اهمیت دانش زبان در مهاجرت به کانادا

بازدیدکنندگان : 10258 نفر 1398/09/06
اهمیت دانش زبان در مهاجرت به کانادا

اهمیت دانش زبان در مهاجرت به کانادا

همیشه در خبرهای وب سایت ما بر اهمیت داشتن دانش زبان قوی در انگلیسی و فرانسه تاکید شده و رمز موفقیت در بازار کار کانادا اعلام گردیده. از سال 2015 نیز برنامه اکسپرس اینتری برای این گروه افراد دارای CLB9 بسیار مفید بوده و متقاضیان به راحتی توانسته اند اقامت دائم کانادا را کسب کنند.
فرد زیر 34 سال با فوق لیسانس و متاهل که هردو(متقاضی و همسرش) توانسته اند ایلتس 7.5 کسب کنند و سه سال سابقه کار داشته توانسته در برنامه اکسپرس اینتری طی 1.5 سال اقامت کانادا را دریافت نماید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
یک فرد مجرد با توانایی بالا در دانش زبان، به راحتی فقط در بخش دانش زبان انگلیسی و فرانسه میتواند تا 290 امتیاز کسب نماید:
  • امتیاز دانش زبان 160 امتیاز
  • امتیاز دریافتی تطبیقی از دانش زبان و سابقه کار 100 امتیاز
  • دانش زبان فرانسه NCLC7 یا دانش زبان انگلیسی CLB5 30 امتیاز
  • *در مجموع برابر 290 امتیاز*
دیگر برنامه های کانادا(همانند برنامه تجربه کاری در کانادا یا برنامه فنی و حرفه ای کانادا) نیز زیر مجموعه اکسپرس اینتری شده است و حداقل ایلتس شش الزامی است.
از ابتدای سال 2019 و طبق آمار افراد قبول شده که نامه ITA را دریافت نمودند، بیش از 63درصد امتیاز قبولی(به صورت میانگین امتیاز قبولی برابر 460 بوده) از بخش دانش زبان بدست آمده. البته افراد دارای برگه انتخاب استانی (با کسب 600 امتیاز) و افراد دارای پیشنهاد شغلی(با کسب 50تا200امتیاز) جدای از این آمار بوده اند.
 

ویزای دانشجویی و اقامت کانادا

در حال حاضر 600 هزار دانشجو بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل اند که نیمی از آنها تمایل به اخذ اقامت دائم کانادا بعد از پایان تحصیلات دارند.
به صورت میانگین این دانشجویان باید نمره زبان بین سی ال بی 4 تا سی ال بی 7 (با توجه به نوع استان محل تحصیل) را بعد از پایان تحصیلات داشته باشند تا بتوانند برای اقامت اقدام کنند. البته بسیاری از دانشجویان از این مقدار نمره زبان بالاتر اند و به راحتی کارت پی آر خود را بدست می آورند. به مثال زیر توجه فرمایید:
خانمی با 26 سال سن توانسته فوق لیسانس خود را از کانادا کسب و نمره زبان CLB8 را بدست آورد وی با 457 امتیاز در اکسپرس اینتری ورود کرده، سپس در امتحان بعدی زبان انگلیسی توانسته CLB9 را بدست آورد و امتیاز خود را به 489 رسانده و در برنامه اکسپرس اینتری قبول شده.
 
طبق آمار اداره مهاجرت کانادا بیش از 25 درصد از 90 هزار فردی که از طریق اکسپرس اینتری در سال 2018 توانسته اند اقامت دائم کانادا را بدست آورند، دانشجویی بین المللی محصل در سیستم آموزشی کانادا بوده اند. هرچند هزینه تحصیل در سیستم کانادا بسیار بالا است اما دولت کبک توانسته بر این مشکل پیروز شود و هزینه ها در این استان و شهر مونترال بسیار پایین تر است در بسیاری از موارد نیز دانشجویان یا دارندگان CSQ توانسته اند کمک هزینه ماهانه کمتر از هزار دلار در ماه از دولت دریافت کنند که جبران هزینه های آن ها را می کند.
 
تاثیر دانش زبان بر موفقیت در کانادا
دولت فدرال کانادا در تحقیقی اثبات کرد که رابطه منطقی بین موفقیت در کانادا با دانش زبان عالی وجود دارد. در سال 2015 این تحقیق اثبات کرد که یکی از عوامل درآمد بالای مهاجران تازه وارد به کانادا مربوط به دارا بودن دانش زبان عالی در انگلیسی بوده این افراد به راحتی جذب بازار کار شده و توانسته اند درآمد خوبی نسبت به دیگر افراد داشته باشند. لذا دولت کانادا بسیار مشتاق است که افراد با دانش زبان عالی را از طریق اکسپرس اینتری پذیرش کند.
 
دانش زبان و سیتی زن شیپی
طبق قانون یکی از شرایط برای کسب اقامت دائم کانادا، داشتن CLB4 (فقط برای افراد 18تا54 ساله است) می باشد که متقاضی بعد از سه سال زندگی در کانادا به راحتی میتواند آن را بدست آورد.
 
 
 
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن