کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرت دارد

بازدیدکنندگان : 8040 نفر 1399/05/05
کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرت دارد
کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرت دارد
در حال حاضر 104 مسیر مهاجرت برای نیروی متخصص به کانادا وجود دارد. دولت فدرال کانادا و هر یک از استان‌های کانادا طی سه دهه گذشته با معرفی مسیرهای مختلف مهاجرت اقتصادی گام‌های بلندی برداشته است.
هدف از این کار ارائه انواع مسیرهای مهاجرت به گونه‌ای است که کانادا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران بالقوه را برطرف سازد که به نوبه خود می توانند مهارت‌های مختلفی را در جامعه کانادایی رشد داده و در پویایی اقتصاد این کشور سهیم باشند.

سیستم مهاجرت کانادا از طریق راه‌های مختلفی پذیرای متقاضیان اقامت دائم است: به عنوان مثال پذیرش مهاجران اقتصادی که شامل بخش سرمایه گذاری کانادا و بخش نیروی متخصص و یا اسپانسرشیپ اعضای خانواده و کارآفرینی کانادا می باشد از جمله این راه‌ها است.
گروه اقتصادی بیشترین سهم مهاجرت به کانادا را به خود اختصاص داده و از هر 10 مهاجر حدود 6 تای آن‌ها به دلیل تأثیر مثبتی که بر اقتصاد کانادا دارند انتخاب شده‌اند. بیشتر مهاجران اقتصادی از گروه نیروهای کار متخصص ساکن در خارج از کانادا، نیروهای کار ماهر دارای اقامت موقت با جاب آفر (پیشنهاد شغلی) و دانشجویان بین المللی ساکن در کانادا هستند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

علاقه‌مندان دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانند مشخصات خود را در استخر مجازی اکسپرس انتری وارد کنند. این استخر جایی است که متقاضیان برای واجد شرایط بودن به یکی از سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی - دسته نیروی کار ماهر فدرال، دسته نیروی ماهر فنی فدرال و دسته افراد دارای تجربه کار در کانادا، به صورت الکترونیکی نمایش داده می‌شوند. داوطلبانی که واجد شرایط برنامه ورود سریع هستند، براساس امتیازی که تحت عنوان سیستم جامع رتبه بندی CRS شناخته می‌شود، رتبه بندی می‌شوند. CRS بر اساس عواملی چون سن، تحصیلات، تجربه کار و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی و دیگر فاکتورها محاسبه می‌شود. مثلا فرد دارای 33سال سن+فوق لیسانس+3سال سابقه کار+آیلتس جنرال7.5 یا فرانسه بی2 میتواند در سیستم جامع رتبه بندی CRS با کسب 440امتیاز قبول شود.

تعداد زیادی از مهاجران از طریق برنامه انتخابی استانی کانادا PNP پذیرش می‌شوند
برنامه انتخابی استانی کانادا PNP از زمان شروع در دهه 1990 بطور قابل ملاحظه‌ای رشد کرده و پس از سیستم ورود سریع، اکنون به دومین راه مهم نیروهای کار ماهر خارجی جهت اخذ اقامت دائم در کانادا تبدیل شده است.
در سال 1996، تنها 233 نفر از طریق PNP در کانادا پذیرفته شدند. امروز، اهداف پذیرش برای این برنامه بیش از 60000 نفر تعیین شده است.

PNP به استان‌های کانادایی اجازه می‌دهد هر سال تعداد مشخصی از متقاضیان مهاجرت و دریافت اقامت دائم از طریق برنامه منحصر به فرد خود انتخاب کنند.
هر یک از این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که به استان‌های کانادا، بخصوص آن‌هایی که کوچکترند و برای جذب مهاجران بیشتر تلاش می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا با انعطاف پذیری بیشتری بتوانند مهاجران اقتصادی را بسته به نیازهای خاص بازار کار و اولویت های کلی توسعه اقتصادی جذب کنند.

متقاضیان ورود سریع که انتخابی استانی دریافت می‌کنند، 600 امتیاز اضافی برای CRS خود کسب کرده که تأثیر بسیار زیادی بر دریافت دعوتنامه درخواست اقامت دائم ITA آن‌ها دارد.
هفته های اخیر برنامه PNP بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو برای نیروی کار ماهر با طیف وسیعی از مهارت‌ها و تجربه کار حرفه‌ای برای بیش از 2500 دعوتنامه درخواست اقامت دائم کانادا صادر می‌کند.

در اوایل این هفته، کانادا همچنین 2 قرعه‌کشی ورود سریع برگزار کرده است.
در سال جاری، کانادا قصد دارد از طریق بیش از 100 جریان مهاجرتی اقتصادی، از نزدیک به 200000 مهاجر اقتصادی استقبال کند. از این تعداد پیش بینی می‌شود که حدود 90000 نفر آن‌ها از طریق برنامه ورود سریع و 65000 نفر از طریق برنامه انتخابی استانی PNP وارد شوند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
فاطمه 1399/05/06
سلام،
من و خانواده ام در اتریش زندگی میکنیم و می خواستم در مورد شرایط اقامت کانادا سوال کنم.
  • گنجی
  • 1399/05/14
دو روش کلی هست:
نیروی متخصص تا 35 سال با ایلتس 7
کارآفرینی و استارت اپ با سرمایه گذاری
شهرزاد 1399/05/06
سلام فارغ التحصیل ارسد رشته معماری هستم ۳۸سالمه وخواهرم بتازگی از طریق سرمایه گزاری به تورنتو مهاجرت کرده.
سوابق محیط زیستی مختصری هم دارم و مایلم به کانادا چه از طریق تحصیل و یا کار اقدام کنم .
فرقی نمیکنه که در زمینه محیط زیست و خصوصا حیات وحش باشه یا در ادامه رشته معماری باشه،هرکدام مسیرش برای من بازتره همونکارو میکنم. لطفا منو راهنمایی کنید.
آیلتس ندارم در حال حاضر
  • گنجی
  • 1399/05/14
ایلتس اکادمیک شش و معدل بالای 15 و تمکن مالی سالانه 20تا30هزار دلار نیاز دارید:
https://www.ganjico.com/news/13676

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن