نرخ اشتغال زایی و سرمایه گذاری کانادا مثبت اعلام شد

بازدیدکنندگان : 20697 نفر 1397/05/21
نرخ اشتغال زایی و سرمایه گذاری کانادا مثبت اعلام شد
گزارش های اقتصادی از روند سرمایه گذاری در کانادا نشان می دهد که همچنان کانادا روند خوبی را در پیش دارد.
نرخ بیکاری کانادا و اشتغال زایی در ماه جولای با رسیدن به ۵.۸ درصد به کمترین رقم از دهه ۱۹۷۰ میلادی به بعد رسید.
بر پایه این گزارش، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از سال گذشته میلادی تاکنون به منظور حفظ تورم و خنک کردن موتور رشد اقتصادی ۴ مرتبه افزایش داده و انتظار می رود نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی حداقل یکبار دیگر افزایش پیدا کند.
به گزارش بلومبرگ انگلیسی، نرخ بیکاری کانادا در ماه گذشته میلادی به کمترین رقم در ۴ دهه اخیر رسید که علت اصلی آن به افزایش اشتغال زایی بیش از حد انتظار نسبت داده می شود؛ ضمن اینکه اقتصاد کانادا با قدرت به جلو حرکت می کند.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

در حال حاضر بسیاری از رشته ها بازار کار خوبی را دارند .طبق لیست مشاغل کانادا رشته های کامپیوتر، برق، عمران، آمار، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی در کانادا میتوانند آینده خوبی را برای خود در نظر بگیرند.
در همین حال نرخ بیکاری کانادا در ماه جولای به ۵.۸ درصد کاهش پیدا کرد که از دهه ۱۹۷۰ میلادی به بعد کمترین رقم محسوب می شود؛ در حالی که این رقم برای ماه قبل از آن یعنی ژوئن ۶ درصد ثبت شده بود.
همچنین در ماه جولای ۵۴ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به کار شدند و بیشتر آنها تمام وقت هستند که برای دومین ماه متوالی نرخ اشتغالزایی با قدرت پیش می رود؛ ضمن اینکه طی ۲ سال اخیر بیش از ۶۰۰ هزار اشتغال زایی در این کشور انجام گرفته شده و بیم آن می رود که ظرفیت اشتغال زایی در بازار کانادا کاهش پیدا کند و نرخ اشتغال زایی با کُندی پیش رود.
تورنتو طی سال های 2012 تا 2017، حدود 82.100 شغل در حوزه تکنولوژی و فنی ایجاد کرده و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که درآمریکا این نرخ بسیار پایین تر است مثلا در منطقه خلیج سان فرانسیسکو حدود 4.270 مورد اشتغال زایی داشته اند.
البته این روند رو به رشد در بخش نفت مخصوصا در البرتا متفاوت است . افزایش 230 هزار بشکه‌ای تولید نفت در کانادا طی سال جاری و عدم وجود ظرفیت پالایشگاهی و خط لوله برای صادرات این افزایش تولید، باعث شده است که کانادایی ها مجبور شوند نفت خود را نصف قیمت به آمریکایی‌ها بفروشند.
دولت کانادا برای افزایش اشتغال به شرکت های کوچک امکاناتی را مانند وام ارائه می دهد.افرادی که کسب و کار خود را دارند معمولا برای گرفتن وام مسکن با مشکلات بیشتری نسبت به کارمندان سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگ مواجه هستند. دلیل اصلی این مشکل هم نداشتن درآمد ثابت ماهیانه است. شرکت وام مسکن کانادا (CMHC) برای حل این مشکل درصدد است تا تسهیلات ویژه‌ای را مهیا کند.
بر اساس اعلام این شرکت، حدود پانزده درصد جمعیت کانادا را افراد خود اشتغال تشکیل می‌دهد و این افراد به دلیل متغیر بودن درآمدشان و اینکه ممکن است حقوق ماهیانه‌‌ای کمتر از مبلغ پیش‌بینی شده دریافت کنند، واجد شرایط گرفتن وام مسکن نمی‌شدند.
طبق تغییراتی که توسط آژانس بیمه صندوق فدرال اعمال شده است، اختیاراتی به وام دهندگان داده می‌شود تا در رابطه با افراد خود اشتغال انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.
با توجه به تغییرات ایجاد شده، شرکت‌های مالی می‌توانند با در نظر گرفتن یک سری شرایط، به افرادی که به صورت خوداشتغال، به مدت دو سال یا کمتر در حرفه خود کار می‌کنند، وام اهدا کنند.
از جمله این شرایط می‌توان به خرید یک کسب و کار ساده ، داشتن پس‌انداز کافی نقدی، درآمد قابل پیش‌بینی و تحصیلات و مهارت قبلی اشاره کرد. نکته اصلی این است که تمامی این افراد باید دارای اقامت و کردیت (اعتبارسنجی) خوب باشند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
شهره م.1401/04/04
آیا با رشته پزشکی (فوق تخصص ریه) در کانادا می توان کار کرد. چه پیش نیازی لازم دارد
جهت تسریع برای کار باید چه روشی را انتخاب نمود
  • گنجی
  • 1401/04/09
بله
کار برای رشته های پزشکی  در کانادا مراحل خاصی دارد که به تفصیل در کانال تلگرام گنجی درج کردیم
پزشکان می توانند پس از معادل سازی مدرک تحصیلی دانشگاهی خود و دریافت مجوز های لازم مربوط به هر استان در کانادا کلینیک تاسیس نمایند
البته روش استارتاپ ویزای کانادا مسیری مطمئن برای دریافت اقامت و کار در پروژه های مرتبط با پزشکی استکه ما نمونه های موفقی داشتیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن