Nadine Girault به عنوان وزیر مهاجرت جدید کبک منصوب شد

بازدیدکنندگان : 7764 نفر 1399/04/03
Nadine Girault به عنوان وزیر مهاجرت جدید کبک منصوب شد

Nadine Girault به عنوان وزیر جدید مهاجرت  کبک منصوب شد

خانم Nadine Girault مقام وزارت مهاجرت استان کبک کانادا را به عهده خواهد گرفت و امید میرود با ورود ایشان به دولت کبک تغییرات مثبت فراوانی علی الخصوص در بخش نیروی متخصص، دانشجویی و سرمایه گذاری کبک صورت پذیرد. طی دوسال گذشته وزیر قبلی مشکلات زیادی را برای مهاجرین جدید بوجود اورده بود تا جایی که 18 هزار پرونده را بازگشت داد. اما وزیرخانم جدید که خود مهاجر است دارای نظرات مثبت و رویکرد متفاوتی از وزیر قبلی است. این تغییر بخشی از تغییر مهم کابینه توسط François Legault نخست وزیر کبک در تاریخ 22 ژوئن 2020 است.

Nadine Girault، یکی از اعضای حزب حاکم کبک، که اصالتاً اهل هائیتی است و از ایالات متحده آمریکا وارد کانادا شده است، به عنوان وزیر جدید مهاجرت این استان منصوب شده است. او همچنین وزیر روابط بین الملل کبک و فرانسوی زبانان است. Nadine Girault جایگزین Simon Jolin-Barrette، که از زمان تصدی حزب ائتلاف CAQ در اکتبر سال 2018 این مقام را عهده دار بود، شد.

لایحه‌های Jolin-Barrette درباره سکولاریسم و برنامه تجربه کار در کبک (PEQ) نه تنها در بین احزاب مخالف بلکه در میان بخش قابل توجهی از جمعیت بحث برانگیز بوده است. نوامبر گذشته، او برنامه PEQ را تنظیم کرد که باعث کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان و کارمندان پذیرفته شده‌ی کبک در زمانی می‌شد که کمبود نیروی کار در حال تأثیر بر همه مناطق کانادا بود. به دلیل انتقاداتی که از همه طرف به این لایحه‌ها شد، سرانجام Jolin-Barrette این تغییرات را متوقف کرد تا دوباره آن را بررسی کند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
در ماه مه گذشته، دولت کبک بار دیگر اصلاحات جدید درباره برنامه PEQ و آغاز دو برنامه آزمایشی جدید را اعلام کرده است.
علاوه بر وظایف فعلی، Nadine Girault مسئولیت انجام اصلاحات تازه اعلام شده در برنامه PEQ و راه اندازی برنامه‌های جدید را نیز بر عهده دارند.
سیاست‌های مهاجرت کبکی‌ها، کانادایی‌ها و غیر کانادایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و وزیر این بخش غالباً بازتابی از اهداف دولت به حساب ‌می آید. در این صورت، احتمالاً انتصاب Nadine Girault نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

این واقعیت که وزیر مهاجرت تازه تعیین شده پیشینه فرهنگی متفاوت و نظریه‌های جهانی دارد، ممکن است حاکی از تلاش دولت کبک برای تغییر بیانیه‌هایی است که تاکنون با عناوین ضد مهاجرتی تلقی شده است.
بسیاری تصور می‌کنند Nadine Girault نسبت به Jolin-Barrette نظرات مثبت‌تری نسبت به پذیرش مهاجران دارد.
در طول کنفرانس مطبوعاتی امروز، Nadine Girault خاطرنشان کرد که اهداف مهاجرت کبک فقط به طور موقت کاهش یافته است تا ادغام با جامعه کبک و یاد گرفتن زبان فرانسه برای مهاجران تسهیل شود، اما وی قصد دارد به حمایت از این ابتکار عمل‌ها را ادامه دهد.

از طرف دیگر François Legault تأکید کرد که عوامل اقتصادی همچنان نقش مهمی بر مهاجرت ایفا خواهد کرد. او هم چنین گفت که مهاجرت نیز تأثیر بسیاری بر اقتصاد دارد و ما وظیفه داریم که مهاجرانی را که نیازهای بازار کار را برآورده می‌کنند را استخدام کنیم. وی افزود که دیدگاه‌ها و اهداف دولت کبک برای مهاجرت یکسان خواهد بود.
Nadine Girault علاوه بر وظایفش به عنوان وزیر مهاجرت و روابط بین الملل، باید در جلسات گروه اقدام علیه نژادپرستی، که ماموریت آن بررسی وضعیت اقلیت هایی است که در کبک در چندین حوزه فعالیت می‌کنند، نیز شرکت کند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محسن1399/04/15
وزیرمهاجرت جدید در روند PEQ تاثیر مثبت دارد یا خیر؟
  • گنجی
  • 1399/04/19
طبق سوابق قبلی ، ایشان بسیار مثبت اند.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن