مهاجران در بازار کار کانادا بسیار بهتر عمل می کنند

بازدیدکنندگان : 10955 نفر 1398/07/30
مهاجران در بازار کار کانادا بسیار بهتر عمل می کنند

مهاجران در بازار کار کانادا بسیار بهتر عمل می کنند

بر طبق شواهد جدید به دست آمده، دولت کانادا آینده بازار کار تازه واردان را بسیار روشن متصور می شود.
مسئله بیکاری مهاجران در کانادا به چالشی طولانی مبدل شده بود اما شواهد اخیر خلاف این فضای منفی است. با اینکه بسیاری از مهاجران حقوق کمی دریافت می کنند و طبق آمار رویال بانک کانادا سالانه حقوق آنها برای تمامی مهاجران حدودا 50 میلیار دلار است اخیرا سازمان آمار کانادا رشد این عدد را گزارش کرده است.
ارزیابی از بازار کار نشان می دهد که مهاجران بیشتری وارد بازار کار شده اندو تعداد کمتری از آنها بیکار هستند و دستمزد آنها رو به افزایش است.

در میان نیروی کاربین 25 تا 54 سال، میزان مشارکت افراد تازه وارد کانادا (کسانی که در کانادا برای 5 سال یا کمتر هستند) 78 درصد در سال 2018 در مقایسه با 74 درصد در سال 2006 بوده است. این نکته مثبت نشان می دهد که افراد تازه وارد امروزه با سرعت بیشتری نسبت به پیشینیان خود در بازار کار وارد می شوند.
نرخ اشتغال مهاجران تازه وارد نیز بهبود یافته است - این میزان در سال 2018 برابر 3/71 درصد در مقایسه با 65.2 درصد در سال 2006 است. به همین ترتیب ، مهاجرانی که بین 5 تا 10 سال در کانادا بوده اند ، متوجه بهبود اوضاع کار شده اند که در سال 2018 به 79.5 درصد افزایش یافت در حالی که در سال 2006 برابر 75.6 درصد بوده است.

نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است. در میان تازه واردان ، این میزان در سال 2018 به 8.6 درصد رسیده است ، که ممکن است به نظر بالا برسد ، اما در مقایسه با آنچه که پس از رکود 2008-2009 (14.7 درصد) و در سال 2006 (11.5 درصد) بود ، یک پیشرفت چشمگیر است. 
دستمزد مهاجرین نیز در حال افزایش است. گزارش آماری کانادا در سال 2018 نشان می دهد که "مهاجران پذیرفته شده در سال 2015 بالاترین دستمزد را از سال 1981 دریافت کرده اند."
علاوه بر این ، مهاجران 25 تا 54 سال با مدرک دانشگاهی و دانش زبان، شاهد افزایش3.5 درصدی دستمزدشان در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته بوده اند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
دو عامل مهم در بهبود شرایط:
اولین عامل مهمی که می تواند عملکرد بهتر مهاجران را توضیح دهد ، کم شدن نیروی کار در بازار کار کانادا است.
با بازنشستگی های بیشتر، کارفرمایان کانادایی برای پر کردن خلاء ، به طور فزاینده ای روی مهاجران حساب می کنند. طبق یک کنفرانس در کانادا ، 9.2 میلیون نفر طی یک دهه آینده بازنشسته می شوند و این بدان معنی است که کارفرمایان نیاز دارند تا مهاجران را وارد کانادا نمایند.

اصلاحات در سیاست مهاجرت کانادا دومین عامل است. اینها شامل اصلاحات در سیاستهای انتخابی مهاجران و همچنین تلاشهای گسترده برای حمایت از ورود و ادغام تازه واردان در جامعه است.
سیستم اکسپرس اینتری وبرنامه های استانی در سراسر کانادا در بهبود نتایج مهاجرتی بسیار مؤثر بوده اند. با رتبه بندی متقاضیان در برابر یکدیگر بر اساس عواملی مانند سن ، تجربه کار ، تحصیلات و توانایی زبان ، دولت و استان های فدرال به مهاجران با بالاترین امتیاز اولویت می دهند و این نشانه عالی است زیرا سیستم قبلی که فقط افراد می بایست به حداقل امتیاز میرسیدند کنار گذاشته شده است. 

برنامه های استانی کانادا (PNP) نیز به احتمال زیاد در پیشرفت ها نقش داشته اند. ارزشیابی اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده که اکثریت قریب به اتفاق مهاجران برنامه استانی به لحاظ اقتصادی موفق بوده اند و نرخ اشتغال و درآمد ها نیز بالا رفته است.
افرادی هم که قبلا از طریق تحصیل یا کار با اقامت موقت در کانادا بوده اند نیز از طریق برنامه اکسپرس اینتری و برنامه های استانی به اقامت دائم دست پیدا کرده اند و بازار کار ظرفیت برای آنها دارد زیرا تحصیلات اکادمیک کانادایی و دانش زبان بهتری دارند.

خدمات دولت کانادا به مهاجران

دولت فدرال و استان ها و همه مناطق کانادا برای ادغام تازه واردین در کانادا تسهیلاتی از جمله آموزش زبان و خدمات اشتغال ارائه می دهند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا نیز بزرگترین سرمایه گذار اینگونه خدمات است و بودجه سالانه خود را در دو دهه گذشته پنج برابر کرده و به 1.5 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش داده است.
احتمالاً این افزایش سرمایه گذاری به پیشرفت بازار کار کمک می کند که مهاجران اخیراً از آن بهره مند شده اند.

اما همچنان دلیل اصلی اینکه ما کانادا را جایی برای پیشرفت مهاجران می دانیم این است که نیروی کار آنها در حال بازنشسته شدن هستند و شرایط کاری برای مهاجران رو بهبود است. اگر شما هم تخصص خوب و تحصیلات و دانش زبان انگلیسی یا فرانسه دارید میتوانید با تکمیل فرم ارزیابی در سایت یا ارائه اطلاعات شخصی تان در اینستاگرام و تلگرام شانس خود را برای حضور در بازار کار کانادا امتحان نمایید. برای آن دسته از افرادی که سن بالای 40 و دارای کسب و کار و ایده هستند و میخواهند اقامت کانادا را کسب نمایند هر هفته ایده های کارآفرینی در پیج اینستاگرام گنجی به صورت استوری ارائه میشود.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
راد1398/08/11
وکیل محترم کانادا
سلام
آیا من میتوانم قبل از ورود کار پیدا کنم؟ چجوری؟
الان دعوتنامه از استان منیتوبا دارم و پرونده ام را برای اکسپرس اینتری استانی فرستادم.آیلتس عالی و رشته خودم کامپیوتر و همسرم حسابداری است. سن 33 سال.
  • گنجی
  • 1398/08/19
سه راه وجود دارد:
1- در بخش کاریابی سایت ما در منوهای بالا رشته و استان مورد نظر را هر روز جستجو و از بین 25 نتیجه حاصل، رزومه خود را ایمیل کنید
2- اگر دوست یا فامیلی در ان استان دارید تقاضا کنید رزومه شما را به کارفرما ها بدهند.
3- از طریق لینکدین شرکت های مرتبط با کار شما را در کانادا بیابید و به انها مکاتبه کنید معمولا امکان مصاحبه ایکایپ هم در صورت بررسی اولیه رزومه تان دارند.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن