30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود (شماره 3)

بازدیدکنندگان : 8442 نفر 1399/05/04
30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود (شماره 3)

در قسمت قبل (شماره2) در مورد مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا توضیح دادیم. امروز نیز در پیج اینستاگرام شرایط دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا را درج کردیم. در این قسمت سعی داریم در مورد زمان پذیرش به صورت کامل توضیح دهیم. 

توجه داشته باشید که کانادا یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را دارد و دانشگاه های آن رنکینگ بین المللی خوب دارند. معمولا هر دانشجو در هر نیمسال تحصیلی 5 کورس(درس) را انتخاب می کند که هر درس 3 واحد می باشد و در مجموع یک نیسمال 15 واحد و دوره 4 ساله برابر 120 واحد خواهد بود.
دانستن زمان پذیرش دانشگاه ها و کالج های کانادا، مانع از هدررفتن وقت شما خواهد شد لذا به آخرین ددلاین پذیرش دانشگاه ها توجه کنید. هر رشته و دانشگاهی زمان مشخص به خود دارد و در وب سایت آن دانشگاه در کانادا درج گردیده است.

بهترین زمان اپلای دانشگاه های کانادا

زمان پذیرش دو تاریخ است:

  • الف- آخرین مهلت ارسال درخواست رسمی به دانشگاه
  • ب- آخرین زمانی که امکان دریافت پذیرش دانشگاه وجود دارد

 

درصد پذیرش دانشگاه های کانادا

همیشه قبل از اقدام برای پذیرش باید دانشگاه های خوب کانادا و رشته ای که می خواهید تحصیل کنید را بشناسید. در لینک زیر می توانید به تفکیک هر استان کانادا، تمام دانشگاه های مورد قبول دولت کانادا که سطح علمی تایید شده دارند را بیابید. در مورد انتخاب رشته بعدا در وب سایت سازمان مهاجرتی گنجی توضیح خواهیم داد:
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/prepare/designated-learning-institutions-list.html
یا این مطلب را گوگل کنید:
Designated learning institutions list - Canada.ca

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

زمان پذیرش و ددلاین ها در کانادا

الف: مهلت ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه کانادا( زمان اپلای)

به صورت کلی 90درصد دانشگاه های کانادا و آمریکا هفته اخر دسامبر یا اول ژانویه برابر 1 دی ماه تا 20دی ماه بخش پذیرش آنلاین اپلای جهت ترم پاییز سال بعد را باز می کنند، متقاضی فرم های درخواست را دانلود و مدارک لازم را ضمیمه و هزینه پذیرش را پرداخت می نماید. بعضی دانشگاه های دولتی بخشی از مبلغ یک ترم را ودیعه می گیرند تا نامه پذیرش را بدهند. در صورت ریجکت شدن ویزا این مبلغ عودت داده می شود ولی باید با دانشگاه این مطلب را بررسی کنید. در خارج از این زمان پذیرش ها به پاییز دوسال بعد موکول می شود. بعضی دانشگاه ها ددلاین مرداد را برای ترم زمستان دارند.
البته رشته هایی داریم که برای زمستان و بهار هم پذیرش دارند که باید نسبت به هر رشته بررسی کنیم. در پیج اینستاگرام زیر پست هر دانشگاه،رشته تان را سوال کنید تا همکاران بخش دانشجویی موسسه گنجی بررسی کنند.

متقاضی می تواند با بازکردن پروفایل در سایت دانشگاه و پرداخت هزینه های اپلای پذیرش دانشجویی کانادا، کار خود را شروع و تا ماه بعد(تعطیلی ژانویه دانشگاه ها نیز اضافه می شود) مدارک را سرفرصت آپلود کند. اما همانطور که در دو قسمت قبل گفتیم بهتر است قبل از دسامبر مدارکتون را آماده کنید و پرونده ای کامل برای دانشگاه بفرستید. مخصوصا اگر برای فاند و بورس تحصیلی کانادا قصد اقدام دارید. 
زیرا اساتید دانشگاههای کانادا، دانشجویان مرتب و وقت شناس را بیشتر مدنظر دارند. اما دانشگاه های سطح دوم، همیشه تا اخر فوریه جا دارند زیرا درآمد اصلی آنها بستگی به شهریه از دانشچویان بین المللی است.جهت اطلاع بدانید که میزان درآمد دانشگاه های کانادا در سال 2016-2017 از 148 موسسه آموزشی برابر 30میلیارد دلار است که این رقم بجز سال 2020(به دلیل کرونا) همه ساله ده درصد افزایش دارد. البته افراد مقیم و سیتی زن کانادا هزینه ای به مراتب کمتر ازاین مبلغ پرداخت می کنند که اگر زیر 22 سال هستید می توانید در پرونده مهاجرتی والدین خود باشید.

 

ب: آخرین زمان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه کانادا

معمولا دانشگاه ها بعد از دریافت پذیرش ها، تا آخر آوریل برابر 15اردیبهشت، پاسخ تمام پذیرش ها را به متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا اعلام می کنند. البته زمان پذیرش به دو قسمت اواخر دسامبر و اولیل فوریه تقسیم بندی می شود که زمان اول شانس بیشتری دارد ولی زمان دوم نیز خوب است. هرچند وکیل در زمان اول اقدام می کند تا بتواند زمان مناسب برای دریافت ویزا داشته باشد.

معمولا دانشگاههای سطح پایین تر در اواخر آوریل برابر اردیبهشت نیز شانس پذیرش دارند زیرا دانشجویان نخبه برای چند دانشگاه اپلای می کنند و در نهایت یک دانشگاه را انتخاب و جا برای بقیه باز می ماند.
 


telegram_Canada_Ganji
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
الیسا1401/04/04
سلام وقتتون بخیر وخوشی
آیا کسیکه تازه وارد کانادا شده با ویزای دانشگاهی،میتواند پاره وقت کار کند و درامد داشته باشه؟
  • گنجی
  • 1401/04/06
هفته ای 20 ساعت به صورت پاره وقت می تواند.
اما تحصیل در کانادا نیازمند وقت و تلاش زیادی است که روی درامد کار کردن نباید حساب کرد.
هدایت1399/05/06
سلام
وقت بخیر
بنده و همسرم کارشناسی ارشد معماری هستیم با آیلتس ۶
و سابقه کار ۱۳ سال بیمه و همسرم سابقه با بیمه ۵ سال
سن من ۳۷ و همسر ۳۴ ساله
آیا مهاجرت کاری برای من و همسرم امکان دارد ؟
  • گنجی
  • 1399/05/14
بله از روش نیروی متخصص استانی
سمیه 1399/05/05
سلام بنده چهل ساله دیپلم و آرایشگر و ١٠ سال سابقه بیمه ( البته از سال نود به صورت خویش فرما) متاهل و داری دو فرزند ١٥ و ٤ ساله و دارای آیلتس ٥ می باشم و همسرم ٣٩ ساله و دیپلم ، آیا شانسی برای مهاجرت به کانادا دارم ؟
  • گنجی
  • 1399/05/06
خیر

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن