30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود شماره 6

بازدیدکنندگان : 7383 نفر 1399/07/06
30 نکته برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود شماره 6

 

در قسمت قبل (شماره5) در مورد حداقل ها جهت پذیرش تحصیلی کانادا توضیح دادیم. در این قسمت سعی داریم در مورد مدرک زبان GRE جهت دریافت پذیرش کانادا صحبت کنیم.
برای شروع پذیرش نیاز به مدرک زبان دارید، هر دانشگاهی نسبت به نمره شما پذیرش می دهد. مثلا اگر در دانشگاه کونکوردیا مونترال آیلتس اکادمیک 7 بگیرید بلافاصله پذیرش صادر می شود، اگر 6تا6.5 باشد باید چند بخش درسی زبان هم بگذرانید و اگر 5.5 باشد پذیرش شما کاندیشنال خواهد بود.
بعضی دانشگاه ها علاوه برآیلتس آکادمیک نیاز به تافل یا دولینگو و GMAT یا GRE نیز دارند. این نمرات تاثیر بسزایی در کسب فاند دارد.  در آمریکا نمره GRE برای مقاطع فوق به بالا الزامی است، البته استثناهایی هم دارد، این جمله را گوگل کنید:
PHD/MS program without GRE

آزمون gre چیست

تفاوت SAT و GRE چیست؟
امتحان SAT رو دبیرستانی ها برای ورود به دانشگاه شرکت می کنند ولی GRE برای دوره های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) هست. امتحان SAT در ایران برگزار نمی شود.

در کانادا GRE جزو آیتم های رقابتی برای گرفتن پذیرش است. برای اطلاع باید بخش Requirements سایت دانشگاه را چک کنید. معمولا بخش جنرال برای رشته های مهندسی کافی است. برای کسانیکه لیسانس زیست جهت ورود به پزشکی نیاز دارند الزامی به GRE نیست بلکه باید GMAT داشته باشند. اگر تمام دانشجوها نمره ایلتس 7 را داشته باشند، دانشجویی پذیرش خواهد گرفت که GRE دارد پس این آزمون کیفیت پذیرش شما را بالا می برد. رشته هایی مثل کامپیوتر نیاز دارند، اما همیشه وب سایت دانشگاه را کنترل کنید بعد برای امتحان یا کلاسهای آمادگی GRE اقدام کنید. در کل بدانید که آزمون جی آر ای با آزمون زبان متفاوت است. این تصور غلط است واگر این طور بود همان تست ها کافی بودند وازمون GREاضافه به شمار میرفت. آزمون فوق در واقع یک تست منطق است و توانایی ها تحلیلی شمارا مورد آزمون قرار میدهد.

 

Gre برای اپلای چیست

چرا باید بجز نمره زبان ، GRE هم داشته باشیم؟
دانشجویی که قصد ورود به مقطع ارشد ودکتری را دارد انتظار میرود یک سری از استعدادهای خاص را داشته باشد و بتواند استدلال های متخلف را بررسی کرده و یک ادله علمی را تجزیه و تحلیل کند. پس در واقع ازمون GRE این توانایی های فرد را قبل از ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب وکار مورد ارزیابی قرار میدهد.
امتحان GRE دونوع  General و  Subject دارد که تقریبا برای اکثر رشته ها نمره امتحان  General کفایت میکنه. اما دانشجوهای برخی رشته ها مثل روانشناسی ،بیولوژی ، زبان وادبیات انگلیسی ،ریاضی،فیزیک و شیمی دراکثر دانشگاه ها به نمره Subject  هم نیاز دارند.

 

امتحان General  شامل سه بخش ریاضی، واژگان وبخش نوشتاری هست.

الف) بخش ریاضی :
برای خیلی از دانشجوهای ایرانی چندان مشکل نیست .برای اینکه ازاین مورد مطمین بشید با جستجوی  GRE Math Review نمونه سوالات ریاضی امتحان GRE رو پیدا کنید. سعی کنید نام انگلیسی احجام و فرمول ها را مرور کنید.
منابع این بخش:
- آمادگی با جی آر با مگوش Magoosh
- آمادگی منهتن Manhattan

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

آزمون gre برای چه رشته هایی است

آزمون GRE  چه زمانی و کجا برگزار می شود؟
آزمون اصلی که آن را با نام آزمون GRE  می‌شناسند GRE General TEST   است که هر هفته در مراکز مختلف ایران به صورت منظم و کامپیوتری با هزینه 250 دلار برگزار می‌شود. از این نظر دست شرکت کنندگان در انتخاب زمان و مکان مناسب باز است و می‌توانند زمان کافی برای آماده‌سازی قبل از این آزمون برای خود در نظر بگیرند. مثلا در سازمان سنجش، علامه سخن و مرکز دانشگاه علوم پزشکی می توانید ثبت نام کنید.
آزمون GRE Subject به صورت کاغذی و سه بار در سال در سراسر دنیا برگزار می شود. زمان آزمون در تمام رشته ها ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه است، ولی تعداد سوالات در رشته های مختلف با هم فرق می کند. قیمت آزمون GRE Subject در سراسر دنیا ۱۵۰ دلار است. ماه های برگزاری این آزمون سپتامبر (شهریور- مهر)، اکتبر (مهر-آبان) و آوریل (فروردین-اردیبهشت) است.

ب) بخش Writing : 
هم شبیه امتحان تافل هست اما کمی سخت تر از تافل تصحیح میشه.برای تقویت این بخش چه در امتحان تافل چه GRE میتوانید یه سری سایت یا فروم پیداکنیدکه با مبلغ ناچیز،Writing شمارو تصحیح می نمایند. سخت ترین بخش  GRE واژگان هست که باید حتما براش وقت بذارید.
منابع:

  •  کتاب بارون Barrons
  •  کتاب کاپلن  Kaplan
  •  کتاب لغات 1000 مگوش Magoosh
  •  کتاب 1100 بارونز Barrons
  •  کتاب 26 سری تست ریدینگ جی آر ای GRE Reading Test-36 


بخش های وربال، کوآنت، رایتینگ، منابع و دانشگاه های با فاند و بدون فاند هم در خبرهای بعدی توضیح داده خواهد شد. 

این قسمت نکته ششم از 30 نکته ویزای تحصیلی کانادا و آمریکا بود، قسمت هفتم را هفته بعد همین جا بخوانید.

telegram_Canada_Ganji

برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
فهیمه1401/03/07
من 28 سالمه کارشناسی نرم افزار دارم
معدل 18
برای مقطع ارشد پذیرش گرفتم و درحال اقدام برای ویزا هستم
البته نمره آیلتسی که دارم 6 هستش
آیا امکان قبول شدنم زیاده؟؟
چه شرایطی داشته باشم که بهتر بشه؟؟
  • گنجی
  • 1401/03/24
بله شانستون خوب است
اینها موارد خوبی خواهد بود:
مقاله، ریکامندیشن، کار مرتبط با تحصیل تا یکسال، پیدا کردن استاد مرتبط با تحصیلات شما در دانشگاه کانادا و مکاتبه با وی
 
ابان1401/03/07
من 2ماه از انگشت نگاری ام می گذرد و ازم اداره مهاجرت برگه پرداخت شهریه را خواسته.ما واریز کردیم و رسیده را سابمیت کردیم.
الان قبولیم یا ریجکت؟
  • گنجی
  • 1401/03/15
اصلا مشخص نیست.
باید صبر کنید تا بررسی پرونده تان نهایی شود.
مهدی1400/11/02
سلام وقت بخیر
عذر خواهی میکنم من میخواستم برای اقامت دائم کانادا اقدام کنم آیا با مدرک لیسانس و مدرم زبان میشه اقامت گرفت؟ با این شرایط چقد طول میکشه ک ب کانادا مهاجرت کنم؟
با تشکر
  • گنجی
  • 1400/11/02

روش نیروی متخصص اکسپرس اینتری فدرال و استانی با داشتن ایلتس 6.5 به بالا و لیسانس و سه سال سابقه کار مسیر مطمئنی برای اخذ اقامت دائم کانادا است. در اپلیکیشن زیر امتیاز خود را محاسبه کید:

شرایط مهاجرت به کانادا

سمیرا1399/07/19
سلام
۳۳ سالا هستم، فوق لیسانس میکروبیولوژی، ۶ سال سابقه ی کار مرتبط در شرکت داروسازی دارم. آیلتس آکادمیک ۵.۵ دارم. ژانویه ۲۰۲۰ از دانشگاه FDU پذیرش کاندیشنال گرفتم و ۲ بار دیفر کردم، ی بار به خاطر کرونا و یک بار هم به دلیل آمادا نبودن مدارک تمکن مالی و ...
حدودا یک ماه پیش سابمیت کردم ولی ریجکت شدم به دلیل فمیلی تایز و SOP
آیا اگر بلافاصله مجدد اقدام کنم شانسی دارم یا بهتره فعلا دست نگه دارم؟
لطفا راهنماییم کنید
  • گنجی
  • 1399/07/28
دوباره ریجکت میشوید فعلا دست نگه دارید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن