قصد شروع استارت آپ در کانادا را دارید، این متن را از دست ندهید

بازدیدکنندگان : 4427 نفر 1399/07/16
قصد شروع استارت آپ در کانادا را دارید، این متن را از دست ندهید

قصد شروع استارت آپ در کانادا را دارید، این متن را از دست ندهید!

قدم به قدم برای شروع یک بیزینس استارت آپی در کانادا

برای همه مهاجران شروع یک بیزینس جدید در کانادا در ابتدا ممکن است غافلگیرکننده باشد. اما رعایت چند مرحله ساده در شروع یک استارت آپ در کانادا به شما کمک می کند تا موفق شوید. مطلب زیر با هماهنگی افراد موفق استارت آپ در طی 2 سال گذشه نگاشته شده است و خلاصه آن برای واقعیت بخشیدن به رویای کارآفرین شدن شما در کانادا درج شده.

هر بخش از نکته های زیر شامل جزئیات زیادی است که توجه به آن شما را از دیگران متفاوت تر می کند. ترتیب اجرای این موارد تقریبا به ترتیب است هرچند استثناهایی با توجه به هر بیزینس وجود دارد. البته نیازی به تکمیل هر مرحله برای رفتن به مرحله بعد نیست بجز چند استثنا.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

1- ایده خوب و جدید

مهم نیست شما الان در کانادا هستید یا ایران و ... ، یک بیزینس موفق همیشه با یک ایده خوب همراه است. به توانایی ها و تحصیلات و علاقه خود توجه کنید و راه کارهای متفاوت برای رسیدن به ایده مدنظر و توسعه آن را بیابید. همیشه از زوایای مختلف به موضوع بنگرید. در لینک بالا موسسه گنجی 30نمونه از ایده های استارت آپی توسعه یافته در کانادا طی دو سال گذشته را درج کرده. سعی کنید ایده خود را در حجم کم تست کنید قبل از اینکه پول و وقت خود را کامل هزینه کنید.

2- یک ایده تجاری (بیزینس پلن) بنویسید

بهترین روش برای تست ایده تان، شروع به نوشتن یک بیزینس پلن است. ایده تجاری به شما کمک می کند تا همه جوانب کار شامل: صنعت، تولید و بازار را در نظر بگیرید.همچنین بیزینس پلن(طرح توسعه تجاری) به شما چیزی را می دهد که می توانید به سرمایه گذاران و وام دهندگان برای کسب وام ارائه دهید.
قبل از شروع بیزینس، باید وارد جزئیات بیزینس پلن شوید. البته در اوایل کار تهیه یک برنامه شروع سریع که به شما نشان دهد آیا ایده تجاری شما عملی است کمی مشکل باشد اما قابل انجام است. مثلا نمونه خود را در آمازون آگهی کنید آیا مشتری برای آن وجود دارد؟

3- یک نام خوب برای بیزینس انتخاب کنید

انتخاب نام تجاری با رعایت موارد قانونی و بازاریابی مهم است. نامی که در ذهن مردم بماند. در کانادا دولت محدودیت های زیادی را برای شرکتهای خصوصی در جهت نامگذاری وضع کرده اما هر صاحب شغلی مجبور است هنگام نام بردن از تجارت خود، موارد قانونی را در نظر بگیرد. بیشتر نام ها باید در کانادا ثبت شود. از نظر بازار نیز باید نام شما در برگیرنده مواردی همچون: دید بصری خوب، قابل حفظ کردن، مثتب و مرتبط با محصول باشد.

4- نوع مالکیت بیزینس خود در کانادا را مشخص کنید

هنگام راه اندازی شغل در کانادا، 3 نوع مالکیت برای ثبت شرکت جهت انتخاب دارید:
+مالکیت انفرادی
+شراکتی
+شرکت تعاونی
تصمیم گیری در مورد انتخاب هر کدام از این موارد به شرایط شما،مالیات و بیزینس بستگی دارد.

5- برای تامین منابع مالی خود فکر کنید

بسیاری از افراد برای سوددهی کامل درآینده ، تمام سرمایه مورد نیاز را از جیب خود تامین می کنند و بعضی افراد نیاز به منابع دیگر برای شروع کار دارند. در هر دو بخش گزینه های زیادی وجود دارد. از تامین مالی اولیه تا بازپرداخت وام کسب شده از انجل و ونچر یا بانک تا تقسیم سود بین صاحبان سهام انتخاب هایی وجود دارد که باید کامل آنها را درک کنید و در مورد تعهدات هر کدام فکر کنید. توجه کنید که دولت اقامت شما را در استارت اپ زیر سوال نمی برد ولی سازمان هایی وجود دارد که از بیرون بر کار استارت آپ ها نظارت می کنند و به دولت گزارش می دهند تا ببیند این روش ارائه اقامت دائم کانادا برای اقتصاد کانادا مفید بوده یا فقط راهی برای کسب اقامت دائم کانادا است!

6- مجوز کار بگیرید

هرچند برای بسیاری از مشاغل نیازی به گرفتن مجوز نیست، اما بعضی از شغل ها برای شروع کار در کانادا نیاز به اخذ لایسنس دارند. در اینستاگرام گنجی چند مثال زدیم. برای اینکار به وب سایت دولتی استان یا شهر مورد در نظر در کانادا بروید.
با توجه به جنس بیزینس مورد نظر نیاز به اخذ جواز کسب در کانادا دارید. سایت Bizpal در کانادا شما را در این زمینه راهنمایی می کند.

7- برای GST/HST ثبت نام کنید

در بسیاری از موارد بجز مواردی که درامد شما کمتر از 30هزار دلار برای 4 فصل متوالی باشد باید برای مالیات استانی و فدرالی  ثبت نام کنید. کسب درآمد از استارت آپ در کانادا بسیار مهم است موارد مهم را با حسابدار مالیاتی خود در کانادا درمیان بگذارید.

8- برای مالیات استانی ثبت نام کنید

بعضی استانها مقررات خاص خود را برای مالیات در کانادا دارند و نیاز به ثبت نام جداگانه بجز مورد 7 را دارند.مثلا در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، ساساکاچوان باید برای PST و در کبک برای QST ثبت نام کنید.

9- برای استخدام پرسنل آماده شوید

وقتی شروع به ایجاد بیزینس می کنید، استخدام کارمند ممکن است دورترین چیز در ذهن شما باشد، اما تعجب برانگیز است که چقدر سریع این اتفاق می افتد. برای استخدام مواردی همچون حقوق، اضافه کار، بیمه، غرامت و بیمه بیکاری را بررسی کنید. موسسه گنجی حسابدار خبره در کانادا را به شما معرفی می کند.

10- بیمه تکمیلی برای بیزینس خود تهیه کنید

علاوه بر بیمه پرسنل ممکن است نیاز به بیمه خاصی با توجه به بیزینس تان باشید. بخش های مهمی در کار مانند حقوق مالکیت، مسئولیت عمومی در کار، افراد کلیدی و از کارافتادگی وجود دارد که باید با متخصص بیمه مشورت کنید که آیا نیازی به هزینه برای این موارد هست؟ در این مورد سازمان مهاجرتی گنجی به شما کمک خواهد کرد.

11- دفاتر خود را به روز نگه دارید

اگر از ابتدای کار بتوانید صورتهای مالی خود را دقیق و به روز همانند یک حسابدار برجسته بنویسید و مرتب کنید و ملیات پرداخت کنید در انتهای سال فرد موفقی خواهید بود. همیشه یک حساب بیزینسی جداگانه باز کنیدو رسیدهای پرداخت خود را بایگانی کنید. استفاده از یک نرم افزار یا اپلیکیشن مناسب به شما کمک فراوانی می کند.

12- بازاریابی را آغاز کنید

بعد از انجام موارد بالا ، شروع به کار مارکتینگ کنید. مهمترین بخش یعنی تبلیغ برای بیزینس خود را فرامووش نکنید. از بیزینس پلن خود برای تعیین استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنید. توجه کنید که تبلیغات مانند آبیاری یک درخت است، آب کم درخت را خشک و آب زیاد نیز آن را خشک می کند. برای تبلیغات خود هدف تعیین کنید تا در پایان هر دوره به آن برسید. گزینه Plan-Do-Check-Act را فراموش نکنید.

برای بررسی شرایط خود در برنامه استارت اپ رزومه CV خود را در واتس اپ (روی لوگو واتس اپ بالای سایت کلیک کنید) ارسال کنید یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
گوهر1401/02/15
شرط سنی برای استارتاپ هست؟
چرا بعضی ها قیمت استارتاپ را گرانتر از شما اعلام می کنند
من هفته پیش مشاوره انلاین با دکتر گنجی داشتیم (اطلاعات را از ایمیل من بردارید)
  • گنجی
  • 1401/02/27
محدودیت سن وجود ندارد ولی سن 35 تا 49 را پیشنهاد می کنیم البته رزومه هر فرد مهمتر از سن است.
اطلاعات شما را بررسی کردیم و واتس اپ پاسخ دادیم و الان منتظر سن دقیق فرزندان تان هستیم.
علیرضا ا.1400/11/12
برای شروع یک استارت آپ که همه مراحل آن آماده شده است به کدام سایت کانادایی باید درخواست بدم
یا کدام وزارت خانه
ممنون
  • گنجی
  • 1400/11/12
تمام درخواست های برنامه های مهاجرتی مانند استارت اپ باید به اداره مهاجرت کانادا ارسال گردد.
نغمه 1399/07/18
با سلام، اگر ایده ای داشته باشیم شما برای ان بیزینس پلن مینویسید؟
  • گنجی
  • 1399/07/28
بله

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن