تفاوت سیستم مهاجرت انگلیس با کانادا

بازدیدکنندگان : 8915 نفر 1399/05/15
تفاوت سیستم مهاجرت انگلیس با کانادا

تفاوت سیستم مهاجرت انگلیس با کانادا

مقایسه‌ی سیستم جدید مهاجرت انگلیس با سیستم مهاجرتی کانادا

از ژانویه سال 2021، برای مهاجرت به انگلستان نه تنها داشتن مجوز و قرارداد کار، بلکه داشتن امتیاز کافی نیز ضروری است.
انگلیس در حال اجرای یک سیستم مهاجرتی به سبک کانادایی مبتنی بر امتیاز است. اما باید توجه داشت که میان این دو سیستم تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد.
قانون جدید مهاجرت انگلیس نتیجه ایده‌هایی است که در سال 2019 نخست وزیر بوریس جانسون اعلام کرد که به افرادی با حداقل مدرک تحصیلی متوسطه، سطح زبان انگلیسی خوب، وعده کار و دریافت حداقل میزان دستمزد سالانه ویزای کار می‌دهند.
انگلیس در تغییر سیستم مهاجرت خود، افراد ماهر مانند آن‌هایی که دارای مدارک علمی، دانشگاهی و فناوری هستند را در اولویت قرار می‌دهد.
 
انگلیس قصد دارد "بهترین" متقاضیان را برای مهاجرت جذب کند.
طبق سیستم جدید مهاجرت انگلیس، اتباع خارجی که متقاضی کار در انگلستان هستند، باید چندین معیار را رعایت کنند. افراد بر اساس مهارت‌ها، مدارک تحصیلی، حقوق یا شغل خود ارزیابی می‌شوند و میان تمام کسانی درخواست می‌دهند تنها به افرادی که 70 امتیاز بدست آورده‌اند ویزا داده می‌شود.
50 امتیاز اول برای مهارت‌های زبان انگلیسی متقاضیان و دریافت پیشنهاد شغلی در زمینه تحصیلی آنها از یک کارفرمای تایید شده اعطا می‌شود. برای به دست آوردن باقی‌مانده امتیاز مورد نیاز، متقاضیان باید معیارهای دیگری نیز رعایت کنند. به طور کلی نحوه امتیاز‌دهی سیستم مهاجرتی جدید انگلیس (70 امتیاز مورد نیاز) به صورت زیر است:
1. پیشنهاد شغلی: 20 امتیاز
2. شغل مرتبط به مهارت: 20 امتیاز
3. دانش زبان انگلیسی: 10 امتیاز
4. شغل دارای حقوق 23040 تا 25599 پوند: 10 امتیاز
5. شغل دارای حقوق بیش از 25600 پوند: 20 امتیاز
6. شغل در لیست کمبود مشاغل: 20 امتیاز
7. متقاضی دارای مدرک دکترا: 10 امتیاز
8. متقاضی دارای مدرک دکترای علوم، تکنولوژی، ریاضی و مهندسی: 20 امتیاز
در میان این 8 مورد، موارد 1 تا 3 اجباری بوده و هر یک از متقاضیان آن‌ها را داشته باشند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

نحوه مقایسه سیستم کانادایی با سیستم جدید مهاجرتی انگلیس 

شباهت‌ها و تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو سیستم وجود دارد. سیستم مهاجرت کانادا نیز امتیازاتی را برای مهارت‌های خاص و شغل اختصاص می دهد ، اما معیارهای دیگری مانند تجربه کار، سن یا داشتن مهارت بالا برای کار نیز برای متقاضیان دریافت اقامت دائم PR وجود دارد.

نیروهای کار ماهر خارجی که قبلاً در کانادا زندگی نکرده‌اند و مشخصات خود را از طریق سیستم ورود سریع به عنوان مثال تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP ارائه می‌دهند، ، باید حداقل 67 امتیاز کسب کنند. عوامل زیر بر این امتیاز تاثیر دارند:
1. مهارت‌های زبان: حداکثر 28 امتیاز
2. تجربه کار: حداکثر 15 امتیاز
3. تحصیلات: حداکثر 25 امتیاز
4. سن: حداکثر 12 امتیاز
5. پیشنهاد شغلی در کانادا: حداکثر 10 امتیاز
6. سازگاری: حداکثر 10 امتیاز

یکی از تفاوت های کانادا و انگلیس این است که متقاضیان نیروی متخصص واجد شرایط مهاجرت کانادا، نیازی به پیشنهاد کار و یا حقوق و دستمزد مشخص مانند انگلیس ندارند.
کانادا همچنین از متقاضیانی که دارای سابقه کار کانادایی در هر شغلی هستند دعوت می‌کند تا از طریق سیستم ورود سریع –اکسپرس اینتری فدرال کانادا- برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست کنند. از سوی دیگر کانادا دارای دو روش مهاجرت اقتصادی از طریق فدرال و استان‌ها است و هرکدام معیارهای منحصر به فرد خود را دارند. برخی از برنامه‌های انتخابی استانی PNP برای متقاضیان دارای مهارت خاص در دسته‌ی مشاغل مورد نیاز استان‌ها باز است که خود حجم زیادی مهاجر را می پذیرد.درکل روشهای مهاجرت و ظرفیت پذیرش کانادا بهتر و بالاتر است.

سیستم جامع رتبه‌بندی برنامه ورود سریع، که رتبه‌ی متقاضیان را در استخر مجازی ورود سریع مشخص می‌کند، فقط میزان سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت و اینکه آیا شغل آنها در دسته مشاغل "دارای ماهر" در نظر گرفته شده است یا خیر را در نظر می گیرد. مشاغل واجد شرایط عبارتند از مشاغلی که ناک NOC آن‌ها 0 (مدیریتی)، A (حرفه‌‌ای) یا B (فنی) باشند.
*ناک: سیستم کددهی مشاغل کانادا می باشد.
 
برنامه‌های دیگری مانند برنامه آزمایشی آتلانتیک نیاز به تجربه کاری در مشاغل با NOC 0 ، A ، B یا C (متوسط) دارد. این در حالی است که افرادی که شغل با NOC C یا D دارند ممکن است بتوانند به عنوان متقاضیان استانی با انواع مهارت‌ها به کانادا بیایند.
 
از آنجا که کانادا جمعیت کم و نیروی کار پیری دارد، تلاش می‌کند تا دسترسی هرچه بیشتر مهاجران به کار و اقامت دائم را آسان‌تر کند.
کانادا در دهه‌های اخیر تلاش زیادی را برای توسعه و ارائه طیف گسترده ای از مسیرهای مهاجرت سرمایه گذاری کرده است تا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران را تأمین کند. مهاجرانی که به نوبه خود می‌توانند به بخش‌های مختلف بازار کانادا کمک‌های مثبتی کنند.
 

اقتصاد کانادا

بعد از ویروس کرونا، اتفاقات مختلفی در دنیا افتاد مثلا قیمت بورس در پایان 2019 نسبت به امروز در دو کشور به شرح زیر است:
شاخص بورس انگلیس منفی 20 درصد افت داشته
شاخص بورس آمریکا-کانادا منفی 11 درصد افت داشته
در کل بورسهای جهان به صورت کلی منفی 8درصد بوده اند.
اقتصاد کانادا شرایط بهتری را در زمان ویروس کرونا داشته و نشانه های بهبود دران از سال آینده پیش بینی می شود. قیمت املاک مناسب و نرخ رشد بیکاری در حال تصحیح شدن است.
 

شرایط اقامت انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان باید یکی از 4نوع ویزای اصلی Tier را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.
ویزای دانشجویی انگلیس Tier4
ویزای دانشجویی انگلستان به دو دسته افراد بالای 17.5 سال سن و پایین ان تقسیم بندی می شوند.

الف- افراد با سن 17.5 سال به بالا: Tier4 General
برای قبولی این ویزا باید 40 امتیاز کسب کنید. این افراد باید پذیرش خود را از یک موسسه آموزشی گرفته و 4ماه قبل از شروع ترم تحصیلی در انگلستان برای اخذ ویزا اقدام نمایند. دانش زبان انگلیسی مهم است.
امتیازبندی ویزای دانشجویی انگلیس:
- 10 امتیاز: تمکن مالی (12هزار پوندسالانه)
- 10 امتیاز: آیلتس آکادمیک
- 20 امتیاز: پذیرش دانشگاه
 
ب- افراد با سن 17.5 سال به پایین: Tier4 Child
برای قبولی این ویزا باید 30 امتیاز کسب کنید. تمکن مالی برای فرزند توسط والدین ارائه خواهد شد.
 

ویزای کار انگلیسی Tier2

برای شروع باید یک کارفرما در انگلستان دعوتنامه رسمی صادر کند. این شغل باید تخصص و مهارت شما را نیازمند باشد. جاب آفر صادر شده باید از اداره کار انگلیس تاییدیه دریافت کند. مدت زمان این ویزا حداکثر پنج سال است.در خبرهای آینده موسسه گنجی در این مورد توضیح خواهیم داد.
 

ویزای سرمایه گذاری انگلیس Tier1

به بخش این ویزا تقسیم بندی می گردد:
- ویزای استارت آپ انگلیس Startup: یک طرح نوآورانه با بیزینس پلن و ثبت شرکت که مورد حمایت شرکتهای حامی تاییدشده توسط دولت انگلستان هستند شما را به اقامت می رساند. همچنین باید حداقل دانش زبان انگلیسی را داشته باشید. مدت زمان اعتبار این ویزا 2سال وبدون قابلیت تمدید است.
- ویزای مبتکرانه انگلیس Innovator: یک طرح نوآورانه با بیزینس پلن و ثبت شرکت و سرمایه گذاری 50هزار پوند که مورد حمایت شرکتهای حامی تاییدشده توسط دولت انگلستان هستند شما را به اقامت می رساند. مدت زمان اعتبار این ویزا 3سال و امکان تمدید دارد.
- خرید اوراق قرضه انگلیس: نیازمند مدارک خاصی بجز سپرده گذاری 2میلیون پوند نیست. مدت این نوع ویزا 3 ساله و پس از 5سال زندگی به اقامت دائم تبدیل می گردد.
 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
یاسمن 1399/06/01
سلام، به عنوان ی پرستار چطور میشه برای اقامت انگلیس اقدام کرد ؟
  • گنجی
  • 1399/06/11
NMC شرکت و سپس امتحان دستیار پزشکی بعد ویزا اقدام کنید.
Amineh1399/05/19
من کارشناس رادیولوژی هستم سن ۳۹ سال ۱۴ سال سابقه کار زبان انگلیسی متوسط به بالا مدرک زبان فرانسه
چقدر امکانش هست که ویزای کار انگلیس رو دریافت کنم؟
  • گنجی
  • 1399/05/30
دانش زبان انگلیسی نیاز است.
صبا 1399/05/15
سلام خسته نباشید
ببخشید همسر من مدرک لیسانس مهندسی عمران از انگلیس داره. من هم در انگلیس خاله و عمو دارم که پاسپورت دارن. جفتمون هم مدرک ایلس گرفتیم به تازگی. ایا شرایطی هست برای ما واسه انگلیس؟
  • گنجی
  • 1399/05/27
بله

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن