آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا کار کرد

بازدیدکنندگان : 5529 نفر 1399/06/11
آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا کار کرد

آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا کار کرد؟

هم اکنون توریست‌های بین‌المللی می‌توانند برای دریافت اجازه کار از داخل کانادا اقدام کنند.
آن گروه از افرادی که دارای ویزای توریستی می باشند و هم اکنون در کانادا حضور دارند، و توانستهاند پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا پیدا کنند می‌توانند در زمان فعلی و با توجه به محدودیت های کرونا، بدون اینکه که کانادا را ترک کنند، مجوز کار دریافت کنند.

طبق اعلامیه اداره مهاجرت کانادا IRCC، این قانون به زودی عملی شده و آن دسته از افراد با ویزای موقت که از قبل با پیشنهاد شغلی در کانادا بودند، از مزایای این قانون بهره‌مند می‌شوند. اما باید توجه کنید که این قانون شامل حال آن‌هایی که از بعد از 24 آگوست 2020 به کانادا وارد شوند، نمی‌شود.
مهاجران واجد شرایط (دارندگان سوپر ویزا Super Visa، مهاجران سرمایه گذار Business Visitors و افرادی که از طریق برنامه جذب افراد با استعداد به کانادا آمده‌اند)، می‌توانند از این قانون جدید مهاجرت موقت استفاده کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

پیش از این، افراد دارای اقامت موقت که متقاضی دریافت مجوز کار بودند، معمولاً می‌بایست قبل از آمدن به کانادا، برای مجوزهای اولیه کار خود درخواست می‌کردند و اگر مجوز کار آن‌ها زمانی که به عنوان توریست در کانادا حضور داشتند تأیید می‌شد، برای دریافت مجوزشان، باید کشور را ترک کرده و دوباره بر می‌گشتند.
این قانون همچنین به نفع آن دسته از کارفرمایان کانادایی است که نیروهای کار خارجی را استخدام می‌کنند و برخی از آن‌ها در حال حاضر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با کمبود نیروی کار روبرو شده‌اند.
وزیر مهاجرت کانادا گفت: "از کارفرمایان شنیده‌ایم که همچنان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با چالش‌های بسیاری در استخدام نیروهای کار روبرو هستند. این قانون با هدف از بین بردن موانع و استخدام نیروی کار این امکان را به مهاجران دارای مهارت و تجربه می‌دهد که بهبود اقتصادی کانادا را تسریع بخشند."

با توجه به محدودیت‌های سفر در سرتاسر جهان، برخی از این توریست‌ها قادر به ترک کانادا نیستند و برخی از نیروهای کار خارجی نیز مجبور بودند وضعیت خود را به "توریست" تغییر دهند زیرا مجوز کار آنها در حال خاتمه بوده و چون پیشنهاد شغلی ندارند قادر به درخواست مجوز کار جدید نبودند.
 

متقاضیان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

• ویزای معتبر در کانادا به عنوان توریست قبل از 24 آگوست 2020 ( قبل از3 شهریور 1399)+توجه کنید که این قانون شامل حال آن‌هایی که از بعد از 24 آگوست 2020 به کانادا وارد شوند، نمی‌شود.
• پیشنهاد شغلی معتبر
• درخواست مجوز کار از کارفرمایان دارای LMIA یا معاف از LMIA پیش از 31 مارس 2021(11 فروردین1400)
• سایر معیارهای استاندارد برای دریافت پذیرش

متقاضیانی که تمام این معیارها را رعایت کرده و در 12 ماه گذشته مجوز کار معتبر داشته‌اند، می‌توانند قبل از تأییدیه کامل مجوز کارشان، کار خود را نزد کارفرمای جدید آغاز کنند و نیازی به ترک کانادا برای تغییر ویزا ندارند.
نکته :
این قانون موقتی برای شرایط کرونا بوده و امکان تغییر دارد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
حسین1399/10/13
شرکتی به ما گفته با ویزای توریستی وارد کانادا شوید و در فرودگاه آن را آفیسر به ویزای کار تبدیل می کند،آیا چنین چیزی وجود دارد؟
  • گنجی
  • 1399/10/17
خیر . اشتباه گفته اند!
محسن1399/06/25
سلام. من 29 سالم هست و با خانمی 45 ساله که شهروند کانادا هست ازدواج کرده ام. میتونم اقامت کانادا را بگیرم؟
  • گنجی
  • 1399/07/12
بعید است قبول کنند، فاصله سنی زیاد دارید.
فرهاد 1399/06/12
سلام
داراى ویزیتور ویزاى ٥ ساله هستم که ١٨ اکتبر ٢٠٢٠ (٤٥ روز آینده) منقضى میشود و اکنون هم در تهران هستم. ویزا را براى برنامه سرمایه گذارى منیتوبا گرفتم اما بدلیل تأخیر در ارائه مدرک زبان و تغییرات برنامه مذکور موفق به ادامه پروسه نشدم.
البته شرایط مثبت زیادى دارم از جمله تأسیس شرکت در کانادا، مبالغى که براى سرمایه گذارى در بیزینس در بانک کانادا دارم بیش از ٢٠ سال سابقه مدیریتى و مالکیت شرکت در ایران و ...

آیا امیدى براى اقدام پیش از اکسپایر شدن ویزیتور ویزا وجود دارد.

هزینه هم مهم نیست.
  • گنجی
  • 1399/06/25
به دلیل محدودیت های کرونا، ویزای توریستی فایده ای ندارد.
فقط برنامه هایی که نیاز به بازدید از استان ندارند مانند سرمایه گذاری کبک و استارت آپ ویزا مناسب است.
رزومه تان را در واتس اپ زیر سایت بفرستید یا لینک پایین را بخوانید:
https://www.ganjico.com/news/13674

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن