30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود شماره 1

بازدیدکنندگان : 10068 نفر 1399/04/19
30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود شماره 1

ریجکت ویزای کانادا


بسیاری از متقاضیان ویزای دانشجویی کانادا به دلایل مختلف مانند: تعطیلی دانشگاه به خاطر کرونا، عدم اطلاع از مراحل کار برای اخذ ویزا دانشجویی، نداشتن مدرک زبان، نحوه اپلای دانشگاه کانادا و صدها مورد دیگر ... ریجکت می شوند. 
با توجه به درخواست های زیاد سعی کردیم 30 نکته در مورد ویزای دانشجویی را بیان کنیم تا با رعایت آنها متقاضی بتواند ویزای دانشجویی برای دانشگاه های تراز اول یا بورس تحصیلی کانادا و آمریکا را کسب کند.
 

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا یا به اصطلاح اپلای کردن برای دانشگاه های امریکا و کانادا و با یک سیستم آنلاین صورت میگیرد. در مورد دانشگاه های کانادا و امریکا می توانید با ارسال مدارک مورد نیاز به دانشکده و پرداخت هزینه بین 50 تا 100 دلار اولین قدم را برای ارسال درخواست بفرستید. اگر مدارک قبل از ماه ژانویه ارسال شود می توانید برای پاییز سال بعد اپلای کنید.
 

چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا

داشتن این مدارک به شما برای مرحله اول کمک می کند:

  •  انتخاب دانشگاه خوب Faculty مرتبط با رشته یا سابقه کار شما و زمینه کاری استاد Research Fields
  •  رزومه CV طبق فرمت کانادایی در اینترنت جستجو و طبق آن بنویسید
  •  انگیزه نامه SOP: Statement of Purpose چرا قصد انتخاب این دانشگاه را دارید با اینکه 10هزار کیلومتر با محل زندگی شما فاصل دارد و دانشگاه های نزدیک تر به ایران هم هست!
  •  توصیه نامه اساتید Recommendation از دانشگاه قبلی حداقل 1 و حداکثر 3تا

نوع دانشگاه پیام نور، دولتی، آزاد مهم نیست مگر برای تعداد معدودی از دانشگاه های خوب . اما داشتن مدرک زبان آیلتس آکادمیک، GRE، تافل و مقاله بسیار مهم است. دانشگاه هایی هم وجود دارند که دونوبت درسال پذیرش می کنند. این زمان ها بیشتر برای ترم پاییز و زمستان و در برخی دانشگاه ها هم به جای ترم زمستان ترم بهار است. اما در حالت معمولی اپلای کردن در دسامبر و ابتدای ژانویه - برابر آذر و دی سال شمسی- برای پاییز سال بعد است.

مراحل بررسی درخواست های اپلای یا همان پذیرش تحصیلی کانادا و آمریکا بدین صورت است که پرونده های تکمیل شده (لیست مدارک مورد نیاز در قسمت ادمیشن سایت هر دانشکده هست که بعدا راجع به آن توضیح می دهیم) به دانشکده مربوطه ارسال می شوند و درآنجا کمیته تخصصی پرونده متقاضی دانشجویی را بررسی کرده و در مورد اعطا پذیرش تصمیم گیری می شود. بهتر است یک استاد سوپروایزر در آن کمیته با رزومه شما قبلا اشنا شده باشد ولی اگر استاد اسم شما را به کمیته مربوطه سفارش نکرده باشد شانس شما کمتر خواهد بود.

معمولا هر استاد در سال بین 30 تا 50 نفر را نیاز دارد با توجه به حجم درخواست ها از سراسر جهان ارتباط گیری با استاد بسیار مهم است. سعی کنید استاد مربوط به رشته و دپارتمان ان را خوب انتخاب کنید و یک استاد را انتخاب کنید بعد رزومه عالی خود را بدون غلط گرامری برای استاد بفرستید و درخواست کنید که نام آن استاد را در قسمت معرف ها یا سوپروایزرها وارد کند اما از بورس و وام صحبت نکنید.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

معمولا خیلی این بخش زمان بر است چون همه استاد ها قبول نمی کنند..برای صرفه جویی در زمان، از موتورهای جستجو مانند زیر استفاده کنید:

- https://scopus.com
- https://apps.webofknowledge.com
- https://academic.microsoft.com

مطمئن ترین راه برای ارتباط گرفتن با یه استاد سوپروایزر مربوط به رشته تحصیلی تان یا حداقل یکی از اعضای کمیته پذیرش داشتن ادمیشن می باشد. درغیراین صورت شما نیاز به رزومه کاری – تحصیلی قوی خواهید داشت تا استاد مربوطه اسم شما را در لیست خود بیاورد.
 
telegram_Canada_Ganji
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
روزبه1399/04/20
ممنون از نکات مطرح شده در مورد ویزای تحصیلی، عالی بود.
فقط کی قسمت دوم را روی سایت قرار می دهید؟
  • گنجی
  • 1399/04/28
هر پنج شنبه به مدت 30 قسمت.
پیام 1399/04/20
ایا تاریخ اکسپایر شدن مدرک زبان آیلتس ب ای سفارت مهم است؟ایا ممکن است به دلیل تاریخ ۲سال و ۳ماه از گذشتن زمان آیلتس ، ویزا رد شود؟ اگر امکان رد شدن هست راهکار چیست؟
  • گنجی
  • 1399/04/28
بله بسیار مهم است
عمویی1399/04/20
سلام مواردی که در این سلام ایا مورد ذکر شد جهت فرد ١٨ساله ای که تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده هم صادق است؟
  • گنجی
  • 1399/04/28
اگر بخواهید از بورس تحصیلی یا کمک هزینه استفاده کنید بله

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن