد می باشد.

بعد از مقیم شدن امکانات دولت برای معلولان زیاد است و مشکلی نخواهید داشت لینک زیر را بخوانید:

معلولان درکانادا

احمد1394/10/27
سلام 23 سال دارم من معلول جسمی حرکتی هستم از دو پا پروتز استفاده می کنم و خودم ورزشکار حرفهای هستم وزنه برداری پرس سینه مقام های کشوری جهانی زیاد کسب کردم می خواستم موقیم کانادا بگیرم اونجا فعالیت کنم راهنمای کنیید لطفا
  • گنجی
  • 1394/10/28

باید از روش خوداشتغالی فدرال اقدام کنید، فقط زمان بر است. لینک زیر را بخوانید:

خوداشتغالی فدرال 

فرهام1394/10/14
سلام متا سفانه ج سوالامو پیدا نکردم مجددا سوال میکنم معلول شنوایی هستم لیسانس عمران دارم سوابق کاری خوب دارم بهترین روش مهاجرت برای بنده پیشنهادتون چیه ممنون از لطفتون
  • گنجی
  • 1394/10/14

روش اکسپرس اینتری با ایلتس 7.5

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن