افزایش چشمگیرمحبوبیت استان کبک . . .

بازدیدکنندگان : 10914 نفر 1399/02/23
افزایش چشمگیرمحبوبیت استان کبک  . . .

افزایش چشمگیرمحبوبیت استان کبک به عنوان محل زندگی ، توسط افرادی که از طریق برنامه (سرمایه گذاری کبک) اقامت کانادا را دریافت می کنند.

 
جامعه اروپایی-آمریکایی کبک شاهد افزایش میزان محبوبیت خود به عنوان محل زندگی در بین افرادی است که از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک اقامت کانادا را دریافت کرده اند و وارد این کشور می شوند.
به طور معمول اکثریت افرادی که از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک وارد کانادا می شدند شهر های تورنتو و ونکوور را به عنوان محل اصلی زندگی خود و خانواده شان انتخاب می کردند که دلیل اصلی آنها نیز برای این انتخاب مواردی نظیر زبان انگلیسی و یا آب و هوای نسبتا سردتر کبک در مقایسه با دیگر استان ها مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا بوده. در واقع دلیل اصلی این آزادی انتخاب محل زندگی به "منشور حقوق و آزادی های کانادا" برمی گردد که طبق آن انتخاب محل زندگی و کار کردن برای هر شخص کانادایی به طور کاملا آزادانه  تضمین شده است.
 اما آماری که اخیرا منتشر شده نشان دهنده این است که رفتار این گروه از افراد به طور غیر منتظره و با سرعت بالایی در حال تغییر است.

 بین سال های 2014 تا 2018 چیزی در حدود 7 تا 8 درصد افرادی که از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک اقامت کانادا را دریافت کرده بودند استان کبک واختصاصا شهر مونتریال را به عنوان محل زندگی خود و خانواده شان اعلام کرده اند اما این آمار تنها در 10 ماهه نخست سال 2019 به میزان 50 درصد افزایش یافته و به حدود 15 درصد رسیده است. آماری که به نظر می رسد باید شاهد افزایش بیشتر آن نیز باشیم.
 
بیایید برای درک دلیل اصلی این افزایش قابل توجه  در آمار نگاه عمیق تری به شرایط عمومی و اتفاقات در حال وقوع در کشور کانادا بپردازیم. دلایل مختلفی برای افزایش محبوبیت استان کبک و شهر مونترال به عنوان گزینه اصلی در انتخاب محل زندگی بین متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک وجود دارد. این گروه از افراد عموما تمایل به خریداری املاک در کانادا دارند، با این حال طی سال های اخیر افزایش میزان مالیات پرداختی برای افراد غیر مقیم جهت خریداری ملک و وضعیت عمومی اقتصادی از جذابیت سرمایه گذاری در استان های انتاریو و  بریتیش کلمبیا در این بخش کاسته و کبک را به عنوان استانی که در آن این مالیات وجود ندارد و همچنین  قیمت پایین تری در املاک  دارد به مقصد جذابی برای این افراد تبدیل کرده است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

دلیل دیگر به افزایش روز افزون کیفیت زندگی در زمینه های کلی مانند سطح خدمات بهداشتی و درمانی، کیفیت آموزشی، حمل و نقل عمومی و... در استان کبک بر می گردد. بخش مهمی از نیاز های اصلی و پایه ای این گروه از افراد مهاجر برای خود و خانواده شان در همین موارد خلاصه می شود و استان کبک برای این افراد شرایط و کمک های ویژه ای قائل می شود. تحصیل با کیفیت بالای جهانی و بصورت رایگان، کمک هزینه های تحصیلی-تحقیقاتی، امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی رایگان، وام های کم و یا بدون بهره برای فعالیت های اقتصادی، وام های کمک خرید مسکن و... از این موارد هستند.

نکته مهم دیگری نیز که باید به آن اشاره کرد مربوط به تاثیر ویروس کرونا و جهان پسا کرونایی می باشد. تاثیرات منفی این ویروس بر روی اقتصاد جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست و این امر اهمیت موارد اقتصادی و مدیریت هزینه ها را برای افراد بیشترمی کند و برهمین اساس انتخاب شهری که زندگی کردن در آن هزینه پایین تری دارد و همچنان از کییفیت بالایی برخوردار است یک امر ضروری به نظر می رسد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که حضورچینی ها به عنوان اولین مسبب و منشا ویروس کرونا  دراستان کبک از دیگر استان های کانادا به مراتب کمتر است و این نیز می تواند مولفه مهمی در انتخاب محل زندگی افراد پس از این دوران باشد.

مبلغ پرداختی بابت برنامه سرمایه گذاری کبک جهت حمایت از استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا و به طور کلی در بخش های مختلف اقتصادی در استان کبک هزینه می شود. در برنامه سرمایه گذاری کبک، مبلغ جمع آوری شده توسط اداره مهاجرت و موسسات مالی به کمک شرکت های واقع در استان کبک که دارایی کمتر از 35 میلیون دلار کانادا دارند، آمده و به پروژه های جدید آنها وام می دهد. در طی ده ها سال گذشته، دولت کبک به تعداد زیادی شرکت کوچک و متوسط SME وام داده که رقمی بیش از 500 میلیون دلار می باشد و باعث ایجاد اشتغال در سرتاسر استان شده. درآمد حاصله نیز باعث رشد جنبه های رفاهی تازه واردان و مهاجران به کبک می گردد. از سوی دیگر تمام اصل و منافع حاصل از برنامه سرمایه گذاری کبک به صورت مستقیم در استان کبک هزینه شده و تعداد زیادی مهاجر و ساکن کبکی که خود روزی با ویزای اسکیل ورکر یا سرمایه گذار وارد شده اند، از آن بهره مند می شوند. نمونه های زیادی از این افراد مهاجر موفق را می توانید در اینستاگرام و تلگرام موسسه گنجی مشاهده کنید.

مجله BUZZFEED  به دلایل زیادی کبک را بهتر از تورنتو و ونکوور می داند؛کبک از طبیعت زیبا مخصوصا کوه های بسیار زیبای پوشیده از جنگل برخوردار است. شما در تورنتو کمتر به نقطه بلندی یا حتی کوهی برخورد می کنید؛ علاقمندان صخره نوردی و اسکی در تورنتو محلی برای تفریح ندارند. از سویی کبک دارای 4 فصل است ولی در ونکوور بیشتر اوقات بارانی و بدون آفتاب است.
اما چرا سرمایه گذاران چینی بیشترین طرفدار برنامه کبک هستند؟، برنامه ای که در چین به魁北克省商业移民 — 投资者 معروف است.

همانطور که می دانید جمعیت چین باعث ایجاد رقابتی شدید بین نوجوانان (سخت تر از کنکور ایران) برای ورود به تمام مقاطع تحصیلی است.از طرفی طیف وسیعی از فرزندان این سرمایه گذاران چینی را می بینید که در دانشگاه های مونترال مشغول به تحصیل اند زیرا سرمایه گذاران کبکی بعد از قبولی در مصاحبه و پرداخت هزینه سرمایه گذاری مفتخر به دریافت CSQ می شوند که به منزله نامه تاییدیه دولت کبک است، با این برگه شرایط بسیار خوبی بوجود می آید که شما از مزایای زیادی از جمله  تحصیل و بورس در کبک برخوردار شوید، نکته ای بسیار مهم که در دیگر استانهای کانادا به این شکل وجود ندارد.
سرمایه گذاران چینی عمده مشتریان خرید ملک در کانادا مخصوصا در تورنتو و ونکوور هستند، اما این افراد کوتاه قد، بلند پرواز از قیمت ناچیز ملک در استان کبک باخبر اند و در حال خرید در استان کبک با آورده کمتر و خرید سهم زمین بیشتر هستند. برنامه سرمایه گذاری کبک این راه را برای آنان هموارتر کرده است. گزارش نشنال بانک در 2015 از سرمایه گذاری چینی ها در بازار مسکن کانادا با 38 میلیارد دلار حکایت دارد. 75درصد این سرمایه گذاران از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک وارد کانادا شده و مقیم شده اند.

برخلاف ایرانیان، زبان فرانسه در کبک برای چینی ها معضل نیست آنها با افزایش دانش زبان فرانسه خود و استفاده از کلاسهای رایگان دولت توانسته اند سهم زیادی از امکانات آموزشی کبک را برای خود جلب کنند. اگر شما دارای مدرک CSQ باشید؛ بخشی از مزایای شما به این شرح است:
- با شرکت در کلاسهای رایگان زبان فرانسه می توانید ماهانه از دولت نزدیک به 800 دلار بلاعوض دریافت کنید
-هزینه ای بابت تحصیل فرزندانتان پرداخت نکنید
-فرزندتان را در بهترین و بالاترین سطح آموزشی دنیا در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کبک نظیر داشنگاه های مک گیل ، کنکوردیا و... ثبت نام کنید
-از وام و کمک هزینه های تحصیل از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه بهره مند شوید
-برخورداری از پوشش کامل رایگان بیمه درمانی همگانی در استان
-استفاده از مزایای دولت کبک برای تمامی اعضای خانواده مانند دریافت 300 هزاردلار برای کلاس استارت آپ بیزینس و...

چینی ها به جای اخذ اقامت در کشور نزدیک خود، استرالیا، به فکر حضور در کانادا هستند زیرا بعد از کسب اقامت می توانند به راحتی به بازار بزرگ آمریکا و کانادا دستیابی داشته باشند و کالاهای خود را به راحتی به فروش برسانند. این باعث سودآوری بیشتر برای این سرمایه گذاران اهل چین شده است.
بنا به آماری که اخیرا سازمان توریسم ونکوور منتشر کرد ، توریستهای چینی برای نخستین بار دربین  صدر نشینان جدول گردشگران قرار گرفتند و بالاتر ازانگلیسی ها و  بعد از آمریکایی ها در رده دوم  ایستادند.
از سویی خطر کمبود بودجه برای دانشگاه های مستقر در ونکوور مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش تنش میان چین و امریکا و کانادا به دلیل دستگیری یکی از مدیران هوآوی وجود دارد. 36درصد دانشجویان این دانشگاه چینی اند که بیشتر از کانادا یی ها هزینه تحصیل پرداخت می کنند.

برای متقاضیان ایرانی نیز برنامه سرمایه گذاری کبک از گذشته محبوبیت زیادی داشته و البته ایرانی ها نیز دارای جایگاه مطلوبی در این کشور و همچنین استان کبک هستند، پس از چینی ها تعداد زیادی از متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک ایرانیانی هستند که این استان را به عنوان مقصد مورد علاقه خود و خانواده شان جهت مهاجرت و زندگی در کانادا انتخاب کرده اند.
و کلام آخر اینکه، به نظر می رسد شاهد آینده متفاوتی برای استان کبک و متقاضیان مهاجرت به آن به عنوان یکی از مهمترین مقاصد افراد سرمایه گذار در بین شهر های کانادا خواهیم بود. با توجه به محدودیت های موجود نظیر محدود بودن سهمیه های استان کبک برای پذیرش تعداد متقاضیان در هر سال در برنامه سرمایه گذاری این استان و افزایش روز افزون جذابیت این استان در برنامه های مهاجرتی لزوم انتخاب آگاهانه ، درست و به موقع برنامه مهاجرتی مناسب در بین متقاضیان مهاجرت بیشتر احساس می شود.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 6
سمیرا1399/03/01
سلام
با چه مبلغی میشه سرمایه گذاری کرد؟ و اینکه شرایط دیگری هم لازمه
  • گنجی
  • 1399/03/10
شرایط مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری کبک:
1- داشتن حداقل دارایی خالص برابر 2.000.000 دلار کانادا مانند سند ملک به نام خود یا همسر، سهام، پول نقد، اوراق مشارکت یا سپرده، دارایی شرکت در هر کجای دنیا
2- سرمایه گذار باید به مدت حداقل 2سال تجربۀ مدیریّت و مسئولیّت کاری خود را درامور اجرایی، برنامه ریزی، کنترل منابع مالی و نیروی انسانی در یک فعالیت قانونی را نشان دهد، مانند :
-مالک شرکت ثبت شده در ایران ، دبی و ...
-پزشک، داروساز، جراح دارای مطب یا مدیر و سهامدار بیمارستان
-کاسب دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه یا صنف مربوطه
-وکیل دادگستری دارای دفتر وکالت
-سهامدار یا عضو هیات مدیره شرکت تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، واردات-صادرات و ...
-مالک هتل، مجموعه ورزشی، آژانس مسافرتی
-مدیر ارشد شرکت دولتی یا خصوصی
-کشاورز یا مزرعه دار
3-پرداخت 350هزار دلار بعد از قبولی
مهتاب1399/02/30
شرایط دریافت مدرک CSQ چیست و اینکه آیا تنها با خرید ملک در استان کبک میشود از مزایای بالا که ذکر شده است مثل وام ٥٠٠ میلیون دلاری استفاده کرد ؟؟
  • گنجی
  • 1399/03/10
خیر با خرید ملک در کانادا نمی توان اقامت گرفت.
سن و شغل و تحصیلات خود را در واتس اپ زیر سایت بفرستید.
سعید1399/02/28
باسلام
بنده ۴۷ ساله...مهندس برق و سابقه کاری مرتبط 10 ساله دارم...مجرد و دارای فرزند پسر ۱۱ ساله هستم.در ضمن آیلس ۷ نیز دارم.آیا برای کار مرتبط به رشته خود میتوان کانادا بیام؟
  • گنجی
  • 1399/03/10
بله میتوانید ولی با روش نیروی متخصص امتیازسن را ندارید لذا روش استارت اپ وسرمایه گذاری کبک و کارآفرینی مناسب است.
اکبر 1399/02/27
درود
حداقل سرمایه گذاری .در کدام بخش .برای من 51 ساله با زبان ضعیف نیاز هست تا اقامت کبک را بگیرم
مدرک کارشناسی ارشد اپتومتری با بیست سال سابقه در درمانگاهی در ایران
  • گنجی
  • 1399/03/10
برنامه سرمایه گذاری کبک 350هزار دلاری بدون مدرک زبان و محدودیت زندگی و کار در کانادا است و از ابتدای ورود اقامت دائم می گیرید.
محمود صمدی1399/02/25
با سلام. من سال ٢٠١٧ برای برنامه سرمایه گذاری کبک اقدام کردم. نامه واریز مبلغ ٢٢٠ هزار Feb ٢٠١٩ بدستم رسید و تا ٢٠١٩ July فرصت داشتم واربز کنم که بعلت یکسری مشکلات موفق نشدم. سوالم این است که با توجه به این که حدود یکسال گذشته و شرایط بوجود آمده فعلی بعلت کرونا آیا لمسدی هست که من بتوانم با واریز وجه پرونده ام را فعال کنم و ادامه بدهم یا خیر؟ ممنون از شما جناب گنجی
  • گنجی
  • 1399/03/04
باید وکالت شما رسما به سازمان ما انتقال داده شود تا بتوان بررسی کرد. اطلاعات شرکت سرمایه گذار و نامه قبولی و پاسپورت شما را نیاز داریم. هرچند نظر قطعی بعد از این موارد اعلام می شود.
علی 1399/02/24
سلام و عرض ادب.پرستار با سابقه کار ده ساله و استخدام در یکی ازبیمارستانهای بزرگ تهران هستم.متاهل و داری یک فرزند هفت ساله.میخواستم راهنمایی کنید به چه صورت میتونم به کانادا مهاجرت کنم. از شما یپاسگذارم جوابم بدین
  • گنجی
  • 1399/03/04
اگر ایلتس و مدرک فرانسه و سن زیر35 سال داشته باشید برای نیروی متخصص کبک می توانید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن