شرایط جدید ویزای تحصیلی در زمان کرونا اعلام شد

بازدیدکنندگان : 7875 نفر 1399/04/31
شرایط جدید ویزای تحصیلی در زمان کرونا اعلام شد
شرایط جدید ویزای تحصیلی در زمان کرونا اعلام شد
کانادا اطلاعات جدیدی در مورد نحوه اخذ مجوز تحصیل برای پاییز 2020 منتشر کرد.
 
شیوع ویروس کرونا، دریافت مدارک مورد نیاز برای مجوزهای تحصیلی کانادا را برای دانشجویان بین المللی دشوار کرده است. مرز کانادا نیز برای بیشتر دانشجویان بین المللی بسته است. دانشجویان فقط درصورتیکه مجوزهای تحصیلی آنها قبل از 18 مارس صادر شده باشد از محدودیت‌های سفر معاف هستند.

با این وجود، در صورتی که کلاس‌های این دانشجویان بصورت آنلاین انجام شود، مأمورین مرزی ممکن است مانع ورود آن‌ها شوند. دانشجویان بین المللی هنوز برای حضور در کانادا به یک دلیل مهم و ضروری نیاز دارند. اگر کلاس‌های آنها به صورت آنلاین ارائه شده و می‌توانند از خانه تحصیل کنند، این می‌تواند دلیل آنها را برای سفر به کانادا "اختیاری" تلقی کند؛ نه "ضروری".فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

با این حال، اداره مهاجرت کانادا یک فرایند جدید دو مرحله‌ای را ارائه داده که به دانشجویان بین المللی این امکان را می‌دهد تا بدون دریافت مجوز تحصیل نهایی، تحصیل خود را به صورت آنلاین شروع کنند. اداره مهاجرت دستورالعمل جدیدی را برای کارکنان خود در مورد چگونگی پیشبرد این تغییرات موقت رونمایی کرده است.
اداره مهاجرت کانادا اظهار داشت که در هفته گذشته به هدف تکمیل بررسی درخواست‌های مجوز تحصیل در سریع‌ترین زمان ممکن رسیده‌اند.
دانشجویانی که می‌خواهند از این روند موقت دو مرحله‌ای استفاده کنند می‌بایست تا 15 سپتامبر درخواست مجوز تحصیل خود را ارسال کنند.
 
نحوه اخذ مجوز تحصیل برای پاییز 2020
مرحله اول تقریباً شبیه به روند پیشین دریافت مجوز تحصیل است. دانشجویان بین المللی باید مدارک زیر را ارائه دهند:
• نامه پذیرش
• گواهی نامه پذیرش کبک (فقط برای دانشجویان کبک)
• تمکن مالی
• اثبات اینکه زمانی که ویزای اعتبار آن‌ها پایان یابد این افراد کانادا را ترک می‌کنند.
• مدارک فامیل در کانادا
 
کارکنان اداره مهاجرت این درخواست‌ها را ارزیابی کرده و به صلاح دید خود یک تأییدیه اولیه صادر می‌کنند. دانشجویان بین المللی می‌توانند از این مرحله تحصیل را شروع کنند.
برای دریافت مجوز تحصیل کامل و در نهایت سفر به کانادا، دانشجویان بین‌المللی می‌بایست مدارک زیر را ارسال کنند:
• تست مدیکال
• سوپیشینه
• بیومتریک
 
ملزومات برای برنامه مستقیم دانشجویی
دانشجویان بین المللی که تحت این برنامه متقاضی هستند تنها درصورتی واجد شرایط این برنامه هستند که بتوانند درخواست خود را به طور کامل ارائه دهند. در غیر این صورت، آنها باید تحت شرایط معمول متقاضی شده و یا منتظر بمانند تا زمانی که تمام اسناد و مدارک لازم را تهیه کردند برای این برنامه اقدام کنند. اداره مهاجرت کانادا همچنین می‌گوید که ممکن است این میان گاهی تأخیر به وجود بیایند.

نکته:
اداره مهاجرت قصد دارد طی این برنامه مجوزهای تحصیل را 20 روزه پردازش کند. در حال حاضر، تنها متقاضیانی که از هفت کشور چین، هند، مراکش، پاکستان، فیلیپین، سنگال و ویتنام باشند واجد شرایط این برنامه هستند.
 
افراد با وضعیت تحصیل آنلاین هم اکنون مجاز به اجازه کار پس از فارغ التحصیلی PGWP  نیز هستند.
 
IRCC پیش از این شرایط لازم برای PGWP را تغییر داده بود زیرا موسسات آموزشی تعیین شده برنامه های کلاس خود را به صورت آنلاین تغییر می دادند. دانشجویان بین المللی اکنون می توانند نیمی از برنامه خود را بصورت آنلاین انجام دهند و هنوز هم مجوز کار به انها اجازه می دهد که بتواند حداقل سه سال دیگر در کانادا بماند.

اگر میخواهید برنامه ریزی دقیقی برای بعد از بازشدن ورود دانشجویان ایرانی به کانادا داشته باشید، قسمت نکته های ویزای تحصیلی کانادا را بخوانید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
مژگان 1399/05/05
سلام من برای دخترم اقدام کردم کلاس 10 دبیرستان رو ولی به دلیل کرونا همینطور مسکوت مانده اطلاع دارید دفاتر vac بالاخره باز میکنند الان مرز عراق باز شده ولی سفارت اربیل هنوز باز نشده و باعث سردر گمی شده لطفا نظرتون رو بفرمایید.
  • گنجی
  • 1399/05/06
این لینک را بخوانید:
https://www.ganjico.com/news/13665

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن