مهاجرت به کانادا از امارات متحده عربی دبی

بازدیدکنندگان : 6808 نفر 1399/06/11
مهاجرت به کانادا از امارات متحده عربی دبی

مهاجرت به کانادا از امارات متحده عربی (دبی)

همه ساله هزاران نفر از ساکنان امارات متحده عربی (دبی) برای مهاجرت کانادا اقدام می‌کنند.
در حقیقت، امارات متحده عربی (دبی) پس از کانادا، هند، آمریکا و نیجریه پنجمین کشور با بیشترین متقاضیان موفق برنامه ورود سریع به کانادا است.

بسیاری از ساکنان این کشور که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند در امارات نیز به عنوان مهاجر ساکن هستند. اما هیچ تفاوتی بین افراد شهروند امارات یا افراد دارای ویزا در امارات برای کسب اقامت کانادا نیست و هر دو یکسان درنظر گرفته می شوند. معمولا اقامت دبی را میتوان با خرید ملک، ثبت شرکت در دبی یا سرمایه گذاری 10میلیون درهم دریافت کرد.
محبوب‌ترین راه برای مهاجران ساکن امارات متحده عربی (دبی) و شهروندان اماراتی برای مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار ماهر است.
طبق برنامه‌های مهاجرت کانادا برای سال 2020-2022، کانادا به دنبال استقبال از بیش از یک میلیون مهاجر جدید تا پایان سال 2022 است.

با وجود اینکه همه‌گیری ویروس کرونا روند مهاجرت را کند کرده است، کانادا همچنان به بررسی درخواست‌های نیروی کار ماهر ادامه می دهد.
برای اخذ اقامت کانادا، نیروهای کار ماهر بر اساس عوامل مختلفی از جمله سن، تجربه کار، تحصیلات و مهارت زبان ارزیابی می‌شوند. اکثر مهاجران از امارات متحده عربی (دبی)تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارند. به همین دلیل است که آنها هنگام درخواست اقامت دائم، نسبت به سایرین برتری دارند.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

ورود سریع Express Entry

ورود سریع یا Express Entry سیستمی است که دولت فدرال برای مدیریت برنامه‌های اقامت دائم از آن استفاده می کند از طریق این سیستم، نیروهای کار ماهر قادر ساخت پروفایل آنلاین و اعلام درخواست خود برای مهاجرت به کانادا هستند.
متقاضیان علاقمند باید برای یکی از سه برنامه‌ی زیر مهاجرت واجد شرایط باشند:
 
افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند در استخر مجازی ورود سریع برای خود پروفایل ایجاد کنند.
شما همچنین می‌بایست در یک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی نمره‌ی قابل قبول کسب کنید. مدارک تحصیلی خود را نیز باید ارزیابی کنید. با این وجود ، ایجاد پروفایل در استخر مجازی ورود سریع Express Entry رایگان است. شما بر اساس اطلاعات پروفایلتان، همانند کنکور سراسری ایران رتبه ای می گیرید و سپس بالاترین رتبه ها هر دو هفته (تقریبا) انتخاب می شوند.
هر دو هفته یکبار، دولت کانادا از کاندیداها با بالاترین رتبه برای درخواست اقامت دائم دعوت می‌کند. با وجود محدودیت‌های سفر، کانادا همچنان به افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دعوت‌نامه می‌دهد. کانادا دلیل این امر را بهبود اقتصادی کشور با پذیرش مهاجران جدید بیان کرده است.
 

انتخابی استانی PNP

گزینه دیگر برای افرادی که از امارات متحده عربی (دبی) مهاجرت می‌کنند برنامه انتخابی استانی PNP است. انتخابی استانی به استان‌های این کشور توانایی انتخاب نیروهای کار ماهر خارجی در جهت تأمین نیازهای اقتصادیشان را می‌دهد.
متقاضیان می‌توانند مستقیماً برای برنامه‌ی انتخابی استانی PNP درخواست کنند. علاوه بر این، ایجاد یک پروفایل ورود سریع Express Entry گزینه‌های بیشتری به شما می‌دهد. هنگامی که در استخر برنامه اکسپرس اینتری کانادا پروفایل دارید، می‌توانید یک دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم دریافت کنید، یا در صورتی که یکی از استان‌های کانادا به پروفایل شما و توانایی‌هایتان علاقه مند باشد، می‌توانید یک دعوت‌نامه برای درخواست انتخابی استانی دریافت کنید.
 

بیش از100 گزینه!

در کل، شهروندان امارات متحده عربی (دبی) و مهاجران خارجی این کشور بیش از 100 گزینه نیروی کار ماهر برای انتخاب دارند. به جز برنامه ورود سریع و انتخابی استانی، کانادا برنامه‌های مهاجرت نیروهای کار ماهر بسیار زیاد دیگری نیز دارد که متقاضیان مهاجرت به کانادا از کشور امارات متحده عربی (دبی) می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که شامل موارد زیر می باشد:
 

تفاوت های زندگی در دبی و کانادا

- آزادی: کانادا کشوری آزاد با متد غربی است. در دبی شرایط کپی برداری شده و بدون پیشینه تاریخی قوی است.
- هزینه زندگی: دبی شهری گران است. هزینه اجاره یک اپارتمان معمولی حداقل 2500دلار آمریکا است. این مبلغ در کانادا 30درصد کمتر و به نرخ دلار کانادا است.
- اقامت به فرزند: شرایط زندگی برای فرزندان در کانادا بهتر است. خدمات دولت و دو زبانه بودن کانادا مزیت مهمی برای فرزند شما در آینده خواهد بود.
- تحصیل: مدارس کانادا افراد دارای اقامت رایگان و دانشگاه های کانادا برای سیتی زن و PR بسیار کم هزینه است. در دانشگاه های دبی مانند گلف مدیکال هزینه تحصیل 20تا50هزار درهم است. سطح دانشگاه های کانادا بالاتر از دبی است.
- آب و هوا: گرمای دبی و اعتدال ونکوور قابل قیاس نیست.
- ثبات و امنیت اجتماعی،اقتصاد در کانادا قابل قیاس با امارات نیست و کانادا به مراتب شرایط پایدارتری دارد.
- با مقایسه نحوه برخورد امارات و کانادا با ایرانی ها به راحتی به این نکته پی میبریم که ایرانی ها در کانادا شرایط و امنیت بهتری از نظر دریافت اقامت و امنیت سرمایه گذاری به نسبت امارات دارند.
- کانادا کشوری است که به مراتب از امارات مهاجرپذیرتر است. این بدان معناست که از منظر قانونی مهاجران شرایط راحت تری را برای انطباق خود در کشور میهمان در کانادا دارند.
 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
اسحاق1399/06/16
سلام وققتون بخیر
بخشید من مدرک تحصیلیم لیسانس میکروبیولوژی هست و در حال حاظر مشغول کار در داروخانه هستم
مدرک تکنسین داروخانه هم دارم
با این مدرک و تجربه کاری آیا شرایط واسه کار در کشور کانادا را دارم؟
ممنون میشم پاسخ بدین
  • گنجی
  • 1399/06/30
اگر تا 35 سال هستید و مدرک زبان دارید با مدرک میکروبیولوژی میتوانید .
با تمکن مالی و نداشتن وقفه تحصیلی برای بعضی رشته ها در ونکوور میتوانیدتحصیل کنید البته الان آنلاین هست.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن