چرا ویزای استارت آپ کانادا محبوبیت پیدا کرده

بازدیدکنندگان : 8879 نفر 1399/04/12
چرا ویزای استارت آپ کانادا محبوبیت پیدا کرده

افزایش میزان استقبال از ویزای استارت آپ کانادا توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پس از بسته شدن ویزای H-1B آمریکا توسط دونالد ترامپ 

برنامه ویزای استارت آپ کانادا چه برنامه‌ای است؟

برنامه ویزای استارت آپ کانادا یکی از سریع‌ترین برنامه‌ها جهت اخذ اقامت دائم کانادا برای سرمایه‌گذاران یا کارآفرینان واجد شرایط است. این برنامه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نوآور را جلب کرده و آنها را با سرمایه گذاران کانادایی پیوند می‌دهد. همین کار ویزای استارت آپ کانادا به ایجاد یک کار و کسب نوپا کمک می‌کند. متقاضیان می‌توانند پیش از آن که واجد شرایط دریافت اقامت دائم باشند و کار و کسب خود را در کانادا راه‌اندازی کرده باشند، با داشتن مجوز کار و حمایت و پشتیبانی یک سرمایه گذار کانادایی (انجل، ونچر، انکوباتور) به کانادا بیایند.

 در واقع یک شخص کارآفرین و خلاق در صورتیکه  در برنامه ویزای استارت آپ کانادا واجد شرایط شده و موفق به دریافت نامه حمایتی”Letter of Support” از یکی از سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا شود،  بطور همزمان از مزایای قابل توجهی برخوردار می شود. دریافت اقامت دائم کانادا برای خود شخص، همسر وفرزندان تا 22 سال وی تنها یکی از این مزایا می باشد. برخورداری از حمایت کامل مادی و معنوی سازمان های حامی کسب و کار کانادا در راه اندازی و اجرای بیزنس متقاضی در از دیگر مزایایی است که اشخاص در برنامه ویزای استارت آپ کانادا در اختیار خواهند داشت.

از طریق این ویزای اقامت دائم کانادا، حتی سرمایه‌گذارانی که سابقه‌ی مدیریتی ندارند نیز می‌توانند تجربه‌های استراتژیک بسیار زیادی را از طریق ونچر، انجل و یا انکوباتورهای تجاری که به آن‌ها در راه‌اندازی یک کار و کسب کمک می‌کنند، بدست آورند. سرمایه‌گذاران واجد شرایط می‌توانند برخی از سهم الشرکه‌ی خود را مطابق با درصد مذاکره شده از سهم مالکیت در تجارت بعد از ورود به کانادا دریافت کنند.
نکته‌ی حائز اهمیت این است که متقاضیان این برنامه می‌توانند در همان حین که درخواست سرمایه گذاری می‌کنند، درخواست اقامت دائم کانادا نیز بدهند. دریافت اقامت دائم از طریق این برنامه به هیچ شرایط و ملزومات اضافی نیاز ندارد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

ویژگی‌های برنامه ویزای استارت آپ کانادا:

• نیاز به سرمایه گذاری کم: شروع کار در کانادا نیاز به سرمایه گذاری آنچنانی ندارد، ضمن اینکه حمایت های مادی و معنوی سازمان های حامی کسب و کار را نیز در کنار خود دارد.
مناسب برای خانواده‌ها: این برنامه همسر و فرزندان متقاضی اصلی را نیز در بر می‌گیرد.
• سریع: این ویزا یکی از سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا است (طی 12 الی 16 ماه داده می‌شود)
 

ملزومات واجد شرایط بودن برای ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

• داشتن یک کار و کسب واجد شرایط.
• گواهی تعهد و نامه پشتیبانی از نهاد های مشخص شده.
• تمکن مالی کافی، قابل استفاده و قابل انتقال.
• تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (در سطح 5 با معیار زبان کانادایی).
 

هجوم تمامی سرمایه‌گذاران دنیا به سمت کانادا

بعد از اینکه ترامپ از تاریخ 24 ژوئن 2020 برابر 4 تیرماه 1399 تا پایان سال مهاجرت به آمریکا را از طریق ویزای H-1B و روش های دیگر ممنوع کرد، توقف ویزاهای آمریکا یکی از اقدامات این کشور به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا است. اما باید گفت در واقعیت، دونالد ترامپ با مقوله‌ی مهاجرت مخالف بوده و این کار نیز یکی از اقدامات ضد مهاجرتی اوست. پس از آن تمام کارآفرینان و سرمایه گذاران به سمت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا جذب شده‌اند.این کارآفرینان که در حال بررسی برای یافتن جایی مناسب به منظور راه اندازی یک کار و کسب استارت آپی خود بودند، پس از اقدام دونالد ترامپ در آمریکا، کانادا را بهترین گزینه‌ برای این کار می‌دانند زیرا میتوانند اقامت خود را نیز با ویزای استارت آپ کانادا دریافت کنند.در خبری که قبلا در سایت گنجی منتشر شده، دیدید که آمار مهاجرت از آمریکا و دیگر کشورها به کانادا چگونه بوده است.

پیام دولت فعلی آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ در سال 2016 به وضوح این است: مهاجران شغل آمریکایی‌ها را از آن‌ها می‌گیرند. این پیامی است که به رئیس جمهور کمک کرد تا در دور قبلی انتخابات انتخاب شده و او امیدوار است با همین روند در دور بعدی انتخابات که همین پاییز برگزار می‌شود نیز موفق شود، که با شرایط فعلی دوراز دهن است.

برای کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که آمریکا را مکانی فوق‌العاده برای شروع کار خود می‌دانند، ابهامات بسیار زیادی، حتی به دور از واقعیت که تعداد افرادی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند دائماً در حال افزایش است، به وجود آمده است.
 

برنامه دولت کانادا برای استارت آپ

از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بسیاری از کارکنان شرکت‌های فنی به کانادا منتقل شدند تا از صدور بیش از حد ویزای H-1B جلوگیری شود. در حال حاضر، با بسته شدن این ویزا، محبوبیت کانادا نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. دولت فدرال کانادا در حال برنامه‌ریزیست تا با حمایت از مهاجرت، اقتصاد خود را بهبود بخشد. در حال حاضر این کشور در تلاش است خود را برای شروع سریع برنامه‌ها، پس از اتمام محدودیت‌های ویروس کرونا، آماده کند. برنامه های ویزای استارت آپ کانادا، سرمایه گذاری کبک و کارآفرینی استانی بخشی از این موارد است.
 

با وجود اینکه مقامات تأیید کرده‌اند که کانادا ممکن است به هدف خود معادل پذیرش 341000 مهاجر،که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا تعیین کرده است، نرسد، دولت کانادا سخت در تلاش است که اکثر برنامه‌های مهاجرتی در طول این بحران در جریان باشند.
محبوبیت برنامه سرمایه‌گذاری کانادا مانند سرمایه گذاری کبک و استارت آپ ویزا کانادا، که به کارآفرینانی که قصد مهاجرت دارند اقامت دائم می‌دهد، به شدت در حال افزایش است. در سال 2019 تعداد کل افرادی که از طریق این برنامه اقامت دائم دریافت کردند 510 مورد بود. این تعداد نسبت به سال 2018 با 250 قبولی بیش از دو برابر 250 شده است. این آمار طی 5 سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش است. می توانید نمونه های موفق استارت آپ را ببینید.

برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ مورد استقبال و کپی ‌برداری بسیاری از کشورها قرار گرفته است، که این خود نشان دهنده‌ی رویکرد نوآورانه و منعطف کانادا در زمینه مهاجرت است. با وجود افزایش رقابت‌ها‌، کانادا به عنوان مقصد انتخابی اکثر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مهاجر شناخته شده است. در مقایسه با انگلستان ، استارت اپ کانادا دارای مزایای زیادی است که در مقاله هفته آینده در سایت گنجی به آن می پردازیم.
از طریق برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ، کانادا می‌تواند به سرعت بسیاری از استعدادهای درخشان جهان را به کانادا آورده و آنها را با سرمایه‌گذاران داخلی به شکل گروه درآورده تا ایده‌های تجاری خود را به واقعیت تبدیل کند. هنگامی که متقاضیان این برنامه به کانادا آمده و کار و کسب خود را راه‌اندازی می‌کنند، به منعطف‌ترین سیستم مهاجرتی جهان، که به دنبال جذب استعداد فناوری و کامپیوتر است، دسترسی پیدا می‌کنند.
 

برنامه استعدادیابی جهانی کانادا

برنامه استعدادیابی جهانی کانادا برنامه‌ایست که در آن طی دو هفته ویزای افراد دارای تخصص در زمینه‌ی فناوری است بررسی شده و در نهایت به آن‌ها مجوز کار اعطا می‌شود. این برنامه به شرکت‌های کانادایی این اجازه را می‌دهد که در طی 10 روز کاری متقاضیان را شناسایی کرده تا استعداد مورد نیاز خود را پیدا کنند. برای این برنامه شرایط بسیار خاصی در نظر گرفته شده.
از زمانی که متقاضیان برنامه استعدادیابی جهانی به کانادا می‌آیند، می‌توانند سریعاً از طریق برنامه ورود سریع Express Entry برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

پس اینکه ترامپ صدور ویزای H-1B را حداقل تا ژانویه سال 2021 متوقف کرد، سیستم مهاجرت کانادا برای شرکت‌ها یک فضای رقابتی بی‌نظیر برای جذب بهترین استعدادها را ایجاد کرد.
برای کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی علیرغم حساسیت ها و محدودیت های موجود خوشبختانه این فرصت وجود دارد که با اقدام درست و از مسیر صحیح و با کمک مجموعه ای با تجربه بالا و حرفه ای در برنامه استارت آپ ویزای کانادا، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده خود بدست بیاورند و از دیگر مزایای این برنامه که در بالا به آن اشاره شد بهره مند شوند. 

برای بررسی شرایط خود در برنامه استارت اپ رزومه CV خود را در واتس اپ (روی لوگو واتس اپ بالای سایت کلیک کنید) ارسال کنید یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 9
یاسمن 1399/08/18
سلام مدرک ایتلس باید به شرکت های حامی ارسال شود یا به سفارت؟ برای کدام مرحله مدرک ایتلس و زبان حائز اهمیت است؟
  • گنجی
  • 1399/08/24
اداره مهاجرت کانادا
جزئیات آن را در لینک زیر بخوانید:
https://www.ganjico.com/news/13643
نازنین زهرا1399/08/17
با سلام بنده وب سایت و اپ مربوط به استارت اپمو راه اندازی کردم و بیزنس پلن قوی هم براش تهیه کردم آیا با این موارد ذکر شده امکان قبولی استارت آپ در این برنامه وجود دارد؟؟
  • 1399/08/17
خیر، باید بررسی شود
رزومه ارسال فرمایید.
نازنین زهرا1399/05/06
با سلام بنده ده ساله که هیات مدیره یک شرکت بوده و اخیرا طرح استارت آپ خودمو که یک وب سایت هست پیاده سازی کردم اما هنوز ثبت شرکت براش انجام ندادم آیا امکان قبول کردن طرح بدون ثبت شرکت امکان پذیر هست؟
  • گنجی
  • 1399/05/14
بله
ولی برای بررسی دقیق تر نیازمند پروپوزال یا ثبت آن هستیم با دفتر تماس بگیرید.
ارزو 1399/04/31
سلام
پرستار 46 ساله با 22سال سابقه
همسرکاردان عمران 44ساله و عضو نظام مهندسی
فرزند پسر 4.5 ساله
تمکن مالی حداقل 3.5 میلیارد
سطح زبان انگلیسی متوسط
چه روشی را پیشنهاد میکنید؟
  • گنجی
  • 1399/05/06
استارت اپ خوب است
masoome 1399/04/31
سلام من ماما هستم نطب مامایی دارم با 22سال سابقه مطب داری و قبل اون 4سال یا بیشتر سابقه کار دولتی در مرکز زایشگاه وتسهیلات زایمانی زبان.متوسط دو فرزند دارم 22ساله دختر و 17ساله پسر همسرم بازنشسته ومربی کاراته است 58ساله.ایا میشه اقدام کرد؟هزینه چقدر مورد نیازه؟
  • گنجی
  • 1399/05/06
شانستون کم است
حمید 1399/04/28
سلام فیزیوتراپیست هستم سن ۵۴ سال حدود ۲۶ سال سابقه کاری۶ سال دولتی و۲۲ سال کلینیک شخصی ایا میتونم با خرید کلینیک فیزیوتراپی فعال در تورنتو اقامت بگیریم چند هزار دلار کانادا بایستی سرمایه گذاری کنم
  • گنجی
  • 1399/05/06
باید شرایط زیر را داشته باشید در غیر اینصورت فقط سرمایه گذاری کبک می توانید.
دارایی ثابت:
اگر بیزینس مورد نظر در محدوده تورنتو(تورنتو، دورهام، هالتون، یورک، پیل) باشد، متقاضی باید 800هزار دلار کانادا دارایی ثابت در کشور خود طبق مشخصات مصوب نشان دهد.
- اگر بیزینس مورد نظر در خارج از تورنتو باشد، متقاضی باید حداقل 400هزار دلار کانادا دارایی ثابت در کشور خود طبق مشخصات مصوب نشان دهد.

میزان سرمایه گذاری
- اگر بیزینس مورد نظر در داخل محدوده تورنتو باشد متقاضی باید 600 هزار دلار کانادا برای خرید بیزینس هزینه کند و حداقل یک سوم آن را مدیریت نماید.
زهرا 1399/04/25
با سلام آیا داشتن سابقه در ایجاد کسب و کار باعث بالا رفتن شانس دریافت این نوع ویزا خواهد شد؟؟؟؟
  • گنجی
  • 1399/04/31
بله
هر نوع سابقه ای در زمینه مدیریت استارت اپ یا راه اندازی یا کار اجرایی در استارت اپ ها برای شما امتیاز بالا خواهد داشت علی الخصوص اگر ثبت اختراع هم شده باشد.
دکتر مسعود1399/04/15
برای استارت اپ پزشکان هم می توانند؟ من 44سال و آزمایشگاه پزشکی دارم. زبان متوسط است؟
  • گنجی
  • 1399/04/19
بله دکتر ها هم می توانند- شرایط اولیه دارید و طرح های مورد قبول هم هست.
واتس اپ دارید ؟ رزومه بفرستید
مریم 1399/04/15
باسلام واحترام
ببخشید من ۵۵ساله لیسانس حسابداری ودارایی۲۰۰هزاردلار کانادا ایلس۶ومجرد هستم یک شرکت کشاورزی غیر فعال دارم ،،ولی سابقه مدیریت دارم ،،با گرفتن نامه از. محل کار میتونم استارت اپ اقدام کنم ،،،وایا بدون سابقه مدیریت هم میشود اقدام کرد چون سابقه من ربطی به شرکتم نداره ممنون
  • گنجی
  • 1399/04/19
سابقه مدیریت نیاز ندارد ولی رزومه شما را برای بررسی نیاز داریم در واتس اپ بفرستید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن