برترین شهرها در حوزه تکنولوژی در کشور کانادا قرار دارند

بازدیدکنندگان : 13996 نفر 1397/09/24
برترین شهرها در حوزه تکنولوژی در کشور کانادا قرار دارند
- طبق مطالعات جدید برترین شهرها در حوزه استعداد های دنیای تکنولوژی در کشور کانادا قرار دارند.
تورنتو، مونترال، اتاوا و واترلو 63٪ از پیشرفت مشاغل تکنولوژی برتر را از آن خود کرده اند. با این حال هرگاه سخن از تکنولوژی به میان می آید تورنتو همچنان در صدر است اما این روزها شهرهای دیگر نیز به شدت با تورنتو در رقابت هستند. جدیدترین آمار رتبه بندی استعدادهای دنیای تکنولوژی در سال 2018 از این قرار است که  که شهرهایی همچون همیلتون، کبک، و هالیفاکس نیز در میان 10 بازار اصلی استعدادهای دنیای تکنولوژی قرار گرفته اند و اوتاوا و واترلو جز 5 شهر اول هستند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
به گزارش CBRE کانادا :" امروزه تکنولوژی محور اصلی شهر سازی ها شده است و در جزء جزء زندگی رسوخ کرده است. این گزارش که 20 شهر کانادا را مورد بررسی قرار داده است تمایل دارد تصویری از اکوسیستم تکنولوژی کانادا را به نمایش بگذارد. همانگونه که اشاره شد تورنتو مهم ترین شهر در این زمینه است و یکی از عناصر اصلی در مشاغل مرتبط به تکنولوژی، حوزه آموزشی و صنعت تکنولوژی برتر است. به نمونه هایی چون : Uber, NVIDIA, Etsy, Samsung  و LG می توان در این زمینه اشاره کرد.
اوتاوا، پایتخت ملی کانادا و خانه Shopify، دومین جایگاه  و مونترال، ونکوور و واترلو در 5 رتبه نخست در مارکت تکنولوژی قرار گرفته اند.
گزارش ها می گویند: "این مکان ها دارای قوی ترین پتانسیل برای شکوفایی به ویژه در اشتغال زایی مربوط به تکنولوژی هستند.
- برترین شهرها در حوزه اشتغال در دنیای تکنولوژی
گزارش ها حاکی از آن است که در بین سال های 2012 تا 2017 شهرهای تورنتو Toronto، مونترال Montreal، اوتاوا Ottawa، واترلو Waterloo و انتاریو Ontario که در این حوزه فعال هستند 63% از مشاغل دنیای تکنولوژی را در خود پرورش داده اند. در تورنتو به تنهایی، 82.100 شغل جدید در حوزه فناوری در این بازه ایجاد شده است و در مجموع، در کل کشور 178800 شغل در این بازه فراهم شده است. 
شهر کبک، دارای تمرکز قوی و بالاتر از میانگین ملی در این حوزه است، در حالی که ویکتوریا و همیلتون دارای نیروی کار با کیفیت بالا و تحصیل کرده هستند.
- اوتاوا تمرکز نیروی کار دنیای تکنولوژی را در دست دارد
از لحاظ نیروی کار، تورنتو، ونکوور، مونترال و اوتاوا 60.9 درصد کل نیروی کار تکنولوژی کانادا را در اختیار دارند.
در عین حال، اوتاوا با 11.2 درصد تمرکز روی تکنولوژی Hi-Tech در آمریکای شمالی پیشتاز است. این گزارش نشان می دهد که این شاخص تعیین کننده مهم پتانسیل رشد و چگونگی بازار تکنولوژی محسوب می شود.
از لحاظ تمرکز شرکت های فن آوری محلی درتورنتو، اتاوا و مونترال به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. واترلو، که از نزدیکی به تورنتو نیز بهره مند شده است نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است. 
این گزارش می گوید: "این بازارها به شرکت هایی اختصاص دارد که تخصص آنها هوش مصنوعی، وسایل نقلیه مستقل، رباتیک، فن آوری مالی (fintech) و توسعه نرم افزار است."
به گفته دولت کانادا، این حوزه 450 نوع کسب و کار، 60 مؤسسه دوره متوسطه و 78 درصد از اقتصاد کانادا را شامل می شود.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن