فواید دریافت تابعیت کانادا

بازدیدکنندگان : 5901 نفر 1399/05/20
فواید دریافت تابعیت کانادا

فواید دریافت تابعیت کانادا!

شهروند کانادا شدن می‌تواند از جهات مختلفی هم برای مهاجران و هم برای خود کانادا سودمند باشد.
در مقایسه با کشورهای مهم غربی، کانادا یکی از بالاترین درصد های مهاجرانی که به دنبال گرفتن سیتیزن شیپی (تابعیت) این کشور هستند، دارد.
مهاجرانی که به کانادا آمده و زندگی و کار می کنند و معیارهای خاص اداره مهاجرت را رعایت می‌کنند ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت کانادا باشند. اعطای تابعیت کانادا آخرین مرحله در مراحل مهاجرت برای بسیاری از مهاجران است. گرفتن تابعیت به مهاجران این امکان را می‌دهد که رای دهند، وارد سیاست شوند و فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشند. داشتن کارت اقامت یا شهروندی کانادا ریسک خرید ملک یا سرمایه گذاری را نسبت به ویزاهای توریستی(مولتی) به صفر می رساند.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

تابعیت کانادا فواید زیادی دارد

با تبدیل شدن به شهروند کانادایی، مردم حق شرکت در سیاست کانادا را کسب می‌کنند. این حق می‌تواند شامل رای دادن در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری باشد. همچنین می‌تواند به معنای کاندید شدن در انتخابات یا مدیریت مراکز مختلف دولتی که در کانادا وجود دارند باشد.
با گرفتن تابعیت کانادا همچنین امکان کار در تعدادی از مشاغل که نیاز به امنیت بالایی دارند، مانند مشاغل در سطح فدرال، نیز وجود خواهد داشت.
علاوه بر این، قانون کانادا اجازه دو یا چند تابعیت را به متقاضیان می‌دهد. این بدان معناست که وقتی شخصی شهروند کانادا بشود، مجبور نیست بین تابعیت کانادا و کشور مبداء خود یکی را انتخاب کنند.
همچنین کودکانی که در کانادا از والدین با تابعیت کانادایی متولد می‌شوند بدون نیاز به ارسال درخواست، شهروند کانادایی محسوب می‌شوند، هرچند که آمریکا این طرح را مسکوت نگه داشته و کانادا نیز به دنبال رویه آمریکا است.
در نهایت، شهروندان کانادایی پاسپورت دارند که این امر سفر به بسیاری از کشورها بدون ویزا را برای آنها آسان‌تر می‌کند و اخذ ویزا در صورت لزوم را ساده‌تر می‌کند. پاسپورت همچنین خطر مواجهه با مشکلات هنگام ورود به کانادا (مانند کرونا) را کاهش می‌دهد.
 

چه کسی واجد شرایط دریافت تابعیت کانادا است؟

معیارهای مختلفی برای واجد شرایط بودن وجود دارد که فرد باید برای درخواست تابعیت کانادا رعایت کند:
• داشتن اقامت دائم کانادا
• حداقل 5 سال (یا حداقل 1095 روز) در 5 سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشند
• تسلط به یک یا هر دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) به منظور برقراری ارتباط با مردم کانادا
• نداشتن سابقه جنایی
• قبولی در آزمون برای اثبات اینکه از حقوق و مسئولیت‌های شهروندی آگاه هستند و از دانش جغرافیایی، سیستم سیاسی و تاریخ کانادا آگاهی دارند
برای اثبات موارد بالا باید مدارک و مستندات به اداره مهاجرت ارائه دهید. پس از آن، یکی از مهمترین مراحل، شرکت در آزمون شهروندی و قبولی در مصاحبه شهروندی است که هر دو معمولاً پس از ارائه درخواست انجام می‌شوند.
 

اکثر مهاجران واجد شرایط شهروندی می‌شوند

کانادا اهمیت مهاجران را به رسمیت شناخته و برای توسعه اقتصاد و تقویت ساختار اجتماعی خود به مهاجرت متکی است.
مهاجران با کار و زندگی در کانادا طی سه سال می توانند به پاسپورت کانادا برسند. ارائه مدارک کارکرد و مالیات پرداختی دلیلی بر انجام کار و زندگی در کانادا ست. اداره مهاجرت فقط 5سال آخر از زمان ارسال پرونده شما را مبنایی برای سه سال حضور در نظر می گیرد و سالهای قبل از این 5سال محاسبه نمی شود. مثلا اگر شما 2017 وارد کانادا شده اید و یکسال حضور داشته و از کانادا خارج شده اید و دوباره 2020 وارد کانادا شدید نمیتوانید برای شهروندی یکسال 2017 را محاسبه کنید زیر باید تا 2023 صبر کنید و اگر دران موقع 5سال به عقب برگردیم 2017 محاسبه نمی شود. مقایسه مهاجران دارای تابعیت با مهاجران بدون تابعیت تأیید می‌کند که کسب تابعیت تأثیر مثبتی بر درآمد و بازار کار مهاجران دارد.
با وجود اینکه تعداد مهاجرانی که شهروند کانادا می‌شوند به مدت مهاجرت و سایر عواملی چون تحصیلات و درآمد بستگی دارد، اکثر مهاجرانی واجد شرایط دریافت تابعیت کانادا هستند سرانجام آن را دریافت می‌کنند.
 

نکته:

 *والدین یا سرپرست های قانونی کودکان زیر 18 سال می توانند از طرف فرزندان خود تقاضای حق شهروندی کنند.حداقل یکی از والدین یا سرپرست قانونی کودک بایستی پیش از این شهروند کانادا بوده و یا همزمان باید شهروند شدن خود را تقاضا کند.
 *کودکان خردسال و افراد 65 ساله و بالاتر مجبور نیستند که آزمون شهروندی را به انجام برسانند.
 *ازدواج با یک فردی سیتی زن کانادا ، باعث سیتی زن شدن نمی شود. ابتدا باید فرد سیتی زن برای همسرش طی پرونده اسپانسرشیپ تقاضای پی آر کند، سپس اگر درکانادا به مدت سه سال حضور داشت سیتی زن می‌شود.
 *اگر با یک فرد سیتی زن که خارج از کانادا است ازدواج کنید، به تعداد روزهایی که با فرد سیتی زن هستید (داخل یا خارج از کانادا)، برای پی آر شما محاسبه می‌شود و شما پی آر خود را حفظ می‌کنید.
*درخواست شهروندی کانادا نیازمند اخذ سوپیشینه از تمام کشورهایی است که شما بیش از 6ماه (ممتد یا منقطع) زندگی کرده اید است. البته شامل زندگی در داخل کانادا نیست. اگر در ایران نیستید و نیازمند دریافت سوپیشینه هستید به منوهای بالا در سایت گنجی(قسمت دانستنی های کانادا-انگشت نگاری) مراجعه کنید.
* بعد از ارسال مدارک جهت اخذ شهروندی و دریافت تاییدیه، نیازی به حضور در کانادا نیست، بجز شرکت در مراسم تست سیتی زن شیپ و مراسم سوگند (در حال حاضر به دلیل کرونا انلاین برگزار می شود) که 2هفته قبل از شروع به شما ایمیل زده خواهد شد. برای اطلاع از اپلیکیشن های نمونه سوالات سیتی زن شیپی عبارت Canada citizenship test را گوگل کنید.
* درج ورود و خروج های شما و خانواده در فرم های اخذ سیتی زن شیپی کانادا الزامی و مهم است و باید طبق پاسپورت باشد. هرچند از سال گذشته امکان بررسی خروج ها از کانادا با استعلام مرزبانی کانادا از شرکت های هواپیمایی فعال شده.
 

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.


telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نرگس 1399/05/20
لیست مشاغلی که در شهرهای انگلیسی زبان کانادا وجود دارد را لطف میکنید بنویسید، ممنونم
  • گنجی
  • 1399/05/30
این دولینک را در سایت ما مطالعه فرمایید:
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2018
https://www.ganjico.com/news/13323
لیست مشاغل کبک 2020 اعلام شد
https://www.ganjico.com/news/13553

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن