نرخ تورم کانادا ثابت ماند

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 21770 نفر 1398/11/06
نرخ تورم کانادا ثابت ماند
طبق گزارش TRADING ECONOMICS میزان نرخ تورم کشور کانادا در ۱۲ ماه منتهی به ماه دسامبر سال 2019 بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح 2% باقی ماند. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ماه دسامبر صفر درصد بوده که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ثبت شده ماه قبل این کشور بوده است.
کانادا عضوی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعهOECD و گروه ۸ G8 است. این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد است که نسبت به ایالات متحده وابستگی بیشتری به دولت دارد ولی مداخلات اقتصادی دولتی آن کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 
کانادا از دیرباز نسبت به کشورهای همسایهٔ جنوبی‌اش از سرانهٔ رشد ناخالص کمتری برای محصولات داخلی خود برخوردار بود که بدین ترتیب ثروت ناخالص ملی به صورت برابری درمیان مردم توزیع شده‌است که با این وجود این میزان رشد اقتصادی نسبت به رشد اقتصادی اروپای غربی بیشتر است.
در کبک، بریتیش کلمبیا – نیوفولد ولابرادور، انتاریو و مانیتوبا، انرژی الکتریکی ارزان است و از آنجا که به ضرر محیط زیست نیست، استفادهٔ گسترده‌ای از آن می‌شود.
این کشور همچنین یکی از عرضه‌کنندگان اصلی محصولات کشاورزی است که منطقهٔ استپ این کشور یکی از مهم‌ترین عرضه‌کنندگان غلات مثل گندم و انواع دیگر در دنیاست.
 
کانادا بزرگترین تولید کنندهٔ اورانیوم و روی و بسیاری از محصولات منابع طبیعی، مثل طلا، نیکل، آلومینیوم وسرب است
اگر نگوییم اکثر شهرها ولی تعداد زیادی از مردم شهرها در بخش شمالی که انجام کشاورزی در آن مشکل است، به خاطر نزدیکی به منابع و معادن، از راه صنعت معدن و با استفاده از منابع چوب زندگی می‌گذرانند. کانادا همچنین دارای بخش صنایع نسبتاً بزرگی است که در کبک و انتاریو جنوبی قرار دارد که صنعت اتومبیل‌سازی در آن اهمیت خاصی دارد.
Douglas Porter ،مدیر بخش اقتصادی در " BMO Capital Markets" گفت : گزارش جدید تورمی چیزی بود که انتظارش را داشتیم و نشان داد که نرخ تورم در کانادا بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر در محدوده هدف‌ گذاری شده باقی مانده است.
 
بانک مرکزی کانادا بر خلاف همتای آمریکایی خود تاکنون توانسته است نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز کمک کرده است. این بانک پیش‌تر اعلام کرده بود با توجه به ثبات نسبی شاخص‌های کلان اقتصادی در مقطع فعلی برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد.
 
در بین بخش های مختلف، بالاترین تورم ثبت شده مربوط به بخش حمل و نقل با تورم ۳.۷ درصدی بوده که بخشی زیادی از این افزایش تورم خود ناشی از افزایش ۷.۴ درصدی قیمت بنزین و افزایش ۳.۵ درصدی سایر فرآورده های سوختی بوده است. بخش لباس و پوشاک نیز تورم ۲.۹ درصدی را در ماه دسامبر تجربه کرده است.
 
از طرف دیگر کمترین تورم در بین بخش های مختلف مربوط به نوشیدنی و تنباکو با تورم ۰.۴ درصدی بوده است و بهداشت و درمان با تورم ۱.۴ درصدی و آموزش با تورم ۱.۵ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.
 
هسته تورمی که تغییرات قیمتی اقلام خوراکی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی‌گیرد، تا پایان ماه دسامبر به ۱.۹ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل خود تغییری نداشته است. متوسط نرخ تورم کانادا در بازه زمانی ۱۹۱۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۱۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۲۱.۶درصدی ژوئن ۱۹۲۰ و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نرخ منفی ۱۷.۸ درصدی ژوئن ۱۹۲۱ بوده است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
شباب1401/03/07
نرخ بهره را در کانادا بالا برده اند اما هنوز تورم زیاده! دلیلش چیه؟
  • گنجی
  • 1401/03/15
برای کاهش گردش پول ، بانک درصدد جذب سرمایه ها در بانک ها است.
این روند تا چندماه اینده ادامه خواهد داشت.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن