مسولیت های کارفرمای کانادایی بعد از صدور جاب آفر

بازدیدکنندگان : 4872 نفر 1399/06/29
مسولیت های کارفرمای کانادایی بعد از صدور جاب آفر

مسولیت های کارفرمای کانادایی بعد از صدور جاب آفر

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که کارفرمایان کانادایی می‌بایست به تمامی نیروهای کار خارجی، حتی اگر هنوز شماره بیمه اجتماعی SIN ندارند، حقوق بدهند.
اگرچه نیروهای کار باید ظرف سه روز از شروع کار برای SIN درخواست کنند، اما لازم نیست که برای شروع  کار خود شماره بیمه را دریافت کرده باشند. اما باید توجه داشت که این افراد ظرف سه روز از زمان دریافت شماره بیمه می‌بایست آن را به کارفرمای خود ارائه بدهند.
 
شماره بیمه اجتماعی یک شماره 9 رقمی است که به افراد اجازه می‌دهد در کانادا کار کنند یا به برنامه‌های دولتی دسترسی داشته باشند. این شماره برای شناسایی هویت افراد استفاده شده و استفاده از شماره شخص دیگر غیرقانونی است. دولت کانادا لیستی از برنامه‌هایی را که نیاز به SIN دارند ارائه داده است. کارفرمایان پس از استخدام کارکنانشان، نیاز به دسترسی به SIN آن‌ها دارند.
مقرراتی وجود دارد که کارفرمایان کانادایی هنگام استخدام نیروهای کار خارجی تحت برنامه International Mobility باید از آن‌ها تبعیت کنند.  به عنوان مثال، کارفرمایان باید همان شغل، با همان دستمزد و شرایط کاری را که در پیشنهاد کاری ذکر کرده است، عیناً همان شرایط و نه کمتر و نه بیشتر، برای متقاضی پذیرفته شده فراهم کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

نکات مهم برای کارفرمایان

از نظر دستمزد و حقوق، کارفرمایان اجازه ندارند کمتر از آنچه در پیشنهاد کاری ذکر شده است به نیروهای کار خارجی پرداخت کنند. هرگونه کسر از حقوق کارکنان باید در پیشنهاد کار قید شود. از طرفی افزایش حقوق ممکن است نشان دهنده تغییر وظایف افراد باشد، که این می‌تواند به این معنی باشد که کارمند اکنون در شغلی متفاوت از آنچه که در پیشنهاد کار ذکر شده کار می‌کند. در صورتی که این افزایش حقوق در توانایی نیروی کار خارجی در واجد شرایط بودن برای LMIA اثر می گذارد، وگاهی این مسئله بدین معناست که کارفرما قوانین را رعایت نکرده است!

کارفرمایان ممکن است از طرف کارکنان اداره‌ی مهاجرت کانادا مورد بازرسی قرار بگیرند. بازرسی‌ها این اطمینان را می‌دهد که کارفرمایان در قبال نیروهای کار خارجی مسئولیت‌های خود را به درستی انجام می‌دهند و با نیروهای کار خارجی دارای ویزای کار-جاب آفر- بدرفتاری نمی‌کنند.
 

سه مورد وجود دارد که می‌تواند باعث شود یک کارفرما برای بازرسی انتخاب شود:

• وجود دلایلی که باعث شود کارفرما مشکوک به عدم رعایت قوانین باشد
• در گذشته کارفرمای کانادایی قوانین را رعایت نکرده باشد
• کارفرما به طور تصادفی انتخاب شود
 

متوسط دستمزد ساعتی برای برنامه نیروی کار خارجی موقت 2020 در کانادا  

متوسط دستمزد ساعتی در بیشتر استان های کانادا افزایش یافته. کارفرمایان کانادایی که کارمندان خارجی را استخدام می‌کنند باید دستمزد متوسط ساعتی هر استان در کانادا را رعایت کرده تا واجد شرایط برنامه‌های نیروی کار موقت خارجی TFWP شوند.
 
کارفرمایی در کانادا که پیشنهاد استخدام خود را برای استخدام نیروی کار موقت با جاب آفر به اداره مهاجرت کانادا IRCC ارائه دهد، مسئول تأمین شرایط وی خواهد بود. آنها می‌توانند هر زمانی پس از اولین روز استخدام نیروی موقت و حداکثر تا شش سال پس از صدور مجوز کار ، برای بازرسی انتخاب شوند.
کارفرمایانی که دارای یک نماینده مجاز کاریابی هستند که از طرفشان پیشنهادات شغلی را ارائه می‌دهد نیز می‌بایست تمامی قوانین را رعایت کرده و ممکن است مورد بازرسی نیز قرار بگیرند.
با توجه به ویروس کرونا ، صدور این نوع ویزاهای کار با محدودیت هایی روبرو شده علی الخصوص که موج جدیدی از شیوع کرونا در پیش است!

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن