کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB در حال تبدیل به بیمه بیکاری EI است.

بازدیدکنندگان : 3542 نفر 1399/05/31
کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB در حال تبدیل به بیمه بیکاری EI است.

کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB در حال تبدیل به بیمه بیکاری EI است.

دولت فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد که کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB یک ماه دیگر تمدید خواهد شد و از تاریخ 27 سپتامبر 2020 به بیمه بیکاری EI تبدیل خواهد شد.
این تغییرات به مدت یک سال ادامه داشته و سه برنامه دیگر نیز برای کسانی که واجد شرایط بیمه بیکاری نیستند EI ایجاد خواهد شد.
در ادامه جزئیات برنامه را اعلام نمودیم؛

برای کسانی که در حال حاضر کمک هزینه مالی دولت کانادا را دریافت می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

از 6 آوریل با شروع اجرایی شدن این برنامه به بیش از 8.5 میلیون نفر ماهیانه 2000 دلار پرداخت شد.
کانادایی‌هایی که از طریق اداره کار کانادا CERB را دریافت کرده‌اند و واجد شرایط EI نیز هستند، از تاریخ 27 سپتامبر 2020 با پایان یافتن این برنامه به طور خودکار بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.
باید توجه کنید کسانی که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری هستند اما CERB را از طریق اداره مالیات کانادا دریافت کرده‌اند، باید از طریق اداره کار کانادا اقدام کنند.

چه کسی تحت تأثیر این تغییرات واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری است؟

دولت فدرال دو نوع بیمه بیکاری EI دارد که بطور کلی برای کارگران درنظر گرفته می شود: بیمه بیکاری منظم کانادا و بیمه بیکاری ویژه.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

1. بیمه بیکاری منظم EI  به کارمندانی که شغل خود را به صورت ناگهانی و بدون آنکه خودشان بخواهند از دست می‌دهند و به طور جدی به دنبال کار هستند کمک می‌کند. افرادی که واجد شرایط هستند به مدت 26 هفته حداقل هفته‌ای 400 دلار و اگر فرزند تازه متولد شده داشته باشند در هفته 240 دلار اضافی به عنوان حق والدین دریافت می‌کنند.

2. بیمه بیکاری ویژه EI به کارمندان یا افراد خود اشتغالی که به دلیل شرایط خاص زندگی از جمله بیماری، زایمان، داشتن فرزند تازه متولد شده نمی‌توانند کار کنند، کمک می‌کند.
در هر دو مورد، افراد باید در 52 هفته گذشته یا از آخرین درخواستشان حداقل 120 ساعت کار کرده باشند (تقریباً 3.5 هفته کار تمام وقت) تا بتوانند در واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری کانادا شوند.
برای تشویق افراد به کار، افراد می توانند ضمن دریافت بیمه بیکاری، از طریق خود اشتغالی درآمد کسب کنند. با این حال، افرادی که درآمدشان از خود اشتغالی بالاتر از 38،000 دلار سالانه شود، به ازای هر دلار از درآمدشان باید 0.5 از بیمه بیکاریشان را بازپرداخت کنند.

کسانی که واجد شرایط هیچ یک از این دو نوع بیمه‌ی بیکاری نیستند ممکن است بتوانند واجد شرایط یکی از سه برنامه جدید بشوند.

اگر کسی ساعت کاری کافی برای واجد شرایط بودن دریافت بیمه بیکاری نداشته باشد چه خواهد شد؟

دولت فدرال پیش از ایجاد تغییرات جدید از تاریخ 27 سپتامبر یک برنامه‌ی جدید را برای کمک به آن افرادی که ساعت کاریشان کافی نباشد اجرایی خواهد کرد.
این برنامه برای آن دسته از کارکنانی است که به دلیل نداشتن ساعات کار کافی از تاریخ 15 مارس تا 26 سپتامبر 2020 نمی‌توانند درخواست بیمه بیکاری کنند.
از طریق این برنامه، متقاضیان دریافت بیمه بیکاری منظم با داشتن 300 ساعت کار از تاریخ 15 مارس 2020 و متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ویژه با داشتن 480 ساعت کار از تاریخ 15 مارس 2020 می‌توانند درخواست دهند.
هر دو این دو به مدت یک سال برای واجدین شرایط در دسترس خواهند بود.

3. برنامه بیمه بیکاری جدید

برای افرادی که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری نیستند و نیاز به حمایت موقت، سه برنامه زیر معرفی می‌شود:
مزایای کمک‌رسانی کانادا به کارکنان خود اشتغالی که نمی‌توانند کار خود را از سر بگیرند یا سر کار برگردند به مدت 26 هفته، هفته‌ای 400 دلار می‌دهد.
مزایای کمک‌رسانی به بیماران کانادا برای کارکنانی که به دلیل ویروس کرونا بیمار هستند یا باید قرنطینه شوند به مدت دو هفته، هفته‌ای 500 دلار می‌دهد.

مزایای کمک‌رسانی به سرپرستان خانوار کانادا برای خانواده‌هایی که فرزند زیر 12 سال یا فرزند محصلی که مدرسه، مهدکودک یا سایر مراکز مراقبتی او به دلیل وروس کرونا بسته شده است، دارند و به همین دلیل خودشان باد از فرزندشان نگهداری کنند و نمی‌توانند کار کنند به مدت 26 هفته، هفته‌ای  400 دلار خانوادگی می‌دهد.
اجازه ارسال درخواست برای برنامه‌‌های جدید بیمه بیکاری کمک رسان کانادا در ماه اکتبر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود پرداخت آن طی سه تا پنج روز انجام شود. البته این برنامه برای شروع نیاز به تأییدیه مجلس دارد و چون مجلس کانادا تا 23 سپتامبر بسته است، باید منتظر ماند تا پس از بازگشایی مجلس لایحه‌ی آن تصویب شده و برنامه باگشایی شود.

چه تعداد کانادایی واجد شرایط این برنامه‌ها هستند؟

طبق گفته‌های مسئولین، در حال حاضر 4,5 میلیون کانادایی کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB را دریافت می‌کنند. با پایان یافتن این برنامه، حدود سه میلیون نفر وارد سیستم بیمه بیکاری EI شده و یک یا دو میلیون دیگر نیز از مزایای کمک‌رسانی بهره خواهند برد.
از اوایل ماه آگوست، بیش از چهار میلیون نفر به کار خود بازگشتند و دیگر واجد شرایط دریافت کمک هزینه مالی دولت کانادا CERB نیستند. دولت کانادا اعلام کرد، این سه کمک هزینه حدود 37 میلیارد دلار برای دولت هزینه خواهد داشت. اما شامل مالیات خواهد بود.
برای اطلاع از منبع خبر در لینک واتس اپ زیر سایت پیام دهید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن