فریب تبلیغات صوری در زمینه ویزای توریستی و دانشجویی تضمینی را نخورید

بازدیدکنندگان : 14119 نفر 1398/01/14
فریب تبلیغات صوری در زمینه ویزای توریستی و دانشجویی تضمینی را نخورید

فریب تبلیغات صوری در زمینه ویزای توریستی،جاب آفر و دانشجویی تضمینی را نخورید!!

در پی دستگیری 129 دانشجوی هندی در آمریکا به اتهام ثبت نام در یک دانشگاه قلابی، هند شکایتی دپیماتیک را تسلیم آمریکا کرده است.
فارمینگتون، که به عنوان دانشگاهی در ایالت میشیگان تبلیغ می شد، در واقع تله ای از سوی ماموران مخفی در وزارت امنیت داخلی آمریکا برای به دام انداختن کلاهبرداری های مهاجرتی - "پول بدهید و در آمریکا بمانید" - بود.


دادستان ها می گویند : کسانی که در این "موسسه" صوری ثبت نام کردند می دانستند چنین کاری غیرقانونی است.
با این حال مقام های هندی می گویند که این دانشجوها فریب خورده اند.
روز شنبه "وزارت امور خارجی" هنند شکایتی را تسلیم سفارت آمریکا در دهلی کرد که در آن نسبت به این دستگیری ها ابراز نگرانی و خواستار دسترسی کنسولی به بازداشتی ها می شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

دانشجویان چطور به دام افتادند
به گزارش رسانه های آمریکایی دانشگاه صوری فارمینگتون در سال ۲۰۱۵ برای به دام انداختن شهروندان خارجی که اصلا با ویزای تحصیلی به آمریکا آمده بودند و می خواستند در این کشور بمانند ایجاد شد.
وبسایتی که برای "فارمینگتون" ایجاد شده بود تصاویری از دانشجویان را در کلاس ها و کتابخانه ها، یا استراحت ظاهرا روی چمن "دانشگاه" نشان می داد.


شهریه سالانه این "دانشگاه" 8500 دلار برای دوره لیسانس و 11هزار دلار برای دوره فوق لیسانس آگهی می شد. این موسسه همچنین صفحه ای فیسبوکی با تقویم وقایع داشت.
اما اسناد دادگاه که هفته پیش منتشر شد نشان داد که کارمندان "دانشگاه فارمینگتون" ماموران مخفی سازمان اعمال قوانین مهاجرت و گمرک (آی سی ای) بودند. این موسسه دفتری در شهر دیترویت داشت.

ماهیت اتهامات
در این ادعانامه آمده است که دانشجویان هندی از غیرقانونی بودن این نقشه خبر داشتند.
به گفته دادستانی میشیگان از این دانشگاه صوری به عنوان ترفندی برای "ماندن در آمریکا با پرداخت پول" استفاده می شد - یعنی به کسانی که به طور قانونی به عنوان دانشجو وارد شده بودند امکان می داد دوره اقامت خود را تمدید کنند.

به گزارش "دیترویت فری پرس" در مجموع 130 دانشجو - از جمله 129 هندی - روز چهارشنبه بازداشت و با اتهامات مهاجرتی روبرو شدند.
اگر این افراد مقصر شناخته شوند از آمریکا اخراج خواهند شد.
همزمان هشت نفر که ادعا می شود برای جذب دانشجو برای این موسسه صوری تلاش می کردند به توطئه برای انجام کلاهبری در زمینه صدور ویزا و "نگهداری شهروندان خارجی برای کسب سود" متهم شده اند.
هند استدلال می کند که این افراد احتمالا فریب خورده اند.
بعضی از فعالان مهاجرت در آمریکا بر این باورند که دولت شهروندان بی خبر خارجی را به دام انداخته است.canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن