برنامه های دولت کانادا در مورد ویزای کار

بازدیدکنندگان : 52440 نفر 1396/02/31
برنامه های دولت کانادا در مورد ویزای کار

برنامه های دولت کانادا در مورد ویزای کار

طبق گزارش اداره بازرشی کار کاناد در مورخ 29 اردیبهشت 1396- نشان داد که  کارگران موقت خارجی در حالی برای انجام کار به کانادا آورده شده اند که کاناداییهایی فراوانی متقاضی بعهده گرفتن این مشاغل در کانادا وجود داشتند.
بازرس کل- آقای مایکل فرگوسن بر این باور است که تلاش کافی برای اطمینان از کمبودهای موجود در بازار کار صورت نگرفته و کارفرمایان استخدام کارگران خارجی را صرفا بعنوان راحت ترین راه حل خود در نظر گرفته اند.
بعلاوه، سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ((ESDC نیز تحقیقات پیگیری را پیرامون سوء استفاده از این برنامه از طریق بازرسی در محل و مصاحبه های حضوری انجام نداده است.
این سازمان همچنین موفق به ارزیابی تاثیر مخرب این برنامه بر بازار کانادا نبوده است.
این گزارش بر این امر موکد است که اداره کار کانادا اطلاعات کافی از بازار کار کانادا نسبت به وجود نیروی متخصص فعال کانادایی لحاظ نکرده است.
 فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا مشخصا" در رابطه با سه بخش:
- مددکاران
- صنایع مواد غذایی
- صنایع غذایی دریایی مرتکب غفلت شده است، این اداره میبایست این امر را مورد بررسی قرار میداد که آیا کارگران خارجی درحقیقت کمبودهای "واقعی" بازار کار را جبران میکنند یا نه.
این گزارش در ادامه بر این امر تاکید کرد که کاناداییهایی که سابق بر این در کارخانه های فراوری غذاهای دریایی فعال بوده اند میتوانند نیروی آماده بکار در این بخش بحساب آیند.
"این یافته ها حائز اهمیت هستند زیرا این برنامه بمنظور کمک به کارفرمایان طراحی شده تا بتوانند پاسخگوی نیازمندی های شغلی خود باشند. کاناداییها از این نهاد انتظار دارند تا این طرح را به گونه ای مدیریت کند که راه حلی برای کمبودهای واقعی بازار کار باشد.
چهار نتیجه گیری اصلی از گزارش بازرس کل
1-           سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا در بررسی های لازم پیرامون فرایند استخدام کارگران خارجی از سوی کارفرمایان بعنوان آخرین راه حل ممکن مرتکب اهمال شده است.
در برخی موارد      سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا درخواستهایی را تایید کرده است که در آنها کارفرمایان تلاشهای مقتضی را نسبت به آموزش کارمندان موجود یا استخدام کارمندان کانادایی (که شامل گروههای اقلیت نیز میشوند) انجام نداده اند.
2- سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا از همه اطلاعات موجود پیرامون بازار کار بمنظور تشخیص نیروی آماده بکار کانادایی استفاده نکرده است
در زمان بررسی پرونده های درخواست استخدام کارگر موقت غیر کانادایی از سوی کارفرمایان، افسران بررسی حاضر درسازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا به بخشی (نه همه) از اطلاعات بازار کار دسترسی داشتند. برای مثال: افسران مربوطه از داده های بیمه کار استفاده نکردند و تنها به بخشی از اطلاعات استخدامی دسترسی داشتند.
این اطلاعات میتوانست آنها را در ارزیابی و تشخیص نیروی کار موجود و کمبود آن یاری دهد. برای مثال: سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا درخواستهایی را از سوی کارفرمایان در کارخانه های فراوری غذاهای دریایی پذیرفته است در حالیکه این نهاد از وجود نیروی آماده بکار در این حوزه با خبر بوده است.
3- سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا بهره کافی از منابع اطلاعاتی موجود بمنظور بررسی و شناخت کارفرمایان فاقد صلاحیت نبرده است.
سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا اقدامات اجرایی خود را از زمان اعلام اصلاحات برنامه  افزایش داد. بهرحال این ارگان اطلاعات در دسترسش را بمنظور تمرکز بر کارفرمایان کارگران موقت آسیب پذیر یا کارفرمایانی که درخواستشان تطابق کافی با مفاد مورد نیاز برنامه ندارد بکار نگرفته است.
ما به این نکته نیز پی بردیم که این اداره تحقیقات محدودی را در محل کار کارفرمایان انجام داده اند. بعلاوه زمانی که یک اقدام اجرایی ختم به یک سفارش به اقدام قضایی علیه یک کارفرما شد، مراحل تایید آن ماهها بطول انجامید.
4.           اداره نتایج حاصله از این برنامه و تاثیرات آنرا بر بازار کار ارزیابی نکرده است
سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا استراتژی مناسبی برای ارزیابی عملکرد برنامه بکار نبرده است و از اطلاعات موجود برای ارزیابی نتایج برنامه بهره کافی نبرده است. برای مثال: سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا از اطلاعات مربوط به کارگران موقتی که کارشان را از دست داده اند بمنظور بررسی مجدد تصمیمات اولیه و تایید مشاغل تحت این برنامه استفاده نکرده است. این اداره همچنین از عواقب ناخواسته اجرای این برنامه بی خبر بوده است.
 
دوره مورد بررسی توسط این گزارش: 12 دی ماه 1391 تا 10 شهریور 1395 شامل تنها 10 ماه از روی کار بودن دولت فعلی بوده است واکثر مشکلات بوجود آمده حاصل سیاست های دولت محافظه کار قبلی میباشند، که اساسا منجر به اعمال سخت گیریهایی پیرامون اجرای برنامه و برخی سوء استفاده ها شد.
از زمانیکه لیبرالها به رهبری جاستین ترودو بکار آمدند، اقدام به ایجاد یک کمیته پارلمانی بمنظور بهبود عملکرد سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا کرده اند
این کمیته 21 پیشنهاد بادر نظر گرفتن حقوق کارگران و یکپارچگی برنامه برای بهبود عملکرد سازمان ارائه داد.
از آن زمان تاکنون لیبرالها تغییراتی را در نواحی کلیدی اعمال کرده اند:
-             حذف قانون عدم تمدید اجازه کار بعد از 4 سال.
-             اعمال سقف 10 درصدی نیروی کار برای کارفرمایانی که پس از 30 خرداد 1393 اقدام به استفاده از برنامه نموده اند. سقف نیروی کار برای کارفرمایانی که قبل از تاریخ مذکور از برنامه استفاده کرده اند همچنان 20% است.
-             کارفرمایان مجاب به تلاش بیش از پیش بمنظور استخدام افراد کانادایی شده اند. تاکید بر استخدام جوانان، مهاجران تازه وارد، بانوان، افراد بومی و کم توان خواهد بود.
-             استفاده کنندگان از این طرح میبایست دولت را با بکارگیری تکنولوژی و برنامه های آموزشی در انتقال نیرو به بازار کار یاری دهند.
 
دولت جدید به رهبری اقای جاستین ترودو، برنامه جدید جذب مهاجرین با استعداد را پیش رو دارد، مشخصات این برنامه به شرح زیر است:
ویژگیهای اصلی شبکه استعدادیابی جهانی
- ایجاد استاندارد 2 هفته ای برای بررسی درخواستهای اجازه کار (و ویزا در صورت امکان) برای کارگران ماهر مستعد.
- خدمات خاص برای شرکتهایی که در پی انجام سرمایه گذاری کارافرین در کانادا میباشند
- حذف ملزومات ویزای کار برای کار موقت (30 روز یا کمتر در یک دوره 12 ماهه) و یا فرصت مطالعاتی کارگران ماهرمستعد
شرکتهایی که اقدام به درخواست برای اسخدام کارگر از طریق جریان جهانی استعدادیابی میکنند به سیستم بررسی تسهیل شده و جدیدی دسترسی خواهند داشت
 

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
mirwys 1396/06/22
آیا با پاسپورت و ویزای کاری داخل کانادا بشه اقامت کانادا میدن بهش
  • گنجی
  • 1396/06/23
خیر
سید سعید محرم پور1396/04/23
سلام خسته نباشید آقای گنجی با مدرک لیسانس مکانیک گرایش حرارت و سیالات دانشگاه پیام نور و با با مدرک آیلتس با چه مبلغی و آیا کار پیدا میشود در ضمن سنم 27 سال است
  • گنجی
  • 1396/06/03
برای کاریابی در منوهای بالا بخش کاریابی در کانادا را بخوانید.
فریما1396/04/04
با عرض سلام و خسته نباشید،میخواستم بدونم مدرک کدوم رشته ها شانس بیشتری برای اخذ اقامت از کشور کانادا رو داره؟ایا رشته های پیرا پزشکی مثل پرستاری شرایط بهتری نسبت ب بقیه داره ؟
  • گنجی
  • 1396/05/03
خیر رشته های خوب در بخش نیروی متخصص فدرال درج شده
سارا1396/03/28
سلام من متاهل 30 ساله و دارای یک فرزند 7 8 ماهه هستم کارشناس ارشد صنایع غذایی هستم و 6 سال سابقه کار در یکی از موسسات دانشگاهی رو دارم و همچنین کارهای هنری هم انجام میدهم - همسرم 31 ساله و دارای مدرک کاردانی گرافیک هست و شغلشون درحال حاضر آزاد و نامرتبط با رشته شون هست ( یک سال مرتبط کار انجام داده بدون بیمه) آیا میتوانیم برای مهاجرت اقدام کنیم ؟ و به نظر شما بهترین روش کدام روش مهاجرتی به کاناداست با توجه به شرایط ما ؟
  • گنجی
  • 1396/05/02
نیاز به رزومه دقیق شما و شرح سوابق شغلی و عنوان مدرک تحصیلی شما داریم.
فاطمه1396/03/26
آیا پذیرش کاری در آلبرتا برای شرایط: ۲۸ سال، دارای دوسال سابقه کار، کارشناس ارشد مهندسی پلیمر، فعلا بدون مدرک زبان(در حال خواندن) امکان پذیر هست؟
  • گنجی
  • 1396/05/02
خیر، بهتر است در بخش کاریابی در کانادا در وب سایت ما رشته خود را در شهر آلرتا جستجو کنید
فرشید1396/03/15
سلام آقای دکتر گنجی ممنون ازسایت خوبتون.من حدود36 ساله متاهل ودارای یک فرزندچهارساله هستم دارای لیسانس مکانیک خودرو از دانشگاه آزادونیز چند مدرک فنی مرتبط میباشم وحدود ده سال به کار تعمیرات خودرو مشغول هستم آیا با این شرایط میتونم برای مهاجرت اقدام کنم از چه راهی؟ قبلا بخاطر از راهنمای شما کمال تشکر را دارم.
  • گنجی
  • 1396/03/28
امتیاز سن را نمی گیرید اگر همسرتان سن کمتر و لیسانس و سابقه کار دارد اقدام کنید./
مبین1396/03/02
آیا پذیرش تحصیلی یا اشتغال به کار برای مدرک کارشناسی مکانیک ومشغول به تحصیل در مقطع ارشد ساخت و تولید دارین؟
  • گنجی
  • 1396/03/12
اگر مدرک زبان و دوسال سابقه کار و سن زیر 30سال باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن